تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820593966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جامعه - عذرخواهي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از زنان ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: جامعه - عذرخواهي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از زنان ايراني


جامعه - عذرخواهي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از زنان ايراني

معصومه ايماني:وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم افتتاحيه سومين جشنواره زنان سرزمين من- مد لباس زنان- از زنان ايراني به دليل اينكه لباس متناسب و متين در دسترسشان نيست، عذرخواهي كرد. به گزارش خبرنگار كارگزاران، صفارهرندي، در اين مراسم از تصويب آيين‌نامه مد و لباس ايراني خبر داد و گفت: تهيه اين آيين‌نامه به معناي تحديد و حدود گذاشتن‌هاي بازدارنده براي طراحان لباس نيست و اين مصوبه براي ميدان دادن به طراحان لباس است. وي گفت: برگزاري جشنواره زنان سرزمين من يك حركت نمادين است و بايد از اين جشنواره نمادين كه براي جهت دادن به يك حركت است، استقبال كنيم. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: عده‌اي مي‌پرسند شما چه كار داريد كه مردم چگونه لباس مي‌پوشند؟ پاسخ من به اين عده اين است كه آيا واقعا مردم به ميل خودشان لباس مي‌پوشند و آنطور كه دلشان مي‌خواهد از اين وسيله استفاده مي‌كنند يا طوري كه جهت داده شده است از آن بهره مي‌برند. وي تاكيد كرد: در غرب شبكه توزيع و طراحي لباس بسيار قوي است و در آنجا خيلي ذوق‌پرور هستند. وي تاكيد كرد: بايد پيوندي بين طراحان و توليدكنندگان لباس به وجود آوريم. صفارهرندي با اشاره به اينكه برخي از طراحان براساس ذوق و سليقه خود اقدام به طراحي لباس مي‌كنند، گفت: خيلي وقت‌ها وقتي لباسي در ويترين بسيار چشم‌نواز است، اما خانم‌ها مي‌گويند ما نمي‌توانيم اين لباس را در خيابان به تن كنيم. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: بايد لباسي توليد كنيم كه استقبال مردم از آن خوب بوده و از اين لباس در كوچه و خيابان استفاده شود. به گفته وي، دليل رويكرد مردم به لباس‌هاي آن‌ور آب اين است كه ارزان و سهل و آسان هستند و تكلفي كه ما در طراحي لباس داريم، ما را گير انداخته است. صفارهرندي گفت: بايد قصورمان را جبران كرده و به سمت توليد لباس به صورت گسترده و آسان برويم.

حجاب با امر و نهي و سخنراني ايجاد نمي‌شود
همچنين كامران دانشجو، در اين مراسم گفت: با سخنراني و امر و نهي كردن نمي‌توان حجاب را در جامعه ايجاد كرد. استاندار تهران با اشاره به اينكه بايد در حدود شرع حجاب را در جامعه ايجاد كنيم، گفت: براي شادي كردن نيز بايد الگو ارائه بدهيم همانطور كه براي عزاداري الگوهايي داريم. وي با تاكيد بر اينكه شادي و نشاط يك نياز طبيعي است، افزود: بايد براي فرهنگ شادي و پوشش با حفظ حدود شرعي الگو ارائه شود. دانشجو تاكيد كرد: نبايد اجازه دهيم كه دشمن اسلام را يك دين عبوس و ضدشادي معرفي كند. وي در ادامه با تاكيد بر اينكه دوران بعد از جنگ جهاني دوم، صهيونيسم جهاني، دنيا را به سوي تك‌قطبي كردن پيش برده است، گفت: در اين دوران امپرياليسم و صهيونيسم سعي كرده است تا تغييراتي در مباني ذهني و انديشه افراد به وجود آورد. وي تاكيد كرد: بدين ترتيب صهيونيسم ارزش را ضدارزش جلوه داده و هنجار را ناهنجاري و كرامت زن را به عنوان يك ابزار تبليغاتي براي يك عده سرمايه‌دار پايين آورده و اعتقادات مذهبي را شبهه‌دار كرده است. استاندار تهران تاكيد كرد: صهيونيسم فرهنگ جوامع بشري را هدف قرار داده و چون فرهنگ منشاء جلال و شكوه يك ملت است بي‌هويتي در آن سبب ايجاد جامعه‌اي بي‌هويت مي‌شود و تسخير چنين جامعه‌اي ديگر نيازمند لشكركشي نيست. استاندار تهران تاكيد كرد: ايران در اوج جمعيت جوان به سر مي‌برد و تهران داراي چهار ميليون و 600 هزار نفر جمعيت جوان است در اين راستا بايد براي جوانان الگو ارائه دهيم. وي با تاكيد بر اينكه مردم در انتهاي دهه سوم انقلاب بازگشت به ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي را انتخاب كرده‌اند، گفت: بدين ترتيب مردم دولتي را انتخاب كرده‌اند كه رشد وتعالي واقعي انسان را در مناسبات انساني بر مبناي خداپرستي، عدالت، عشق و مهرورزي مي‌دانست. وي با تاكيد بر اينكه شيطنت‌هاي شيطان بزرگ و صهيونيسم جهاني هيچ‌گاه پاياني ندارد، يادآور شد: بايد به نياز جوانان پاسخ دهيم و اگر ما الگو‌سازي نكنيم، جوانان در خلأ حركت نمي‌كنند بلكه الگوي ديگري را براي خود برمي‌گزينند. دانشجو گفت: تنها كارهاي سلبي جواب نمي‌دهد و بايد دنبال كارهاي ايجابي بود. اينكه بنشينيم و اجازه كار ايجابي را به هر بهانه‌اي ندهيم، خدمت به دين و جامعه نيست، سكون اخلاق مردابي است و در مرداب فقط لجن و كرم رشد مي‌كند. استاندار تهران تاكيد كرد: برخي ايستاده‌اند و تماشاگر هستند و به محض اينكه حركتي صورت مي‌گيرد، ايراد مي‌گيرند چرا كه با اين حركت سكون و ايستايي آن افراد مشخص مي‌شود. وي گفت: اين دولت عزمش را جزم كرده كه حركت كند. اين دولت، دولت حركت، تحول و پويايي است و ما از اين دولت ياد گرفته‌ايم كه از مشكلات نهراسيم. دانشجو تاكيد كرد: ما ياد گرفته‌ايم هرچه مشكلاتمان بيشتر باشد عزم‌مان بيشتر شود و اگر مشكلات به اندازه كاخ باشد، عزم‌مان به اندازه كاه شود و اگر با كوهي از مشكلات روبه‌رو شويم، به اندازه يك كوه اجر مي‌بريم. وي گفت: ما توكلمان به خداست آمده‌ايم تا نوكري مردم را بكنيم و اگر قرار بود رياست كنيم نمي‌آمديم. دانشجو يادآور شد: شهدا براي حجاب خون داده‌اند و در مقابل خون آنان هزينه‌اي كه ما براي جشنواره مي‌كنيم ارزشي ندارد. وي در پايان يادآور شد: بايد براي پوشش بانوان و به ويژه جوانان الگوي مناسب ارائه دهيم.
32 كشور خارجي در جشنواره زنان سرزمين من لباس ارائه مي‌دهند
فرحناز قندفروش گفت: در جشنواره امسال 32 كشور با ارائه لباس شركت كردند. دبير سومين جشنواره زنان سرزمين من تاكيد كرد: دو هزار طراح لباس به دبيرخانه اين جشنواره طرح‌هاي خود را ارسال كرده‌اند كه از اين بين 100 دست لباس براي نوجوانان و 100 دست لباس براي زنان به نمايش درمي‌آيد. وي گفت: علاوه بر حضور 32 كشور با ارائه لباس در اين جشنواره هشت كشور نيز در بخش نمايشگاهي شركت كرده‌اند. وي ادامه داد: روز شنبه با حضور نماينده‌هاي كشورهاي خارجي و همسران سفرا بخش بين‌المللي جشنواره آغاز به كار خواهد كرد. وي با اشاره به اينكه روز دوشنبه، مجوز برگزاري شوي زنده لباس از سوي وزارت ارشاد صادر شده است، گفت: به دليل اينكه اين مجوز بسيار دير صادر شد از چهارشنبه ارائه شوي زنده لباس خواهيم داشت. وي تاكيد كرد: در اين جشنواره 16 دست لباس عروس اقوام و هشت دست لباس عروس سده‌هاي مختلف ايران ارائه خواهد شد. مراسم افتتاح سومين جشنواره زنان سرزمين من با بي‌نظمي‌هاي زيادي همراه بود، قطع برق و دماي بيش از حد سالن مركز آفرينش‌هاي هنري كودكان و نوجوانان مزيد بر علت شده و فضايي نامطلوب ايجاد كرده بود. در اين بين سخنراني طولاني استاندار تهران كه مطابق معمول به تعريف و تمجيد از دولت نهم اختصاص داشت، نيز سبب كلافگي اكثر شركت‌كنندگان در مراسم افتتاحيه شده بود.
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن