تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816540698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آب شرب آلوده، موجب نگراني برخي روستاييان كازرون فارس شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آب شرب آلوده، موجب نگراني برخي روستاييان كازرون فارس شده است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): برخي روستاييان شهرستان كازرون دراستان فارس گفتند: آب شرب آلوده وضعيت بهداشتي خانواده ها را تهديد مي كند و مسوولان بايد چاره اي اساسي بينديشند.


اين افراد اظهارداشتند:از مدتها قبل آب شرب روستاها آلوده به گل، جلبك و ساير مواد غير طبيعي است كه با وجود اعلام به مسوولان هنوز اقدام موثري صورت نگرفته است.
يكي از اهالي روستاي تنگ چوگان كازرون به خبرنگار ايرنا گفت: مدتي است كه آب شرب اين روستا آلوده شده و طعم آب نيز تغيير كرده است.
وي افزود: تا آنجايي كه امكان داشته باشد براي آب شرب از آبهاي معدني استفاده مي كنيم اما اين امكان براي همه روستاييان وجود ندارد.
يكي از اهالي روستاي دريس كازرون نيز گفت:آبي كه از لوله هاي منازل خارج مي شودتوام با گل و لاي و بودار است،شوراي روستاآب شرب منطقه رابراي نمونه به حضور مسوولان برده اند اما تاكنون اقدامي انجام نشده است.
وي افزود:مسوولان بهداشتي منطقه به مردم نسبت به آلودگي آب و علايم بيماري ها هشدار داده اند، اما مردم چاره اي جز مصرف اين آب ندارند.
مسوول بهداشت محيط كازرون گفت:آلودگي آب اين روستاها بدليل پايين رفتن آب چشمه ساسان كه تامين كننده آب روستاهاي اين منطقه است.
خسرو شريف زاده افزود:بدليل خشكسالي، كمبود آب، رشد جلبك و ساير مواد در اين محدوده آبي هرچه از تابستان بگذرد اين وضعيت تشديد خواهد شد و تنها با استفاده از كلر مي توان مختصري از آلودگي آن كاست.
وي اظهار داشت:باتوجه به اينكه در مسير انتقال آب روستاها واحدهاي صنعتي و كارخانه هاي يخسازي وجود دارد، به تمام واحدها اخطار شده كه استفاده از اين آب ممنوع است و تا رفع آلودگي براي تامين آب سالم از منبع آب استفاده كنند، در غير اينصورت اين واحدها با حكم دادستاني تعطيل خواهند شد.
همچنين مسوول شركت آبفا كازرون گفت:آلودگي آب روستاهاي كازرون در حد بالا و خطرناكي است.
صمد مرادي افزود:بدليل خشكسالي و افت آب،موادغيرطبيعي وجلبك ها از طريق پمپ چاه ها وارد شبكه آب روستاها شده و موجب آلودگي آب هاي اين منطقه شده است.
وي ادامه داد:آلودگي آب هيچ ارتباطي به شبكه آبرساني ندارد و تنها بخشي ازآبها كه از چشمه ساسان وارد شبكه مي شود اين آلودگي را بوجود آورده است.
وي اضافه كرد:درجلسه اي كه با حضور فرماندار ، فرماندهان انتظامي و نظامي و ساير مسوولان برگزار شد مقرر شده است كه از امكانات و تانكرهاي آبرساني ادارات و ارگان ها براي تامين بخشي از آب روستاها استفاده شود.
وي به روستاييان هشدارداد تا حد امكان از آب شرب لوله كشي استفاده نكنند تا مشكل برطرف شود.
مرادي گفت: همچنين چشمه ساسان براي بار دوم درسالجاري لايروبي خواهد شد و درنظر است كه چند حلقه چاه در نقاط مختلف براي تامين آب منطقه حفر شود.
معاون بهره برداري آبفاي روستايي فارس هم گفت: آب چشمه ساسان ، آب شرب شهرهاي بوشهر و كازرون و روستاهاي مسير انتقال را پوشش مي دهد.
محسن مصلح افزود:آلودگي آب روستاهاي كازرون و چشمه ساسان به آبفاي روستايي گزارش شده ونمونه هاي اين آب جهت آزمايش و تعيين ميزان آلودگي به آزمايشگاه هاي دانشگاه شيراز ارسال شده است.
وي اظهار داشت: برخي آلودگي ها با كلر زني و استفاده از لامپهاي UV قابل كنترل است و پس از اعلام نتيجه آزمايش در مورد آب اين مناطق تصميم گيري مي شود.
از سوي ديگر روز گذشته رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز نسبت به پيشگيري از بيماري وبا در فارس هشدار داده است و گفته است اين دانشگاه نظارت خود را بر مراكز تهيه، توزيع و فروش مواد غذايي بيشتر كرده است.
دكترمحمد هادي ايمانيه گفت:باتوجه به اينكه وبااز طريق آب آلوده، سبزي ها و ميوه ها انتقال مي يابد، مردم بايد در مورد عدم آلودگي آنها دقت بيشتري داشته باشند.
وي افزود: مردم بايد نسبت به سالم بودن آب آشاميدني هشيار باشند و از آب هاي جاري و آبهاي آلوده استفاده نكنند.
وي ادامه داد: افراد بايد در صورت برخورد با موارد مشكوك پيرامون آبها و تخلف در خصوص مواد غذايي ، موارد را با شماره تلفنهاي 2122443 ،2354731 به مسوولان اطلاع دهند.
شهرستان كازرون در 160 كيلومتري غرب شيراز واقع شده است.
ك/4 7372/680/677 شماره 291 ساعت 13:08 تمام
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 373]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن