تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816008092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساخت و ساز غير مجاز در استان تهران به شدت كاهش يافته و تحت كنترل است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ساخت و ساز غير مجاز در استان تهران به شدت كاهش يافته و تحت كنترل است
اجتماعي. شهري. ساخت و ساز
تهران بزرگ - مديركل دفترامور شهري وروستايي استانداري تهران گفت: باتوجه به سياست‌گذاري هاي صورت گرفته از سوي استاندارتهران وهمكاري دستگاههاي عضوستاد ساماندهي ساخت و ساز، پديده ساخت و ساز غيرمجاز در مناطق مختلف اين استان به شدت كاهش يافته و در كنترل است.

محمدرضا احمدزاده نانوا روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود:
روند ساخت و ساز غيرمجاز در استان ازحالت عصيان گري و افسارگسيختگي خارج شده و تحت كنترل درآمده بخصوص در محورهاي گردشگري استان كه در گذشته مثل قارچ ساخت و ساز صورت مي‌گرفت امروز اين اقدامات بسيار كم شده است.

وي گفت: با سياست‌ها و برنامه ريزي‌هاي انجام شده و فعال كردن اغلب واحدهاي پليس ساختمان شهرداري‌هاي استان تهران برغم همه ناملايمت‌هايي كه اين افراد متحمل شده و حتي شهرداران نيز تحت فشار بودند ، با قاطعيت از تداوم اين گونه ساخت و سازها جلوگيري شد.

وي اضافه كرد: كنترل ساخت و ساز غير مجاز مربوط به شهرداري‌ها و كميسيون ماده ‪ ۱۰۰‬است كه در سطح استان توسط شهرداري‌هاي تابعه به خوبي اجرا و از تداوم آن جلوگيري مي‌شود.

وي تصريح كرد: بخش ديگر اين كنترل مربوط به دستورالعملي است كه براساس آن كساني كه اين عمل را انجام مي‌دهند مجرمند نه متخلف و تمام تلاش ها حول اين محور متمركز شده تا دستورالعمل مذكور به تصويب برسد و با تصويب آن تاثير بسزايي در كنترل و كاهش ساخت وسازهاي غيرمجاز ايجاد مي‌شود.

احمدزاده نانوا اظهار داشت: براساس نمودار شهرداري‌هاي استان ، در تهران و كرج به عنوان كلانشهرها هم اكنون روند كنترل‌ها بسيار خوب است و حتي مي توان ادعا كرد ساخت و ساز غيرمجاز در بخش اداري به صفر رسيده است.

به گفته وي ، سياست دولت نهم در مقابله با اين بحران تلاش براي اجراي طرح مهاجرت معكوس و بازگشت مهاجران به شهرهاي خود بوده كه كار بسيار سختي است ولي به اعتقاد من حتي اگر كار كوچكي در اين حوزه انجام شود ، موفقيت آميز است.

وي يادآورشد: درهمين ارتباط تقويت دهيارهاي خارج از استان در دستور كار مسوولان قرارگرفته و براساس سياست دولت واگذاري زمين و تسهيلات ساخت بنا به كساني كه از تهران خارج مي‌شوند كمك كرده تا روند ساخت وساز غير مجاز در استان كاهش يافته و كنترل شود.

احمدزاده نانوا گفت: مشكل ديگر اينكه ارزش افزوده زمين در اين استان بسيار زياد است و مردم با علم به اينكه سرمايه‌گذاري در بخش مسكن و زمين در تهران سودآور است به اين بخش روي آورده‌اند كه بايد تلاش كنيم با سياست گذاري اين روند را نيز كنترل كنيم.

مديركل دفتر امور شهري و روستايي استانداري تهران خاطرنشان كرد: هر گونه گزارشي در خصوص انجام ساخت و ساز غيرمجاز به ستاد ساماندهي ساخت و ساز استان ارايه شود با قاطعيت برخورد مي‌كنيم بطوري كه تنها در منطقه گلدسته با حمايت و همكاري فرمانداري تهران و شهرداري منطقه ‪ ۱۸‬و ديگر ارگان‌هاي مرتبط به صورت گازانبري وارد عمل شده و با ‪ ۶۰۰‬مورد تخلف ساخت و ساز غيرمجاز دراين منطقه برخورد قانوني انجام و ازادامه آن جلوگيري به عمل آمد.

مديركل دفترامورشهري و روستايي استانداري تهران همچنين بر اجراي طرح آمايش سرزمين در شهرهاي استان تاكيد كرد و افزود: اين طرح برمبناي علوم جامعه شناسي، جغرافيا و اقتصاد است و شهرداري‌ها بايد اجراي اين امررا در دستور كار خود قرار دهند.

وي افزود: بايد پتانسيل‌ها و موقعيت‌هاي جغرافيايي در شهرها مورد سنجش قرار گرفته و برنامه ريزي لازم براي شناخت قابليت‌هاي شهري انجام شود چون اگر قابليت‌هاي شهري شناخته نشود بسياري از فرصت‌ها و انرژي‌ها از دست خواهد رفت.

احمدزاده نانوا خاطرنشان كرد: اگر يك شهردار از ساخت و سازهاي غيرمجاز، طرح تفصيلي و جامع شهربي اطلاع باشد، نمي‌تواند بخوبي برنامه ريزي و تصميم گيري كند. ك/‪۳‬
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 370]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن