تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805700033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي؛ ما مردم امريكا را از برترين مردم دنيا مي دانيم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي؛ ما مردم امريكا را از برترين مردم دنيا مي دانيم
گروه اجتماعي،مونا قاسميان؛ دوره آن كسي كه بخواهد ديني را بر دنيا حاكم كند گذشته است. دنياي امروز گوش هايش بيشتر از هميشه تاريخ باز است كه زيباترين پيام ها را بشنود.رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كه چندي است در همايش ها و مراسم مختلف از ارتباط اديان الهي و منطق و جهان بيني با گردشگري سخن مي گويد، روز گذشته در همايش نوآوري و شكوفايي در صنعت گردشگري بار ديگر در اين زمينه سخن گفت.اسفنديار رحيم مشايي با تاكيد بر اينكه ايران امروز با مردم امريكا و اسرائيل دوست است، گفت؛ امروز منطق الهي و انساني در دنيا خريدار دارد.رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفت؛ ظرفيت انساني بايد شكل بگيرد تا سخن از خدا بگوييم. تا انسان شناسايي نشود، خدا قابل شناسايي نيست. مگر مي شود جز از شناخت انسان جهان را شناخت. ما هيچ قدرتي براي توصيف 50 سال آينده بشر نداريم. مشايي ادامه داد؛ هر مركزي كه بتواند در آينده نزديك ادبياتي داشته باشد كه سه عنصر انسان، خدا و جهان را با هم تنظيم كند، آينده از آن او است. وي با تاكيد بر اينكه در آينده نژاد و كشور معنا ندارد و آينده از آن انسان ها است، گفت؛ هر منطقي كه به خط كشي ميان انسان ها بينجامد در دنيا خريدار ندارد. نمي توان چنين منطقي را مطرح كرد و به مردم ارائه داد.معاون رئيس جمهور با اشاره به اينكه ما در دنيا با هيچ كس جنگ نداريم و در هشت سال جنگ فقط دفاع كرديم و يك روز هم نجنگيديم، گفت؛ ايران امروز با مردم امريكا ومردم اسرائيل دوست است. هيچ ملتي در دنيا دشمن ما نيست، اين افتخار است، البته ما دشمن داريم و ناجوانمردانه ترين دشمني ها در دنيا به ملت ايران صورت مي گيرد. ما مردم امريكا را از برترين ملت هاي دنيا مي دانيم. وي در ادامه به رونق بخش خصوصي در گردشگري كشور تاكيد كرد و گفت؛ «پيش از اين بخش خصوصي قدرتمندي نداشتيم، اما امروز دولت از اين بخش حمايت مي كند و راه را براي آنها باز مي كند.» همچنين مشايي اظهار اميدواري كرد كه در آينده كسي براي ورود به ايران نياز به ويزا نداشته باشد.وي با برشمردن چهره هاي اقتصادي، امنيتي و فرهنگي، اين را فرصتي استثنايي براي ملت ايران براي تعامل با همه كشورهاي جهان دانست و گفت؛ توسعه گردشگري، نگاه استراتژيك براي ايران است. هر دولتي پس از دولت نهم، بايد توسعه گردشگري را از نظر استراتژيك، بهره هاي فراوان اقتصادي و بين المللي در دستور كار جدي خود قرار دهد. او گردشگري را طلاي 24 عيار ناميد و تصريح كرد؛ بين آنچه امروز در حوزه گردشگري هستيم تا آنچه بايد در طول سال هاي گذشته به آن مي رسيديم، فاصله زيادي مانده است.

معاون رئيس جمهور دستگاه هاي مختلف را در حوزه گردشگري دخيل دانست و ادامه داد؛ تدوين سند ملي در سه بخش ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي در دستور كار سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است.

وي بازنگري در قوانين را نياز اصلي براي افزايش سرعت رشد گردشگري كشور ارزيابي و اضافه كرد؛ دستگاه ديپلماسي ما آماده هرگونه همكاري براي حضور ايران در مجامع بين المللي است. همچنين تقويت بخش خصوصي از اهداف اصلي سازمان است، چرا كه معتقديم بدون بخش خصوصي در گردشگري به جايگاه اصلي خود دست نمي يابيم.

از سوي ديگر وزير امور خارجه از صدور آنلاين ويزاي ورود به كشور براي گردشگران خارجي متقاضي خبر داد.

دكتر منوچهر متكي گفت؛ جمهوري اسلامي ايران امسال توانسته است با ارائه برنامه كشوري صنعت گردشگري تحت عنوان يك هزار مسير گردشگري، مورد استقبال سازمان جهاني جهانگردي قرار گيرد.

وي توسعه گردشگري و ابعاد مختلف آن را داراي اهميت ويژه يي دانست و ادامه داد؛ براساس برآورد هاي جهاني، گردشگران تا سال 2020 ميلادي دوبرابر افزايش خواهند داشت و سهم آسيا، چين، هند و كشورهاي خاورميانه در آن قابل ملاحظه است.

او سطح سياستگذاري رشد صنعت گردشگري را از عوامل موثر در روند اصلاحات بهره برداري از گردشگري دانست و بيان كرد؛ توسعه گردشگري از سال 1996 ميلادي تا سال 2006 در كشورهاي در حال توسعه حدود 6 درصد بوده است. سال گذشته، اين ميزان به ويژه در خاورميانه و كشورهاي خليج فارس با رشد 13 درصدي همراه بوده است.

وزير امور خارجه رشد اقتصادي، اتخاذ تدابير و سياستگذاري هاي منطقي و قوانين حمايت از سرمايه گذاري هاي خارجي را در توسعه گردشگري خاورميانه موثر ارزيابي و اظهار كرد؛ ايران به عنوان يك كشور اسلامي در حال توسعه باسابقه تمدني چند هزار ساله و برخورداري از آثار باستاني دل انگيز، ظرفيت هاي بسياري را براي دستيابي به رشد در اين صنعت دارد.

عبدخدايي مشاور رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران نيز با اشاره به رياست خود در سازمان ايرانگردي و جهانگردي پيش از ادغام با سازمان ميراث فرهنگي گفت؛ من نخستين كسي بودم كه پس از انقلاب اسلامي به نمايندگي از ايران در اجلاس جهاني جهانگردي وارد شدم. اين در شرايطي بود كه ما را به اين گونه محافل جهاني به سختي راه مي دادند.

وي با بيان اينكه امروز ايران در عرصه هاي مختلف جهاني، كشوري شناخته شده است، خطاب به فعالان بخش خصوصي گفت؛ در تمام دوران فعاليت سازمان ايرانگردي و جهانگردي و پس از آن سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هيچ گاه رياست اين سازمان به چنين جايگاهي كه رحيم مشايي در دولت نهم دارد، دست پيدا نكرد. اين امر فرصت مغتنمي براي بهره برداري بخش خصوصي است.

ايرانپور - دبير جامعه هتلداران ايران - نيز آمادگي بخش خصوصي را براي همكاري با دولت در توسعه گردشگري اعلام كرد و گفت؛ خوشبختانه توجه دولت و مجلس براي همكاري و حمايت از بخش خصوصي در اقدامات مختلف سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نمايان است. اميدواريم در مجلس هشتم نيز مانند مجلس گذشته، به تشكيل فراكسيون گردشگري و انجام اقداماتي در حوزه گردشگري توجه شود.

وي بر تدوين منشور رسانه يي در حوزه گردشگري مطابق با اهداف سند چشم انداز 20 ساله تاكيد كرد و افزود؛ بخش خصوصي اين آمادگي را دارد تا با دولت براي تهيه اين منشور همكاري كند.

محمدشريف ملك زاده - معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري - نيز صدور بيش از دو ميليون سفركارت ملي و برگزاري 60 همايش در حوزه فرهنگ سازي سفر را از شاخص ترين برنامه هاي اجرايي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري دانست و ادامه داد؛ تهيه بسته هاي كل يك هزار مسير گردشگري، تعامل با بخش خصوصي و جذب مشاركت آنها در فعاليت هاي اجرايي، اخذ ميزباني ايران براي اجلاس وزراي كشورهاي اسلامي در سال 2010 ميلادي و حضور ايران در مجامع مختلف بين المللي از دستاوردهاي مهم اين سازمان در عرصه گردشگري داخلي و خارجي هستند.

همچنين روز گذشته تعدادي از انجمن هاي مردم نهاد فعال در حوزه ميراث فرهنگي با انتشار مطلبي نسبت به برخي اتفاق ها هشدار دادند.

به گزارش ايسنا در بخش هايي از اين بيانيه آمده است؛ به اين وسيله، نگراني شديد خود را از رويدادهاي تلخي كه اين روزها در كشورمان رخ داده اند و گنجينه هاي باستاني و گرانبهاي ميهن مان را يكي پس از ديگري به نابودي مي كشند، اعلام كرده و ضمن يادآوري وظيفه دولت، يعني نگهداري و پاسداري از گنجينه هاي اين سرزمين، از ميان انبوه ويراني هايي كه اين روزها دل هر ايراني پاك نهادي را به درد آورده است، پنج پاره را نگران كننده تر از همه مي دانيم.

نگراني براي هماهنگي هاي انجام شده ميان سازمان ميراث فرهنگي و مديريت بريتيش ميوزيوم لندن براي بازگشت ـ اگرچه موقت ـ استوانه خشتي كوروش بزرگ (منشور حقوق بشر كوروش) از موزه بريتانيا به گنجينه ملي ايران و نمايش همگاني آن. افزايش رطوبت منطقه پاسارگارد. نامشخص بودن وضعيت سنگ نوشته جزيره خارك. پيست موتورسواري شدن بخشي از محوطه كاخ آپاداناي شوش. باز از خوزستان و ديگر كهن شهر آن «اهواز» خبري دال بر كاوش و رسيدگي به شهر باستاني هرمزاردشير كه خود يادگاري 1700 ساله از روزگار ساسانيان و از آثار ثبت ملي شده آن استان است، به گوش نرسيده و نمي رسد.ما چنين كوتاهي هايي را تنها و تنها از ناكارآمدي مديريت سازمان ميراث فرهنگي آن استان مي بينيم و خواستار بازبيني در رفتار و عملكرد اين سازمان هستيم.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن