تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804760953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

* ديدارهاي متكي در دمشق و آنكارا* وزير امور خارجه: حضور نماينده آمريكا در ژنو مثبت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: * ديدارهاي متكي در دمشق و آنكارا* وزير امور خارجه: حضور نماينده آمريكا در ژنو مثبت است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

منوچهر متكي و وزير امور خارجه تركيه آخرين وضعيت روابط دوجانبه ايران و تركيه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي باباجان با اشاره به حسن مناسبات بين دو كشور اظهار داشت: ديدارها و رايزني‌هاي مستمر بين مقامات دو كشور،‌ افزايش مراودات تجاري و سرمايه‌گذاري مشترك، همكاري‌هاي امنيتي و مسائل منطقه‌اي موضوعات و مولفه‌هاي مهمي در گسترش مناسبات بين دو كشور مي‌باشد.

وزير خارجه تركيه با اشاره به تحولات عراق گفت: دولت و مردم عراق در مرحله حساسي به سر مي‌برند و دولت و مجلس عراق در مرحله تصميم‌گيري سختي بوده و ما از دولت مستقل و متكي بر اراده و مديريت خود استقبال مي‌كنيم.

باباجان سفر اردوغان را به بغداد حمايت از دولت مالكي و در پرتو نتايج سفر قبلي دكتر احمدي‌نژاد به عراق و مكمل آن دانست.

وزير امور خارجه تركيه در خصوص موضع تركيه در خصوص تلاش ايران جهت به دست آوردن فن‌آوي صلح‌آميز هسته‌اي تصريح كرد: ما از حق ايران براي فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌يي حمايت مي‌كنيم.

متكي با ارزيابي روند مناسبات دو كشور گفت: روابط تهران و آنكارا به عنوان يك الگو مي‌تواند مطرح شود. حجم مراودات تجاري و اقتصادي از هشت ميليارد دلار به 11 ميليارد تا پايان سال جاري افزايش مي‌يابد. ظرفيت‌هاي كار در زمينه سرمايه‌گذاري مشترك در حوزه دوجانبه و چندجانبه از طريق شركت‌هاي مختلف در قاره آفريقا از جمله عرصه‌هاي مشترك مي‌باشد.

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به پديده تروريسم و عوارض آن بر كشورهاي منطقه خاطر نشان ساخت: ما تروريسم خوب و بد نداريم. تروريست‌ها نبايد اراضي ديگر كشورها را محلي براي ناامني ديگران قرار دهند.

سفر دكتر احمدي‌نژاد و اردوغان به بغداد در چارچوب حمايت از دولت مالكي نتايج خوبي براي برقراري امنيت و ثبات داشته است.

وزير امور خارجه پيشتر در دمشق حضور آمريكا در مذاكرات هسته‌يي را اقدامي «مثبت» خواند و گفت كه حضور نماينده آمريكا مي‌تواند به آمريكا كمك كند به طور مستقيم از ديدگاه ايران مطلع شود.

به گزارش ايسـنا، وزير امور خارجه‌ روز پنج‌شنبه در كنفرانسي خبري در دمشق گفت: حضور آمريكا مثبت است.

وي با اشاره به دور جديد گفت‌وگوها كه قرار است روز شنبه در ژنو برگزار شود، افزود: ما به دنبال تعامل سازنده هستيم.

به گزارش خبرگزاري فرانسه و سانا، وزير امور خارجه‌ي ايران در دمشق گفت كه ايران در حال بررسي طرح آمريكا براي ايجاد دفتر ديپلماتيك در تهران است.

متكي اظهار كرد: درخواست آمريكا از طريق رسانه‌ها و به طريق غيررسمي مطرح شده است.

وي ادامه داد: گشايش دفتر حفاظت از منافع موضوع مطالعه و بررسي در ايران است.

وزير امور خارجه با ابراز اميدواري نسبت به اين كه مذاكرات ژنو تحولاات مثبتي همراه داشته باشد گفت كه اين نشست براي تعيين چارچوب و ساز و كار همكاري ميان طرفين است.

پيش از اين منوچهر متكي در دمشق با بشار اسد، فاروق الشرع و وليد المعلم ديدار و درباره راههاي تحكيم مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي بحت و تبادل نظر كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بشار اسد با ابلاغ درودهاي گرم خويش به مقام معظم رهبري و رييس جمهوري اسلامي ايران اظهار كرد: پيروزي‌هاي اخير مقاومت حزب‌الله در لبنان موجب افتخار همگان است و ما آزادي اسراي لبنان را تبريك مي‌گوييم.

رييس جمهوري سوريه رايزني‌هاي مقامات سوريه و جمهوري اسلامي ايران در شرايط فعلي را مفيد و سازنده توصيف كرد و گفت رايزني‌هاي مستمر در شرايط حساس فعلي در چهارچوب منافع مشترك و خنثي سازي توطئه‌ها بسيار مهم و ضروري است.

وي هم‌چنين درباره روابط دو جانبه بر ضرورت رايزني‌هاي تنگاتنگ و رفت و آمدهاي نزديك‌تر براي تعميق مناسبات دو جانبه تاكيد كرد.

بشار اسد با اشاره به آخرين تحولات عراق تصريح كرد: ما اميدواريم از طريق رايزني‌هاي عراق و سوريه بتوانيم در جهت كمك به مردم عراق اقدام كنيم.

متكي و بشار اسد هم‌چنين درباره آخرين تحولات لبنان، فلسطين، عراق و سودان رايزني كردند.

متكي هم چنين با فاروق الشرع معاون اول رياست جمهوري سوريه پيرامون مسائل مورد علاقه بحث و تبادل نظركردند.

وزير امور خارجه با اشاره به تحولات جاري اظهار داشت: روند تحولات بيانگر نگرش واقع گرايانه و راهبردي دو كشور ايران و سوريه در تعامل با مسايل مختلف منطقه‌ مي‌باشد. وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به پيروزي‌هاي مقاومت در تبادل اسراي لبناني اظهار داشت: موفقيت مقاومت اسلامي لبنان مرهون پايداري ملتها و كشورهاي منطقه در برابر توسعه طلبي و رويكردهاي خصمانه رژيم صهيونيستي بوده است كه آن را تبريك مي‌گوييم.

متكي در خصوص تحولات عراق اظهار داشت: تداوم ايفاي نقش ايران و سوريه در حمايت از اراده مردم عراق براي به دست گرفتن اداره كامل و حمايت قانوني از دولت عراق براي خروج اشغالگران خارجي امري ضروري است.

وزير امور خارجه در خصوص مناسبات دو جانبه نيز گفت: اين مناسبات در حال تحرك و پويايي خوبي است و ما اميدواريم اين رايزني‌ها بتواند چشم انداز جديدي فراروي مناسبات دو كشور بگشايد.

فاروق الشرع نيز در اين ملاقات با اشاره به پيوندهاي دو كشور گفت: پايه‌هاي متين مناسبات دو كشور كه بر اساس راهبردهاي محكم استوار شده است و رايزني‌هاي مستمر بين مقامات عاليه دو كشور القا كنندگان ياس و نااميدي را همواره نااميد نگاه خواهد داشت.

معاون رياست جمهوري سوريه با ارزيابي نقش سوريه و ايران در برقراري ثبات و امنيت منطقه خاطر نشان ساخت: رايزني دمشق و تهران همواره در جهت منافع مردم لبنان بوده است و حضور مقاومت لبنان در تحقق پيروزي‌هاي بزرگ، نقشي راهبردي براي لبنان و منطقه در پي داشته است.

فاروق الشرع با تشريح تحولات عراق اظهار داشت: تحولات عراق در جهت مطرود كردن نقش و اراده مردم عراق از سوي اشغالگران خارجي تعقيق مي‌گردد و حمايت سوريه و ايران و ديگر همسايگان از ضرورت كسب حاكميت كامل ملت و دولت عراق بر سرنوشت خود موجب برقراري ثبات و امنيت عراق خواهد بود.

متكي و فاروق الشرع آخرين تحولات مناسبات دو جانبه و همچنين مذاكرات غير مستقيم سويه و رژيم صهيونيستي با وساطت تركيه و تحولات برنامه صلح آميز هسته‌اي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

هم‌چنين متكي و وليدالمعلم راه‌هاي تحكيم مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي را مورد بحث و تبادل نظر قراردادند.

متكي با تشريح روند مناسبات دوجانبه اظهار داشت: مناسبات و رايزني‌هاي جاري، به موقع و سازنده است، شناسايي ظرفيت‌ها و زمينه‌هاي جديد و تقويت هوشياري دربرابر توطئه‌هاي دشمنان تامين منافع دوكشور را به‌همراه خواهد داشت.

وزيرامورخارجه كشورمان پيرامون تحولات لبنان اظهارداشت: واقع‌نگري ايران و سوريه همواره موجب ثبات و امنيت لبنان و سرانجام موجب تحقق حكومت وحدت ملي لبنان گرديد.

متكي با اشاره به پيروزي‌هاي مقاومت اسلامي لبنان، اظهار داشت: پيروزي مقاومت اسلامي لبنان موجب عزت و افتخار براي تمامي كشورهاي اسلامي و عربي بوده و نشانگر آن بود كه اراده مقاومت اسلامي بر هرگونه شيطنت و اقدام مذبوحانه رژيم صهيونيستي غلبه داشته و موفقيت و پيروزي از آن مردم و نيروهاي مقاومت است و ما اين توفيق بزرگ را به تمامي آزاديخواهان و حقيقت‌طلبان تبريك مي‌گوئيم و اميدواريم اين اراده، پيروزي فلسطين را در آزادي زندانيان خويش به همراه داشته باشد.

وزيرامورخارجه كشورمان درخصوص تحولات عراق اظهارداشت: عراق به اراده كامل مردم خود بر حاكميت خويش نياز دارد.

معلم نيز اظهارداشت: مذاكرات سازنده و خوبي داشتيم، درخصوص لبنان و حمايت از دولت وحدت ملي مواضع سوريه و ايران مشترك مي‌باشد.

وزيرامورخارجه سوريه با تبريك پيروزي مقاومت اسلامي در آزادي اسراي لبناني آن‌ را پيروزي ملت‌هاي منطقه خواند و ابراز اميدواري كرد با هوشياري و در چارچوب حكومت وحدت ملي لبنان مي‌توان شاهد ثبات و امنيت اين كشور بود.

معلم با اشاره به روند مناسبات دوجانبه اظهارداشت: اين روند در چارچوب منافع مشترك، ظرفيت‌هاي جديدي را خلق كرد و همواره روبه‌جلو مي‌باشد.

روزنامه الحيات به نقل از مقامات عاليرتبه سوريه نوشت: منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران در سفر به دمشق با مقامات سوري ديدار مي‌كند تا از نتايج سفر بشار اسد به پاريس مطلع شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ،اين روزنامه‌ي چاپ لندن به نقل از مقامات يادشده افزوده است:‌ طرف سوري هم چگونگي تلاش براي حل مساله هسته‌يي ايران از طرق سياسي را با طرف ايراني بررسي مي‌كند.

به گفته اين مقامات، سفر وزير امور خارجه ايران به دمشق در راستاي اطلاع از تحولات مربوط به مذاكرات غيرمستقيم سوريه با رژيم صهيونيستي و مسائل مربوط به روابط با لبنان نيز هست.

به نوشته الحيات مقامات سوريه هم در جريان ديدار با متكي درخواست نيكولا ساركوزي، رييس‌جمهور فرانسه مبني بر ارائه مداركي از سوي تهران براي تاكيد بر موضعش در عدم دستيابي به برنامه‌ي هسته‌يي با اهداف نظامي، براي پايين كشيدن فتيله بحران بين ايران و غرب را به وي منتقل خواهند كرد.

منوچهر متكي براي ديدار با بشار اسد، رييس‌جمهور، فاروق الشرع، معاون و وليد معلم، وزير امور خارجه سوريه وارد دمشق شد تا با آنها و هم‌چنين رهبران گروه‌هاي فلسطيني مقيم دمشق ديدار كند.

به گفته مقامات سوريه طرف فرانسوي سعي مي‌كند مسائل را خلاف ساير كشورها ببيند، به اين معنا كه قصد دارد از روابط دمشق و تهران براي حل مساله هسته‌يي استفاده كند، چرا كه خواهان بازگرداندن نقش فعال فرانسه در تمامي مسائل منطقه است.

اين مقامات افزوده‌اند: آن چه اكنون غرب به آن نياز دارد اطمينان تهران به آن‌ها مبني بر مسالمت‌آميز بودن برنامه‌ي هسته‌يي‌اش است و آن چه ايران به آن نياز دارد اطمينان از نبود نيتي خصمانه عليه اين كشور است كه ظاهرا مذاكرات مقامات ايراني و سوري درباره چگونگي انجام اين امر است.

وزير امور خارجه كشورمان در راس يك هيات سياسي عازم كشورهاي عمان، سوريه و تركيه شده است.

متكي قرار است در ديدار با مقام‌هاي عالي‌رتبه‌ي اين كشورها، ضمن مرور تحولات منطقه‌يي و بين‌المللي و مناسبات دوجانبه، درباره راه‌هاي توسعه‌ي روابط و همكاري‌هاي مشترك گفت‌وگو كند.

از جمله اهداف سفر وزير امور خارجه كشورمان به سه كشور عمان، سوريه و تركيه هم‌چنين رايزني و مشورت پيرامون مفاد دستور كار اجلاس آتي وزيران امور خارجه جنبش غيرمتعهدها عنوان شده است.

انتهاي پيام
 جمعه 28 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن