تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815551716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پلور آمل برگزار مي‌شود جشن ثبت ملي دماوند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: در پلور آمل برگزار مي‌شود جشن ثبت ملي دماوند
جام جم آنلاين: امروز پلور آمل ميزبان برپايي مراسمي است كه به مناسبت ثبت ملي قله دماوند برگزار مي‌شود تا شركت‌كنندگان ثبت ملي، نخستين اثر طبيعي ايران را جشن بگيرند. قله دماوند روز 13 تيرماه ثبت ملي شده و اين مراسم به صورت نمادين برگزار مي‌شود.


در اين مراسم قرار است علاوه بر استاندار مازندران و متوليان استاني و محلي، اسفنديار رحيم‌مشايي، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز حضور داشته باشد.

اين مراسم امروز در حالي برگزار مي‌شود كه رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران اميدوار است كه كوه دماوند در فهرست آثار طبيعي جهان هم ثبت شود.

رحمت‌الله عباس‌‌نژاد، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران با اشاره به شناسايي بيش از 20 فرهنگ و سنت بومي در مناطق اطراف دماوند مي‌گويد: با رويكرد جديد سازمان جهاني يونسكو و سازمان گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي كشورمان درخصوص ثبت آثار ناملموس معنوي و نيز آثار طبيعي، دماوند به عنوان نخستين اثر طبيعي ملي در 13 تير به ثبت رسيد و بنا داريم با تشكيل و تكميل پرونده‌هاي مربوط به اين فرهنگ‌ها، آنها را نيز به ثبت ملي برسانيم.

وي درخصوص مزاياي ثبت ملي دماوند مي‌گويد: با ثبت ملي و يا جهاني آثار تاريخي يا طبيعي نسبت به احيا، معرفي و حفظ اين آثار اقدام مي‌شود و با اختصاص رديف بودجه، اعتبارات مورد نياز جهت نگهداري بهينه آثار تامين مي‌‌شود. همچنين هرگونه ايجاد تغيير در اين مناطق كه موجب تغيير در چهره آثار شود، نيز بايد با مجوز سازمان ميراث فرهنگي صورت پذيرد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران از برنامه سازمان جهت مشخص كردن دقيق محدوده دماوند، نقشه‌برداري و عكسبرداري هوايي از اين آتشفشان خاموش خبر مي‌دهد و مي‌گويد: انجام اين امور ضروري نيازمند صرف هزينه بسيار بالايي است كه اميدواريم هر چه سريع‌تر تامين شود تا كارها انجام گردد.

عباس‌نژاد با تاكيد بر پتانسيل‌هاي بالقوه دماوند درخصوص گردشگري معتقد است: اگر زيرساخت‌هاي لازم در آن ايجاد شود، بي‌ترديد توجه بخش خصوصي نيز بيشتر به اين سمت معطوف خواهد شد.

وي با تاكيد بر ضرورت استفاده از مشاوران بين‌المللي از آماده‌سازي چندين بسته پيشنهادي درخصوص جلب سرمايه‌گذاري خبر مي‌دهد و مي‌گويد: در حال بررسي چندين پيشنهاد رسيده هستيم.

دكتر عباس‌نژاد به مباحث توريسم‌درماني و توريسم‌ورزشي دماوند اشاره مي‌‌كند و مي‌گويد: بهره‌برداري بيشتر و مناسب‌تر از آبگرم‌هاي معدني دماوند نظير آنچه كه امروز در «لاريجان» و«اسك» شاهد آن هستيم و نيز برنامه‌ريزي بهتر جهت صعود كوهنوردان به اين قله مرتفع مي‌تواند خيل عظيم گردشگران داخلي و خارجي را به منطقه بياورد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران از تكميل پرونده 15 اثر طبيعي در استان مازندران و ارسال به شوراي ثبت آثار خبر مي‌دهد و مي‌گويد: پس از ثبت ملي دماوند و همچنين چشمه زيباي «چشمه سورت» واقع در حدفاصل روستاهاي «ارست» و «مال خاست» ساري به عنوان آثار شماره 1 و 2، آثار طبيعي ديگر نيز در نوبت ثبت از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور هستند.

وي در پايان با اعلام فراهم شدن شرايط ثبت جهاني دماوند ابراز اميدواري كرد تا ثبت ملي دماوند زمينه‌ساز ثبت جهاني اين كوه و ساير آثار طبيعي و نيز معنوي كشورمان شود.

مازندران ــ خبرنگار جام‌جم
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن