تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820852374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مددكاران اجتماعي در ارتقاء كيفيت زندگي مردم نقش مهمي دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مددكاران اجتماعي در ارتقاء كيفيت زندگي مردم نقش مهمي دارند
اراك - خبرگزاري مهر: مديركل دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي كل كشور گفت: ماموريت و وظيفه مددكار اجتماعي ارتقاء كيفيت زندگي مردم و توسعه شاخصهاي سلامتي است.

به گزارش خبرنگار مهر در اراك، سيد حسن موسوي چلك ظهر امروز در جشن تجليل از مددكاران و فرزندان امدادگر در اراك افزود: مددكار اجتماعي نماد عشق و هنر بدون منت است و به دليل قابليتهاي خود نقش مهمي در مسائل اجتماعي دارند.

وي يادآور شد: مهمترين رويكردي كه در سايستگذاريهاي آينده در حوزه اجتماع وجود دارد توجه به رويكرد سلامت نگري است كه در اين زمينه بايد اطلاع رساني و آگاهي سازي صورت گيرد.

موسوي چلك يادآور د: در سياست گذاري آينده مددكاري بايد از رويكرد مشكل محور به نياز محور و نياز مبنا تغيير كند.

وي با بيان اينكه حجم خدمات آنقدر زياد نيست كه بتوان پاسخگوي نياز محرومين باشيم اظهار داشت: بايد در آينده در ارائه خدمات تغيير رويه داد و به سمت مددكاري اجتماعي پويا حركت كنيم.

موسوي گفت: براي اينكه مددكاري اجتماعي در جامعه تحقق يابد و تاثير گذار باشد بايد به سراغ نيازمندان، محرومين و كساني كه در جامعه دچار مشكل هستند و به خدمات مددكاري اجتماعي نياز دارند برويم.

وي با اشاره به اينكه با شناسايي مشكلات و رفع نياز محرومين و نيازمندان در جامعه آسيب پذيري افراد كمتر خواهد شد تصريح كرد: در تصميم گيريهاي اقتصادي بايد پيامدهاي اجتماعي مد نظر گرفته شود و يكي از وظايف مددكاري اجتماعي در كنار ساير دستگاهها اين است كه پيامدهاي اجتماعي را مورد بررسي قرار دهد و در اختيار مسئولان ذيربط قرار دهد.

مديركل دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعي از ديگر وظايف مددكار اجتماعي را تحليل مسائل اجتماعي خواند و افزود: مددكار اجتماعي بايد بتواند شاخص سلامت اجتماعي را مورد سنجش قرار دهد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه احياء يك فرد احياء يك جامعه است افزود: مهمترين رويكرد سازمان، توانمند سازي از طريق افراد نيازمند و افراد دچار دغدغه است.

مديركل سازمان بهزيستي استان مركزي در اين مراسم با بيان اينكه مددكاري شغل انبيا است گفت: مددكاران به عنوان خادمان خانواده هاي نيازمند و تحت پوشش فعاليت مي كنند و وظيفه بزرگي بر عهده دارند.

كاظم صالحي با اشاره به اينكه نگاه مسئولان نسبت به مددكار، خانواده هاي تحت پوشش و اقشار آسيب پذير نگاه اصلاح شده اي نيست افزود: بايد نگاه مسئولان نسبت به مددكاران تغيير كند و در مشكلات مددجويان و اقشار آسيب پذير مشاركت و همكاري داشته باشند.

وي تصريح كرد: با كمك و همكاري مردم و مسئولان مي توان در برابر هر نيازمند يك مددكار داشته باشيم و بسياري از مشكلات نيازمندان و محرومين در جامعه را برطرف كنيم.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن