تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806628240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرسه در مطبوعات


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: پرسه در مطبوعات
اعتماد: تا نتوانيم زبان و درد توده ها را بفهميم
در تنهايي اقليت به ايده آل پردازي گرفتار خواهيم شد
روزنامه اعتماد در شماره ديروز خود يادداشتي را به قلم جعفر گلابي، عضو تحريريه روزنامه تعطيل شده «سلام» منتشر كرد كه طي آن از غلتيدن جريان اصلاحات به دامان سرمايه داري شديدا انتقاد شده و آمده است:
«خطر آنجا است كه سابقه محروم نوازي اصلاح طلبان كه اغلب از جريان چپ اسلامي بوده اند و در درك آلام توده ها پيشقدم و در دست داشتن نبض جامعه كوشا بوده اند به غفلت ديرپاي فاصله از توده ها كه بيماري مزمن ديگران بوده است گرفتار آيند.
محتواي تئوري حمايت از كساني كه به استضعاف كشيده شده اند در جامعه ما به اندازه كافي مستدل و غني است و ريشه هاي آن حتي در برداشت نوين از اسلام هم به وفور يافت مي شود.
واقعيت آن است كه راه توسعه حداقل در ايران از ميان توجيه خلق خدا باز مي شود و تا نتوانيم زبان و درد توده ها را بفهميم و آنان را كم و بيش به ضرورت توسعه متقاعد و متوجه سازيم، در تنهايي اقليت به ايده آل پردازي گرفتار خواهيم شد، شايد از دل ارادت به آستان سرمايه گذاري است كه بي اعتنايي به محرومان و از دست دادن آنها پيش مي آيد.»
شيخ الازهر مصر: به رسميت شناختن طايفه بهائيت خروج از دين است
روزنامه جمهوري اسلامي در شماره ديروز خود به فتواي تكفير شيخ الازهر مصر در خصوص فرقه ضاله بهائيت پرداخت و نوشت: «شيخ محمد سيدالطنطاوي شيخ الازهر مصر تاكيد كرد كه به رسميت شناختن طايفه بهائيت در مصر «خروج از دين اسلام» محسوب مي شود.
شيخ الازهر با اعلام اين موضع افزود: فرقه بهائيت تماما مخالف دين اسلام است و هيچ كس جايز نيست آن را به رسميت بشناسد در غيراين صورت از ديد ما اين اقدام به معناي خروج از دين اسلام و تعاليم اديان آسماني است. وي همچنين تاكيد كرد كه نبايد اجازه داد لفظ بهايي در كارت شناسايي هركسي كه خود را بهايي مي داند ذكر شود زيرا اين به معناي اعتراف به بهائيت به عنوان يك دين است. شيخ الازهر با استناد به فتواي علي جادالحق شيخ فقيدالازهر درسال 1365 كه مجمع مطالعات اسلامي درسال 1382 نيز به اين فتوا استناد كرد گفت: بهائيت هيچ ارتباطي با اديان آسماني ندارد بلكه بدعت جديدي است كه با لطف استعمار انگليس در اواخر قرن نوزدهم ميلادي و با هدف نفاق ميان مسلمانان و انكار فرايض دين مبين اسلام خلق شد. به گونه اي كه بهايي ها بر خلاف مسلمانان شهر عكاي فلسطين را به جاي كعبه قبله خود قرار دادند و اصولا به روز قيامت و نبوت حضرت محمد(ص) نيز هيچ ايماني ندارند.»
يكي به نعل و يكي به ميخ كارگزاران در باره خاتمي
روزنامه كارگزاران وابسته به حزب كارگزاران سازندگي در شرايطي مداوما با كانديداتوري سيدمحمد خاتمي مخالفت مي كند كه اعضاي ارشد حزب كارگزاران بيشترين سهم را در دولت اصلاحات بويژه در حوزه هاي اقتصادي به خود اختصاص مي دادند.
در همين رابطه كارگزاران در شماره ديروز خود مجددا با كانديداتوري سيدمحمد خاتمي مخالفت نمود و ضمن حمايت از كانديداتوري عبدالله نوري در انتخابات آتي رياست جمهوري چنين نوشت:
دوره رياست جمهوري آقاي خاتمي نشان داد ايشان قهرمان از دست دادن فرصت هاست و قدرت تصميم گيري در مقاطع حساس را ندارد. بهتر است ايشان شركت نكنند و براي انتخابات آينده روي كساني سرمايه گذاري كرد كه مرد عمل باشند نه سخنران هاي فلسفي. اطمينان داشته باشيد افرادي مثل عبدالله نوري از اقبال عمومي بيشتري برخوردارند.
كارگزاران در ادامه افزود: «ايرادات زيادي نسبت به عملكرد آقاي خاتمي از سوي اصلاح طلبان وجود دارد. اما متاسفانه برخي اصلاح طلبان به بهانه همين انتقادات، چهره هايي را پيشنهاد مي كنند كه نسبت به آقاي خاتمي، گرايش و پايداري كمتري در مسير اصلاحات داشته اند يا اصولا به عنوان اصلاح طلب شناخته نمي شوند. در مورد اين دسته از دوستان و منطقشان واقعا بايد تعجب كرد.»
رسالت: اتوبوس دوم خرداد
تا چه زمان در ايستگاه خاتمي توقف مي كند؟
روزنامه رسالت در شماره ديروز خود يادداشتي را به قلم صالح اسكندري تحت عنوان «ايستگاه خاتمي!» منتشر كرد و در آن ضمن اشاره به موضوع كانديداتوري احتمالي سيدمحمد خاتمي در انتخابات آتي رياست جمهوري چنين نوشت: «در اينكه حضور يا عدم حضور خاتمي به عنوان يك سرمايه سياسي در انتخابات رياست جمهوري سال آينده نقش بسزايي در فرايندهاي زيردستي ائتلاف سازي دوم خردادي ها دارد، شكي نيست اما در اينكه اتوبوس دوم خرداد تا چه زمان مي خواهد در ايستگاه خاتمي توقف كند جاي چون و چرا بسيار است. اين موضوع براي مسافران اين اتوبوس نيز نگران كننده و ناخوشايند است. خاتمي در سالهاي گذشته براي دوم خردادي ها به ماده اي سياسي تبديل شده كه گويا هيچ وقت قرار نيست به انرژي تبديل شود اين در حالي است كه به تعبير يكي از نويسندگان دوم خردادي در عالم سياست اصل بر بقاي انرژي يك نيروي سياسي است و نه ماده آن.
در تحليل پديده خاتمي بين گروه هاي دوم خردادي اين يك سؤال جدي است كه خاتمي مايه اتحاد است يا اختلاف!»
عضو مجاهدين انقلاب: بحث شركت يا عدم شركت در انتخابات رياست جمهوري بر معرفي كانديدا اولويت دارد
روزنامه اعتماد روز گذشته يادداشتي را به قلم محمدعلي توفيقي، عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب منتشر كرد و در آن ضمن اشاره به عجله اصلاح طلبان در ورود به رقابت هاي رياست جمهوري به نقل از وي چنين نوشت: «با نزديك شدن به زمان انتخابات رياست جمهوري دهم و آغاز زودرس بحث هاي انتخاباتي مرتبط با آن و ذوق زدگي ساده انگارانه برخي نيروهاي اصلاح طلب كه آثار و شواهد آن را در مصاحبه هاي برخي چهره ها آن هم نه به ايما و اشاره كه به تصريح مي توان دريافت. اكنون اين پرسش مطرح است كه آيا زمان بازنگري در استراتژي «سياست ورزي معيوب» براي اصلاح طلبان فرا نرسيده است؟
گرچه پاسخ به اين پرسش كار آساني نيست اما كاملاً ضروري بوده و از نظر افكار عمومي به مراتب از اولويت بالاتري نسبت به تعيين مصاديق كانديداهاي احتمالي، نحوه حضور يا بحث شركت در انتخابات برخوردار است. به ديگر بيان، مردم اينك در انتظارند تا ببينند كه جريانات اصلي اصلاح طلب در مواجهه مجدد با بازي باخت- باخت، كدام رويكرد اساسي را برخواهند گزيد؛ كاهش شديد سرمايه اجتماعي و هيزم تنور ماندن يا جلب اعتماد عمومي و جهاني».
جام جم: با وجود كاهش سود بانكي
بانكها همچنان سود خود را تامين مي كنند
روزنامه جام جم در شماره روز دوشنبه خود با دكتر بيژن بيدآباد، عضو هيئت علمي پژوهشكده پولي و بانكي گفت وگو كرد و ضمن دفاع از تصميم دولت در خصوص كاهش نرخ بهره بانكي چنين نوشت: «با وجود فشار دولت مبني بر پايين آوردن نرخ بهره عقود مبادلاتي و قرار دادن آن كمتر از نرخ تورم، بايد اذعان داشت كه بانك ها در ايران سود خود را از محل اعطاي تسهيلات در عقود مشاركتي و همچنين جذب منابع بسيار ارزان سپرده هاي قرض الحسنه اي تامين مي نمايند. لذا اعمال فشار وارده بر پايين آوردن نرخ بهره عقود مبادله اي بسيار بر بانك ها جزئي است. در اين ارتباط بايد گفت رقم مطالبات معوق بانك ها به طور متوسط بيش از 10درصد است و اين در حالي است كه استمهال هاي صوري در آن اتفاق افتاده باشد.
در صورتي كه رقم زيان بانك هاي دولتي يا فرصت هاي به تعويق افتاده بانك هاي خصوصي در اين ارتباط را مدنظر قرار دهيم و همان متوسط 10دصد را در نظر بگيريم، چنانچه بانك ها اين رقم را وصول نمايند و نرخ بهره خود را 10درصد هم كاهش دهند، هنوز در وضعيت فعلي خواهند ماند. لذا بايد گفت كه استدلال بانك ها به اين دليل است كه نمي خواهند عمليات بانكي خود را كارا نمايند و مايلند در همان تنبلي عملياتي به سر ببرند. فشار پايين آوردن نرخ بهره همانند ضربات محركي است كه سبب مي شود بانك ها بهاي تمام شده خدمات بانكي را پايين آورند كه هم به نفع بانك ها و هم اقتصاد كشور است.»
توضيح در مورد سرمقاله يكشنبه آفتاب يزد
هفته گذشته طي دو مورد از مطالب ستون پرسه در مطبوعات به سياه نمايي برخي روزنامه هاي دوم خردادي در خصوص تغييرات درون دولت اعتراض شده بود كه متاسفانه در اين مطالب نام روزنامه آفتاب يزد به اشتباه در فهرست روزنامه هايي كه با تغيير سخنگوي وزارت خارجه و اعمال چارت جديد سازماني معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري، برخوردي سياه نمايانه داشتند ذكر شده بود. اين موضوع روز يكشنبه در سرمقاله روزنامه آفتاب يزد مورد اعتراض واقع شد كه در اينجا لازم دانسته نسبت به تصحيح اشتباه ياد شده اقدام نماييم.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن