تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805512395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرگ در انتظار مصرف كنندگان شيشه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مرگ در انتظار مصرف كنندگان "شيشه" است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مواد مخدر بزرگترين بلاي قرن 21 بشر است كه اگر به درستي شناسايي و راه هاي مهار آن تبيين نشود، هر روز شكل جديدي به خود مي گيرد و افراد بيشتري را به كام مرگ ناخواسته خواهد كشاند.


ماده مخدر و محرك "شيشه" از جمله اين مواد است كه عوارض بسياري از جمله توهم ، افسردگي شديد، پرخاشگري، ‌رفتارهاي ضد اجتماعي، سردرگمي و در نهايت مرگ را براي مصرف كنندگان در پي دارد.
كارشناسان مواد مخدر مي گويند: شيشه ماده سمي و با قابليت تبديل سريع به گازاست كه خاصيت ذوب به اشكال مختلف را داشته و به نظر مانند پودر رختشويي يا سوخت فندك است.
اين مخلوط هيچگاه به يك شكل نيست، اما عمدتا ماده اي سخت با رنگ زرد مثل هيدرو يا تركيبي سفيد رنگ بنام شيشه است.
اين ماده در آزمايشگاه به شكل صنعتي ساخته مي شود و نيم گرم آن در بازارهاي جهاني حدود 50 دلار ارزش دارد.
كارشناسان بهداشتي مي گويند، مصرف خالص اين ماده باعث حس رعشه قوي در بدن همراه با احساس شديد سرخوشي كاذب بين شش تا 12 ساعت در فرد مي شود. اين احساس در برخي موارد به وسواس فكري مثل وسواس نظافت و امثال آن منجر مي شود، اما براي بسياري ديگر به ديوانگي منتهي مي شود.
يكي ديگر از مضرات مهلك مصرف اين ماده اين است كه استفاده كننده را براي ساعات طولاني بيدار نگه مي دارد، چرا كه خواب به موقع سبب تنظيم همه امور حياتي در بدن انسان مي شود.
"شاهين شاد‌نيا" دبير انجمن علمي سم‌شناسي و رييس مركز مسموميت‌هاي بيمارستان لقمان در اين زمينه به ايرنا گفت:‌ شيشه از خانواده آمفتامين‌ها است و اثرات آن به مانند قرص هاي اكستازي است بطوري كه باعث افزايش كاذب انرژي، پر‌فعاليتي، شادابي و بي‌خوابي مي‌شود.
دبير انجمن علمي سم‌شناسي با بيان اينكه پس از مصرف شيشه ترشح برخي مواد شيميايي محرك كه عامل ايجاد احساس شادي در بدن است، افزايش مي‌يابد، اظهار داشت:‌ با مصرف اين نوع مواد ميزان ترشحات در بدن افزايش مي‌يابد و ذخاير اين ترشحات بيشتر تخليه مي‌شود.
وي گفت:‌ به همين خاطر بعد از مدتي كه از مصرف اين تركيبات مي‌گذرد، احساس شادابي نيز از بين مي‌رود و همين امر دوز مصرفي فرد را بالا مي‌برد.
به گفته اين متخصص، مصرف كنندگان شيشه پس از مدتي ديگر احساس شادابي اوليه ندارند و به افسردگي و احساس كسالت، خمودگي و بي اشتهايي دچار مي شوند و از حالت عادي خارج مي شوند.
"محمد علي جعفري" مسوول فني يك تشكل غيردولتي فعال در عرصه بازتواني و درمان اعتياد در مورد عوارض مصرف ماده مخدر شيشه نيز گفت: بزرگترين ريسك و مخاطره در استفاده از اين ماده خارج كردن فرد از تعقل و انديشه و سيطره كامل شهوات بر فرد استفاده كننده است كه اين امر نتايج بسيار خطرناكي براي جوانان و سلامت جامعه در پي دارد.
وي افزود: استعمال اين ماده ضمن افزايش حرارت بدن، ضربان قلب را تندتر كرده ، تنفس را سريعتر و باعث تسريع در فشار خون مي شود و در ادامه فرد مصرف كننده موجب توهم ، افسردگي، اختلالات شخصيتي و اعمال عجيب همراه با خشونت مي شود.
"جعفري" اظهار داشت:‌ تاثيرات و پتانسيل وابستگي به شيشه كاملا شبيه به موارد سوء استفاده از آمفتامين ها است، اما اين ماده به مراتب قويتر است و خطرات آن معمولا افزايش ريسك مرگ به خاطر مصرف بيش از حد همراه است.
وي افزود:‌ استفاده اين ماده موجب افسردگي، تحليل حافظه كوتاه مدت، رفتارهاي خشن، نوسانات خلقي و همچنين آسيب جدي به سيستم ايمني بدن مي شود.
به گفته كارشناسان بهداشتي، مصرف اين ماده مخدر عوارض وخيمي مثل اختلال در گردش خون، احتمال سكته تنفسي، بيهوشي و مرگ را در پي دارد، به طوري كه برخي حتي با مصرف خيلي كم اين ماده، جان خود را از دست داده اند.
وي تاكيد كرد: سرخوشي، رفتارهاي غيرارادي شخصيتي، تحريك پذيري، ترس، افسردگي، توهم، پرخاشگري و رفتارهاي ضد اجتماعي را از ديگر عوارض مصرف شيشه است .
"جعفري" به عوارض جسماني مصرف "شيشه" نيز اشاره كرد و گفت: بدن فرد مصرف كننده احساس هيجان زدگي دارد، همراه با افزايش ضربان قلب، فشار خون و تنفس، مردمك چشم باز مي شود كه اين حالات مي تواند منجر به حمله قلبي يا سكته و عوارض كليوي در فرد مصرف كننده شود.
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن