تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805126561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
در مراسم افتتاح نمايشگاه صنعت ساختمان در مشهد عنوان شد ؛ ايران بازار افغانستان را از دست مي دهد

خراسان امروز: استاندار خراسان رضوي گفت: 70 درصد انرژي كشور در بخش ساختمان مصرف مي شود.
محمد جواد محمدي زاده كه در مراسم افتتاح نمايشگاه صنعت ساختمان در مشهد سخن مي گفت، افزود: در برخي از بخشها مصرف انرژي بهينه نيست و از اين رو شاهد هستيم كه مصرف انرژي در بعضي از عرصه ها تا 20 برابر سطح بين المللي است.
وي با اشاره به حجم بالاي اشتغال در صنعت ساختمان اظهار داشت: استمرار فعاليت شركتهاي ساختماني و صنايع وابسته در صورتي تحقق پذير است كه توليدات آنها كيفي بوده و مشتري مداري را سرلوحه فعاليت خود قرار دهند.
وي با تأكيد بر مقاوم سازي در ساخت و سازها گفت: مطمئناً صنعت ساختمان در اين امر نقش مهمي را ايفا مي كند.
استاندار خراسان رضوي با اشاره به نقش نمايشگاهها در گسترش تعاملات اقتصادي در منطقه گفت: نمايشگاهها مي توانند زمينه رقابت در خيلي از عرصه ها به ويژه علم و فناوري را فراهم نمايند.
در اين مراسم همچنين عبدالرحمن صلاحي، رئيس اتحاديه شركتهاي ساختماني غرب افغانستان در سخناني با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران تعهدات خود را به نحو مطلوبي در خصوص بازسازي اين كشور انجام داده است، گفت: سيستم اقتصاد افغانستان بر پايه بازار آزاد است و شركتهاي ايراني مي توانند از فرصتهاي ايجاد شده استفاده نمايند.
وي با اشاره به صدور وسيع كالاهاي ايراني به افغانستان گفت: با توجه به اقدامهاي وسيعي كه براي بازسازي افغانستان در جريان است، بستر مناسبي براي سرمايه گذاران در بخشهاي گوناگون به ويژه در صنعت ساختمان و مصالح ساختماني فراهم شده است.
وي با انتقاد از صدور برخي از كالاهاي بي كيفيت ايراني به اين كشور گفت: در افغانستان ابزار و مصالح و محصولات ساختماني توليد شده در ايران به فروش مي رسد، اما متأسفانه بعضي از اين كالاها مانند كاشي و سراميك با وجود اينكه مهر استاندارد ايران را دارند، اما نسبت به خيلي از كالاهاي خارجي مشابه كيفيت ندارند.
وي افزود: ما انتظار داريم وقتي كالايي با مهر استاندارد به افغانستان صادر مي شود، از كيفيت لازم برخوردار باشد، اما شاهد هستيم كه اين مصالح با وجود برخورداري از مهر مؤسسه استاندارد ايران، كيفيت آن با معيارهاي بين المللي تطابق ندارد.وي با اشاره به وجود رقباي متعدد براي كالاهاي ايراني در افغانستان اظهار داشت: اگر شركتهاي ايراني به ويژه صادركنندگان خراساني مي خواهند حضور موفقي در بازار افغانستان داشته باشند، بايد كالاي مرغوب با قيمت مناسب صادر كنند، در غير اين صورت بازار را به رقباي خود واگذار خواهند كرد.
وي با اشاره به نزديكي هرات به استانهاي خراسان گفت: صادركنندگان خراساني با استفاده از اين مزيت مي توانند بخشي از نياز اين استان را فراهم نمايند.
معاون استاندار بابل عراق هم در اين مراسم با اشاره به توانمنديهاي شركتهاي ايراني، خواستار مشاركت بيشتر سرمايه گذاران در پروژه هاي عمراني اين كشور شد و گفت: از آن جايي كه روابط اقتصادي دو كشور در حال توسعه است، شركتهاي خراساني مي توانند اين روند را تسهيل كنند.
وي با بيان اينكه همه زمينه ها براي سرمايه گذاري ايرانيان در عراق مهياست، گفت: مسؤولان عراقي علاقه مند به افزايش حجم مبادلات ميان دو كشور هستند.
وي افزود: براي عمران عراق نيازمند تكنولوژي شركتهاي خارجي هستيم و اميدواريم مقامهاي ايراني به همراه شركتها در اين امر مشاركت نمايند.
سيدي مديرعامل نمايشگاههاي بين المللي مشهد نيز با ارايه گزارشي با بيان اينكه 540 شركت داخلي و خارجي در فضايي بالغ بر 40 هزار متر مربع توانمنديهاي خود را در صنعت ساختمان به نمايش گذاشته اند، گفت: اميد مي رود با حضور فعال هيأتهاي خارجي، زمينه ارتقاي روابط اقتصادي ميان ايران و كشورهاي هدف فراهم شود.
***
حاشيه
* مراسم افتتاحيه با يك ساعت تأخير برگزار شد و همين مسأله مورد انتقاد برخي ميهمانان قرار گرفت.
* در حالي كه در اين نمايشگاه بخشي از غرفه ها به وسايل و تجهيزات سرمايشي اختصاص يافته است. محل برگزاري مراسم فاقد سيستم مناسب سرمايشي بود و اغلب شركت كنندگان با روش سنتي و يا با استفاده از تكه اي كاغذ خود را خنك مي كردند!
* انتقاد صريح يك مقام مسؤول افغانستان از كالاهاي بدون كيفيت داراي مهر استاندارد براي خيلي از شركت كنندگان حيرت آور بود.
* طولاني بودن مراسم افتتاح، باعث خروج تدريجي برخي از شركت كنندگان و ميهمانان از مراسم افتتاحيه شد و همين مسأله در كنار يك ساعت تأخير، خالي شدن تدريجي صندلي ها را به دنبال داشت.
* گفته شده، در اين نمايشگاه نمايندگي چند شركت آمريكايي در صنعت ساختمان حضور دارند.
* يكي از مسؤولان عراقي با اشاره به توانمنديهاي شركتهاي ايراني گفت: خيلي از مسؤولان عراقي از اين توانمنديها بي اطلاع هستند.
* يكي از مسؤولان وزارت مسكن و شهرسازي، حاكم بودن «سنت» در ساختمان سازي را به باد انتقاد گرفت و گفت: فقط پنج درصد ساخت و ساز به صورت مدرن و با استفاده از تكنولوژي و شيوه هاي نوين صورت مي گيرد.

در حاشيه تابستان متفاوت مشهدي ها؛ آقاي مدير !خدا قوت

*امير روحپرور
تابستان امسال براي خيلي از مشهدي ها و مسافرانش، متفاوت از سالهاي گذشته بود؟
تعجب نكنيد !چرا كه نه از جيره بندي آب خبري بود و نه از قطع برق و يا نوبت بندي آن.
اين در حالي است كه همه به ياد دارند در سالهاي گذشته جيره بندي آب در فصل گرما چه مشكلات زيادي را براي شهروندان به ويژه آپارتمان نشينان ايجاد كرده بود.
از سوي ديگر، در حالي كه در خيلي از استانهاي كشور قطع برق و پيامدهاي آن نقل محافل شده است، با برنامه ريزي خوب مسؤولان، شهروندان پايتخت معنوي كشور با خاموشي مواجه نبودند.
آنطور كه استاندار خراسان رضوي در گفتگوي اختصاصي خود با قدس مطرح كرده بود، با توجه به ظرفيت سازي هاي انجام شده در بخش تأمين آب، دومين كلان شهر مذهبي جهان با وجود خشكسالي و كاهش 50 درصدي نزولات آسماني، با چالش جدي مواجه نبوده است.در اين راستا با اجراي برنامه هاي كوتاه مدت و بلند مدت و همچنين اقدامهاي فوري نظير حفر 124 حلقه چاه جديد در شهر مشهد، آب شرب مورد نياز شهروندان و زائران تابستاني تأمين شد.
همچنين قرار است با اختصاص 500 ميليارد ريال اعتبار براي پروژه انتقال آب سد دوستي به مشهد، تا پايان اين فصل بخشي از آب ذخيره شده به اين شهر منتقل شود.
اين اقدامها جدا از فعاليتهايي است كه قرار است در حوزه صيانت از منابع آب و از جمله ساخت 12 سد، مهار آبهاي سطحي، احياي قناتها، بهينه سازي مصرف آب در بخش كشاورزي و اصلاح سامانه هاي آبياري به مورد اجرا گذاشته شود.در حوزه انرژي - به ويژه صنعت برق - نيز با اقدامهاي مؤثر انجام شده نه تنها در مشهد، بلكه در ساير شهرهاي خراسان شهروندان با مشكل حادي مواجه نبوده اند، اين در حالي است كه به دليل افزايش مصرف برق، در برخي از شهرهاي كشورمان به ويژه پايتخت برنامه مدون «خاموشي» به مورد اجرا گذاشته شده است.
البته اين مسايل به اين معنا نيست كه در مسأله آب و برق خراسان با چالش مواجه نيست و يا مصرف بهينه و صرفه جويي ضرورت ندارد، چرا كه در حال حاضر به دليل شرايط اقليمي سخت ناشي از خشكسالي، تنگناهاي بسياري در بخشهاي گوناگون ايجاد شده كه ضرورت مشاركت مردم را بيش از گذشته دو چندان كرده است.
در اين جا ذكر اين نكته ضروري است، شهر فراملي با ويژگي هاي يك كلان شهر نيازمند برنامه ريزيهايي بلند مدت در همه سطوح است كه خوشبختانه در برنامه هاي توسعه اي دولتمردان اين مسأله به خوبي ديده شده و مردم به تدريج شاهد آثار پر بركت اين طرحها خواهند بود. به هر حال ضمن خدا قوت به همه مديران سختكوشي كه چنين بستري را براي رفاه عموم ايجاد كرده اند، بار ديگر شهروندان را به مصرف بهينه آب و برق دعوت كرده و اميدواريم با برنامه ريزيهايي كه از هم اكنون در دست انجام است، براي فصل زمستان هم تمهيدات لازم براي تأمين سوخت وسايل گرمايشي بويژه «گاز» اتخاذ شود.

ابتكاري جديد در مه ولات ؛ توزيع قبوض تلفن در ناوداني منازل!

مه ولات- خبرنگار قدس: مدتهاست شهروندان مه ولات از نحوه توزيع قبوض تلفن همراه در شهرستان گلايه مند هستند، در همين رابطه يكي از شهروندان از پيدا شدن 15 نسخه قبض تلفن همراه در داخل ناودان منزلي خبر داد.
عابد با تسليم اين قبوض به فرمانداري، در توضيح اين خبر گفت: 15 نسخه قبض تلفن همراه دوره جديد مربوط به ساكنان كوچه شهيد مهاجر و حومه كه ظاهراً توسط موزع اداره پست دسته بندي و با نصب يادداشت منطقه توزيع بر روي آنان آماده تحويل به مشتركان بود در داخل ناودان يكي از منازل اين كوچه گذاشته شده بود.
يكي ديگر از شهروندان نيز گفت: در دوره قبل نيز قبوض تلفن همراه در يكي از مغازه هاي سطح شهر گذاشته شده بود و رهگذران با مراجعه خودشان، اقدام به پيدا نمودن قبض مي كردند كه اين موضوع با توجه به محرمانه بودن اطلاعات و شماره تلفن مشتركان، كار درستي نيست.
شهروند ديگري كه در مدت يك سال گذشته حتي يك قبض تلفن همراه به دستش نرسيده و هر نوبت با مراجعه به دفتر خدمات ارتباطي درخواست صدور المثني مي نمايد، گفت: براي ما اين شبهه پيش آمده كه شايد اداره پست شهرستان با دفتر خدمات ارتباطي تباني دارند زيرا در شهرستان حدود 5 هزار مشترك تلفن همراه وجود دارد كه صدور قبض المثني با هزينه 2000 ريال براي هر قبض مبلغ قابل توجهي را عايد دفتر خدمات مي سازد. يكي ديگر از شهروندان نيز با گلايه از اين نوع خدمات رساني توسط اداره پست شهرستان اظهار داشت: در دوره جديد تلفنم به علت بدهي قطع شده در حالي كه به علت توزيع نشدن قبض، اصلاً از اين بدهي اطلاع نداشتم.
وي افزود: چه كسي جوابگوي هزينه وصل مجدد، هزينه صدور قبض المثني و اتلاف وقت شهروندان خواهد بود.
شهروند ديگري نيز كه تلفن همراه وي به علت بدهي قطع شده و براي دريافت قبض المثني به دفتر خدمات مراجعه كرده، به خبرنگار ما گفت: اطلاع نداشتن ما از بدهي، ناشي از كم كاري موزع قبوض مي باشد و از طرفي ارائه خدمات و صورتحساب هم جزو تعهدات شركت مخابرات مي باشد. بنابراين نبايد اين شركت كم كاري و كوتاهي موزع طرف قراردادش را به حساب مشتركان بگذارد و ضرورت دارد شركت ارتباطات سيار تكليف خود را با اداره پست روشن كند.
وي اضافه كرد: در حالي كه قبوض آب، برق، گاز و تلفن ثابت به طور مرتب توزيع مي گردد، توزيع نشدن به موقع قبضهاي تلفن همراه كه صدور المثني آن مستلزم پرداخت وجه مي باشد، سؤال برانگيز است.
در خصوص تكميل اين گزارش خبرنگار ما طي تماس تلفني با مسؤول دفتر پست شهرستان مه ولات توضيحات لازم را در اين خصوص جويا شد كه نامبرده اعلام داشت اجازه مصاحبه ندارد و بايستي مراجع بالاتر در اين ارتباط توضيح دهند.
يادآور مي شود، روزنامه قدس پيش از اين نيز در گزارشي با توجه به ارتقاي شهرستان و افزايش حجم مراسلات پستي، مشكلات اين حوزه را مورد بررسي قرار داده بود كه منتهي به افزايش يك نفر نيرو براي دفتر شد اما با توجه به غير بومي بودن 2 نفر نيروي اين دفتر، مشكل برطرف نگرديد و اين تشكيلات بدون ارتقا در حد دفتر پستي فعاليت دارند.

نصرآباد و آشفتگي بازار خريد و فروش گندم

نصرآباد- خبرنگار قدس: آشفتگي بازار كالاها طي چند ماه اخير، و چندگانگي قيمت به بازار محصولات كشاورزي كه حتي با نرخ تضميني از سوي دولت خريداري مي شود، سرايت كرده است. همچنين به وجود آمدن رقابت در خريد گندم باعث آشفتگي در بازار اين محصول استراتژيك شده است و از طرفي خشكسالي و سرمازدگي سال جاري ميزان توليد گندم را كاهش داده است.
يك كارشناس كشاورزي در همين زمينه گفت: بالا بودن نرخ خريد گندم در بازار آزاد نسبت به قيمت خريد تضميني دولت باعث شده است كه تعداد زيادي از كشاورزان آن را به اداره غله نفروشند و يا بعضي به طمع افزايش قيمت در آينده آن را انبار كنند.
مهندس رشيدي نيا افزود: به علت بالا بودن قيمت جو كه بالغ بر چهار هزار ريال است، عده اي از دامداران براي تأمين آذوقه مورد نياز دامهاي خود گندم را كه قيمت كمتري دارد، خريداري كرده اند.
وي يكي ديگر از عوامل آشفتگي بازار گندم را عدم تحويل آرد مورد نياز كارخانه هاي توليد مواد غذايي مثل ماكاروني از سوي دولت عنوان كرد و گفت: اين كارخانه ها موظف شده اند گندم و آرد مورد نياز خود را به طور مستقيم از بازار آزاد تهيه كنند و اين كار باعث ايجاد رقابت در خريد گندم از كشاورزان شده است.
اين كارشناس كشاورزي خواستار چاره جويي مسؤولان در اين زمينه شد و گفت: شايسته نيست با توجه به خشكسالي و كاهش توليد گندم، اين محصول مهم مصرف دام و طيور شود و دولت مي تواند با افزايش واردات جو، قيمت آن را كاهش دهد تا آذوقه مورد نياز دامها از اين راه تأمين شود.
«كريمي» مديرعامل يك واحد صنعتي توليد ماكاروني نيز گفت: از شهريور ماه سال گذشته اختصاص آرد به كارخانه ها توليد مواد غذايي لغو شد و ما امسال مجبور شديم آرد و گندم مورد نياز خود را به طور مستقيم از بازار آزاد تهيه كنيم كه البته با توجه به رقابت شديد موجود در بازار گندم، اين محصول به قيمت 3100 تا 3300 ريال خريداري شده است.
يك منبع آگاه در تعاون روستايي نيز گفت: اتحاديه هاي تعاون روستايي طبق توافقنامه با كارخانه هاي آرد، گندم را با قيمت 100 ريال بالاتر از نرخ تضميني دولت تاكنون خريداري كرده است كه از چند روز گذشته به دليل عدم تأمين وجه آن از سوي كارخانه هاي آرد، اين كار متوقف شده است.
يكي از اعضاي انجمن حمايت از تشكلهاي بخش كشاورزي تربت جام نيز اظهار داشت: هر چند دولت نسبت به سال گذشته نرخ تضميني خريد گندم را از 2100 به 2900 ريال افزايش داده است، اما با توجه به افزايش هزينه ها اين قيمت ناچيز است.
«مهندس شريفي» اظهار داشت: در حالي كه هزينه گندم وارداتي براي دولت بالغ بر هفت هزار ريال تمام مي شود، چرا از كشاورزان بايد به اين قيمت خريداري شود.
وي افزود: حذف يارانه از سموم كشاورزي، كاهش تحويل كود از سوي جهاد كشاورزي و زمزمه آزادسازي قيمت آن در بازار و افزايش هزينه هاي كاشت، داشت و برداشت باعث شده است كه درآمد كشاورزان جوابگوي هزينه هاي آنها نباشد و سود اصلي نصيب دلالها و واسطه ها شود.
لازم به ذكر است، خبرنگار ما قصد داشت نظرات رئيس اداره غله شهرستان تربت جام را در مورد وضعيت تحويل گندم جويا شود كه با وجود 6 بار تماس تلفني در چهار روز، موفق به انجام مصاحبه با وي نشد.

يك مسؤول در چناران از همكاري مردم خبر داد ؛ پيشرفت 90 درصدي در اخذ ماليات

چناران- خبرنگار قدس: با همكاري مردم بيش از 90 درصد در اخذ ماليات پيشرفت داشته ايم.
رئيس امور مالياتي شهرستان چناران در گفتگو با خبرنگاران از تحقق برنامه هاي مالياتي در شهرستان چناران ابراز خرسندي كرد و گفت: با برنامه ريزيهاي به انجام رسيده و همكاري مردم و بازاريان توانستيم در سال گذشته بيش از 90 درصد در وصول ماليات پيشرفت داشته باشيم.
محمدرضا سالاران با بيان اينكه تمام شركتها و همچنين واحدهاي صنفي و توليدي مكلف به ارائه اظهارنامه هستند، گفت: پر كردن اظهارنامه دليلي بر اخذ ماليات نخواهد بود بلكه براساس اطلاعات داده شده اشخاص در اين فرم آن را بررسي و برخي از آنان معاف از پرداخت ماليات خواهند شد.
وي با تشريح مزاياي ارائه اظهارنامه مالياتي در مهلت مقرر قانوني و با تأكيد بر آن گفت: محروميت از معافيت مالياتي پايه، تعلق جريمه اي معادل 40 و 10 درصد و بهره مند نبودن از تسهيلات بخشودگي جرايم، از جمله مواردي خواهد بود كه شامل افرادي خواهد شد كه در موعد مقرر اقدام به ارائه اظهارنامه مالياتي نكنند.

فعاليت 21 پايگاه جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار در خليل آباد

ششطراز- خبرنگار قدس: طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار همزمان با سراسر كشور از 12 مرداد ماه و به منظور هدفمند كردن يارانه ها در شهرهاي خليل آباد و كندر و ساير روستاهاي شهرستان خليل آباد اجرا مي شود.معاون فرماندار خليل آباد گفت: جمع آوري آمار و اطلاعات اقتصادي خانوار اولين حركت در طرح كاربردي تحول اقتصادي دولت عدالت محور نهم مي باشد.مهندس مهدي فروزان افزود: 21 پايگاه جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها در شهرستان خليل آباد پيش بيني شده است كه از اين تعداد چهار پايگاه در خليل آباد و سه پايگاه در شهر كندر و 14 پايگاه در روستاهاي بخش ششطراز و مركزي كار آمارگيري از خانوارها را انجام مي دهند.وي گفت: مأموران سرشماري شهرستان روزهاي 5 و 6 مرداد در كلاسهاي توجيهي شركت مي كنند و از 12 مرداد همزمان با سراسر كشور كار آمارگيري آغاز خواهد شد.

توزيع 25 هزار مكمل درماني دامي در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: دامپزشكي خراسان جنوبي براي كاهش خسارات ناشي از خشكسالي بر جمعيت دامي استان تمام تلاش خود را معطوف كرده است.
دكتر محمد رضايي مدير كل دامپزشكي استان در اين باره گفت: با توجه به شدت بحران خشكسالي در سال زراعي جاري و تأثير آن بر جمعيت دامي استان، از ابتداي امسال اقدامهاي پيشگيرانه اي براي پيشگيري و مقابله با اين خسارت آغاز شد.وي سمپاشي 641 هزار و 666 رأس دام، سمپاشي بيش از دو ميليون مترمربع جايگاه نگهداري دامها، واكسيناسيون 300 هزار رأس دام عليه بيماريهاي دامي، داروخوران دامها و تهيه توزيع 25 هزار كيلوگرم مكمل درماني دامي در بين دامداران سطح استان را از جمله اين فعاليتها ذكر كرد.

شگرد جديد دلالان ؛ خريد و فروش زمينهاي مزروعي توسط دفاتر كشاورزي بدون مجوز

چناران- خبرنگار قدس: مديرعامل شركت عمران گلبهار با بيان اينكه با هر گونه فعاليت غيرمجاز بنگاههاي معاملاتي برخورد قانوني مي شود، از پلمب برخي بنگاههاي غيرمجاز طي چند روز گذشته خبر داد.
وي گفت: با هدف حفظ زمينهاي كشاورزي و جلوگيري از خريد و فروش آن، با همكاري اتحاديه املاك مشهد و اماكن نيروي انتظامي استان 30 بنگاه غيرمجاز در محدوده گلبهار شناسايي شد كه 15 بنگاه پلمب و به بقيه نيز اخطار قانوني داده شده است.
مهندس سعيدي با تأكيد بر اينكه اين برخوردها همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: در چند روز آينده نيز تعداد ديگري از بنگاههاي غيرمجاز در منطقه پلمب و از فعاليت آنان جلوگيري خواهد شد.
وي از فعاليت برخي دفاتر كشاورزي در زمينه خريد و فروش زمينهاي مزروعي خبر داد و گفت: در شگردي جديد برخي از دلالان در قالب دفاتر كشاورزي اقدام به خريد و فروش زمينهاي كشاورزي مي كنند كه بايد با اين دفاتر نيز برخورد شود.
وي با انتقاد از صدور بي رويه پروانه فعاليت بنگاههاي املاك از سوي مسؤولان افزود: باز بودن سقف مجوز باعث شده است تا تعداد زيادي در روستاها و جاده هاي اصلي و فرعي اقدام به داير كردن بنگاه نمايند كه ادامه اين روند آثار نامطلوبي در پي خواهد داشت، به طوري كه در دو سال گذشته به اندازه 3 سال گذشته مجوز بنگاه صادر شده است.
وي با اشاره به اينكه متأسفانه برخي از تعاوني هاي ادارات و بنگاههاي مجاز هم اقدام به خريد و فروش زمينهاي كشاورزي مي كنند و اين از چشم بازرسان پنهان مانده است، گفت: بر اساس قانون، اگر بنگاهي اقدام به خريد و فروش اين گونه زمينها نمايد، خلاف مقررات عمل كرده و بايد با آن برخورد شود، اما با توجه به افزايش بنگاهها و از طرفي كمبود ناظر و ضعف نظارت، كمتر به اين مسأله توجه شده است.
مديرعامل شركت عمران گلبهار ضمن مخالفت با صدور مجوز بنگاه بدون در نظر گرفتن نياز موجود شهر گفت: اين شركت از ابتدا با چنين مجوزهايي مخالف بوده است و اين به مسؤولان هم اعلام شده، اما بدون در نظر گرفتن اين مخالفت اتحاديه املاك شهرستان اقدام به صدور فعاليت بنگاه مي نمايد كه اين مسأله موجب نگراني هاي مردم در گلبهار شده است.

يك مسؤول: باغداران خراسان شمالي تمايلي به عرضه ميوه ندارند

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس اداره تعاون روستايي شهرستان بجنورد با اشاره به نبود تعادل عرضه و تقاضا در بازار از تمايل نداشتن باغداران استان براي عرضه توليد به بازار خبر داد. نجفي افزود: عدم حمايت و واگذاري به موقع اعتبارات لازم به سازمان تعاون روستايي استان به منظور خريد توافقي محصولات باغي، همچنين نبود سردخانه براي نگهداري محصولات و صنايع تبديلي متناسب با ميوه هاي استان، خريد ميوه با قيمت مناسب و عرضه به موقع آن به بازار را تحت تأثير قرار داده است.وي اضافه كرد: با توجه به اين دلايل هم اكنون دلالها سريعتر از سازمان و با قيمت بسيار كم محصولات باغداران استان را خريداري مي كنند كه باغداران نيز با توجه به قيمت فعلي بازار تمايلي به عرضه محصولات خود به بازار ندارند.
وي در ادامه با تأكيد بر ايجاد زيرساختهاي لازم در استان همچون انبار و سردخانه گفت: اين امر طي سالهاي اخير منجر به اختلال در تنظيم بازار و عرضه به موقع ميوه و فاسد شدن ميوه هاي توليدي شده است.
اين مقام مسؤول در خاتمه با تأكيد بر اينكه در امر توليد محصولات باغي و زراعي هزينه هاي بالايي صرف مي شود، اذعان داشت: با تخصيص اعتبارات لازم به اين سازمان، توليدات باغداران استان با قيمت توافقي خريداري مي شود.

سال آينده انجام مي شود؛ گازرساني به بخش 55 هزار نفري صالح آباد

صالح آباد- خبرنگار قدس: اعلام خبر گازرساني به منطقه محروم صالح آباد در سال آينده و شروع پروژه نقشه برداري گاز شهري، مردم اين بخش را اين روزها شادمان كرده است.
بخشدار صالح آباد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با گذشت سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي، مرزبانان غيورو شهيدپرور اين بخش از نعمت گاز طبيعي محروم هستند و براي سوخت از چوب، نفت و گاز بوتان استفاده مي كنند.
محمد محمدي افزود: بر اساس تقاضاي مكرر و نياز مبرم اهالي صالح آباد، پيگيريهاي فراواني انجام شد كه سرانجام مدير عامل شركت ملي گاز ايران با گازرساني به اين بخش محروم و مرزي در سال 88 موافقت كرد كه با اين توافق، گازرساني كه آرزوي ديرين اين منطقه است، محقق خواهد شد.
وي اضافه كرد: بخش محروم صالح آباد داراي55 هزار نفر جمعيت و 94 روستا و سابقه 60 سال بخشداري و شهرداري است و با مركز بخش مزداوند سرخس هم كه لوله اصلي گاز در آنجا نصب مي باشد، حدود 90 كيلومتر فاصله دارد.
جمعي از اهالي بخش صالح آباد ضمن تقدير و تشكر از پيگيريهاي بخشدار و توجه دولت احمدي نژاد اظهار داشتند، اكنون كه دولت عدالت محور قصد اجراي اين پروژه مهم را دارد، شايسته است بر سرعت اجرايي آن بيفزايد تا شيريني آن در بروكراسي اداري به كام مردم تلخ نشود.

با 120 ميليارد تومان اعتبار؛ خط دوم سيمان بجنورد امسال به بهره برداري مي رسد

بجنورد- خبرنگار قدس: استاندار خراسان شمالي با بيان اينكه امروز عرصه توليد جهاد توسعه براي پايداري است، گفت: براي بهره وري بيشتر در محيطهاي صنعتي، توجه به منابع انساني و ارتقاي سطح دانش آنان و آسيب شناسي از محيط صنعتي براي پيشگيري از كاهش توليد ضروري است.مهندس جهانبخش در جمع مديران و كارشناسان كارخانه دو هزار تني سيمان با بيان اينكه امروز عرصه توليد جهاد براي توسعه و ايستادن در مقابل دشمنان است، از تلاش دست اندركاران كارخانه سيمان بجنورد تقدير كرد.بر پايه اين خبر مديرعامل كارخانه سيمان بجنورد نيز از بهره برداري خط دو سيمان بجنورد در بهمن ماه سال جاري خبر داد و گفت: خط دو سيمان بجنورد با 120 ميليارد تومان اعتبار ارزي و ريالي با مشاركت بانك سپه و بخش خصوصي تأسيس شده كه تاكنون 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.به گفته مهندس همتي، با بهره برداري از خط دو سيمان بجنورد ضمن اشتغالزايي 100 نفر به طور مستقيم و پنج هزار نفر به صورت غيرمستقيم، روزانه هفت هزار تن سيمان توليد مي شود كه علاوه بر تأمين نياز سيمان استان، به ديگر استانهاي كشور صادر خواهد شد.

استاندار خراسان شمالي: سرما و خشكسالي تورم را 50 درصد افزايش داد

بجنورد- خبرنگار قدس: استاندار خراسان شمالي با بيان اينكه تورم 50 درصد افزايش يافته گفت: حداقل يك سوم گراني هاي اخير و تورم ناشي از واردات اجتناب ناپذير كالاست.مهندس جهانبخش افزود: تورم و گراني در كشور ناشي از گراني جهاني و واردات كالا و خشكسالي و در كنار آن سرمازدگي و طوفان و تگرگ در طول سال گذشته بوده كه باعث شده تورم از 12 درصد به 18 درصد افزايش يابد.
وي اضافه كرد: يكي از عوامل ديگري كه به بحث گراني دامن زده است سوء استفاده كساني است كه با هدف كسب مال و درآمد بيشتر اقدام به احتكار كالاها مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: همچنين با توجه به تفاوت فاحش قيمت گندم در خارج و داخل كشور و استفاده سوداگران و خريد گندم از طريق غيرقانوني و انتقال آن به كشورهاي ديگر از طرف آنها و افزايش قيمت جو و استفاده از گندم به عنوان خوراك دام، ضرورت دارد مسؤولان توجه بيشتري نسبت به اين امر نشان دهند.

سرشماري عشاير؛ خراسان جنوبي دوم شد

بيرجند - خبرنگار قدس: خراسان جنوبي رتبه دوم طرح سرشماري عشايري استان را در بين 28 استان كشور كسب كرد.مديركل دفتر آمار استانداري خراسان جنوبي با بيان اينكه سرشماري عشاير استان نسبت به سال گذشته سير صعودي 28 درصدي داشته است، گفت: امسال طي 3 مرحله 14هزار خانوار عشايري سرشماري شده اند كه بيشترين جمعيت عشاير مربوط به سربيشه و درميان مي باشد.اطمينان افزود: عشاير خراسان جنوبي در دو بخش دامپروري و كشاورزي فعاليت مي كنند و بخشي نيز كوچرو هستند.وي يادآور شد: براي اجراي طرح سرشماري آمار مرحله سوم 150 ميليون تومان هزينه شده است.

نماينده مردم خليل آباد در مجلس شوراي اسلامي: دولت سالانه 100 هزار ميليارد تومان يارانه انرژي مي دهد

خليل آباد - خبرنگار قدس: نماينده مردم خليل آباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت سالانه 100 هزار ميليارد تومان يارانه انرژي مي دهد.
محمد رضا خباز با بيان اينكه به استناد برنامه چشم انداز 20 ساله و قانون برنامه پنج ساله چهارم، يارانه ها بايد نقدي پرداخت شود، كار دولت را ارزشمند خواند.
وي با اشاره به اينكه در اجراي طرح اقتصادي نبايد عجله كرد، افزود: مهار تورم اولويت اول مجلس هشتم است.
وي در ادامه از پيشنهاد طرح تشكيل كميسيون ويژه اقتصادي براي مهار تورم در اولين روزهاي شروع به كار مجلس هشتم خبر داد و اضافه كرد: اين طرح با توافق صورت گرفته در قالب طرح اقتصادي رئيس جمهور اجرا مي شود.
وي خاطرنشان ساخت در 29 استان كشور خشكسالي داشته ايم و تنها در سيستان و بلوچستان كه همواره با خشكسالي مواجه بوده، امسال خشكسالي نبوده است.
خباز پرداخت يارانه ها به صورت مستقيم را كاري بزرگ، سنگين و سرنوشت ساز خواند و گفت: در صورت اجراي صحيح طرح جلوي هدر رفتن منابع گرفته مي شود.
 چهارشنبه 26 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 485]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن