تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805429256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران اسلامي در سالروز ميلاد مولود كعبه مولاي متقيان امير مومنان حضرت علي عليه السلام غرق در جشن و سرور بود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ايران اسلامي در سالروز ميلاد مولود كعبه مولاي متقيان امير مومنان حضرت علي عليه السلام غرق در جشن و سرور بود
بخش خبري شهرستان ـ 13 رجب المرجب سالروز ميلاد مولود كعبه مولاي متقيان امير مومنان وصي پيامبر اعظم حضرت علي بن ابيطالب (ع ) در سراسر كشور اسلاميمان گرامي داشته شد.
13 رجب روزي است كه كعبه بر خود مي بالد . مي بالد كه ميزبان ورود انسان كامل بر روي زمين است .
13 رجب روزي است كه كعبه كه خود مقتداي همه دلهاي سليم در برابر حضرت حق است گوهر اسلام را از صدف وجود خود به نمايش مي گذارد و « علي » را تقديم جهانيان مي كند تا همگان بدانند كه گرديدن بر دور كعبه و طواف خانه خدا گردش بر دور وجود نازنيني است كه تاج ولايت بر سر دارد.
در 13 رجب كعبه خود در برابر عظمت علي (ع ) دهان حيرت گشوده است در اين روز دهان حيرت كعبه از هلهله فرشتگان و عرشيان در پاي قدوم اين مولود وامانده است .
در چنين روزي مشهد نيز همچون ساير بخشهاي ايران اسلامي از سرور و شادماني سر بر آسمان مي سايد. بنابر گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي جاي جاي اين شهر مذهبي به خصوص در مساجد و حسينيه ها آئينهاي جشن و شادماني برپاست و مردم با پخش نقل و شيريني و شركت در مراسم مديحه سرايي و مولودي خواني ذاكرين اهل بيت (ع ) عشق و ارادت خود به مولي الموحدين حضرت علي (ع ) را ابراز داشتند.
در تالار اماكن متبركه حرم مطهر رضوي نيز به همين مناسبت آيينهاي مولودي خواني و مديحه سرايي با حضور توليت آستان قدس رضوي و نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي برگزار شد.
صحن جمهوري اسلامي حرم مطهر امام رضا(ع ) نيز شاهد سخنراني وعاظ در باب مناقب و سجايا و امتيازات امام اول شيعيان بود. همچنين به مناسبت 13 رجب سالروز ولادت اميرالمومنين علي (ع ) كه روز پدر نام گرفته است بازار خريد هديه براي پدران و همسران در مشهد گرم و پر رونق بود.
مردم مشهد و بانوان اين شهر نيز به پاس قدرداني از زحمات پدران و همسران خود با تقديم هدايايي از زحمات آنها قدرداني كردند.
همچنين در سالروز ميلاد خجسته و مبارك مولي الموحدين حضرت علي (ع ) شهر مقدس قم غرق در نور و شادي شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي عاشقان و شيفتگان خاندان امامت و ولايت با برپايي آيين هاي جشن و سرور و پخش نقل و شيريني اين عيد بزرگ را به يكديگر تبريك گفتند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س ) نيز به طرز باشكوهي آذين بندي و چراغاني شد و آيين هاي جشن و سرور در اين مكان مقدس برگزار و سخنرانان گوشه هايي از زندگاني گهربار آن حضرت را بيان كردند.
توليت آستان مقدسه حضرت معصومه (س ) نيز برنامه هاي مختلف جشن و سرور را با حضور خيل عظيم زائران و مجاوران ترتيب داد.
در دفاتر مراجع عظام تقليد و مقام معظم رهبري نيز آيين هايي به همين مناسبت با حضور شيفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع ) ترتيب يافت .
مسجد مقدس جمكران نيز در اين ايام با خيل عظيم زائران روبرو شد كه ضمن دعا و نيايش به درگاه الهي براي ظهور حضرت ولي عصر(عج ) آيين هاي جشن به مناسبت ميلاد خجسته مولود كعبه را برگزار كردند.
مسلمانان خارجي مقيم قم نيز با برگزاري آيين هاي جشن و سرور به شيوه سنتي نسبت به خاندان عصمت و طهارت (ع ) بويژه حضرت علي (ع ) اداي احترام نمودند.
مردم ميهمان نواز قم نيز به همين مناسبت با برپايي ايستگاههاي صلواتي به پذيرايي از زايران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه پرداختند.
همچنين گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از شيراز حاكي است كه همزمان با 13 رجب سالروز ميلاد خجسته پيشواي اول مسلمانان جهان آستان قدس حضرت احمدبن موسي شاهچراغ (ع ) در شيراز به عنوان كانون اصلي برگزاري آيين هاي مذهبي ميزبان دوستداران خاندان عصمت و طهارت بود.
به گزارش خبرنگار ايرنا به مناسبت ميلاد فرخنده امام علي (ع ) شهروندان شيرازي با برگزاري آيين هاي سرور و شادماني ميلاد بزرگ مرد عالم بشريت را گرامي داشتند.
به همين مناسبت در بقاع متبركه شيراز حسينيه ها و مساجد اين شهر آيين هاي مختلفي با حضور مردم برپا شد. از جمله مناطقي كه در شيراز جشن ميلاد حضرت علي (ع ) در آن باشكوه هر چه تمامتر برگزار شد حسينيه عاشقانه ثارالله حسينيه سيدالشهدا حسينيه شهداي شيراز ميدان آزادي و خيابانهاي منتهي به آن بود.
گزارش هاي رسيده از ساير شهرستانهاي فارس نيز حاكي است مردم با برگزاري آئين هايي ميلاد امام علي (ع ) را گرامي داشتند.
همچنين شهرستان ولايت مدار و شهيدپرور فومن در شب ميلاد حضرت اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام غرق در شادي و سرور بود. بدين مناسبت مراسم باشكوهي با حضور حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده امام جماعت مسجد جامع مردم هميشه در صحنه اين شهر حجت الاسلام فدوي جانشين نمايندگي ولي فقيه در سپاه گيلان شعباني فرماندار روحانيون معاون فرماندار دوست جلالي فرمانده سپاه فومن و جمعي از علما و روحانيون مسئولين خانواده هاي معظم شهدا برگزار شد. در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين مظفري امام جمعه شهرستان فومن به تفصيل در مورد نقش هدايت گر ائمه هدي عليهم السلام در هدايت بشري سخنراني نمود. همچنين محمدحسن حسن زاده مدير دارالقرآن عترت عليهم السلام و عضو هيئت امناي مسجد جامع و سرهنگ پاسدار دوست جلالي فرمانده سپاه فومن هر كدام سخناني در رابطه با جايگاه مهم و تاثيرگذار و غيرقابل انكار بسيج در مقابل تهديدهاي دشمن و دفاع از ارزشهاي انقلاب ايراد كردند.
 چهارشنبه 26 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 569]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن