تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819612915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقابل حماقت دشمن با تمام قدرت مي ايستيم


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: مقابل حماقت دشمن با تمام قدرت مي ايستيم
از اميرمؤمنان ياد گرفته ايم كه به دنبال جنگ نباشيم اما حضرت علي (ع) به ما ياد داده است اگر جنگ بر ما تحميل شود تا آخرين قطره خون بايستيم.


هموطن آنلاين _امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اينكه ملت ايران اهل مذاكره عادلانه در موضوع هسته اي است گفت: در عين حال اگر دشمن حماقت كند و قصد تجاوز به ايران را داشته باشد، با تمام قدرت و تا آخرين قطره خون در مقابل او خواهيم ايستاد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد احمد خاتمي با اشاره به مذاكرات هسته اي كه فردا ميان ايران و گروه پنج به علاوه يك انجام خواهد شد گفت: دنيا فهميده است انرژي هسته اي ايران صلح آميز است اما برخي در صدد بهانه جويي هستند همانطور كه اگر انرژي هسته اي نباشد حقوق بشر را بهانه مي كنند و اگر آن هم مطرح نباشد حقوق حيوانات را بهانه مي كنند.
وي گفت: آنها در واقع اساس نظام ما را قبول ندارند اما به كوري چشم آنها اين نظام روز به روز مستحكم تر خواهد شد.
امام جمعه موقت تهران تأكيد كرد: از ابتدا گفته بوديم با مذاكره بدون پيش شرط و بدون تهديد موافق هستيم و ايران هم با حسن نيت وارد مذاكرات مي شود.
وي در عين حال هشدار داد اگر مذاكرات بخواهد تحت نفوذ صهيونيست ها باشد اين مذاكرات هم بدون نتيجه خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمين خاتمي تأكيد كرد: ايران همواره از مذاكرات عادلانه حمايت كرده است.
خطيب جمعه تهران گفت: از اميرمؤمنان ياد گرفته ايم كه به دنبال جنگ نباشيم اما حضرت علي (ع) به ما ياد داده است اگر جنگ بر ما تحميل شود تا آخرين قطره خون بايستيم.
وي افزود: اگر دشمنان حماقت و به ايران تجاوز كنند ترديد نداشته باشند كه اين ملت، آنها را به سختي تنبيه مي كند.
خطيب جمعه تهران گفت: به صراحت اعلام مي كنيم اگر دشمن بخواهد ذره اي به ايران تعدي كند ايران اسلامي با تمام قدرت در مقابل آنها خواهد ايستاد و محدوده دفاع را هم ديگر ما تعيين مي كنيم. حجت الاسلام و المسلمين خاتمي گفت: بازي با ايران بازي با دم شير است و آنچه در رزمايش موشكي اخير مشاهده شد بخش اندكي از قدرت دفاعي ما بود و ايران اسلامي به خوبي قادر به دفاع از خود است.
وي يادآور شد: ملت ايران ملت سيد الشهداء است و تا آخر پاي آرمان هاي خود مي ايستد.
خطيب جمعه تهران با اشاره به اينكه دشمنان خارجي و بازي خورده هاي داخلي مي خواهند اين

" در روايات آمده است هر كس حتي اگر نمي تواند يك روز ماه رجب را روزه بگيرد، صدقه دهد.... "

گونه القا كنند كه در مسائل هسته اي ايران دو تصميم گير وجود دارد گفت: خوشبختانه مقام معظم رهبري مشخص كردند كه مسئول مسئله هسته اي، شوراي عالي امنيت ملي است و در رأس آن رئيس جمهور محترم قرار دارد و نبايد ترديدي داشت كه در مسئله هسته اي هم ميان مسئولان كشور اجماع وجود دارد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به جشن ملي لبنان براي بازگشت پيروزمندانه اسرايشان از زندان هاي رژيم صهيونيستي گفت: آزادي اسيران لبناني يك افتخار بر پيشاني حزب الله و يك خار بر چشم رژيم صهيونيستي است.
حجت الاسلام و المسلمين خاتمي افزود: حزب الله لبنان در عرصه سياسي هم موفقيت هاي چشمگيري را در ماه هاي اخير به دست آورد به طوري كه انتخاب رئيس جمهور و تشكيل كابينه نيز با تدبير حزب الله امكان پذير شد.
وي اين پيروزي را به حزب الله لبنان و رهبر آن سيدحسن نصرالله تبريك گفت.
خطيب جمعه تهران در خصوص مسائل عراق نيز با استقبال از خارج شدن موافقتنامه امنيتي عراق با امريكا از دستور كار دولت عراق تأكيد كرد: بايد مراقب بود نفوذ امريكا در عراق، به شكل ديگري حاكميت ملي عراق را تهديد نكند.
حجت الاسلام و المسلمين خاتمي در ادامه با اشاره به سومين روز مراسم معنوي اعتكاف، استقبال گسترده مردم به ويژه جوانان را از اين مراسم، ثمره انقلاب اسلامي دانست.
وي شمار شركت كنندگان در مراسم اعتكاف را نيم ميليون نفر در سراسر كشور ذكر كرد و گفت: تنها 23 هزار دانشجو در 32 دانشگاه كشور در اين مراسم شركت كرده اند.
امام جمعه موقت تهران به معتكفان سفارش كرد ذخيره معنوي اعتكاف را تا آخر عمر حفظ كنند.
حجت الاسلام و المسلمين خاتمي به معتكفان توصيه كرد با خلوص نيت از خداوند بخواهند باران رحمتش را بر زمين هاي خشك كشور بباراند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به هزار و پانصدمين نماز جمعه كه اين هفته در تهران اقامه مي شود گفت: نماز جمعه سرمايه ملي و مذهبي كشور است.
وي از مسئولان كشور خواست اقامه نماز جمعه را هر چه بيشتر تقويت كنند.
حجت الاسلام و المسلمين خاتمي از صدا و سيما هم درخواست كرد با تبليغات مناسب زمينه حضور هر چه بيشتر مردم را در اين مراسم فراهم آورد.
وي با اشاره به همكاري مردم در صرفه جويي در مصرف آب و برق گفت: با صرفه جويي به عمل آمده، مسئولان فقط 20 درصد خاموشي ها را اعمال كردند و اميدواريم روزي برسد كه اعلام كنند با صرفه جويي مردم، قطعي برق نداريم.
خطيب جمعه تهران با تاكيد بر پرهيز از اسراف در مصرف آب گفت: در حديثي آمده اگر كسي براي وضو گرفتن هم در مصرف آب اسراف كند جزو ظالمين است.
وي از مردم خواست در مصرف آب نهايت صرفه جويي را بكنند.
امام

" بهترين ذكر در اين ماه ذكر استغفار است ؛ در بين اذكار آن ذكري كه دنيا و آخرت آدم را آباد مي كند ذكر استغفار است. ... "

جمعه موقت تهران در خطبه نخست با تبريك ميلاد مسعود امير المؤمنين علي (ع) و ولادت امام جواد (ع) ، دعا ، استغفار، صدقه و روزه را از مهم ترين اعمال ماه رجب دانست و گفت : با تقوا، هم بازدارندگي از گناه تحقق مي يابد و هم شالوده زندگي سعادتمندانه ريخته مي شود.
آقاي خاتمي بسياري از برنامه هاي اخلاقي را براي رسيدن به انس با خدا دانست و افزود: راه اول اخلاص، راه دوم عمل صالح و راه سوم استفاده از فرصت هاي الهي است.
وي درباره راه سوم گفت: همه زمان ها، زمان هاي خداست اما خداوند به بعضي از زمان ها عنايت ويژه اي دارد يعني در اين زمان ها راه براي رسيدن به انس با خداوند، بازتر است.
اما جمعه موقت تهران در ادامه افزود : در روزها و هفته ها از اين گونه زمان ها زياد است و در بين ماه ها نيز ماه هايي وجود دارد كه در آنها انس با خدا بيشتر انجام مي شود.
وي سحر را در طول شبانه روز بهترين فرصت براي دعا برشمرد و گفت: در هفته، شب جمعه به خصوص سحر شب جمعه فرصت ويژه اي براي اجابت دعاست.
حجت الاسلام و المسلمين خاتمي افزود: شايد در ميان مستحبات، مستحبي به اتقان و استحكام نماز شب نباشد؛ قرآن كريم در احوال متقين مي فرمايد از مشخصات آنها اين است كه تمام شب را نمي خوابند.
حجت الاسلام و المسلمين خاتمي اضافه كرد: در طول سال، سه ماه به اندازه كل ماه هاي سال ارزش دارد و آن رجب، شعبان و رمضان است.
خطيب جمعه تهران گفت: رجب ماه توسل به پروردگار و ماه تشبه به امير المؤمنين (ع) است.
وي با اشاره به اينكه امامان (ع)‌ براي ماه رجب سفارش هاي بسياري داشته اند افزود: روزه ماه رجب بسيار سفارش شده است؛ هر كس يك روز ماه رجب را روزه بگيرد خداوند زمينه ورود به بهشت را براي وي فراهم مي كند.
حجت الاسلام و المسلمين خاتمي گفت: در روايات آمده است هر كس حتي اگر نمي تواند يك روز ماه رجب را روزه بگيرد، صدقه دهد.
وي با بيان اينكه دعا از ديگر مستحبات موكد در ماه رجب است با اشاره به بيانات ائمه معصوم (ع) افزود: انقطاع از غير خدا در اين دعاها موج مي زند.
حجت الاسلام و المسلمين خاتمي ذكر را از ديگر سفارش هاي بزرگان دين در ماه رجب خواند و گفت: بهترين ذكر در اين ماه ذكر استغفار است ؛ در بين اذكار آن ذكري كه دنيا و آخرت آدم را آباد مي كند ذكر استغفار است.
خطيب جمعه تهران با اشاره به 15 رجب سالروز وفات حضرت زينب سلام الله عليها گفت: زينب (س) نسخه دوم فاطمه زهرا (س) است؛ وي امام نيست اما كمالات امامان را دارد؛ علم لدني دارد.
حجت الاسلام و المسلمين خاتمي با اشاره به مصيبت هاي وارد شده به فرزندان فاطمه (س) در كربلا افزود: زينب (س) پس از حادثه كربلا در چند جا سخنراني كرد كه مهم ترين آن در شام به هنگام ديدن سر بريده برادر بود.
وي گفت: در اين حال هنگامي كه زينب (س) خطبه خواند، هم خود و هم مردم گريه كردند؛ آن روز، روز يازدهم محرم بود.
 جمعه 28 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن