تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802811373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اخبار كوتاه اقتصادي
فرمهاي پرشده اطلاعات اقتصادي خانوار نيازي به تائيد مسجد محل ندارد
فرم هاي پر شده طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار بدون اينكه نياز به تائيد مسجد محل داشته باشد به ايستگاههاي تعيين شده تحويل داده مي شود. به گزارش ستاد اطلاع رساني طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار با توجه به اعلام رئيس جمهور در جهت رفاه بيشتر شهروندان نيازي به تائيد فرم جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار توسط تائيدكننده محلي (مسجد) نخواهد بود. در اين گزارش آمده است : پيش از اين قرار بود پرسشنامه هاي خانوارها پس از تكميل اطلاعات توسط سرپرست خانوار و پيش از ورود به ايستگاه ها مورد تائيد مسجد محل قرار گيرد. بر اساس اين گزارش : شهروندان پس از تكميل پرسشنامه ها مي توانند به طور مستقيم به ايستگاه هاي تعيين شده (واقع در مدارس ) كه آدرس آنها متعاقبا اعلام خواهد شد مراجعه و با ارائه مدارك مورد نياز فرم خود را تحويل دهند.
6 5 ميليون كارمند سبد كالايي ماه رمضان دريافت مي كنند
بر اساس مصوبات تنظيم بازار وزارت بازرگاني در طرح سبد كالايي ايام ماه مبارك رمضان 6 5 ميليون نفر از كاركنان دولت و نيروهاي مسلح سبد كالايي دريافت مي كنند. به گزارش ايسنا سبد كالايي ماه مبارك رمضان شامل برنج شكر روغن لوبيا عدس كره و مرغ خواهد بود كه براي هر كارمند شش كيلو برنج 3 6 كيلوگرم شكر 4 5 كيلوگرم روغن يك كيلو لوبيا يك كيلو عدس يك كيلو كره بسته بندي و نيز پنج كيلوگرم مرغ در سبد كالايي قرار مي گيرد. آخرين سبد كالايي توزيع شده از سوي دولت در نوروز گذشته بود كه جمعيتي در حدود سه ميليون و 600 هزار كارمند را تحت پوشش قرار داد .
تكذيب تاسيس موسسه مالي و اعتباري سايپا
در پي انتشار خبري مبني بر تصميم يكي از شركتهاي خودروسازي مبني بر ايجاد موسسه مالي و اعتباري رئيس كل بانك مركزي به تشريح شرايط و ضوابط تشكيل بانكها و موسسات عالي و اعتباري خصوصي توسط نهادهاي اقتصادي پرداخت . طهماسب مظاهري در گفت و گو با خبرگزاري فارس با اشاره به اعلام خبري مبني بر تشكيل موسسه مالي و اعتباري توسط شركت سايپا ضمن تكذيب اين خبر اظهار داشت : تاكنون هيچ مجوزي در اين خصوص از سوي بانك مركزي صادر نشده است . وي با تاكيد بر اينكه تشكيل بانك و موسسه مالي و اعتباري خصوصي مورد تائيد حمايت و پشتيباني بانك مركزي و دولت است خاطرنشان كرد : اين اقدام با رعايت ضوابط و چارچوبهاي خاصي امكانپذير بوده و فرمهاي آن از طريق سايت بانك مركزي و نيز مراجعه حضوري به اين بانك قابل دسترسي است .
تغييرات در هيات مديره سازمان مركزي تعاون روستايي
با پايان يافتن 3 سال از زمان هيات مديره فعلي سازمان تغييراتي در اين هيات مديره صورت مي گيرد . كلاته رحماني عضو هيات مديره سازمان تعاون روستايي در گفت و گو با خبرگزاري فارس افزود : با پايان يافتن زمان سه ساله از هيات مديره عالي سازمان مركزي تعاون روستايي وزير جهاد كشاورزي قصد دارد ماموريت دو نفر از اعضاي هيات مديره يعني محمدعلي شم آبادي (مديرعامل ) و بنده را در هيات مديره خاتمه دهد و ماموريت آقاي صفرآقايي را در هيات مديره تمديد كند . وي گفت : از حدود 7 تا 10 روز پيش اين مسئله مطرح است و قرار بود هفته گذشته مراسم توديع و معارفه برگزار شود كه نشد و به هفته جاري منتقل شد.
رشد 53 درصدي سرمايه گذاري در صنايع پيشرفته طي سال جاري
رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران از سرمايه گذاري 692 ميليارد ريالي اين سازمان طي سالجاري در 14 طرح صنايع پيشرفته خبر داد و گفت : اين ميزان سرمايه گذاري 53 درصد بيشتر از چهار سال گذشته است . به گزارش روابط عمومي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران احمد قلعه باني گفت : تمام صرفه جويي ارزي حاصل از اجراي اين طرح ها در مجموع حدود 76 ميليون دلار و اشتغال زايي مستقيم آن حدود 530 نفر و غير مستقيم 1500 نفر است . بر اساس اين گزارش سازمان گسترش در سالهاي 82 تا 86 در حوزه صنايع پيشرفته در 18 طرح حدود 452 ميليارد ريال سرمايه گذاري كرده است .
آغاز ساخت شهركهاي مسكوني در كنار شهركهاي صنعتي
وزير كار و امور اجتماعي از آغاز ساخت شهركهاي مسكوني در كنار شهركهاي صنعتي خبر داد و گفت : با انعقاد تفاهم نامه در سال گذشته بخشي از كار ساخت شهركهاي مسكوني آغاز شده است . سيدمحمد جهرمي در گفتگو با مهر تفاهم نامه ايجاد شهركهاي مسكوني در كنار شهركهاي صنعتي را كه در سال گذشته به امضاي 3 وزارتخانه كار و امور اجتماعي مسكن و شهرسازي و صنايع و معادن رسيده بود را تقاضاي وزارتخانه متبوعش از وزارت مسكن و شهرسازي براي خانه دار شدن كارگران عنوان كرد. وزير كار و امور اجتماعي گفت : در برخي از شهركهاي مستعد كار آغاز شده و انجام آن در تمام شهركهاي صنعتي در دست مطالعه است . وي ايجاد شهركهاي مسكوني در كنار شهركهاي صنعتي را مشروط به موقعيت شهرهاي صنعتي اعلام كرد و اظهار داشت : قرار نيست تمام مشكلات مسكن كارگران را از طريق ايجاد شهركهاي مسكوني در كنار شهركهاي صنعتي حل كنيم .
ايجاد سامانه قرنطينه اي در كشور
معاون وزير جهاد كشاورزي از برقراري سيستم قرنطينه مبدا و مقصد در سال جاري خبر داد. مجتبي نوروزي در گفتگو با مهر گفت : سازمان دامپزشكي كشور با اعمال سياستهاي كنترلي در مبدا و مقصد جابجايي دام زنده و فرآورده هاي خام دامي به دنبال ايجاد يك سامانه قرنطينه اي در سطح كشور است كه هم اكنون مراحل اجرايي شدن اين برنامه آغاز شده به نحوي كه آئين نامه هاي اجرايي آن در شوراي تدوين مقررات سازمان به تصويب رسيده است . معاون وزير جهاد كشاورزي با اعلام اينكه آئين نامه هاي سيستم قرنطينه مبدا و مقصد ظرف يك ماه آينده براي اجرا به كليه استانها ابلاغ مي شود افزود : با برقراري اين سيستم در كشور كليه حمل ونقل ها انتقال و جابه جايي دام زنده و فرآورده هاي دامي در مبدا و مقصد تحت كنترل و اعمال ضوابط قرنطينه اي قرار مي گيرند.
كاهش قيمت نفت موقتي است
يك كارشناس ارشد انرژي گفت : كاهش قيمت نفت طي روزهاي اخير كاملا موقتي است و اين روند طي هفته هاي آينده ادامه نخواهد داشت . به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اينترنتي نيوزاوكي مدير موسسه انرژي « كانتيننتال ريسورس » گفت : به نظر مي رسد كاهش قيمت نفت در بازارهاي جهاني به علت كاهش فعاليتهاي سفته بازي است و روند كاهش قيمت نفت در روزهاي آينده ادامه نخواهد يافت . به اعتقاد وي كمبود عرضه و رشد تقاضا موجب افزايش قيمت نفت طي ماههاي آينده به خصوص فصل زمستان خواهد شد.
بررسي عضويت دائم ايران در سازمان شانگهاي
وزيران امورخارجه كشورهاي عضو سازمان همكاريهاي شانگهاي چهارم مرداد در پايتخت تاجيكستان با هدف بررسي احتمال لغو تعليق عضويت اعضاي جديد از جمله ايران به اين سازمان تشكيل جلسه مي دهند. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري « نووستي » يك مقام بلندپايه وزارت امورخارجه روسيه ضمن اعلام اين مطلب اظهار داشت : تعليق عضويت اعضاي جديد دو سال طول كشيده است و در حال حاضر ما تصميم گرفتيم تا بررسي گسترش اعضاي سازمان همكاريهاي شانگهاي را امتحان كنيم . وي افزود : در حال حاضر در سازمان همكاريهاي شانگهاي معيارهاي عضويت كشورها و مفهوم دقيق مربوط به منطقه و مرزهاي آنها وجود ندارد. بر اساس اين گزارش پيش از اين ايران و پاكستان در خواست خود را براي پيوستن به سازمان همكاريهاي شانگهاي ارائه كرده بودند. دبيركل سازمان همكاريهاي شانگهاي اخيرا پيوستن جمهوري اسلامي ايران به اين سازمان منطقه اي به عنوان عضو اصلي و دائمي را به توافق تمام اعضاي بنيانگذار اين سازمان منوط دانسته بود.
تاكيد صنعتگران روسيه بر تشكيل اوپك گازي با محوريت اين كشور
اتحاديه صنعتگران و بازرگانان روسيه خواستار تبديل اين كشور به پايگاه اصلي تشكيل اوپك گازي شد. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رويترز اتحاديه صنعتگران و بازرگانان روسيه طي بيانيه اي خواستار تبديل شدن اين كشور به پايگاه اصلي تشكيل اوپك گازي شد. برخي از كشورهاي صادركننده گاز خواستار تشكيل سازمان اوپك گازي در نشست آتي مجمع صادركنندگان گاز در مسكو هستند. آمريكا و اروپا بر اين باورند تشكيل اوپك گازي تهديدي جدي عليه امنيت جهاني انرژي است . اين اتحاديه در ادامه بيانيه خود با اشاره به ضعف مداوم دلار خواهان فروش نفت روسيه با روبل شده است .
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن