تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815443740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كميسيون كشاورزي مجلس درگفت‌وگوباايسنا: *تلاش مي‌كنيم پايداري در خودكفايي داشته باشيم *تبديل كشاورزي معيشتي به بهره‌ور صنعتي، از اولويت‌هاي ماست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس كميسيون كشاورزي مجلس درگفت‌وگوباايسنا: *تلاش مي‌كنيم پايداري در خودكفايي داشته باشيم *تبديل كشاورزي معيشتي به بهره‌ور صنعتي، از اولويت‌هاي ماست


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

رييس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: قصد داريم در مجلس هشتم وارد يك نماي كلي از بخش كشاورزي شويم؛ به گونه‌اي كه اقتصاد و كشاورزي كشور از يك كشاورزي و اقتصاد معيشتي به يك اقتصاد بهره‌ور صنعتي تبديل شود و اين از مهم‌ترين اولويت‌هاي مدنظر ماست.

عباس رجايي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين‌كه در كميسيون كشاورزي مجلس هشتم سعي مي‌كنيم پروژه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌هايي در كشور طي چهار سال آينده دنبال شود كه حتما به اهداف مطرح‌شده دست يابيم، ادامه داد: بر اين اساس براي اين‌كه نظام بودجه‌ريزي كشور مطابق با اين مباحث شود، بنا داريم دستگاه‌هاي مرتبط اعم از وزارتخانه‌هاي جهادكشاورزي، نيرو، سازمان مديريت و اقتصاد و دارايي و امثالهم را براي اصلاح و بازنگري مجدد، نحوه‌ي بودجه‌ريزي و سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي دعوت كنيم تا با توجه به اين سياست‌ها و اولويت‌ها، بودجه به مجلس ارايه شود.

رجايي با اشاره به محدوديت‌هاي خاص آبي و هم‌چنين شرايط ويژه‌ي خاك در كشور گفت: براي اين دو منبع بسيار با ارزش آب و زمين حتما بايد برنامه‌هاي جدي وجود داشته باشد، اگر ما نرخ بهره‌وري‌مان را از اين دو منبع باارزش افزايش دهيم، با روش‌هايي كه مكانيزم‌هاي آن تعريف شده است، مي‌توانيم كشاورزي كشور را در افق 1404 با يك شرايط جديدي روبه‌رو كنيم، تا هم بهره‌وري آن بالا باشد و هم محصول قابل قبولي را داشته باشيم.

رييس كميسيون كشاورزي مجلس با بيان اين‌كه در افق 1404، حدود 130 ميليارد متر مكعب، حداكثر آبي است كه در اختيار بخش كشاورزي قرار خواهد گرفت، ادامه داد: با توجه به رشد جمعيت و نيازهاي جهاني و حضور ايران در بازار جهاني و مسايلي از اين قبيل، ما بايد چيزي حدود 300 ميليون تن محصول را براي اجراي اين مساله داشته باشيم كه اين كار برنامه مي‌خواهد و بايد براي آن فكر جدي شود.

رجايي با بيان اين‌كه در زمينه‌ي محصولات راهبردي و اساسي نيز برنامه‌هايي در كميسيون وجود دارد، تا پايداري در توليد را ايجاد كند، افزود: تلاش مي‌كنيم ضمن اين‌كه به خودكفايي برسيم، پايداري در خودكفايي هم داشته باشيم كه براي اين هم بحث‌ها و موضوعات مختلفي مطرح است.

رييس كميسيون كشاورزي مجلس، موضوع توانمندسازي روستاييان در تشكل‌هاي متبوعشان و هم‌چنين حضور آنها در تصميم‌سازي و تصميم‌گيري‌هاي كشور را از ديگر مباحثي كه در كميسيون كشاورزي به آن پرداخته خواهد شد، عنوان كرد.

وي هم‌چنين درباره نظارت مجلس بر اجراي خريد تضميني محصولات كشاورزي گفت: در مجلس هفتم قانوني را براي اين مساله تصويب كرديم كه نرخ‌هاي خريدهاي تضميني مي‌بايست مطابق با نرخ تورم، اصلاح ساختار شود كه متاسفانه اين مساله طي سال‌هاي گذشته به درستي عملي نشده است.

رجايي بحث نظارت بر عملكرد مجموعه دستگاه‌هاي مرتبط را يكي ديگر از كارهاي جدي كه كميسيون متبوعش دنبال خواهد نمود، عنوان كرد و افزود‌: مهم‌ترين اين دستگاه‌ها وزارت جهادكشاورزي، وزارت نيرو در بخش آب و سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان هواشناسي است.

رجايي با اشاره به فعاليت‌هاي كميته‌ي كشاورزي كميسيون كشاورزي، اضافه كرد: كميته‌ي كشاورزي از سه هفته‌ي گذشته ماموريت پيدا كرده كه نرخ‌هاي خريدهاي تضميني را بررسي كند كه آيا مطابق با قانون عملياتي شده است يا خير و هم‌چنين ارتباط آن با قيمت‌هاي جهاني را جمع‌بندي مي‌كند، تا در نهايت گزارشي به كميسيون ارايه كند.

رييس كميسيون كشاورزي مجلس، با بيان اين‌كه اگر اين گزارش ارايه شود و دستگاه‌هاي مرتبط هم اطلاعات‌شان را در اختيار قرار دهند و يك جمع‌بندي خوبي صورت گيرد، مي‌توانيم اين گزارش را در صحن علني به هيات رييسه ارايه كنيم تا در دستور قرار گرفته و قرائت شود، در پايان افزود: ما نتايج بررسي‌هايمان را اعلام عمومي مي‌كنيم، اما در كل بايد به سمتي رويم كه قانون، دقيق اجرا شود و بر روي اين موضوع هم كاملا مصر هستيم.

انتهاي پيام
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن