تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814862655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خالق فيلم كوري:آمريكايي‌ها در دو بار انتخاب بوش بسيار كور بودند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خالق فيلم "كوري":آمريكايي‌ها در دو بار انتخاب بوش "بسيار كور" بودند
فرناندو ميره‌يس كه اخيرا فيلم "كوري" را بر مبناي رمان ژوزه ساراماگو پرتغالي ساخته، دو بار انتخاب جرج بوش به رياست جمهوري آمريكا را اقدامي "بسيار كوركورانه" توصيف كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ميره‌يس كه معتقد است كوري جدا از يك بيماري فيزيكي جنبه‌اي رواني نيز دارد و مي‌تواند كشورها و تمدن‌ها را آلوده كند، در پاسخ به اينكه آيا كوري را مي‌توان به برزيل و فساد سياسي آن ارجاع داد، نمونه بهتر را ايالات متحده آمريكا دانست كه مردم آن هنگام دو بار انتخاب جرج بوش به عنوان رئيس جمهور "بسيار كور" بودند.

فيلمساز برزيلي در اين باره گفت: آنها دو بار يك آدم فاقد صلاحيت را انتخاب كردند و نمي‌توانند چيزي فراتر از كشور خود ببينند. حس مي‌كنم ما در برزيل بيشتر تمايل به ديدن خودمان داريم. اين فيلمساز برزيلي سال 2004 براي "شهر خدا" نامزد اسكار كارگرداني شده بود.

اما او اين بار با ويليام شكسپير راهي يك سفر ادبي جديد مي‌شود. ميره‌يس از هفته پيش فيلمبرداري مجموعه تلويزيوني "خشم و هياهو" را آغاز كرد كه درباره يك گروه تئاتر شكسپيري بحرانزده است و فيلم سينمايي بعدي او نيز اقتباسي آزاد از كمدي "تلاش بيهوده عشق" نمايشنامه‌نويس بزرگ است.

فرناندو ميره‌يس

فيلمساز 53 ساله متولد سائوپولو در اين باره گفت: شكسپير يك داروي قوي است. هرچه بيشتر آن را مي‌خوانيد، بيشتر توجه‌تان جلب مي شود. هر خط او شاعرانه و فلسفي و است از درك عميق او از آنچه ما هستيم خبر مي‌دهد.

فيلمنامه "تلاش بيهوده عشق" را خورخه فورتادو فيلمساز برزيلي مي‌نويسد و فيلمبرداري سال آينده آغاز مي‌شود. داستان در نيويورك و لندن روي مي‌دهد و درباره يك پسر برزيلي است كه با بورسيه تحصيلي در رشته شكسپيرشناسي در خارج از كشور مشغول تحصيل مي‌شود و به يك دانشجوي عرب دل مي‌بازد.

ميره‌يس كه سال 2002 با فيلم "شهر خدا" درباره خشونت در زاغه هاي ريودوژانيرو به شهرت رسيد، از مجموعه تلويزيوني "خشم و هياهو" نيز به عنوان يك كمدي رومانتيك ياد كرد كه بيشتر درباره بازيگران است تا نمايشنامه.

فيلمساز معروف برزيلي از عزم خود براي كار در حوزه‌هاي سبكتر خبر داد تا از اين طريق در كارنامه خود كه بيشتر همراه با فيلم‌هاي سنگين است، توازن برقرار كند. از جمله اين فيلم‌ها مي‌توان به "باغبان وفادار" درباره مردي اشاره كرد كه در پي حل راز قتل همسرش در كنياست.

فيلم انگليسي‌زبان "كوري" نيز كه اولين‌بار در دنيا ماه مه پيش در جشنواره كن پخش شد، درامي تلخ درباره يك بيماري مسري است كه باعث مي‌شود مردم كشوري خيالي قوه بينايي خود را از دست بدهند. ساراماگو پرتغالي كه در 1998 برنده جايزه نوبل ادبيات شد، اخيرا فيلم "كوري" را همراه كارگردان در سينما ديد و بسيار تحت تاثير قرار گرفت.

ميره‌يس در اين باره گفت: در نهايت تعجب، ساراماگو احساسي شده بود و گفت پس از ديدن فيلم همان قدر احساس خوشحالي كرد كه وقتي كتاب را به پايان رساند. اين بهترين هديه‌اي بود كه مي توانستم بگيرم. "كوري" توليد مشترك برزيل، كانادا و ژاپن است و در آن جولين مور، مارك روفالو، دني گلاور و گائل گارسيا برنال نقش‌آفريني مي‌كنند.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن