تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820465596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيام‌هاي مردمي


واضح آرشیو وب فارسی:آی تی ایران: پيام‌هاي مردمي
0847-روشنايي از كرج:

كي ديد كس مگس هوس صيد باز كرد

اين كار مدعي به عبث كرد و باز كرد

تــقــلــيـــد رنـــد درد كـــش پـــاكــبــاز كــرد

“صوفي نهاد دام و سر حقه باز كرد

بنياد مكر با فلك حقه باز كرد”(19/4)

1025- مي‌خواهيم دنيا را بسازيم و ثروت ملي‌مان را به كشورهاي دور دست و بدون خاصيت مي‌بخشيم ولي دانشجوي جوان خودمان به علت تنگدستي و نداشتن اتاق مناسب با اينكه مي‌داند ساختمان درحال ريزش مي‌باشد درآنجا اقامت و از فرط ناچاري در آن كارگري خطرناك مي‌نمايد، فكر مي‌كنيد چند درصد ساختمان‌هاي تهران و ساير شهرها با اين روحيه دلال صفتي سالهاي اخير با تقلب و به صورت كم سيمان ساخته شده‌اند و در صورت كوچكترين زلزله فرو خواهند ريخت؟ آن وقت قيمت سيمان و آهن را بالا‌مي‌بريم و به عراق و افغانستان صادر مي‌كنيم. (19/4)

1020- با كشف نفت در فلات قاره، غربي‌ها (به قول قديمي‌ها فرنگي‌ها)، ما را با پديده‌هايي همچون برق، گاز، بنزين، ماشين، هواپيما و بسياري ديگر از اين موارد آشنا كردند، ولي مديريت آن را به ما ياد ندادند، يا به قولي به ما ماهي دادند، ولي ماهيگيري ياد ندادند، نمك خوردند نمكدان را شكستند. (19/4)

1940- ما تقريبا هر روز كه روزنامه شما را مي‌خريم مي‌بينيم كه شما مصاحبه داريد با آقاي خوش چهره. متاسفانه ايشان امتحان خودشان را در دوره هفتم پس دادند و با توجه به اينكه تخصصشان اقتصاد است كوچكترين قدمي براي وضع معيشتي مردم برنداشته‌اند و جوابشان را هم در انتخابات دوره هشتم گرفتند. (19/4)

آفـتـاب يـزد: اولا‌ آقـاي خوش چهره، به تنهايي نمي‌توانست هيچ‌كاري انجام دهد، ولي بايد منصفانه بگوييم كه ايشان از نخستين روزهاي آغاز فعاليت دولت نهم، نسبت به مشكل ساز بودن برخي تصميمات دولت اشاره كردند. ثانيا نظر خود را در مورد انتخابات مجلس هشتم قبلا‌ نوشته‌ايم به نظر ما اكثر كساني كه در اين دوره به مجلس راه يافته‌اند نتوانستند راي حدود 90 درصد مردم را به دست بياورند و در واقع از اين 90 درصد، راي منفي گرفتند. بعضي از كساني هم مانند آقاي خوش چهره- كه البته ادعاهايي هم درخصوص روند شمارش آرا داشتند- از 95 درصد واجدان شرايط، راي منفي گرفتند. پس نمي‌توان ادعا كرد ديدگاه اغلب مردم نسبت به اين دو گروه، چندان متفاوت است.

1735- جناب آقاي وزير بازرگاني! اين چه بدبختي است كه گريبان‌گير دولتمردان ما را گرفته كه خار درون چشم ديگران را مي‌بينند ولي تير چوب حدقه چشم خود را نمي‌بينند؟ اگر ديگر كشورها كه جملگي آنان بويي از مسلماني نبرده‌اند با وجود گراني 70 درصد مسكن، تورم خود را 6 درصد اعلام مي‌نمايند چرا بايد در اين كشور كه سردمداران آن داعيه معنويت دارند با وجود تورم 200 درصد در بخش مسكن و 50 درصدي در بقيه مايحتاج عمومي، تورم خود را 16 درصد اعلام كنند؟ خودتان را در آيينه‌اي تماشا كنيد كه گرد و غبار روي آن را زدوده باشند. ضمنا اين آمار وارقام را از منابع صادق به دست آوريد چون در بعضي از كشورهاي پيشرفته قيمت مسكن افزايش نداشته كه هيچ، كاهش هم داشته است. وانگهي شما چرا هميشه ما را با كشورهاي بدبخت و عقب‌مانده آفريقايي مقايسه مي‌كنيد؟ (19/4)

1026- آقا اين قدر نگوييد كه تورم در شرايط فعلي جهاني است، در صد كشور اول جهان تورم حدود سه تا 4 درصد در سال دارند، آن هم به علت گراني نفت و غلات مي‌باشد، ولي در كشور ما حدود 30 درصد است و متاسفانه ايران پس از زيمبابوه و چند كشور كوچك ديگر با وجود درآمد سرشار نفت داراي بالاترين تورم در سطح جهان مي‌باشد. (19/4)

0715- در پاسخ به اظهارات آقاي ميركاظمي وزير بازرگاني مي‌خواستم عرض كنم ظرف سه سال تجربه‌اي كه امت از شما و عملكرد شما كسب كردند اين حرفهايي كه در مورد نحوه اعلام تورم در بعضي كشورها گفتيد در خودتان هم مصداق پيدا مي‌كند، تا چند ماه پيش كه گراني و تورم كمر مردم را شكسته بود و علما و نمايندگان مجلس اعتراضشان به هوا بلند شده بود عده‌اي از مسئولان دولت نهم تكذيب مي‌كردند كه تورمي وجود دارد، انكار مي‌كردند كه گراني وجود دارد و حال كه مشخص شده تورم لجام گسيخته‌اي بر مملكت حاكم است اعلام مي‌كنند تورم 19 درصدي، 15 درصدي، درحالي كه همين مشكل مسكن و تورمي كه در مسكن بر ملت حاكم است صددرصد است نه 19 درصد.(19/4)

1257- مملكت ما ايران، صاحب ثروت خدادادي است كه خداوند به ما ايرانيان ارزاني داشته و ما بايد به نحو احسن از آن استفاده نمائيم و در اين برهه حساس از زمان، متخصصين ما در زمينه نفت و گاز بايد هم و غم خود را در مناطقي بگذارند كه با كشورهاي همسايه مشترك هستيم، چون كه آنان از اختلاف ما با كشور صاحب نفوذ امريكا سوءاستفاده نموده و با پيشرفته‌ترين ابزار به چاهها و حوزه‌هاي مشترك دست اندازي مي‌نمايند. نمونه‌اش كشور كوچك قطر كه از حوزه مشترك پارس جنوبي در خليج فارس بيش از سهم خود برداشت مي‌نمايد. در صورتي كه مديران ما مي‌توانند با مديريت صحيح و استفاده از توان و تخصص و تعصب ايراني و با سرمايه‌گذاري بهينه در حوزه‌هاي مشترك نگذارند هيچ حقي از ما پايمال شود. (19/4)

1222- با تشكر از سرمقاله روز 19/4 با عنوان D ضمن تائيد برگفتار نويسنده سرمقاله، جناب رئيس‌جمهور ايران احساس مي‌كنند كه يك رسالت جهاني دارند قبلا‌ هم در اين مورد پيامي داده بودم كه متاسفانه چاپ نكرديد. آقاي احمدي ‌نژاد! شما ايران را بسازيد تا الگوي كشور اسلامي به دور از فساد و فقر باشد تا همه جهانيان، كشور ايران را الگو قرار بدهند و بقيه مسلمانان هم از ما تبعيت كنند. (19/4)

1446- آقايي در تاريخ 19 تير به شماره 1935 اظهار داشته‌اند كه پيام‌ها را چاپ نكنيد. به ايشان عرض مي‌كنم چرا چاپ نكنند، شما پيام‌ها را نخوانيد. من هر موقع پيام دادم شما زحمت كشيده و آن را چاپ كرده‌ايد. پس از چاپ آن احساس كردم كه آرامش پيدا كرده‌ام. دردي را گفته‌ام كه يك نفر گوشش شنيده و آن را انعكاس داده است. من خودم به شخصه راضي هستم. (19/4)

1347- همانگونه كه اطلاع داريد بحث مسكن و مشكلات خريد و همچنين اجاره كردن خانه را تاكنون متوليان و كارشناسان در كشورمان نتوانسته‌اند به سامان برسانند. اما نيروي انتظامي و بعضا نظامي نشان دادند كه به طور قانوني و در صورت نبود قانون با وضع قوانين فوري در همه حيطه‌ها مي‌توانند حضور پيدا كنند و از امنيت اجتماعي تا امنيت سلامت رواني را در زير چتر حمايت خود قرار مي‌دهند. حال با توجه به اينكه مشكل مسكن و اجاره‌خانه، امنيت و سلامت روحي رواني مردم آسيب پذير را زيرسوال برده و به چالش كشيده است، تقاضامنديم در مورد بحث مسكن هم حضور داشته باشند و با همكاري قوه قضائيه تعدادي از مالكان مسكن را كه مفسد في الارض تشخيص مي‌دهند، اعدام و قطع يد كنند تا انشاءالله مشكل مسكن هم حل شود. (19/4)

1825- از تهران تماس مي‌گيرم. وقتي كه ازدواج و كار مناسب وجود ندارد، متاسفانه بعضي از اين جوان‌ها مي‌روند دنبال اعتياد و كارهاي زشت. آقايان و مسئولين بايد تلاش كنند و خانه‌هاي ارزان قيمت بسازند با اجاره كم و بدهند به اين جوانها كه آنها بتوانند ازدواج كنند و دنبال كارهاي نادرست نروند.(19/4)

1713- بيش از چهل سال پيش كه با حقوق هزار تومان به تهران منتقل شدم خانه‌ام را به چهل تومان اجاره دادم و بعد از اينكه پس از 40 سال خدمت و كسب مدرك ليسانس به زادگاه خود برگشته‌ام حقوقي دريافتي‌ام به سختي اجاره خانه و قبوض مصرفي را تامين مي‌كند.(19/4)

1701- شك دارم چاپ كنيد، ولي باز هم مي‌گويم لااقل خودم را راضي مي‌كنم. يكي از اهرم‌هاي رشد مملكت كار مردم است كه كار مردم براساس مترساعت حساب مي‌شود، در اقتصاد ببينيد چندصدهزار نفر از مردم در طول روز در صف گرفتن بنزين و گازوئيل معطل هستند، اينها را از دست مي‌دهيم بدون اينكه حساب كنيم چه كسي مسئول است؟ (19/4)

1719- از تويسركان تماس مي‌گيرم. نمي‌دانم وقتي حضرات مي‌شنوند جوان 18 ساله‌اي به خاطر بيكاري خودكشي مي‌كند، باز هم به بخشش‌هاي بي‌حد و حصر خود به كشورهاي بيگانه به خود مي‌بالند، كساني كه عملكرد اقتصادي دولت را بي نظير و خارق‌العاده توصيف مي‌كنند آيا راحت مي‌خوابند؟ يا اين دولت كه براي برخي كشورها، كار و رفاه به وجود ميآورد و براي خودمان از فرط بيكاري ... ! و يا مثل جوانان تحصيلكرده كه بايد وقتشان را دنبال تحقيق و پژوهش بگذرانند از فرط بدبختي كارگري مي‌كنند و آخرالامر هم زير خروارها خاك جان مي‌دهند. خدايا تو خود شاهد باش. (19/4)

1925- آدم واقعا متاثر مي‌شود. بعضي اوقات مقاله‌هاي چاپ شده‌اي را مي‌خواند. مثلا‌ در مورد تشكيل كميسيون ويژه براي طرح اقتصادي. يك نماينده اصولگراي مجلس اين وسط مي‌فرمايند كه اتفاق مهمي نيفتاده تا ما بخواهيم اين كميسيون ويژه را تشكيل دهيم. به ايشان بفرمائيد اين همه گراني و بيكاري يعني در واقع يك زلزله 6 ريشتري. ايشان حتما منتظر يك زلزله 9 ريشتري هستند. تشكر ويژه‌اي هم دارم از آقاي لاريجاني به خاطر مخالفت با نظر ايشان. (19/4)

2008- امام جمعه محترم شيراز فرموده‌اند دليل اينكه چرا باران نمي‌بارد را بايد در كاميون‌هاي نان خشكي يافت كه سر از دامداري‌ها درميآورند. جناب حائري شيرازي! حضرتعالي بهتر مي‌دانيد كه خداوند عادل مهربان‌تر از آن است كه به خاطر خرده نان كه حاصل بي كيفيتي آرد از يكسو و بي‌مسئوليتي نانوا و ناظر از سوي ديگر است درحالي كه عده‌اي جوان بيكار شب و روز در جمعآوري آن و كسب روزي حلال عرق مي‌ريزند و زحمت مي‌كشند باران الهي را قطع فرمايد. البته در زماني كه حق و حقوق همين جوانان پرتلاش و بيكار بدون رضايت آنان از كيسه بيت‌المال به كشورهايي بذل و بخشش مي‌شود كه سران و سياستمداران آنها، نه خدا مي‌شناسند و نه دين و پيغمبر خدا، در اين صورت بله باران نمي‌بارد. (19/4)

1954- امروز در روزنامه ايران خواندم كه دولت صادرات ميعانات گازي را به حساب صادرات غيرنفتي مي‌گذارد با توجه به اينكه مواد نفتي روز به روز قيمتش افزايش پيدا مي‌كند و همين باعث مي‌شود كه صادرات غيرنفتي به اصطلاح دولت افزايش پيدا كند و اين اطلاعات دقيق نيست. صادرات غيرنفتي شامل ميعانات گازي نمي‌تواند باشد. لطفا بنويسيد كه دولت اطلاعات صحيح در اختيار مردم قرار دهد. (19/4)

1205- جديدا اصطلاحي در سخنان مسئولان دولت قرار گرفته با عنوان ما كه كارگروه زياد مي‌بينيم ولي من نمي‌دانم در اين كارگروهها چه كساني هستند و اصلا‌ تخصصشان چيست و ما هيچ‌گونه بازخورد مثبتي در زندگي‌مان مشاهده نمي‌كنيم. حال نمي‌دانم اين كار گروهها چه تخصصي دارند و كارشان چيست؟ (19/4)

آفتاب يزد: مشكل ما اين است كه گاه، تصميم‌گيري قبل از تشكيل كار گروه صورت مي‌گيرد!

1332- اصل 23 قانون اساسي مي‌گويد هرگونه راهپيمايي، هرگونه حركت تجمعي بدون حمل سلاح كه مخل مباني اسلام نباشد، آزاد است. آيا اين قسمت از قانون اساسي را قبوا داريد ؟ (19/4)

1113- شب گذشته گزارشي پخش شد در مورد مجلس عقد يك زوج جوان و اختلاف بر سر تعداد سكه‌ها. اين گزارش درست نيست چون اولا‌ هنوز صيغه عقد جاري نشده خانواده داماد تقاضاي جهيزيه مارك دار كرده بودند. ثانيا اين گزارشگر از كجا فهميده كه اين اتفاق خواهد افتاد و با چه اجازه‌اي وارد خانه مردم شده و گزارش تهيه كرده است؟ شايد شما مي‌خواهيد ثابت كنيد كه اين كارها باعث بالارفتن سن ازدواج شده‌است، درحالي كه به نظر من كرايه مسكن و خرج زندگي (برنج كيلويي 4 هزار تومان، ماكاروني وتخم مرغ گران) باعث بالا رفتن سن ازدواج شده است. اين را بدانيد كه مردم ايران همه چيز را مي‌فهمند. (19/4)

0214-به آقاي احمدي نژاد عرض مي‌كنم ما در ايران خانواده‌هايي داريم كه به دليل اجاره خانه بالا‌ي مسكن،اعتياد سرپرست خانواده و هزينه هاي بسيار سنگين زندگي و غيره، فرزندان و نوجوانان 10 الي 12 ساله مجبورند درس و تحصيل را رها كنند و براي تامين خانواده شان كار كنند، آن وقت مي رويم در لبنان و افغانستان مدرسه و دانشگاه مي سازيم و به عراقي ها كمك هاي بلا‌عوض مي كنيم؟(19/4)

0850- از لا‌هيجان تماس مي‌گيرم. آقاي معاون وزير نفت !شما چرا به سر مردم منت مي گذاريد كه ما گازوئيل را ليتري 1100 تومان وارد مي كنيم و به مردم 16 تومان مي دهيم،آيا بهتر نبود از چند سال پيش كه خود شما معاون وزير نفت بوديد به فكر پالا‌يشگاه مي بوديد؟ (19/4)

2138- دولت اعلام كرده در طرح اقتصادي قصد بهره‌برداري سياسي ندارد كه در اين صحبت ايشان ترديد وجود دارد. چون ايشان دارند شديدا شتابان عمل مي‌كنند و اعلام كرده‌اند در اول مهرماه پرسشنامه‌هايش را به درب خانه‌ها خواهد فرستاد. صحبت من خطاب به نمايندگان مجلس اين است كه چنانچه پس از كارشناسي اين طرح را تصويب نمودند اجراي آن را به بعد از انتخابات رياست جمهوري بگذارند تا شائبه سياسي بودن آن برطرف شود. همان طور كه خود دولت گفته اگر شائبه سياسي وجود ندارد، پس اجراي آن را بعد از انتخابات رياست جمهوري بگذارند آن هم بعد از كارشناسي. ولي به نظر مي‌رسد كه اگر اين طرح اجرا نشود خيلي بهتر است( !19/4)

آفتاب يزد: به صراحت مي‌گوييم مردم فراموش نكرده‌اند كه در آستانه انتخابات مجلس هفتم، شهرداري تهران بن كالا‌ در اختيار معلمان و مدارس قرار داد. البته كساني كه فقط به اين بن‌ها دلخوش داشتند بعدها نتيجه اعتماد خود به اين را مشاهده كردند. پس اگر مردم باز هم به پرداخت يك يا دو نوبت يارانه چندصدهزار توماني اعتماد كنند و راي خود به رياست جمهوري را بر همين اساس تنظيم كنند، پس از آن حق گله از كسي ندارند، كسي هم نبايد نگران گرفتاري‌هايي باشد كه اين گروه از مردم، در سالهاي بعد با آن مواجه مي‌شوند، زيرا بايد پيامد انتخاب خودشان را تحمل كنند، اما به نظر ما، اولا‌ هزينه‌هاي افزوده شده به زندگي مردم در يكي دو سال اخير آن قدر بوده است كه بعيد است چند صدهزار تومان يارانه بتواند راي آنها را عوض كند. ثانيا سيستم اداري ما ضعيف‌تر از آن است كه بتوانند ظرف چند ماه، براي پرداخت بي دردسر رقم قابل توجه يارانه به همه مردم برنامه‌ريزي كنند.

2202- از سياهكل تماس مي‌گيرم. آيا اين درست است كه ما از جايگاه تيم ملي - كه به نظرم جايگاه مقدسي است چون نمايندگان 70 ميليون ايراني در آن حضور دارند- در راه منافع يك باشگاه استفاده كنيم، چون كه سرمربي تيم ملي در آن باشگاه ذينفع است؟ شما در اين نقل و انتقالات ليگ برتر فوتبال ايران دقيق شويد اكثر بازيكناني كه در باشگاه موردنظر عضو مي‌شوند جلوتر به تيم ملي دعوت شده‌اند. من تعجبم از مطبوعات است مگر مطبوعات زبان گوياي ما مردم نيست؟ مخصوصا مطبوعات ورزشي كه در اين گونه موارد مو را از ماست بيرون مي‌كشند، چرا آنان صم بكم گرفتند؟ و اين يك علامت سوال بزرگ براي مطبوعات ماست و چيز زيبايي نيست. (19/4)

1732- چرا دولت بدهي‌هاي دولتهاي سوسياليستي به كشور جمهوري اسلامي ايران را مصالحه يا مي بخشد؟ اما سازمان تحقيقات و ترويج و آموزش كشاورزي وزارت جهاد، مطالبات كاركنان خود را كه مربوط به سالهاي گذشته است پرداخت نمي‌كند؟ آيا اين به عدالت نزديك است كه دولت شعار آن را مي‌دهد؟ (19/4)

1540- در مورد حذف يارانه خواستم صحبت كنم كه طرح جديد دولت هم هست. دولت مي‌گويد كه مي‌خواهد يارانه‌ها را حذف كند و پولش را مستقيم به مردم بدهد. حالا‌ يك موضوع ديگر، يارانه‌هاي پودر شوينده حذف شد و قرار بود كه به لبنيات و شير بگذارند. اما شير هم از 200 تومان به 250 تومان رسيد و نان هم گران شد. نكند اين طرح دولت هم به همين صورت باشد؟(19/4)

1459- آقاي رئيس‌جمهور گفته‌اند اقتصاد امريكا درحال ورشكستگي كامل است. در مورد اقتصاد عرض مي‌كنم كه آيا بهتر نيست ايشان در مورد اقتصاد ايران كه خيلي وقت است با مشكلات فراواني مواجه است، صحبت بكنند؟ (19/4)

1906- من پارسال سيزده به در رفته بودم به جنگلي در مازندران. يك پيرمردي آنجا بود وقتي صحبت از برخي مسائل فيمابين ايران و ساير كشورها پيش آمد به من گفت مخالفت، آدمي را فقير مي‌كند. چون ما با دنيا مخالفت مي‌كنيم حتي اگر نفت را بشكه‌اي 500 دلار بفروشيم! الان بعد از يك سال من تازه فهميدم كه حرف اين بنده خدا راست بود. (19/4)

آفتاب يزد: ما نبايد به استقبال درگيري و مخالفت با ساير كشورها برويم. همچنين نبايد از دشمن تراشي براي خودمان استقبال كنيم. اما مطمئن باشيد اكنون رقابت جدي براي به دست آوردن منافع ميان كشورهاي مختلف وجود دارد، لذا هر چقدر هم كه تلاش كنيم باز هم شاهد برخي دشمني‌ها خواهيم بود. در عين حال با شما موافقيم كه در حال حاضر كه فرصتهاي اقتصادي فراواني در اختيار كشور ماست بايستي حتي الامكان از دشمن تراشي براي كشورمان كه به معناي از دست رفتن اين فرصت‌ها مي‌باشد جلوگيري كنيم.

0033- حقير به عنوان يك پير معلم بازنشسته آموزش و پرورش به آقاي احمدي‌نژاد عرض مي‌كنم آنچه كه شما از اجراي عدالت فرموديد بعد از 3 سال نه تنها شامل حال ما نشد بلكه اضافه حقوق ساليانه هم كه بايد برابر تورم باشد اجرا نگرديد. روي اين اصل آن اشتياقي كه براي شنيدن حرفهاي شما در دور اول داشتيم اكنون ديگر وجود ندارد، مي‌فرماييد براي مفسدين فضايي امن ايجاد مي‌كنند در حالي كه قبلا‌ خود شما فرموده بوديد كه دوستان شفيق مانع از افشاي نام مفسدين شدند. ضمنا مي‌فرماييد كه وابستگي ما به نفت نسبت به دولت قبلي كمتر شده ولي به اين امر يادآوري نمي‌شود كه قيمت نفت سه برابر شده است. (20/4)

1534- در روزنامه امروز خودتان نوشتيد كه آقاي محمدرضا نجفي منش در گفتگو با فارس اعلام كرده كه از سال 76 تاكنون قيمت محصولات 5 برابر شده، اما قيمت خودرو فقط 18 درصد، من خدمت اين آقا عرض كنم مثلا‌ يك پرايد را در نظر بگيريد سال 1376 قيمتش زير 6 ميليون تومان بود، ولي الان قيمت اين پرايد بالا‌ي 8 ميليون است. 8 ميليون و دويست هزار تومان. اگر پرايد را در نظر بگيريد در مقايسه با قيمت آن موقع كه 5800 يا 6 ميليون بوده باز هم بيشتر از 35 درصد قيمت خودرو مثلا‌ پرايد گران شده است. (19/4)

0717- آقاي بذرپاش گفته‌اند كارهايي كه در ظرف 20 سال قبل در دولتهاي قبلي انجام مي‌گرفته الان در ظرف سه سال انجام مي‌گيرد. به نظر من كارهايي كه ايشان گفته در راستاي مديرعامل شدن شركت پارس خودرو و سايپاست، چون قبلا‌ احتمالا‌ در دولتهاي قبلي 20 سال طول مي‌كشيده كه يك نفر از دانشجوي محض بودن به چنين مقامي برسد، الان براي ايشان در طي سه سال امكانپذير شده است.(19/4)

1610- از تبريز تماس مي‌گيرم. طبق معمول احتمالا‌ پيامي كه من مي‌دهم را باز چاپ نخواهيد كرد ولي مهم نيست. براي روز چهارشنبه 19 تيرماه تيتر زده بوديد 12 كشته پيمانكار ولي در متن نوشته بوديد 4 كشته و 8 زخمي. لطفا دقت بكنيد اين جور تيترزدن‌ها حتي اگر در زير تيتر بزرگ عقب نشيني نيروهاي امريكا براساس شرايط عراق باشد هم درست نيست( !19/4)

1228- بنده تصور مي‌كنم كه يكي از منابع قابل اعتماد اطلاع رساني كه افزايش آگاهي‌هاي عمومي را مي‌بايد در پي داشته باشد سخنان مقامات و مسئولان كشورهاست. اما متاسفانه در كشور ما بعضي از مقامات به‌ گونه‌اي سخن مي‌گويند كه به ابهامات و ترديدها مي‌افزايد و لذا طلب مي‌كند كه مسئولان مملكتي لطف كنند و در مصاحبه‌ها و پيام رساني‌هاي خود مطالب را شفاف و مبتني بر واقعيات و نه حدسيات و گمانه‌پردازي‌ها ارائه نمايند تا مخاطبان در عصر اطلاعات به سرگيجه دچار نشوند. عكسي از آقاي باقري معاون وزير خارجه همراه با سخنان ايشان را درج نموده بوديد ايشان گفته بودند كه امريكا قصد غارت سرمايه‌هاي عراق را دارد، اما از سوي ديگر مسئولان ايراني براي اثبات شكست امريكا در عراق مي‌گويند كه امريكا تاكنون بيش از هزار ميليارد دلار در عراق هزينه كرده است. اگر فرض كنيم همه نفت عراق را امريكا به غارت ببرد تا چند سال بايد نفت عراق را غارت كند تا يك هزار ميليارد دلار هزينه خود در عراق را جبران نمايد. بنابراين به نظر ميآيد كه امريكا به دلايل ديگر در عراق حضور دارد، به هر حال تحليل‌هاي درست و منطقي مي‌تواند مردم ما را به واقعيات جهاني و پيراموني و داخلي رهنمون سازد كه كاري است شايسته قرن بيست و يكم. (20/4)

1225- نوشته بوديد آقاي جوانفكر مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور از عدم پوشش اخبار پيگيري مصوبات سفرهاي دولت در مطبوعات انتقاد كرده است. توصيه مي‌كنم جناب مشاور محترم از مشاورت تخصصي چند تن از صاحب‌نظران و كارشناسان ارتباطات هم بهره‌مند شوند. يقينا از گله‌ها و انتقادهاي ايشان نسبت به مطبوعات به شدت كاسته مي‌شود. هيچ روزنامه‌اي در دنيا پيدا نمي‌شود كه ريز اقدامات اجرايي سازمان‌هاي دولتي در روستاها به شهرها را مانند لوله‌كشي آب و ساختن كشتارگاه و حمام و آسفالت جاده‌ها و اسامي اشخاصي كه به بانك هدايت شده‌اند تا تسهيلات بگيرند و امثالهم را درج نمايند. اينگونه اخبار در بولتن‌هاي خبري استانداري‌ها و حداكثر بعضا در نشريه‌هاي محلي، آن هم به اختصار منعكس مي‌گردد. نفس كارهاي اجرايي در كشور مهم است و هزينه بر، اما در نگاه مردم به مخاطبين مطبوعات اينگونه امور از وظايف جاري و ساري سازمان‌هاي عمراني و خدماتي محسوب مي‌شوند. اخبار مندرج در مطبوعات بايد داراي عناصر علمي خبري و جذابيت‌هاي لازم باشد و جوابگوي كنجكاوي‌هاي خوانندگان.(20/4)

1727- از ملاير تماس مي‌گيرم. مي‌خواستم بدانم آقاي خاتمي به عنوان يك كانديداي مستقل، اين دوره از انتخابات رياست جمهوري وارد عمل مي شوند يا نه؟ اگر بخواهيم ملا‌قات حضوري با ايشان داشته باشيم چطور مي‌شود ايشان را ديد؟ (20/4)

آفتاب يزد: با بنياد باران تماس بگيريد و پاسخ پرسش‌هاي خود را از آنها بخواهيد.

1712- از مازندران تماس مي‌گيرم. نماينده مردم تبريز گفته‌اند طرح تحول اقتصادي در صورتي كه با تدابير حكيمانه و با اجراي مناسب همراه باشد از محورهايي است كه همه جريانهاي سياسي با آن موافقند. مي‌خواهم بدانم مگر طرح‌هاي دولت تاكنون با تدابير حكيمانه صورت نمي‌گرفت. يكي از علما هم فرمودند بايد شعارهاي دولت مدبرانه باشد تا به آن ايراد نگيرند. پس اين همه زحمت و تلا‌ش دولت چه چيزي براي مردم دارد كه يك استاد دانشگاه مي‌گويد دولت زحمت مي‌كشد ولي رحمت نمي‌آورد. يك نماينده اصولگراي مجلس هم مي‌گويد انتظار داريم مسئولا‌ن مربوطه به جاي آوردن نفت سر سفره مردم، از مردم عذرخواهي كنند ولي مردم شهامت و شجاعت دولت مردمي احمدي‌نژاد را مي‌ستايند. مدت‌هاست كه عده زيادي از سياستمداران مي‌گويند بعضي كارهاي دولتمردان، غيرعلمي و غيركارشناسي است. آن وقت مشاور رئيس جمهور مي‌گويند براي تخريب دولت، اتاق جك درست كرده‌اند. (20/4)

1359- در روزهاي اخير خبر رزمايش پيامبر اعظم (ص) گرچه بيانگر اقتـــــدار نيـــــروهاي نظامي ايران بــــود امــــا هر چنــــد در ارادت برپاكنندگان اين رزمايش به شخص پيامبر اكرم (ص) هيچ شكي نيست، اما جاي اين ايراد وجود دارد كه چرا در دنياي امروز كه تلا‌ش براي تخريب وجهه نوراني آن رسول بزرگوار شدت گرفته و به انواع مختلف چون اقدام موهن آن روزنامه محلي دانمارك براي وارونه جلوه دادن چهره رئوف حضرت پيامبر صورت گرفته، به نظرم بهتر است ما نام آن حضرت را بر روي يك رزمايش جنگي نگذاريم. (20/4)

آفتاب يزد: از خصلت‌هاي قرآني كه براي مومنان- و الگوي آنها يعني پيامبر اسلام(ص- ) برشمرده شده است است.

0010- از مهرشهر تماس مي‌گيرم. شهردار محترم تهران فرموده‌اند اگر شوراي شهر اجازه بدهد به آسيب ديدگان حادثه سعادتآباد كمك مي‌كنم. آقاي شهردار شما به لبنان چندميليارد كمك مي‌كنيد و از كسي اجازه نمي‌گيريد، حالا‌كه به آسيب‌ديدگان سعادتآباد مي‌خواهيد كمك كنيد اجازه مي‌خواهيد؟ (20/4)

آفتاب يزد: اين سوال شما مي‌تواند در مورد كمك به دو باشگاه فوتبال تهران مطرح شود. اما درخصوص كمك به لبنان، يكي از مسئولان شهرداري اعلام كرد كه به درخواست اعضاي شوراي شهر و مجوز آنها بوده است.

1027- به علت گوناگوني كشورهاي اسلامي و عقب ماندگي تكنولوژي بعضي از آنها و امكان چاپ بي‌پشتوانه اسكناس، پول واحد اسلامي در شرايط فعلي به يك رويا مي ماند، مانند رسيدن به تكنولوژي‌هاي پيشرفته در آشپزخانه. (19/4)

1056- خانم راكعي گفته‌اند كه برخي در ميان اصلاح طلبان مي گويند خاتمي توان كسب اكثريت آراء را ندارد، بنده بايد خدمت اين عزيزان عرض كنم كه اگر خاتمي با آن وجهه بين‌المللي و محبوبيتي كه در داخل دارد توان كسب اكثريت آراء را نداشته باشد مطمئن باشيد كه هيچ كس ديگر نمي‌تواند راي اكثريت را به دست آورد. به نظر من اصلاح طلبان فقط در صورتي پيروز ميدان انتخابات خواهند بود كه فقط و فقط يك كانديداي واحد داشته باشند كه البته به نظر من اولويت با ميرحسين موسوي بايد باشد، چرا كه ايشان نخست وزير موفق و انقلابي بودند، در ضمن خدمت اين دو عزيز گرامي نيز عرض مي‌كنم كه يكي از شما بايد وارد عرصه انتخابات شويد زيرا شما متعلق به خودتان نيستيد و به مردم تعلق داريد، اگر اين كار را نكنيد مطمئن باشيد اكثريت مردم شما را نخواهند بخشيد به اميد آن روز. (19/4)

0257- از مسئولا‌ن تقاضا داريم دندان مصلحت‌انديشي را بكنند و تقاضا داريم اسامي مفسدان اقتصادي و حاميان آنها را اعلا‌م كنند ما با تمام وجود پشتيبان ايشان هستيم.(19/4)

2213- از سياهكل تماس مي‌گيرم. آنچه در حادثه سعادتآباد دلها را به درد آورد تلفات جاني از قشر جوان بود و آنچه بيشتر و بيشتر باعث نگراني و ناراحتي شد اين جوانان از قشر دانشجو بودند؛ جواناني كه به علت عدم تمكن مالي به جاي اينكه در محيطي امن فقط به تحصيلشان فكر كنند به فكر تامين مخارج دانشگاه خود بودند البته اگر كمي از آن وام يك ميليارددلاري با سود نيم درصد كه در اختيار دولت عراق قرار گرفته در اختيار اين هموطنان دانشجو مي‌بود شاهد اين فجايع نبوديم و آنان در آغوش گرم خانواده در اجتماع، سرگرم تحصيل علم بودند. (19/4)

1041- مشكل روزنامه آفتاب يزد اين است كه آگهي قبول نمي‌كند به هر صورت اگر آگهي قبول كنيد اولين آگهي را من به اين صورت تقديم مي‌كنم كه طبق يكي از نمايندگان اصولگراي مجلس هفتم، چند ميليارد دلار كه قرار بود از فروش نفت به خزانه واريز شود نشده، طبق اعلام سايت اصولگراي تابناك كه هيچ‌كس به آن جواب نداده است مقداري برق كه قرار بوده به خانه‌هاي مردم راه پيدا كند مفقود شده و مقداري اشياي عتيقه از قاچاقچيان گرفتند و وارد موزه‌ها نشده مردم خانه‌هايشان را بگردند هر كسي پيدا كرد بيايد مژدگاني دريافت كند، اين هم باعث همكاري همگاني مي‌شود و هم چيزهايي است كه همه مردم در آن نفع دارند و بايد پيدايش كنند. (19/4)

1812- آقاي قاليباف اعلام داشته براي پرداخت خسارت كارگران حادثه ساختماني در تهران منتظر اجازه مقامات هستم. در پاسخ عرض مي‌كنيم مگر شما آقاي قاليباف! وقتي 3 ميليارد تومان پول بيت‌المال ما مردم را به لبنان اهدا كرديد و وقتي قول و وعده آبادسازي عراق را داديد و يا هنگام قرارداد كمك 2/1 ميلياردي با دو تيم بزرگ فوتبال از كسي اجازه گرفتيد؟ و يا منتظر اجازه گرفتن از كسي شديد كه حالا‌ براي تسلي حداقل دل داغداران اين جنايت غيرعمد و سهل انگاري مسئولان منجر به فوت تعدادي كارگر و دانشجوي ايراني، در انتظار گرفتن اجازه هستيد؟ (19/4)

1017- امروزه در مقابل برخي نارسايي‌ها و مشكلاتي كه در زمينه‌هاي مختلف وجود دارد سياست سكوت و مرور زمان كارساز نيست، مسئولان مي‌بايست در مقابل مشكلات و انتقادات مردم پاسخگو باشند. (19/4)

1020- صحبت آقاي دكتر ولايتي كه گفته بودند بهتر است ما به پيشنهاد غربي‌ها تن بدهيم آيا ابتكار شخصي‌شان بوده يا از سوي آقاي رفسنجاني ماموريت ويژه‌اي داشته‌اند؟ به هر حال ايشان يك موضعي داشتند در مقابل مواضع علني دولت فعلي. من در تفسيرهاي شما و ساير روزنامه‌ها يا اصلا‌ نديدم و يا بسيار به ندرت مشاهده كردم، خواستم لطفا توضيحي بفرمائيد. (19/4)

آفتاب يزد: 1- آقاي ولايتي هيچ توصيه‌اي براي پذيرش پيشنهادهاي غربي‌ها نداشت، اما او به مقام‌هاي ايراني توصيه كرد كه برخلاف ديدگاههاي امريكا و اسرائيل، مذاكرات را ادامه دهند. وي همچنين به مقام‌هاي ايراني توصيه كرد كه از اقدامات و شعارهاي تحريك‌كننده بپرهيزند. 2- آقاي رفسنجاني در موضوع هسته‌اي، اختيار يا مسئوليتي ندارد كه بخواهد بر اساس آن، ماموريتي به آقاي ولايتي بدهد.
 جمعه 28 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آی تی ایران]
[مشاهده در: www.itiran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن