تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805128066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
مسؤول گروه بيماريهاي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي تشريح كرد ؛ راه هاي مقابله با گرمازدگي در تابستان داغ

بجنورد - فرهادي: در فصل تابستان بسياري از افراد ممكن است دچار گرمازدگي شوند. در گرمازدگي دماي بدن از حد طبيعي بالاتر مي رود و تعريق افزايش يافته و باعث اختلال در تنظيم و كنترل دماي بدن مي شود. اگر هوا گرم باشد بدن فرد به آساني خنك نمي شود و در اين شرايط مقدار زيادي از آب و نمك بدن از دست مي رود و غلظت خون افزايش يافته و جريان خون كند مي شود. در نتيجه در عملكرد ارگانهاي بدن اختلال ايجاد مي شود.
از سويي 60 درصد وزن بدن را آب تشكيل مي دهد و حداقل با نوشيدن چهار ليوان آب در روز نياز بدن برطرف مي شود. حال اگر بنا به دلايلي مقداري از آب بدن به دليل گرماي هوا از دست برود صدمات جبران ناپذيري به آن وارد مي شود.
مسؤول گروه بيماريهاي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي خاطر نشان كرد: عوارض ناشي از گرمازدگي به دو دسته گرمازدگي خفيف و گرمازدگي شديد تقسيم مي شود. در گرمازدگي خفيف بدن بشدت عرق كرده و حجم خون كاهش مي يابد كه از علائم آن تعريق شديد، ضعف، سرگيجه، سردرد، حالت تهوع، استفراغ، افزايش ضربان قلب، كاهش فشار خون و پوست مرطوب، سرد و رنگ پريده است كه در اين حالت درجه حرارت بدن به 38 تا 39 درجه افزايش مي يابد.
دكتر اكبري درباره درمان اين نوع گرمازدگي گفت: انتقال بيمار به يك مكان خنك و سايه، دادن مايعات به بيمار براي جبران كم آبي بدن و خنك كردن بدن وي با يك ملحفه مرطوب از جمله كارهايي است كه بايد براي بهبود فرد گرمازده انجام داد.
وي بيان كرد: از سويي گرمازدگي شديد بسيار خطرناك بوده و خطر مرگ را نيز مي تواند در پي داشته باشد.
وي افزود: از علائم گرمازدگي شديد قرمزي رنگ پوست، داغ شدن بدن، ضربان تند و قوي، پريشاني و سرگيجه، و تنفس كم عمق است.
دكتر اكبري خاطرنشان كرد: براي درمان اين نوع گرمازدگي تلاش براي كاهش حرارت بدن بايد به سرعت انجام شود و بيمار را به مكان خنك و سايه انتقال داد و لباسهايش را از تن جدا كرد.
وي افزود: همچنين بايد روي دستها و پاهاي فرد گرمازده آب خنك ريخت و وي را در معرض باد قرار داد و يا توسط پنكه و يا بادبزن اقدام به خنك كردن وي كرد.
وي تصريح كرد: درمان اين نوع گرمازدگي خوراندن مايعات كافي همراه با اندكي نمك (به نسبت 1/4 قاشق چايخوري) در يك ليوان آب است.
وي با اشاره به نوع ديگري از گرمازدگي افزود: اين حالت نوعي غش خفيف مي باشد كه به علت فعاليت شديد در آب و هواي گرم ايجاد مي گردد كه از علائم آن سرگيجه، سردرد، افزايش ضربان قلب، حالت تهوع، استفراغ، غش و بي هوشي است.
دكتر اكبري ادامه داد: هنگامي كه تعريق بدن افزايش مي يابد عرق به سلولهاي سطح پوست وارد كرده و سدي در مقابل خروج عرق ايجاد مي كند. بنابراين برآمدگيهاي ريزي روي پوست ايجاد مي گردد و هنگامي كه اين برآمدگيهاي جوش مانند ريز، مي تركند محتويات عرق تخليه شده و فرد احساس سوزش مي كند.
وي افزود: در درمان اين نوع گرمازدگي نيز هيچ گاه نبايد از مواد كاهش دهنده تعريق و يا پودر بچه استفاده كرد، زيرا اين عمل علائم را تشديد مي كند.
وي تصريح كرد: تنها بايد در اين مواقع از پماد لوسيون كالامين و يا كرم هيدروكورتيزون يك درصد استفاده كرد.
مسؤول گروه بيماريهاي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي به اقدامات پيشگيرانه اين بيماري اشاره كرد و گفت: در تابستان و هواي گرم پوشيدن لباسهاي سبك، گشاد و با رنگ روشن توصيه مي شود و در طول روز فرد بايد آب كافي نوشيده و در حين فعاليت بدني در فواصل زماني معين به استراحت بپردازد.
وي گفت: همچنين افراد بايد خود را در برابر گرماي آفتاب با به سرگذاشتن كلاه و يا استفاده از چتر محافظت كنند و فعاليتهاي شديد خارج از منزل را در ساعاتي كه هوا خنك است، برنامه ريزي نمايند.
وي افزود: براي آنكه در گرماي سوزان تابستان خنك باقي بمانيد مهم است كه به ياد داشته باشيد كه فعاليت جسمي تان را محدود كنيد، مقدار زيادي آب بنوشيد، لباسهاي گشاد بپوشيد و از نوشيدني هاي كافئين دار مانند قهوه بپرهيزيد.

حضور آمريكا در افغانستان و چند برابر شدن توليد مواد مخدر؛ بايد از مرزها بيشتر مراقبت كرد

تربت جام- خبرنگار قدس: همگان مي دانيم كه مسأله مواد مخدر و اعتياد بلايي خانمانسوز است. مواد مخدر يكي از حربه هاي خطرناك دشمنان انقلاب اسلامي است كه نسل جوان ما را مورد تهاجم قرار داده و هر روز قرباني مي گيرد.
يكي از دلايل روشن اين مسأله آن است كه با حضور آمريكا در افغانستان كشت ترياك و قاچاق موادمخدر چند برابر شده و در اين ارتباط تربت جام با 90 كيلومتر مرز مشترك با افغانستان در معرض ورود اين مواد افيوني مي باشد. اين در حالي است كه كشفيات موادمخدر از سال 83 تاكنون افزايش قابل توجهي يافته و در سال 86 بيش از 7 تن انواع موادمخدر در تربت جام كشف و در سه ماه اول سال جاري نيز حدود 2 تن انواع موادمخدر از قاچاقچيان كشف و ضبط گرديده است.
در اين راستا نيروي انتظامي با تمام توان در مقابل اين تهاجم ايستاده و شهداي گرانقدري را نيز در اين راه تقديم ميهن نموده است همچنين اين نيرو براي جلوگيري از ورود موادمخدر و اعتياد تاكنون هزينه هاي بسيار سنگيني پرداخته است. اما نكته اي كه بايد مورد توجه قرار گيرد موضوع پيشگيري است و اينكه علاج واقعه را قبل از وقوع بايد كرد كه البته از راه هاي مختلف مي توان به مسأله پيشگيري پرداخت. در اين راستا فعاليتهاي فرهنگي و هنري و آگاه كردن مردم از مضرات و عواقب وخيم اعتياد، برخورد جدي و مجازات سنگين سوداگران مرگ و برچيدن و جمع آوري وسايل اعتياد مي تواند راهكار مؤثري در مبارزه با اعتياد و مواد مخدر باشد. در عين حال اخيراً مشاهده مي شود كه نسل جوان و جوانان كم سن و سال گرفتار كشيدن سيگارند و از سويي چند سالي است تعدادي از قهوه خانه داران با عنوان قهوه خانه سنتي به رواج و اشاعه استفاده از قليان پرداخته اند كه اين امر خطراتي را براي سلامت جوانان و گرايش برخي افراد جامعه به سوي اعتياد فراهم مي كند. همچنين مشاهده شده بعضي از اين مراكز به پاتوقي براي بعضي ناهنجاري ها و مفاسد ديگر تبديل شده است.
از اين رو ضرورت دارد مسؤولان براي مقابله با اين گونه ناهنجاريها اقدامهاي لازم را انجام دهند تا ضمن جلوگيري از گرايش افراد جامعه بخصوص جوان به سمت مصرف موادمخدر، در خصوص آثار و عواقب اين پديده شوم نيز به آنان اطلاع رساني شود.

لحظه ها

افزايش 11 درصدي تماسهاي تلفني با پليس 110 خراسان شمالي
بجنورد- خبرنگار قدس: فرماندهي انتظامي خراسان شمالي در ارتباط با سيستم 110 اظهار داشت: اين طرح يك حركت اساسي به منظور خدمت رساني به مردم و با هدف سامان دادن به امر دريافت و توزيع مأموريتها و بازخورد آن در جامعه است كه از جمله نتايج آن امنيت بيشتر براي شهروندان مي باشد.
وي خاطر نشان كرد: با گذشت 8 سال از عمر آن، 21 خط تلفن در 70 مركز 110 در استان راه اندازي و به طور ميانگين روزانه افزون بر 350 تماس با 110 برقرار مي شود كه بيانگر استقبال و اعتماد و انتظار بر حق مردم از پليس و افزايش توان پليس در پاسخگويي به مردم است.
وي ادامه داد: مجموع كل تماسهاي اخذ شده در 3 ماهه اول سال جاري 28 هزار و 688 مورد بوده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزايش داشته است.
وي تصريح كرد: همچنين كل تماسهاي مردمي با سيستم 197، 2062 مورد بوده كه تماسهاي قابل بهره برداري 810 مورد، انتقادات 364 مورد، پيشنهادات 175 مورد، شكايت 410 مورد و تقدير 230 مورد بوده است.
وي خاطر نشان كرد: در سطح استان هم اكنون 14 مركز ترك اعتياد دولتي و چند مركز كه توسط سازمانهاي مردم نهاد اداره مي شوند وجود دارد كه تحت نظر دانشكده علوم پزشكي و بهزيستي اداره مي شوند.
وي يادآور شد: 10 هزار معتاد شناسنامه دار در خراسان شمالي وجود دارد كه در شرف ترك اعتياد مي باشند.

كشف 217 كيلوگرم موادمخدر در سربيشه
بيرجند - خبرنگار قدس: مأموران انتظامي شهرستان سربيشه موفق به كشف بيش از 216 كيلوگرم ترياك شدند.مأموران انتظامي شهرستان سربيشه حين گشت زني در حوزه استحفاظي به يك دستگاه خودروي پژو مشكوك شده كه در بازرسي از آن مقدار 216 كيلو و 300 گرم ترياك كشف و ضبط كردند. همچنين مأموران انتظامي اين شهرستان در پي دستگيري 8 نفر از افاغنه در حوزه استحفاظي و در بازرسي از آنان مقدار يك كيلو و 742 گرم هروئين كشف و ضبط كردند.

تصادف رانندگي در نهبندان يك قرباني گرفت

بيرجند- خبرنگار قدس: بر اثر تصادف بين يك دستگاه خودروي سواري و يك دستگاه موتورسيكلت در شهرستان نهبندان، يك نفر جان خود را از دست داد.
وقوع تصادف بين يك دستگاه پژو و يك دستگاه موتورسيكلت منجر به مرگ موتورسوار شد.
گفتني است، علت حادثه بي احتياطي و رعايت نكردن حق تقدم توسط راننده خودروي سواري اعلام شده است.

امام جمعه درگز در ديدار با زندانيان: هيچگاه براي تغيير دير نيست

خراسان امروز: امام جمعه، فرماندار، دادستان و رؤساي كميته امداد امام خميني(ره) و مركز فني و حرفه اي شهرستان درگز از زندان اين شهرستان بازديد كردند.
در اين ديدار امام جمعه درگز خاطرنشان ساخت: همه بايد تلاش كنند تا خود را تغيير داده و به سمت تعالي اخلاقي حركت نمايند و هيچگاه براي تغيير دير نيست.
در همين راستا فرماندار شهرستان نيز طي بازديد از بند نسوان زندان طي سخناني ضمن توصيه به مددجويان در اميد داشتن به خداوند و پند گرفتن از گذشته بيان داشت: زندانيان بايد تلاش نمايند در راه اصلاح خويش و برنامه ريزي جهت ايجاد شرايط لازم براي زندگي سالم و دور از خطا و انحراف تلاش نمايند و درصدد توجيه خطاهاي گذشته نباشند.
وي گفت: با دقت نظر بايد از گذشته درس گرفت و در جهت ساختن آينده اي مناسب گام برداشت.
خبر ديگري از زندان درگز حاكي است، اردوي فرهنگي و ورزشي به منظور افزايش نشاط و شادابي جسم و روح پرسنل و نيروهاي وظيفه زندان در ارتفاعات فرخ قيز شهرستان برگزار شد.

راه اندازي اتوماسيون اداري پزشكي قانوني در سرايان و فردوس

بيرجند - خبرنگار قدس: مدير كل پزشكي قانوني خراسان جنوبي از راه اندازي سيستم فرآيندهاي اتوماسيون اداري در حوزه معاينات باليني و تسريع در پزشكي قانوني سرايان و فردوس خبر داد.
دكتر نورس در جريان بازديد از مراكز پزشكي قانوني شهرستانهاي فردوس و سرايان گفت: به زودي با حضور پزشك و تجهيز مركز به خودرو سازماني و راه اندازي سيستم متمركز استاني شرايط بسيار عالي تر براي خدمت رساني به مردم فراهم مي شود.
وي خاطرنشان كرد: جديت و اهتمام در راستاي توسعه و تجهيز مراكز شهرستان از سوي ستاد اداره كل پزشكي قانوني استان شروع شده و خوشبختانه فرآيند توسعه اين دو مركز در مقايسه با سالهاي قبل، قابل مقايسه نمي باشد.
وي نحوه انجام امور كارشناسي و اداري مراكز پزشكي قانوني سرايان و فردوس را مثبت ارزيابي كرد.
دكتر نورس ابراز اميدواري كرد: به زودي براي احداث ساختمان مراكز پزشكي قانوني در فردوس و سرايان اقدام مي شود.

كاهش جمعيت كيفري زندانيان نيشابور

خراسان امروز: رئيس دادگستري، دادستان عمومي و انقلاب و قضات برخي از شعبات دادگستري نيشابور از زندان اين شهرستان بازديد كردند.
در اين بازديد رئيس زندان گزارشي از عملكرد واحدهاي زندان، تفكيك زندانيان براساس نوع جرايم، بازسازي باشگاه ورزشي بند مردان و برخي فعاليتها ارائه كرد.
در اين بازديد رئيس زندان نيشابور از كاهش جمعيت كيفري زندانيان، تا پايان خردادماه سال جاري نسبت به سال گذشته خبر داد و اين مسأله را حاصل تعامل بين زندان و مراجع قضايي در جهت اصلاح و تربيت نادمان دانست.
در ادامه نيز مهمانان ضمن بازديد از قسمتهاي داخل بند، با حضور در جمع نادمان به بررسي مشكلات قضايي مددجويان حوزه قضايي خود پرداختند.
شايان ذكر است، در اين بازديد به پيشنهاد واحد فرهنگي تربيتي زندان و موافقت رئيس دادگستري و دادستان به تمامي محكومان مالي واجد شرايط داراي وثيقه، 10 روز و بقيه محكومان هفت روز مرخصي اعطا شد.
رئيس دادگستري نيز در جمع مددجويان اظهار داشت: تمام محكومان مالي براي پيگيري بيشتر و معاضدت قضايي به دادگستري مراجعه كرده تا نسبت به تسريع در آزادي آنان اقدامهاي لازم صورت گيرد.

مدير كل دفتر امور اجتماعي استانداري تأكيد كرد؛ ضرورت پيشگيري از بروز بيماريهاي ژنتيكي

خراسان امروز: مدير كل دفتر امور اجتماعي و شوراهاي استانداري خراسان رضوي با بيان اينكه جامعه هدف بهزيستي هر سال در حال افزايش است، گفت: شناسايي و پيشگيري از بروز بيماريهاي ژنتيكي تأثيرگذاري فعاليتهاي سازمان بهزيستي را بيشتر و هزينه ها را كاهش مي دهد.
شمقدري با بيان اين مطلب افزود: رسيدگي هاي لازم در دوران بارداري و انجام مشاوره ژنتيكي پيش از ازدواج موجب كاهش جمعيت معلولان و ناتوانان جسمي و ذهني در جامعه مي شود.
وي با اشاره به گستردگي حوزه فعاليت بهزيستي ادامه داد: هنر ما در مديريت آسيبهاي اجتماعي، پيش بيني و پيشگيري از افزايش جامعه هدف بهزيستي است.
شمقدري با اشاره به اينكه افرادي كه به عنوان مددجو تحت پوشش بهزيستي قرار مي گيرند، داراي برخي معلوليت ها و يا نقصان ها هستند، گفت: بايد بكوشيم فعاليتها را به سمت استقلال اقتصادي و عزت و كرامت انساني افراد مددجو هدايت كنيم و در اين راستا در وهله اول سازمان بهزيستي و در درجه دوم همه دست اندركاران امور اجتماعي مسؤول اين امر هستند.
وي بر لزوم توانمند سازي و آموزش جامعه معلولان تأكيد كرد و افزود: بايد بالاترين توجه را به كرامت انساني اين مددجويان معطوف و زمينه كار، بازار فروش و بسترهاي عمومي لازم را براي آنان فراهم كنيم.

پرداخت يك ميليارد تومان وام اشتغال توسط صندوق مهر رضا(ع) بردسكن

بردسكن - خبرنگار قدس: مسؤول صندوق مهر امام رضا(ع) شهرستان بردسكن با اشاره به اينكه سالانه بيش از 700 هزار ازدواج در كشور صورت مي گيرد، گفت: امروز صندوق مهر امام رضا(ع) بردسكن معتقد است كه طي دو سال از عمر تأسيس اين صندوق، بيش از 80 درصد از معرفي شدگان اين صندوق براي دريافت وام ازدواج به بانكها موفق به اخذ تسهيلات شده اند.
اميني گفت: صندوق مهر امام رضا(ع) با هدف كمك به مزدوجين، اشتغال و مسكن جوانان تشكيل شد و تاكنون در اين رابطه كارهاي خوبي را انجام داده است.
وي افزود: از مجموع هر دو هزار و 597 ازدواج ثبتي ارائه داده شده طي سال گذشته به صندوق مهر امام رضا(ع) بيش از هزار نفر آنها موفق به دريافت وام ازدواج از بانكها شده و بقيه در حال پرداخت شدن مي باشد.وي در رابطه با حوزه اشتغال اين صندوق گفت: هر طرحي كه توجيه اقتصادي داشته باشد، متقاضيان مي توانند از بيستم تيرماه در سيستم صندوق مهر امام رضا(ع) از طريق اينترنت ثبت نام و بعد از تصويب تسهيلات خود را دريافت كنند.
وي افزود: صندوق مهر امام رضا(ع) بردسكن تاكنون توانسته است بالغ بر يك ميليارد تومان وام اشتغال در قالب 250 طرح به متقاضيان پرداخت كند.

همزمان با سوم شعبان ؛ عمليات اجرايي پارك 100 هكتاري ربيع آغاز مي شود

خراسان امروز: شهردار منطقه سه از بهره برداري 5 زمين ورزشي تا نيمه شعبان خبر داد.
محمد طاهري با اعلام اين خبر گفت: اعضاي شوراي اسلامي شهر در بازديد از منطقه، آماده سازي 10 زمين ورزشي براي شهروندان اين منطقه را تصويب كردند.
وي افزود: تلاش ما اين است كه تا پايان مرداد ماه جاري همزمان با نيمه شعبان 5 قطعه از زمين هاي ورزشي آماده و در اختيار شهروندان منطقه قرار گيرد.
طاهري همچنين از آماده سازي اراضي مجاور پارك ربيع در هفته جاري خبر داد و اظهار داشت: هدف از اين كار مهيا نمودن شرايط لازم براي ساخت و سازهاي داراي كيفيت است.
وي در پايان تصريح كرد: همزمان با عيد سوم شعبان عمليات اجرايي احداث پارك 100 هكتاري ربيع شروع مي شود.

برپايي نمايشگاه توانمنديهاي مددجويان بهزيستي خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: مديركل بهزيستي خراسان جنوبي ريشه تمامي بحرانها و آسيبهاي اجتماعي را در بيكاري دانست.
محمد حسن اكبري مطلق در مراسم افتتاحيه نمايشگاه توانمنديهاي جامعه هدف بهزيستي با بيان اينكه اگر فرصتهاي شغلي ايجاد شود شاهد كاهش آسيبها در سطح جامعه خواهيم بود، افزود: از اين رو سازمان بهزيستي نيز سياست خود را بر توانمند سازي جامعه هدف خود گذاشته تا استعدادهاي بالقوه و نهفته آنها را كشف كند.وي نقش گروههاي مردم نهاد را در روند توانمند سازي مؤثر دانست و تصريح كرد: بايد با مشاركت فكري اين تشكلها، زمينه رشد آنها را فراهم آورد.
وي تشكيل گروههاي محلي و تيمهاي اجتماع محور را براي پيشگيري از آسيبها و طرح توانبخشي مبتني بر جامعه را براي شناسايي معلوليتها در سطح جامعه مؤثر دانست.

عضو شوراي شهر مشهد: رشد سريع جمعيت به افزايش مشكلات منجر شده است

خراسان امروز: عضو شوراي اسلامي شهر مشهد به بيان آمار و نيز نقطه نظرات خود پيرامون افزايش جمعيت و چالشهاي مديران شهري پرداخت.
فاطمه غيور در همايش جمعيت و در جمع كاركنان شهرداري مشهد سهم مهاجرت را در افزايش جمعيت شهري مشهد چشمگير دانست و تصريح كرد: افزايش سريع جمعيت شهري به گسترش شهر و افزايش مشكلات منجر شده است.وي افزود: بر اساس نتايج بررسي ها بيش از 45 درصد مهاجران مشهد نسبت به زمان قبل از مهاجرت خود از وضعيت بهتري از لحاظ اقتصادي برخوردار شده اند و اين ميزان جمعيت متمايل به ماندن در اين كلانشهر هستند. به گفته غيور مناطق 2 و 3 و 4 و 6 و 9 مشهد بيشترين تراكم مهاجران را به خود اختصاص داده اند.
عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر مشهد گفت: رشد نرخ بيكاري، ايجاد سكونتگاه هاي غيررسمي در حاشيه شهر و درخواست براي افزايش ميزان ارائه خدمات شهري، از بين رفتن زمينهاي كشاورزي و باغهاي پيرامون شهر از جمله پيامدهاي مهاجرت براي جوامع شهري است.

دوره آموزشي نرم افزار در شركت گاز خراسان جنوبي

بيرجند - خبرنگار قدس: دوره آموزش دو روزه او.آي.اس (سامانه اطلاعات صنعت نفت) در محل شركت گاز خراسان جنوبي برگزار شد.مدير عامل شركت گاز خراسان جنوبي گفت: اين دوره آموزشي براي آشنايي با سامانه اطلاعات صنعت نفت او.آي.اس با حضور حدود 20 نفر از كارشناسان امور مهندسي، قراردادها، برنامه ريزي و بهره برداري شركت گاز استان خراسان جنوبي توسط واحد آموزشي اين شركت برگزار شد.مهندس افتخاري هدف از برگزاري اين دوره را تجميع و يكپارچه سازي اطلاعات ساخت پروژه ها، تجزيه و تحليل اطلاعات پروژه ها جهت توليد گزارشها، كمك تصميم گيرانه ويژه مديران ارشد و هدايت مديران در سياست گذاري كلان سازمانها، تهيه و پيشنهاد قيمت براي برآورد اوليه پروژه ها، انجام عمليات متره، برآورد، صورت وضعيت، اسناد مناقصه، تعديل و رسيدگي مكانيزه به پيشرفت پروژه و امور مالي و كنترل پروژه عنوان كرد.

نماينده نهبندان و سربيشه تأكيد كرد ؛ ضرورت اجراي قانون استخدام معلولان در دستگاههاي دولتي

بيرجند - خبرنگار قدس: نماينده مردم شهرستانهاي نهبندان و سربيشه در مجلس شوراي اسلامي گفت: فراكسيون معلولان در مجلس هشتم در حال شكل گيري است.محمد رضا صابري در آيين راه اندازي مركز آرتزوپروتز در مركز توانبخشي حضرت علي اكبر(ع) بيرجند افزود: عزم مجلس خدمت به مردم به ويژه مردم مناطق محروم است و با همين نگاه فراكسيون مناطق محروم تشكيل شده است.وي بر اجراي قانون استخدام معلولان در دستگاهها و نهادهاي دولتي تأكيد كرد و افزود: بايد مسؤولان ارشد استاني با جديت اين مهم را پيگيري و دستگاههاي اجرايي نيز عملكرد خود را در اين زمينه ارائه نمايند.مدير كل سازمان بهزيستي خراسان جنوبي نيز در اين مراسم گفت: مركز آرتزوپروتز از مصوبات دور اول سفر رئيس جمهوري به استان بوده كه با دو ميليارد ريال اعتبار فعاليت خود را آغاز نموده است.

استاندار خراسان شمالي اعلام كرد ؛ اعتبارات شهر ((درق)) افزايش مي يابد

بجنورد - خبرنگار قدس: مهندس جهانبخش استاندار خراسان شمالي در نشست با اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار درق اظهار داشت: نگاه مسؤولان استان به شهر درق نگاه ويژه اي است، بنابراين اختصاص اعتبارات به اين شهر دو برابر شهرهاي هم رديف خواهد شد.
استاندار خراسان شمالي گفت: گرچه تمام شهرهاي تازه تأسيس مشكلاتي دارند، اما در صدديم با تلاش و پيگيري مسؤولان بتوانيم مشكلات را به حداقل برسانيم.
در ادامه جلسه رئيس شوراي اسلامي شهر درق ضمن تقدير و تشكر از توجه ويژه استاندار به اين شهر گفت: مشكل جاده، نبود ماشين آلات شهرداري اعم از لودر، گريدر، دستگاه آسفالت و برخي امكانات از مشكلات عمده اين شهر است.

عضو شوراي شهر خواستار شد؛ حذف كد بين شهري نصرآباد- تربت جام

نصر آباد- خبرنگار قدس: تعداد كاربران اينترنت در بخش 45 هزار نفري نصرآباد از انگشتان يك دست هم بيشتر نمي شود.
اين در حالي است كه اينترنت به عنوان منبع غني از اطلاعات مي تواند نيازهاي علمي دانشجويان، دانش آموزان، كارمندان ادارات و سازمانهاي دولتي را تأمين كند.
اما نبود مركز خدمات اينترنتي در شهر نصرآباد كاربران را با مشكل مواجه نموده است، به طوري كه اين اقشار بايد براي دريافت خدمات اينترنتي به شهرهاي مجاور مثل تربت جام يا فريمان مراجعه نمايند.
ناظري، از اعضاي شوراي اسلامي شهر نصرآباد خواستار همكاري مسؤولان اداره مخابرات براي رفع اين مشكل شد.
وي اظهار داشت: مخابرات مي تواند با حذف كد شهري بين نصرآباد- تربت جام هزينه تلفن كاربران را كاهش دهد، در حالي كه اكنون از كاربران بخواهند در نصرآباد از شبكه اينترنت استفاده كنند بايد براي هر ساعت 12 هزار ريال هزينه كنند.
وي تأكيد كرد: چنانچه شركت مخابرات يك كد مخصوص براي همه شهرستان اختصاص دهد، تعداد كاربران اينترنت چند برابر افزايش پيدا خواهد كرد.

بهره برداري از دستگاه غربالگري شنوايي سنجي نوزادان در سبزوار

سبزوار- خبرنگار قدس: طي مراسمي از دستگاه غربالگري شنوايي سنجي نوزادان در سبزوار بهره برداري شد. رئيس اداره بهزيستي شهرستان سبزوار گفت: براي خريد اين دستگاه حدود 160 ميليون ريال هزينه گرديده كه 60 ميليون ريال آن توسط بهزيستي سبزوار پرداخت شده است. هادوي فر افزود: اين دستگاه بعد از مشهد مقدس براي اولين بار در سبزوار نصب شده و براي تست سنجي نوزادان استفاده خواهد شد.
وي همچنين اظهار داشت: هم اكنون 9 هزار نفر معلول و 4 هزار نفر سرپرست خانوار تحت پوشش اداره بهزيستي بوده و 950 نفر نيز مستمري بگير اين اداره مي باشند.

احداث مركز نگهداري كودكان بي سرپرست در روستاي عباس آباد

جوين - خبرنگار قدس: با كمك و مساعدت شوراي اسلامي روستاي عباس آباد و دهياري و اهالي روستا در خصوص واگذاري يك قطعه زمين به صورت رايگان و با مشاركت بخش خصوصي، مركز نگهداري كودكان بي سرپرست در اين روستا ايجاد مي شود.
عنبرستاني رئيس نمايندگي بهزيستي جوين گفت: ما در تلاش هستيم در شهرستان جوين برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و دراز مدتي را پايه ريزي كنيم. ضمن اينكه تاكنون نيز پيشرفت خوبي حاصل شده است.

رئيس كل دادگستري خراسان شمالي: رسانه ها نقش مهمي در ارتقاي دانش حقوقي و كاهش جرايم دارند

بجنورد - خبرنگار قدس: رئيس كل دادگستري خراسان شمالي با بيان موضوع بهداشت قضايي، نقش اطلاع رساني و آموزش حقوقي را در تحقق اين سياست قضايي مهم و مؤثر دانست.
احمد كيخسروي تعامل موجود بين دستگاههاي قضايي رسانه هاي استان را در حد مطلوبي توصيف كرد و اظهار داشت: رسانه به عنوان يكي از ابزارهاي مؤثر و فراگير تأثير زيادي در ارتقاي اطلاعات عموم مردم دارد.
وي خاطر نشان كرد: در هفته قوه قضاييه با همكاري رسانه ها 682 دقيقه برنامه آموزشي در زمينه مسائل حقوقي و قضايي تهيه و پخش شده است.
وي تصريح كرد: مسؤولان قضايي استان در اين هفتهبه مدت 400 دقيقه گزارش عملكرد و سياستهاي قضايي را تبيين نمودند.
اين مقام مسؤول ادامه داد: با همكاري رسانه ها در هفته قوه قضاييه صلاحيتها و وظايف سازمانهاي وابسته اطلاع رساني شده است.

شوراي طبقه بندي زندان مشهد موافقت كرد ؛ عفو 120 نفر از مددجويان

خراسان امروز: شوراي طبقه بندي زندان مشهد طي 31 جلسه به پرونده هاي مددجويان رسيدگي كرد. در اين جلسات تعداد 344 پرونده رسيدگي شد كه از اين تعداد با انتقال 125 مددجو به زندان باز و 98 نفر به زندان نيمه باز و پيشنهاد عفو 120 مددجو موافقت شد. در همين راستا تعداد 506 نفر نيز به مرخصي رفتند. گزارش ديگري حاكي از اين است، واحد مددكاري زندان مشهد در سه ماهه نخست سال جاري با تلاش زياد و كمكهاي خيرين توانست تعداد 16 نفر از مددجويان را آزاد و به آغوش خانواده بازگرداند. همچنين براساس فعاليتهاي دفتر قضايي زندان مشهد در ماه گذشته، آزادي مشروط 66 مددجو، مرخصي تعداد 3342 نفر، انتقال 1685 مددجو به زندانهاي ديگر مورد بررسي قرار گرفته و به مرحله اجرا درآمده تمام اين اقدامها در راستاي استحكام خانواده ها و اصلاح و تربيت زندانيان در جهت بازگشت شرافتمندانه به اجتماع صورت گرفته است.

هدف

برگزاري اولين دوره مسابقات ورزشهاي سه گانه
بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس هيأت ورزشهاي سه گانه خراسان شمالي گفت: اين هيأت به مدت يك ماه است كه فعاليت خود را آغاز كرده و حوزه فعاليت آن شامل ورزش دو و ميداني، شنا و دوچرخه سواري مي شود.
محمد كشميري اظهار داشت: اولين دوره مسابقات ورزشهاي سه گانه با حضور بيش از 20 نفر در محل سد شيرين دره و در دو رده سني اميد و جوانان برگزار شد و در پايان در رده سني اميدها احمد قيامي، حميدرضا معصوميان و داوود غلامپور و در رده جوانان بهزاد خرمي، شايان شاهسوند و مهدي نجاتي مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.
خبر ديگري حاكي است، تيم كاراته بانوان استان براي شركت در مسابقات قهرماني كشور كه در شهرستان بابلسر برگزار مي شود، اعزام مي شوند.
اعضاي اين تيم خانمها يزداني، وظيفه شناس، اسدي، بابايي، ابراهيمي، عرفانيان، خان محمدزاده، كريمي و سودابه عرفانيان مي باشند.

مسابقه ويلچرراني معلولان در بيرجند
بيرجند- خبرنگار قدس: يك دوره مسابقه ويلچرراني معلولان در بيرجند برگزار شد. در اين مسابقه شركت كنندگان مسير چهارراه صياد شيرازي تا ميدان قدس را با ويلچر طي كردند. در پايان مجتبي سنبلي نفر اول، خسروي نفر دوم و الواني و ناصري مشتركاً سوم شدند.در پايان مسابقه به نفرات برتر جوايزي اهدا شد.
همچنين يك دوره مسابقات شطرنج ويژه دختران ناشنوا و كم شنواي سازمان بهزيستي خراسان جنوبي برگزار شد. در اين دوره از مسابقات 12 نفر شركت كردند كه پس از انجام مسابقات، خانمها فاطمه جان فدا، مريم هاشمي نسب و كلثوم ايوبي به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.

معرفي نفرات برتر مسابقات پينگ پنگ بيرجند- خبرنگار قدس: اولين دوره مسابقات پينگ پنگ خراسان جنوبي گراميداشت هفته بهزيستي با معرفي افراد برتر به كار خود پايان داد.
در اين دوره از مسابقات 10 بازيكن مرد و 12 بازيكن زن در دو گروه با هم به رقابت پرداختند.در قسمت بانوان خانمها زهرا حقيقي، معصومه گوهري و آرزو ريحاني به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.
در بخش معلولان جسمي و حركتي خواهران نيز پس از انجام 10 بازي خانمها ليلا يوسفي، خديجه آخوندي و زهره يكساني مقامهاي برتر را كسب كردند.
در قسمت آقايان نيز پس از انجام 18 بازي آقايان جواد بهشتي پور، ابوذر صادق و حسن عبادي نيا به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.

مسابقات شناي كاركنان بهزيستي
بيرجند- خبرنگار قدس: مسابقات شناي كاركنان سازمان بهزيستي خراسان جنوبي برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات 16 نفر از كاركنان سازمان بهزيستي استان در رشته 50 متر آزاد در استخر شهيد مرتضوي به رقابت پرداختند كه مرتضي عرضي، شجاعي و حسين كاردان مقدم به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.

مسابقات انتخابي رولر اسكيت در خراسان شمالي
بجنورد- خبرنگار قدس: مسابقات انتخابي رولر اسكيت استان با همكاري سازمان ملي جوانان برگزار شد. در پايان در قسمت برادران و رده سني نونهالان، خشايار فكور، محمد ديندار و سروش ابارشي به ترتيب اول تا سوم شدند و در رده سني نوجوانان نيز جعفرزاده، محمدرضا زاده و عباسپور عناوين اول تا سوم را كسب كردند. در قسمت خواهران و در رده سني نونهالان سوزان معصومي، شهرزاد محمد بقي و نيلوفر شام بيتي و در رده نوجوانان نيز سيد نصيبه شريفيان، مهسا دارباز و ستاره فرهادي مقام اول تا سوم را كسب كردند.

برگزاري مرحله دوم اردوي فوتسال فرزندان شاهد و ايثارگر
خراسان امروز: دومين مرحله اردوي منتخب تيمهاي نوجوانان و جوانان فرزندان شاهد و ايثارگر خراسان رضوي در مشهد مقدس آغاز شد.
اين اردو به منظور آمادگي بازيكنان و حضور در رقابتهاي قهرماني كشور در سمنان برگزار شد و نوجوانان و جوانان تيمهاي فوتسال تمرينات آماده سازي را زير نظر مربيان و در مشهد برگزار مي كنند.
مرحله دوم اردو به مدت چهار روز و از دوم مردادماه در مشهد ادامه خواهد داشت و ورزشكاران شهرستانهاي گناباد، بردسكن، كاشمر، نيشابور و مناطق سه گانه مشهد حضور دارند.
در اولين مرحله اردو 60 فوتباليست حضور داشتند كه در نهايت 26 ورزشكار به مرحله دوم اردو فراخوانده شدند.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 524]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن