تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813038969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرونده كوه دماوند براي ثبت جهاني به يونسكو مي رود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: پرونده كوه دماوند براي ثبت جهاني به يونسكو مي رود
رحيم مشابي با اشاره به ثبت ملي كوه دماوند گفت: در صورتي كه پرونده براي ثبت جهاني تكميل و به يونسكو ارسال شود، مورد تائيد نمايندگان يونسكو قرار مي گيرد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، "اسفنديار رحيم مشايي" رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در مراسم جشن ثبت ملي كوه دماوند كه عصر روز گذشته، شنبه، در منطقه "پلور" برگزار شد، گفت: ثبت ملي كوه دماوند اگر چه نشانه ارزش گذاري به آن است اما مفهوم آن تلاش براي پايداري، برقراري و جاودانگي است.

وي افزود: ثبت دماوند مسئوليت ما را به پايان نرسانده و وظيفه دولت، مسئولان و كارشناسان در اين زمينه خطيرتر شده است و پس از ثبت جهاني نيز مسئوليت حفاظت و صيانت از آن سخت تر خواهد شد.

"فريبرز دولت آبادي" معاون فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي در اين مراسم بيان كرد: بر اساس مصوبه مربوط به ثبت آثار ملي، سازمان ميراث فرهنگي مكلف است به منظور هماهنگي در چگونگي بهره گيري از ميراث فرهنگي كشور و جهان، نسبت به تدوين آئين نامه با پشتوانه سازمان ميراث و محيط زيست اقدام كند كه بر اين اساس ميراث طبيعي كشور از جهت ويژگي هاي خاصي مشخص شده است.

وي افزود: در اين راستا در سازمان كار گروهي از اساتيد و مسئولان ذيربط شكل گرفت كه آئين نامه و چارچوب ها و فرآيند ثبت آثار طبيعي را تدوين كرد و 25 دي سال گذشته به ثبت رسيد.

معاون فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي درباره ثبت ملي كوه دماوند اظهار اميدواري كرد كه اين ثبت ملي، شروع حركتي باشد در جهت رسيدن به توسعه پايدار كه از اهداف مهم سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است.

"عباس نژاد" رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران در ادامه تصريح كرد: با توجه به قابليت هاي زيادي كه در كشور ما در حوزه گردشگري وجود دارد، توجه به اين مسئله جزء هدف هاي جدي سازمان و دولت است.

وي افزود: استان مازندران با توجه به داشتن تاريخچه مهم فرهنگي، اجتماعي داراي بسياري از قابليت ها براي ثبت در آثار جهاني و ملي است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري مازندران گفت: در استان مازندران تا پايان سال 84 در بخش آثار ميراث فرهنگي، 408 اثر ثبت شده است كه تا پايان سال 85 به 458 و تا سال گذشته به 622 اثر رسيده است.

عباس نژاد بيان كرد: از طرفي براي تكميل نقشه باستان شناسي استان مازندران، 230 هزار منطقه به عنوان محوطه هاي باستان شناسي شناسايي شده كه در سال، 500 پرونده از آثار تكميل شده است./اص
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن