تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816759414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جانشين دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خوزستان: شيشه بالاترين ميزان مصرف را ميان معتادان در استان دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: جانشين دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خوزستان: شيشه بالاترين ميزان مصرف را ميان معتادان در استان دارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: اجتماعي

جانشين دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: متاسفانه شيشه بالاترين ميزان مصرف را ميان افراد معتاد در خوزستان به خود اختصاص داده و كراك در لايه‌هاي پنهاني اعتياد در استان قرار دارد.

ابوذر اديبي در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خوزستان - با بيان اينكه مصرف هر يك كيلو كراك مساوي با صد كيلو ترياك است، اظهار داشت: اعتياد مواد مخدر صنعتي هم اكنون در دنيا به يك معضل تبديل شده است در حاليكه مواد مخدر سنتي در طي صدها سال چنين تحولي نداشته‌اند. علت اين امر به امتيازات مواد مخدر صنعتي مثل نداشتن بو، راحتي مصرف و عدم كشت و برداشت و تبليغ بسيار برمي‌گردد.

وي افزود: اما مواد مخدر صنعتي در طي پنج سال اخير متحول و مورد سوء مصرف فراوان قرار گرفتند به گونه‌اي كه بازار مصرف را در كنترل خود گرفته‌اند. اين در حالي است كه ضريب خطر و عوارض اين مواد بسيار بالا و مهلك است وعواقب سوء مصرف آن غير قابل بازگشت بوده و هشدارهاي زيادي هم در مورد آثار مخرب اين مواد داده مي‌شود.

اديبي با اشاره به آثار سوء مصرف كراك براي بدن هشدار داد: عوارض جانبي اين مواد براي بدن بسيار مخرب است بويژه آنكه كراك ايراني فشرده هروئين بوده و داراي ناخالصي زيادي است كه خود منجر به افزايش اثرات مخرب مصرف كراك مي‌شود. اعتياد به كراك مهم‌ترين و بيشترين آسيب را به كبد وارد كرده و با از كار انداختن سيستم ايمني، بدن را دچار عفونت مي‌كند كه اصطلاحا كرم زدن گفته مي‌شود و در نهايت حدود يكسال مصرف منجر به مرگ مي‌شود.

وي افزود: خوشبختانه اخيرا با افزايش تمايل به مصرف كراك، تمايل به ترك آن نيز افزايش يافته كه دليل آن عوارض مخرب و زودهنگام آن است. به گونه‌اي كه در هفته‌هاي اوليه اعتياد به كراك اثرات مخربش بروز مي‌كنند.

اديبي با تاكيد بر اينكه جوانان از كنجكاوي و تجربه مصرف اين مواد شديدا خودداري كنند، اظهار داشت: قدرت اين مواد در معتاد كردن فرد به شدت بالاست و فرد با يك بار مصرف به اين مواد معتاد مي‌شود. پيشگيري از اعتياد به كراك تنها راه مبارزه با مصرف اين مواد است.

جانشين دبير شوراي مبارزه با مركز مواد مخدر استان در توصيه به خانواده‌ها تصريح كرد: متاسفانه به دليل كم دردسر و بي بو بودن اين مواد به سختي عوارض اين مواد در ظاهر افراد تشخيص داده مي‌شوند؛ اما از علائم عمومي آن مي‌توان به انزوا، خماري و اختلال در رفتار و خواب به صورت خواب يا بيخوابي زياد اشاره كرد به گونه‌اي كه مصرف شيشه موجب سه ‌شب بيداري پي در پي مي‌شود. بنابر تحقيقات، متخصصان احتمال فوت را در افرادي كه شبانه روز و پي در پي بيدارند، بسيار بالا دانسته‌اند.

اديبي با بيان اينكه 50 مركز درماني در استان در ترك اعتياد به كراك فعاليت دارند، افزود: درمان اعتياد به كراك در سطوح بالاي درمان اعتياد قرار داردكه ابتدا با تزريق متادون در مراكز MMT بهزيستي از افزايش دوز و سوء‌مصرف كراك در معتادين جلوگيري مي‌شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن