تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815577998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرماندار سبزوار:اجراي طرح تحول اقتصاد براي دولت ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فرماندار سبزوار:اجراي طرح تحول اقتصاد براي دولت ضروري است
داخلي. اقتصادي. طرح. اطلاعات
معاون استاندار خراسان رضوي و فرماندار سبزوار گفت: "اجراي طرح تحول اقتصادي براي دولت يك الزام است نه انتخاب."
علي اصغر عنابستاني روز يكشنبه در دوره آموزشي مرحله دوم نيروهاي شركت كننده در طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي كشور در سبزوار افزود:
اجراي طرح تحول اقتصادي كه هدفمند كردن يارانه‌ها نيز بخشي از آن است در شرايط كنوني ضروري است.

وي بااشاره به اينكه دشمنان ما تا كنون از راه‌هاي مختلفي براي براندازي نظام اقدام كرده‌اند، گفت: اجراي طرح "براندازي خاموش" توسط دشمنان از آخرين سال‌هاي دولت گذشته احساس شد.

وي با اشاره به اينكه در طرح براندازي خاموش تاكيد بر شاخص كارآمدي نظام است، افزود: هدف دشمنان در اين طرح فروپاشي نظام از درون است.

وي با اشاره به اينكه نظام جمهوري اسلامي در ‪ ۲۰‬سال اخير به اندازه ‪۲۰۰‬ سال در مسير توسعه گام برداشته، گفت: اما دشمنان با استناد به مواردي همچون نوع پرداخت يارانه‌ها در كشور، در جهت ناكارآمد نشان دادن نظام تبليغ مي‌كنند.

وي ادامه داد: بنابراين اجراي طرح تحول اقتصادي الزامي براي اثبات كارآمدي نظام و سوق دادن آن به مسير درست است.

معاون استاندار خراسان رضوي گفت: اجراي طرح تحول اقتصادي در دوران دولت‌هاي سازندگي و اصلاح طلب نيز مورد توجه بود، اما عملي نشد.

وي با اظهار اينكه هم‌اكنون كشور با داروي مسكن اداره مي‌شود، گفت: اجراي طرح تحول اقتصادي مي‌تواند داروي درمان نظام بيمار اقتصادي كشور باشد.

وي با اشاره به اينكه دولت نهم تاكيد دارد اين طرح را از نيمه دوم امسال اجرا كند، افزود: اجراي اين طرح نيازمند بانك اطلاعاتي است.

مدير اجرايي طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي سبزوار با اشاره به هدفمند كردن يارانه‌ها به عنوان بخشي از طرح تحول اقتصادي گفت: هدفمند كردن يارانه‌ها چندين پارامتر دارد.

وي افزود: توزيع يارانه‌هابه صورت مستقيم و غير مستقيم بين افراد نيازمند بخشي از اين طرح است.

وي با اشاره به اينكه در نظام كنوني توزيع يارانه‌ها، ثروتمندان سهم بيشتر و افراد نيازمند سهم كمتري از يارانه‌ها دارند، گفت: براي تغيير اين نظام بايد اطلاعات درستي از وضعيت اقتصادي خانوارها در اختيار قرار گيرد.

فرماندار سبزوار با اشاره به وجود چندين پايگاه اطلاعاتي در كشور گفت:
هيچ يك از اين پايگاه‌ها اطلاعات اقتصادي كاملي نداشته و اطلاعات آنها يك جا نيز درج نشده است.

وي افزود: در اين طرح بر اساس اطلاعات اقتصادي جمع‌آوري شده، هفت دهك پايين جامعه يارانه دريافت و به سه دهك بالا يارانه‌اي تعلق نمي‌گيرد.

فرماندار سبزوار ادامه داد: دهك پايين جامعه بيشترين ميزان يارانه و دهك هفتم كمترين يارانه را در يافت مي‌كند.

وي با يادآور شدن اهميت اجراي طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي كشور گفت: اين اطلاعات سرنوشت يك خانواده را در حال و آينده رقم خواهد زد.

وي اجراي اين طرح را بسيار حساس عنوان كرد و گفت: دقت در اجراي اين طرح، تعهد در انجام كار، فراگيري آموزش‌ها به نحو احسن و نيز رعايت اخلاق حسنه براي نيروهاي دست‌اندركار اجراي اين طرح بسيار ضروري است.

نماينده عالي دولت در سبزوار همچنين اطلاعات اقتصادي جمع‌آوري شده را مبناي تنظيم اطلاعات در برنامه پنج ساله پنجم نيز عنوان كرد و گفت: اين اطلاعات، سرنوشت كشور را به مدت پنج سال رقم مي‌زند.

وي با اشاره به تفاوت اين طرح با ديگر طرح‌هاي آمارگيري گفت: در اين طرح مردم براي ثبت اطلاعات اقتصادي به آمارگير مراجعه مي‌كنند.

وي برنامه ريزي براي جلوگيري از ازدحام جمعيت و رعايت اخلاق اسلامي در ارتباط با اقشار مراجعه‌كننده را بسيار با اهميت برشمرد.

عنابستاني با تاكيد بر محرمانه ماندن اطلاعات اقتصادي خانوارها گفت: از اين اطلاعات به هيچ وجه در وضع ماليات استفاده نخواهد شد.

وي رازداري آمارگيران و حفظ اسرار اقتصادي خانوارهاتوسط آنان را ضروري عنوان كرد.

كارشناس گروه تحقيقات و حساب‌هاي منطقه‌اي معاونت برنامه ريزي استانداري خراسان رضوي نيز در اين نشست گفت: هدف ما از اجراي اين طرح جمع‌آوري اطلاعات پايه‌اي است.

سيد جواد نقيبي با اشاره به اينكه ‪ ۱۰‬دهك جامعه در اين طرح به سه خوشه تبديل مي‌شوند، گفت: دهك‌هاي اول تا چهارم خوشه اول، دهك‌هاي پنجم تا هفتم خوشه دوم و دهك‌هاي هشتم تا دهم خوشه سوم را تشكيل مي‌دهند.

وي افزود: از اين سه خوشه فقط خوشه‌هاي اول و دوم از يارانه‌ها برخوردار مي‌شوند.

اين مسوول مهمترين حسن اجراي اين طرح را ارتباط پايگاه‌هاي مختلف آماري ذكر كرد و گفت: اين پايگاه‌ها تاكنون جزيره‌اي عمل كرده‌اند و اين اقدام به نوعي به ساماندهي آمارهاي ثبتي كمك مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه شهرستان سبزوار داراي ‪ ۱۱۷‬هزار و ‪ ۳۷‬خانوار است گفت: از اين تعداد ‪ ۶۵‬هزار و ‪ ۳۳۵‬خانوار شهري، ‪ ۵۱‬هزار و ‪ ۶۷۸‬خانوار روستايي و بقيه غير ساكن هستند.

او گفت: با توجه به اين تعداد خانوار وجود ‪ ۱۰۹‬ايستگاه شهري و ‪۸۶‬ ايستگاه روستايي در اين شهرستان لازم است.

اين كارشناس افزود: اجراي طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي اين شهرستان از ‪ ۱۲‬مردادماه امسال آغاز و تا ‪ ۱۰‬شهريور ماه ‪ ۸۷‬ادامه دارد و پيش بيني مي‌شود غير قابل تمديد باشد.

نقيبي توضيح داد: با توجه به بعد خانوارها در سطح اين شهرستان، براي مراجعه خانوارهابه ايستگاه‌هاي محل جمع‌آوري اطلاعات برنامه‌ريزي لازم انجام شده است.

وي با اشاره به اينكه در اين آمارگيري بيشترين اهميت را كد ملي دارد گفت: در اين طرح استفاده از كد ملي الزامي است.

نقيبي در خصوص نحوه جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها گفت: فرم‌هاي پيش نويس از يكم تا يازدهم مردادماه در اختيار دفاتر پست قرار مي‌گيرد و افراد از طريق مراجعه به دفاتر پستي و نيز سايت مركز آمار ايران مي‌توانند اين فرم را دريافت كنند.

وي ادامه داد: فرم‌هاي پيش نويس پس از تكميل توسط خانوارها، به همراه مدارك لازم در اختيار آمارگيران قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به اينكه مدارس به عنوان ايستگاه‌هاي جمع‌آوري اطلاعات در نظر گرفته شده‌اند گفت: آمارگيران در اين ايستگاه‌ها مستقر شده و فرم پيش نويس و مدارك لازم را از خانوارها تحويل مي‌گيرند.

اين كارشناس با اشاره به اينكه استخراج اطلاعات به صورت متمركز در تهران انجام مي‌گيرد، گفت: اين عمليات همزمان با اجراي طرح انجام خواهد شد.

اضافه مي‌شود ‪ ۲۸۵‬نفر اعم از معاونان فني، كارشناسان فني و اجرايي و نيز آمارگيران در اجراي اين طرح در شهرستان سبزوار همكاري خواهند داشت.

همچنين در نشست دوره آموزشي مرحله دوم طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها جمعي از معاونان فني و كارشناسان فني و اجرايي اين طرح حضور داشتند.

مركز شهرستان ‪ ۵۵۰‬هزارنفري سبزوار در ‪ ۲۳۰‬كيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن