تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813204817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - دل‌بوسكه: مي‌توانيم هر تيمي را شكست دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ورزش - دل‌بوسكه: مي‌توانيم هر تيمي را شكست دهيم
ورزش - دل‌بوسكه: مي‌توانيم هر تيمي را شكست دهيم

ويسنته دل‌بوسكه مربي كهنه‌كار اهل سالمانكا هدايت تيم ملي اسپانيا را به دست گرفت. اين مربي 48 ساله كه سابقه قهرماني اروپا با رئال مادريد را دارد، جانشين لوئيز آراگونسي شد كه با قهرماني در يورو 2008 توانست پس از مدت‌ها (44 سال) اسپانيا را به قهرماني در يك تورنمنت مهم برساند. گرچه تكرار قهرماني كار بسيار سختي است و دست يافتن به اين مهم با تيم ملي اسپانيا سخت‌تر هم هست اما دل‌بوسكه نيز مربي كم‌تجربه‌اي نيست. متن زير مصاحبه روزنامه اسپانيايي «آس» با اين مربي صاحبنام است.

حضور شما در راس بهترين تيم 50 سال اخير اسپانيا را تبريك مي‌گوييم.
متشكرم. من هم از داشتن تيم آراگونس و همچنين ساير اعضاي فدراسيون كه اسپانيا را قهرمان جام ملت‌هاي اروپا كردند، افتخار مي‌كنم. هرچند كه به خوبي مي‌دانم چه مسووليت بزرگي را به دوش دارم.
اكنون همه به كاري فراتر از عملكرد آراگونس مي‌انديشند؛ قهرماني جهان.
بله سطح توقعات خيلي بالا رفته است، اما تيم توانايي دست يافتن به چنين اهدافي را دارد. ما تيمي جوان و متحد داريم يعني تمام آنچه من مي‌خواهم. به نظرم بهتر است به جاي قول دادن سخت‌تر كار كنيم.
مردم علاقه زيادي دارند تا در مورد تغييراتي كه قرار است در تيم ملي انجام شود، بدانند...
اسپانيا نسلي از بازيكنان جوان دارد كه قادرند تيم ملي را به مراحل بالاي هر تورنمنتي برسانند. اما من احترام زيادي براي اين تيم قائل هستم و به دنبال ايجاد تغييرات سريع و ناگهاني نيستم.
چه كسي «شماره 7» كنوني تيم دل‌بوسكه است؟
در حال حاضر شماره 7 تيم ملي اسپانيا بر تن داويد ويا است. در تيم ملي سلسله‌مراتبي وجود دارد كه بايد به آن احترام گذاشته شود.
پس قصد دعوت رائول به تيم ملي را نداريد و همين طور گوتي؟
بايد راجع به اين قضيه تصميم بگيريم. فوتبال ورزشي است كه هركسي در آن عقيده خودش را دارد و همه نيز اين مسئله را قبول كرده‌اند. طبيعي است كه قهرمانان اروپا در اولويت هستند، اما پس از آن بايد ببينيم شرايط چگونه پيش مي‌رود. چراكه هر مسابقه و هر تورنمنتي بازيكنان خاص خودش را مي‌طلبد.
يعني رائول براي دعوت شدن بايد كاري بيش از آنچه اكنون انجام مي‌دهد، بكند؟
نمي‌دانم. اين چيزي است كه بايد منتظر بمانيم و ببينيم.
قصد نداريد از تغييراتي كه مي‌خواهيد انجام دهيد، صحبت كنيد؟
چيزي كه اكنون مي‌توانم بگويم، علاقه‌ام به ادامه روند فعلي است. من هم نظري شخصي راجع به تيم‌ملي اسپانيا دارم، اما قبل از مطالعه‌اي طولاني و تفكر كافي تغييري در تيم ايجاد نمي‌كنم.
به نظر مي‌رسد فدراسيون فوتبال اسپانيا خيلي مادريدي شده. اين هفته شش نفر از رئال مادريد در پست‌هاي مختلف فدراسيون استخدام شده‌اند. به نظر شما زياد نيست؟
اين سوالي است كه مدير ورزشي فدراسيون فوتبال اسپانيا بايد به آن پاسخ دهد، يعني آقاي فرناندو هيرو (كاپيتان و مدافع اسبق رئال).
اين تهمتي است كه به شما هم ممكن است زده شود.
اين مسائل كاملا از هم مستقل است و بهتر است عادلانه به آن نگاه كنيم. ما بايد تمامي گزينه‌هاي ممكن را در نظر بگيريم و پس از آن راجع به آنها بحث و تبادل‌نظر كنيم. اين فرآيندي تثبيت شده است.
فكر مي‌كنيد اسپانيا در موقعيتي هست كه بتواند از پس برزيل، آرژانتين يا تيم‌هاي درجه اول اروپايي برآيد؟
اسپانيا قهرمان اروپاست و با شكست دادن يونان قهرمان سابق اروپا و ايتاليا قهرمان جهان به اين عنوان دست يافت و در فينال نيز يكي از بهترين تيم‌هاي جهان يعني آلمان را شكست داد. در يوروي قبلي هم ما مي‌توانستيم فرانسه را شكست دهيم... بله من معتقدم اسپانيا مي‌تواند هر تيمي از جمله برزيل و آرژانتين را شكست دهد. فراموش نكنيد در حال حاضر اسپانيا تيم اول رده‌بندي فيفاست.
با آراگونس گفت‌وگويي داشته‌ايد؟
نه، هنوز اين شانس را پيدا نكرده‌ام، اما مشتاق آن هستم. لوئيز مرد فوق‌العاده‌اي است.
فكر مي‌كنيد، اسپانيا بتواند دو سال آينده قهرمان جهان شود؟
اسپانيا يك تيم قهرمان است. اين جوانان تنها قهرمان اروپا نيستند بلكه پيش از آن نيز در رده‌هاي پايين‌تر قهرمان شده‌اند. آنها طلسمي طولاني را شكستند اما در فوتبال چيزي قابل پيش‌بيني نيست و تنها كاري كه شما مي‌توانيد انجام دهيد، اين است كه تيم‌تان را در بهترين شرايط نگه داريد. قهرماني در يورو تنها موجب مي‌شود به جام كنفدراسيون‌ها راه يابيد، اما كار براي جام جهاني از سپتامبر آغاز مي‌شود.
اولين بازي‌هاي اسپانيا مقابل بوسني و ارمنستان در «مورسيا» و «آلباسته» برگزار مي‌شود. مي‌خواستيد بازي‌هاي تيم ملي را بين ايالت‌هاي «باسك» و «كاتالان» تقسيم كنيد؟
اميدوارم. اين كاري بود كه دنبالش بودم و طبيعي هم هست.
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن