تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821034024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به فيلم پانداي كونگ فو كار بزرگ ترين درس زندگي در لباس كونگ فو


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نگاهي به فيلم پانداي كونگ فو كار بزرگ ترين درس زندگي در لباس كونگ فو
كرك هاني كات

ترجمه؛ حسين عيدي زاده

فيلم هاي رزمي همگي المان هاي كارتوني دارند، در نتيجه ساخت پانداي كونگ فو كار كاملاً منطقي به نظر مي رسد. فيلم بيشترين بهره را از كادر اسكوپش برده است و وقايع در فيلم سريع تر در مناظر چيني رخ مي دهند و بسيار تاثيرگذار هستند. انيماتورهاي فيلم زير نظر جان استيونسون و مارك آزبورن، دو كارگردان فيلم، موفق به خلق فيلمي شده اند ديوانه وار و در همان اندازه بامزه و خنده دار.

با اينكه پانداي كونگ فو كار تيرش را به سمت تماشاگران جوان گرفته است اما شوخ طبعي هايش مرزهاي سني و قوميتي را در مي نوردد.

ضربه شصت نبوغ در اين فيلم كاراكتر قهرمان آن است؛ خرس پانداي چيني خپله و دوست داشتني. با قيافه يي معصوم و كم و بيش دست و پا چلفتي و ترسو، آيا تا به حال قهرمان كونگ فو كار عجيب تري ديده بوديد؟ داستان فيلم حول محور استحاله اين پاندا كه نامش پو است به جنگجويي كونگ فوكار در چين كهن است كه بايد دهكده شان را از چنگال ببري در امان نگاه دارد.

اما در ابتدا او چندان اميدوار كننده ظاهر نمي شود، تنها اشتياقي وصف ناپذير دارد وگرنه حتي از عهده ساده ترين كارها هم برنمي آيد. پدرش، غازي به نام آقاي پينگ - در فيلم مشخص نمي شود كه او چگونه پدر اين پاندا شده است - مغازه نودل فروشي دارد و اميدش اين است كه پسرش راه او را ادامه بدهد.

اما آرزوي تعليم ديدن زير نظر استاد شيفو (داستين هافمن) است و همچنين در معيت قهرماناني كه همگي دست پرورده شيفو هستند؛ تايگرس (بانو ببر) با صداي آنجلينا جولي، وايپر (مار افعي) با صداي لوسي ليو، مانتيس (ملخ) با صداي ست روجن، كرين (مرغ ماهي خوار) با صداي ديويد كراس و مانكي (ميمون) با صداي جكي چان. پاندا زماني كه اوگ وي لاك پشت كه بنيانگذار كونگ فو است او را جنگجوي افسانه يي اژدها معرفي مي كند، به شكل معجزه آسايي به اين آرزوي دست نيافتني اش مي رسد.

لحظات كميك و خنده دار پشت سر هم قطار مي شوند كه دليل همه شان بي دست و پايي پو است، تا اينكه شيفو عامل و انگيزه پيش برنده پو را پيدا مي كند؛ اشتهاي سيري ناپذير پو.

كافي است تا شيريني را از دست او بيرون بكشيد تا او دست به سريع ترين كارها بزند و آن هم بدون كوچك ترين لغزش و خطا. او خيلي زود آماده مبارزه با تاي لانگ شرور مي شود. يوزپلنگي كه مي خواهد به دهكده حمله كند و انتقامش را بگيرد. چند سال پيش او شاگرد شيفو بوده، بهترين شاگرد او، اما اوگ وي كه از ذات بد تاي لانگ آگاه بوده، از دادن عنوان جنگجوي اژدها به او خودداري مي كند و اين خشم تاي لانگ را برمي انگيزاند. او به تازگي از زنداني در دل كوه فرار كرده است. مانند بسياري از فيلم هاي چيني، «پانداي كونگ فوكار» نيز از دو عامل لاينفك اين فيلم ها دوري نمي كند؛ زدوخورد و شوخي. فيلمنامه جاناتان آيبل و گلن برگر به سرعت درس هاي آموزنده اش را به كودكان - در اينجا تلاش براي رسيدن به هدف- مي دهد و به سراغ اكشن و نبرد هايش برمي گردد. نبرد روي پل معلق پنج قهرمان و نيز نبرد نهايي پاندا و تاي لانگ در يك سوم پاياني فيلم رخ مي دهد، درست پس از پايان يافتن سيلي از شوخي هاي متنوع. از جمله شوخي با اوگ وي زماني كه ميان حرف زدنش تصميم مي گيرد هزاران شمع را با سرعت لاك پشتي اش خاموش كند و اين موجب بي قراري شيفو كه منتظر شنيدن ادامه حرف اوگ وي است مي شود يا شوخي با پاندا زماني كه مي خواهد چرخ دستي پر از نودل را از پله هاي منتهي به محل انتخاب جنگجوي اژدها بالا ببرد.

از نكات برجسته فيلم انتخاب درست صداپيشگان است؛ جك بلك در نقش خرسي چاق و دست و پا چلفتي دلپاك خوش مي درخشد، در پاره يي از لحظات به جاي پاندا خود جك بلك را رو صحنه مي بينيم و اين گواه بر انتخاب بي نقص اوست. همين طور انتخاب داستين هافمن كه تندتند حرف زدنش شهره عام و خاص است در نقش استاد شيفوي سختگير و عجول كه كوتاه حرف مي زند و طولاني ترين جمله هايش را هم بي وقفه و يك نفس بيان مي كند، گويي تمام اين جملات يك كلمه بوده اند. به نظرتان گزينه يي بهتر از آنجلينا جولي براي ايفاي نقش ببري بي رحم و در عين حال عزيزدردانه وجود دارد؟

كار انيميشن فيلم تميز و برجسته است؛ پس ز مينه هاي فيلم اداي احترامي است به مناظر و معماري چين، شيوه نبرد هر يك از كاراكتر ها از مار افعي گرفته تا ببر و مانكي همگي به دقت طرح ريزي شده و بهترين استفاده را از اندام و قابليت هاي اين حيوانات كرده است، كاملاً مشخص است كه كارگردانان فيلم بهترين فيلم هاي رزمي را نگاه كرده اند و آن تصاوير ضد جاذبه زمين را به خوبي ساخته اند.

منبع؛ هاليوود ريپورتر
 جمعه 28 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن