تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815575120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد؛ فهرست سينماهاي طرح اكران فيلم‌هاي فرهنگي آماده شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت‌وگو با فارس عنوان شد؛ فهرست سينماهاي طرح اكران فيلم‌هاي فرهنگي آماده شد
خبرگزاري فارس: فهرست سينماهاي طرح اكران فيلم‌هاي ارزشمند فرهنگي كه قرار است از عيد فطر امسال اجرا شود، به اداره نظارت و ارزشيابي ارسال شد.


«محمدرضا صابري» رئيس انجمن سينماداران و سخنگوي شوراي صنفي نماي در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، در مورد وضعيت سينماهاي طرح «اكران فيلم‌هاي ارزشمند فرهنگي» گفت: شوراي صنفي نمايش در مورد سينماهايي كه براي اين طرح مناسب هستند، به تصميم‌گيري نهايي رسيده و ليست اين سينماها در نامه‌اي به صورت رسمي به اداره كل نظارت و ارزشيابي ارسال شده است تا ساير بررسي‌ها و توافقات درمورد آن انجام شود.
همچنين «محمود اربابي» به فارس گفت: در تعامل با شوراي صنفي نمايش، 5 سينما براي اكران فيلم‌هاي ارزشمند فرهنگي، در نظر گرفته شده كه نهايتا پس از آماده‌سازي كارهاي اجرايي، نمايش فيلم‌هاي ارزشمند فرهنگي از عيد فطر آغاز خواهد شد.
وي در ادامه افزود: پنج طرحي كه عناوين آنها ذكر شد و پيش‌تر محورهاي آن را برشمرده بوديم، يكي اين است كه معاونت امور سينمايي فضاهايي سينمايي را در نظر بگيرد و آن سينماها را طي مكانيزمي در اختيار مراكز پخش بگذارد تا فيلم‌هاي ايراني كه در جاهايي ديگر امكان نمايش ندارند، اكران كند و ساز و كار و جزئيات آن در آينده مشخص مي‌شود. اين برنامه مي‌تواند مثلا شامل 4 تا 10 سينما باشد، كه در فرآيند اجرا به آن فكر خواهيم كرد.
مديركل اداره نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي گفت: در روش دوم معاونت سينمايي يك تعداد سينما در اختيار گرفته و از طريق طراحي برنامه‌اي منظم و طولاني مثلا براي 5-6 ماه تعداد قابل توجهي فيلم را در سانس‌هاي متغير و در فرآيندي با تبليغات جدي اكران مي‌كند و تا در فرصت چندين ماهه، مخاطبان در سالن مخصوص آن فيلم، فيلم موردعلاقه را مي‌بينند.
«اربابي» درباره روش سوم اكران فيلم‌هاي ارزشمند فرهنگي به فارس گفت: در اين روش، ما در يك سينما براي مدت طولاني، فيلمي را اكران مي‌كنيم كه اين فيلم در مدت زماني 3-4 ماهه به‌صورت گسترده اكران شود.
وي تصريح كرد: در اين روش نيز فيلم‌ها در تعداد زيادي سالن سينما و در يك سأنس ويژه نمايش داده مي‌شوند، يعني در يك زمان حداقلي ثابت اكران شده، اين فيلم‌ها در سانس فوق‌العاده سينماهاي يك گروه به نمايش درمي‌آيند.
اربابي به فارس گفت:در نوع ديگر اكران، برنامه‌ريزي ما اينگونه است كه بتوانيم سئانس‌هاي صبح سينماها را در يك فرآيند كه جزئيات آن بعدا اعلام مي‌شود، براي كودكان اختصاص بدهيم تا فيلم‌هاي انيميشن و مخصوص كودكان اكران شود.
مدير كل اداره نظارت و ارشيابي گفت:در اين طرح يك گزينه ديگر هم مطرح شده بود، كه ما در طي فرآيندي، از اكران ارزشمند فرهنگي در گروه‌هاي سينمايي حمايت كنيم تا در روند عادي اكران قرار گيرند.
اربابي ادامه داد: جهت اجراي اين مورد با شوراي صنفي نمايش مذاكراتي داشتيم تا اكران اينگونه فيلم‌ها را در دستور كار خود قرار دهند، كما اينكه در سه ماه اول امسال نيز تا حدودي اين كار انجام شده و امكان اكران براي برخي فيلم‌ها مثل حس پنهان، انعكاس، پابرهنه در بهشت، زن دوم و به‌همين سادگي به‌وجود آمده است.
وي گفت: در فاز اول برنامه اكران فيلم‌هاي ارزشمند فرهنگي، فضا براي اكران فيلم‌هاي مستند و كوتاه نيز فراهم مي‌شود تا اين آثار نيز به نمايش در بيايند.
اربابي ادامه داد: اين مجموعه فكرهايي است كه اجراي آن در كميسيون ويژه‌اي كه تحليل برنامه اكران را در دستور كار دارند، دنبال شده است.
وي همچنين گفت: در فاز اول تعامل با شوراي صنفي نمايش و اكران فيلم‌ها در فضاي طبيعي اكران انجام مي‌شود، ضمن اينكه اختصاص حداقل 5 سينما براي اكران بيشتر اينگونه فيلم‌ها، طراحي شده كه نهايتا پس از آماده‌سازي كارهاي اجرايي‌اش، نمايش فيلم‌هاي ارزشمند فرهنگي از عيد فطر آغاز خواهد شد.
وي به فارس گفت: اين 5 سينما خارج از گروه‌هاي سينمايي هستند و طي قراردادي كه بسته مي‌شود در اختيار فيلم‌ها قرار مي‌گيرند.
وي اجراي طرح اختصاص پنج سالن سينما به فيلم‌هاي فرهنگي را برعهده بخش خصوصي دانست و گفت: نكته مهم اين است كه اين طرح با تعامل با بخش خصوصي انجام شود، يعني اينطور نيست كه دولت راسا اين برنامه را انجام دهد، بلكه با همكاري بخش خصوصي با دولت، حركت آن تسريع مي‌شود. ساز و كار اين فرآيند در دفاتر پخش اجرايي انجام مي‌شود و دولت برگزار كننده‌اش نيست.
وي گفت: يك شورا مسئوليت طراحي «طرح اكران فيلم‌هاي ارزشمند فرهنگي» را انجام مي‌دهد كه شامل اداره كل نظارت و ارزشيابي، سينما شهر و باقي بخش‌هاي معاونت سينمايي هستند اما دفتر اجرايي آن، در اداره كل نظارت و ارزشيابي نخواهد بود.
انتهاي پيام/ا
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن