تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804699564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
تاكيد تهران و آنكارا بر گسترش مناسبات دوجانبه

گروه سياسي: منوچهر متكي و علي باباجان وزيران خارجه ايران و تركيه ديروز در آنكارا بر گسترش مناسبات دوجانبه بويژه در مناسبات اقتصادي و امنيتي تاكيد كردند.علي باباجان در اين ديدار با اشاره به حسن مناسبات بين دو كشور اظهار داشت: ديدارها و رايزني هاي مستمر بين مقامات دو كشور، افزايش مراودات تجاري و سرمايه گذاري مشترك، همكاري هاي امنيتي و مسائل منطقه اي موضوعات ومولفه هاي مهمي در گسترش مناسبات بين دو كشور است .وزير خارجه تركيه با اشاره به تحولات عراق گفت: دولت ومردم عراق در مرحله حساس و تصميم گيري سختي به سر مي برند و ما از دولت مستقل و متكي بر اراده و مديريت خود استقبال مي كنيم.وي در زمينه موضع تركيه درباره تلاش ايران جهت به دست آوردن فناوري صلح آميز هسته اي تصريح كرد: ما از حق ايران براي فناوري صلح آميز هسته اي حمايت مي كنيم.منوچهر متكي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران نيز با ارزيابي روند مناسبات دو كشور گفت: روابط تهران و آنكارا به عنوان يك الگو مي تواند مطرح شود. وي افزود : حجم مراودات تجاري و اقتصادي از 8 ميليارد دلار به 11 ميليارد تا پايان سال جاري افزايش مي يابد و ظرفيت هاي كار درزمينه سرمايه گذاري مشترك در حوزه دو جانبه و چند جانبه از طريق شركت هاي مختلف در قاره آفريقا از جمله عرصه هاي مشترك است .وزير خارجه كشورمان با اشاره به پديده تروريسم و عوارض آن بر كشورهاي منطقه خاطرنشان كرد: ما تروريسم خوب و بد نداريم، تروريست ها نبايد اراضي ديگركشورها را محلي براي نا امني ديگران قرار دهند.متكي با اشاره به فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران اظهار داشت: روند مذاكرات 1+5 با ايران را به طور شكلي مثبت پيش بيني مي شود و اميدواريم روند محتوايي در چارچوب نقاط مشترك و با انعطاف معقولي مواجه گردد.

رقابت تركيه و سوريه براي ميانجي گري درباره ايران

گروه سياسي: در حاليكه مذاكرات سعيد جليلي و خاوير سولانا، مذاكره كنندگان ارشد هسته اي ايران و اتحاديه اروپا، قرار است از امروز در ژنو از سر گرفته شود و خبرها حكايت از حضور ويليام برنز، مرد شماره 3 وزارت خارجه آمريكا در اين مذاكرات دارد، وزراي خارجه سوريه و تركيه نيز در دو اظهار نظر جداگانه از علاقه كشورهاي متبوعشان، براي ميانجي گري ميان ايران و غرب در اين مساله خبر دادند. وزير امور خارجه سوريه از درخواست فرانسه از كشورش براي ايفاي نقش ميانجي بين ايران و غرب براي حل بحران هسته اي خبر داد. وليد المعلم در كنفرانسي مطبوعاتي با اشاره به درخواست فرانسه از كشورش براي ايفاي چنين نقشي، گفت: "نيكولا ساركوزي رئيس جمهوري فرانسه بر خلاف ديگر رهبران غربي شخصا و با درايت تمام از سوريه خواست از روابط خود با تهران در اين باره استفاده كند". وي گفت: "فرانسه از سوريه ارسال پيام به ايران را نخواست بلكه خواستار ايفاي نقش دمشق در نزد برادران ايراني در اين باره شد". در همين حال و در كشور همسايه ايران و سوريه نيز، وزير امور خارجه تركيه، از تلاش هاي كشورش براي حل و فصل مساله هسته اي جمهوري اسلامي ايران خبر داد. علي باباجان اعلام كرد: "تركيه به منظور كمك به حل و فصل بحران بين المللي درباره مساله هسته اي ايران تلاش هاي زيادي انجام مي دهد". باباجان گفت: "آنكارا در حال گفتگو با تهران و شش كشور بزرگ درباره همه ابعاد مشوق هاي ارائه شده به تهران است". هنوز مقامات رسمي كشورمان درباره ابعاد اين ميانجي گري ها اظهار نظري نكرده اند.
 جمعه 28 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن