تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821260715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قشقاوي سخنگوي وزارت امور خارجه شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: قشقاوي سخنگوي وزارت امور خارجه شد


دولت- همشهري آنلاين:
منوچهر متكي با معرفي حسن قشقاوي به عنوان سخنگوي جديد وزارت خارجه گفت كه وي از چهره‌هاي رسانه‌‌اي بوده است.

به گزارش ايسنا، منوچهر متكي، وزير امور خارجه كشورمان دوشنبه (31 تير) در مراسم توديع سيد محمدعلي حسيني سخنگوي سابق وزارت امور خارجه و معارفه حسن قشقاوي، سخنگوي جديد گفت: در كنار سال‌ها خدمت‌گزاري در دستگاه ديپلماسي و حوزه‌هاي مختلف روزي كه در مجلس هفتم مقدر شد بنده در سمت وزير خارجه خدمت همكارانم باشم، بعد از عنايت خدا به يك نكته اعتقاد كامل داشتم و آن اين كه دستگاه ديپلماسي كشور از ظرفيت هاي لازم براي تداوم خدمتگزاري در اجراي خدمت‌گزاري و اجراي ديپلماسي در جهت اهداف نظام جمهوري اسلامي برخوردار است.

وي گفت: اين ظرفيت حاصل سال‌هاي طولاني تجربه اندوزي توسط كارشناساني است كه از ابتداي پيروزي انقلاب آرام آرام در اين تشكيلات جاي گرفتند و امروز مثل درختي تنومند و استوار، سرافرازانه به پاسداري از ارزش‌هاي انقلاب در دنيا مشغولند.

وي ادامه داد: باور به اين ظرفيت اين امكان را فراهم مي‌كند كه ما در ساختار مديريتي وزارت خارجه و انتصاب‌ها و پيگيري كار از اين درياي مواج هر وقت كه ضرورت باشد از سلف‌هاي ارزشمند براي خدمتگزاري استفاده كنيم.

متكي ادامه داد: در دولت خدمتگزار در كنار مجموعه تلاش‌هاي ارزشمند و رويكرد جديدي كه در دولت نهم شكل گرفته به صحنه آمده و به عنوان بخش مربوط به سياست خارجي امروز نسبت به روز اول مديريتم كار را قوي‌تر دنبال مي‌كنيم و به ظرفيت وزارت خارجه بيشتر از گذشته اعتقاد دارم.

وي گفت: معتقدم كار كارشناسي در وزارت امور خارجه مي‌تواند رويكردهايي را كه در مقاطع مختلف با توجه به طبيعت روابط خارجي در هر دوره‌اي و در سايه هر تحولي مي‌طلبد روزآمد شود مديريت كنيم. به همين دليل شما وزارت خارجه را در سه سال گذشته شاداب تر از روز قبل و در هر مرحله پرتحرك تر از مرحله قبل مي‌بينيد.

وزير امور خارجه كشورمان با بيان اين كه البته اين تعريف از خود نيست و مي‌تواند در بوته نقد قرار گيرد گفت: صفحات گشوده رسانه‌هاي ما در مقاطع و موضوعات مختلف توجه خاصي را به مباحث سياست خارجي داشته‌اند و ما همه نوازشهاي شما به مهر و نقد را خوش آمد گفته‌ايم و در پي درج هر خبر صحيح يا ناصحيح سعي كرديم نكته‌اي را بياموزيم و تدبيري را در جهت كارآيي بيشتر به كار گيريم.

وي گفت: از همه رسانه‌هاي كشور به خصوص آنها كه با روي گشاده از وزارت خارجه استقبال مي‌كردند تشكر داريم و از حماي ها و نقدهاي منصفانه شما سپاسگزاريم.

متكي در ادامه با تقدير و تشكر از سيد محمدعلي حسيني كه با 20 سال سابقه حضور در وزارت خارجه با صداقت و صميميت اين دوران را سپري كرده است گفت: ايشان به مدت دو سال در سنگر جديد سخنگوي وزارت خارجه و دستياري وزير به خدمتگزاري مشغول بودند البته قضاوت پيرامون عملكرد وي را به رسانه‌ها مي‌سپارم در عين حال كه تصور من در خصوص مدت فعاليت ايشان در حوزه سخنگويي اين است كه ايشان توانسته‌اند از تعامل بين وزارت خارجه و خانواده رسانه تصويري مبتني بر صميميت صداقت، صراحت و درك متقابل و همكاري را ايجاد كند. حضور ايشان در خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي مختلف نشانگر اين بود كه در اتصال هر چه صميمي تر دستگاه ديپلماسي با جامعه رسانه‌اي برآيند مشخصي را دنبال مي كردند و آن را در راستاي ارتقاي منافع ملي كشور مي‌دانستند.

متكي گفت: مباحث سياست خارجي موضوعي غير قابل محصور شدن در نگرش‌هاي سياسي و حزبي است؛ در عين حال كه معتقدم اين نگرش‌ها در جاي خود محترم است اما وزارت خارجه به مباحث كلي امنيت و منافع ملي كشور اهميت مي‌دهد و اين مساله ريسمان قوي است كه همه مي‌توانند به آن چنگ بزنند. بديهي است اعتقادات مشتركمان مبناي قوي بر همبستگي آحاد كشور، دست اندركاران و اثرگذاران در مسائل كشور است.

وي گفت: با توجه به سابقه طولاني آقاي حسيني در وزارت خارجه و اشراف ايشان در حوزه هاي خاورميانه، كشورهاي عربي و آسياي مركزي و نيز سابقه خدمتشان در حوزه سخنگويي از ايشان خواستيم در سنگر جديد معاونت حقوقي و امور بين‌الملل وزارت خانه حاضر شوند.

وزير امور خارجه در ادامه با معرفي حسن قشقاوي به عنوان سخنگوي جديد وزارت امور خارجه گفت: البته ايشان چهره آشناتر از آقاي حسيني در بدو شروع كار هستند؛ ايشان از ماموريت سفارت ايران در سوئد برگشته‌اند و پيش از اين در جايگاه‌هايي مهم از جمله سفارت ايران در قزاقستان و دو دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي (دوره هاي چهارم و ششم) را در كارنامه خود دارند.

وي با اشاره به اين گفته مقام معظم رهبري مبني بر اين كه "ديپلماسي را شكار فرصت‌ها مي‌دانند " گفت: آقاي قشقاوي سعي كرده‌اند در دوره‌هاي مسئوليتشان از فرصت‌ها استفاده كنند. ايشان در مجلس ششم در ميزگردهاي تلويزيوني و گفت و گوهاي مختلف خبري حاضر مي‌شدند و از چهره‌هاي رسانه‌‌اي بوده اند.

وي در ادامه تصريح كرد: ديپلمات بودن نشانه‌اي از زندگي در يك ديسپلين و چارچوب حساس و خاص است. يك ديپلمات سخن گفتن و نگفتنش حضور داشتن و يا نداشتنش مورد برداشت و تفسير قرار مي گيرد و نوعي نظارت مستمر اعم از رسانه‌اي و مردمي به كار ديپلمات وجود دارد از اين روست كه گاهي بايد ببخشيد كه ديپلمات‌ها نمي توانند حرفي بزنند و گاهي در جايي كه نبايد، حرف مي‌زنند.

وي گفت: سخنگويي وزارت امور خارجه سنگر جديدي براي آقاي قشقاوي خواهد بود.

حسن قشقاوي، سخنگوي جديد وزارت امور خارجه كشورمان در مراسم معارفه خود توسط وزير امور خارجه با سپاس از منوچهر متكي به خاطر حسن نظر و اعتماد گفت: پاسداشت و استمرار خدمات شايسته همراه با نوآوري و شكوفايي با همكاري اصحاب رسانه به عنوان مسووليت خطير، حساس و ظريف بايد همراه باشد.

وي افزود: امروزه چون افكار عمومي به عنوان ابرقدرت جديد تعريف شده‌اند، به تبع آن موضوع رسانه براي توجيه افكار عمومي چه در داخل و چه در خارج بايد به صورت حساسي مورد توجه قرار گيرد. به گفته وي، امروزه در همه دستگاه‌هاي ديپلماسي جهان حساب ويژه‌اي براي اين بخش باز شده است.

سخنگوي وزارت خارجه تبيين منطقي از مواضع ايران را از جمله وظايفي عنوان كرد كه در حوزه رسانه‌هاي داخلي و احزاب رسانه‌هاي داخلي ميسر مي‌شود و خاطرنشان كرد: در عرصه خارجي مي‌توان با همكاري با رسانه‌هاي خارجي توفيق حاصل كرد.

قشقاوي با تقدير از سيد محمدعلي حسيني در زمان سخنگويي اش خاطرنشان كرد: با مساعدت هاي حوزه سخنگويي، سفرا و ديپلمات‌هاي ما در خارج از كشور حضور به مراتب گسترده‌تري در رسانه‌هاي خارجي داشته‌اند كه در اين زمينه همكاري و مديريت ارزشمند جناب آقاي حسيني قابل تقدير است.

سيد محمدعلي حسيني، سخنگوي سابق وزارت امور خارجه كشورمان نيز در مراسم توديع خود با تقدير از مجموعه همكاري با رسانه‌هاي مختلف در طول قريب به دو سال گذشته گفت: موضوعات ومحورهاي سياست خارجي و بين‌الملل در اين مدت مورد توجه قرار گرفت و نقدها و تذكرات به موقع مطرح شده همگي باعث پر محتوا شدن مواضع وزارت خارجه مي شد و قوه محركي براي دوستان فعال در اطلاعات و مطبوعات بود.

وي هم چنين از همكاري افراد فعال در حوزه سخنگويي و اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه گفت: حوزه سخنگويي و شخص سخنگو اگر بخواهد به موقع موضع روشن و صريحي داشته باشد، اين مساله تنها با همكاري كارشناسان و گزارش به موقع وقايع ميسر مي شود.

حسيني در خاتمه گفت: براي آقاي قشقاوي آرزوي توفيق دارم و اطمينان دارم كه ايشان موفق خواهند بود. در سمت جديد نيز اميدوارم بتوانم از همكاري همه دوستان و كارشناسان بهره‌مند شوم

تاريخ درج: 31 تير 1387 ساعت 16:31 تاريخ تاييد: 31 تير 1387 ساعت 16:54 تاريخ به روز رساني: 31 تير 1387 ساعت 16:54
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن