تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814721397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زنداني فراري و وسوسه كلاهبرداري‌ از خانم‌ها به بهانه ازدواج‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: زنداني فراري و وسوسه كلاهبرداري‌ از خانم‌ها به بهانه ازدواج‌
جام جم آنلاين: مردي كه پس از فرار از زندان، با معرفي خود به عنوان استاد دانشگاه و اقوام يكي از مسوولان كشوري، به كلاهبرداري اقدام مي‌كرد، با تلاش كارآگاهان پايگاه دوم اطلاعات امنيت تهران دستگير شد.


به گزارش خبرنگار جام‌جم، شهريور سال گذشته زني به شعبه ششم بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 5 تهران مراجعه و از مرد خواستگار به اتهام كلاهبرداري شكايت كرد.

شاكي در تشريح ماجرا به بازپرس يونسي گفت: چندي پيش،‌از طريق يكي از آشنايانم با مردي به نام علي آشنا شدم و به دنبال اين آشنايي، وي خود را استاد دانشگاه و فردي عالي‌رتبه در يكي از اداره‌هاي دولتي معرفي كرد و گفت: خواهرش عروس يكي از مسوولان دولتي است. پس از شنيدن حرف‌هاي وي، مطمئن شدم كه مرد خواستگار، فرد بانفوذي است و با ازدواج با وي خوشبخت مي‌شوم.

20 ميليون كلاهبرداري مرد خواستگار

شاكي ادامه داد: مرد به منزلمان آمد و از من خواستگاري كرد و قرار شد پس از اجاره يك آپارتمان مناسب، عقد و زندگي مشتركمان را شروع كنيم. چند روز بعد، مرد مورد علاقه‌ام با من قرار ملاقاتي گذاشت و گفت كه براي اجاره يك منزل مناسب به 20 ميليون تومان پول ديگر احتياج دارد بنابراين 20 ميليون تومان به وي پرداختم و قرار شد هفته بعد براي ديدن منزل اجاره‌اي برويم كه مرد مورد علاقه‌ام يكباره ناپديد شد و جستجو براي يافتن وي بي‌نتيجه ماند و متوجه شدم او كلاهبردار بوده است.

به اين ترتيب، پرونده براي ادامه تحقيقات در اختيار پليس آگاهي تهران قرار گرفت و ماموران با اطلاعاتي كه از شاكي به دست آوردند، به چهره‌نگاري رايانه‌اي از كلاهبردار فراري پرداختند و جستجو براي يافتن وي آغاز شد تا اين كه يك ماه بعد، زن ديگري شكايت مشابهي به مركز پليس ارائه كرد.

طلبكاران خودروي زن جوان را بابت بدهي بردند

اين زن در تشريح ماجرا به پليس گفت: چند هفته پيش با مردي آشنا شدم كه خود را از اقوام يكي از مسوولان كشور معرفي و بيان مي‌كرد كه وضعيت مالي مناسبي دارد و مي‌تواند مرا خوشبخت كند.

به مرور به هم علاقه‌مند شديم و تصميم گرفتيم ازدواج كنيم تا اين كه 2 هفته پيش همراه مرد مورد علاقه‌ام به يكي از پارك‌هاي تهران رفتيم كه 5 مرد جوان راهمان را سد كردند و گفتند مرد مورد علاقه‌ام به آنها 5 ميليون تومان بدهكار است و بايد آن را بپردازد.

پس از شنيدن اين حرف‌ها از مردان ناشناس، مرد مورد علاقه‌ام با التماس از من خواست خودرويم را در قبال طلبش به آنها تحويل دهم تا وي روز بعد، خودروي ديگري برايم بخرد. به خاطر علاقه‌اي كه به وي داشتم، قبول كردم و خودرويم را در اختيار مردان طلبكار گذاشتم و از مرد مورد علاقه‌ام خداحافظي كردم و يكباره وي ناپديد و از او و خودرويم خبري نشد.

ماموران با بررسي روي اين 2 پرونده پي بردند تصاوير رايانه‌اي از مردان كلاهبردار با هم شباهت دارند و يك نفر را نشان مي‌دهند.

دستگيري راننده، راز كلاهبرداري مرد خواستگار را فاش كرد

ماموران مشخصات خودروي زن شاكي را به تمامي مراكز پليس مخابره كردند تا اين كه چند ماه بعد، خودروي مسروقه در يكي از محله‌هاي تهران توقيف شد و راننده آن كه مرد جواني بود، بازداشت شد و براي ادامه تحقيقات به مركز پليس انتقال يافت.

اين مرد در بازجويي‌هاي پليسي، راز سرقت خودروي زن جوان را فاش كرد و گفت: دوستم عليرضا كه يك متهم سابقه‌دار است با شاكي آشنا شد و به دروغ قصد داشت با وي ازدواج كند. بنابراين طبق نقشه من و دوستانم به عنوان طلبكاران دروغين به محل ملاقات عليرضا و دختر مورد علاقه‌اش رفتيم و خودروي شاكي را به دست آورديم.

دريافت وام‌ بهانه‌اي براي كلاهبرداري‌

به دنبال اظهارات اين مرد، عليرضا به اتهام كلاهبرداري تحت تعقيب پليس قرار گرفت. تا اين كه اوايل امسال، يكي از مسوولان حسينيه‌اي در شهرك غرب تهران به مركز پليس مراجعه و بيان كرد، چند هفته پيش مردي به مركزمان مراجعه و خود را فردي خير و از كاركنان عالي‌رتبه قوه قضاييه معرفي و بيان كرد كه مي‌تواند براي حسينيه وام دريافت كند و حتي براي جلب اعتمادمان نذري و خيرات هم داد بنابراين به وي اعتماد كرديم و 5 ميليون تومان به وي پرداختيم تا با ارائه آن به مسوولان صندوق وام، نام حسينيه‌مان را در فهرست وام‌گيرندگان ثبت كند تا 10 روزه وام 15 ميليون توماني بدون بهره دريافت كنيم.

وي پس از چند روز متواري شد.

اسناد و مهرهاي جعلي در منزل زنداني فراري‌

جستجوهاي پليسي براي يافتن مرد شياد كه با نام‌هاي جعلي، خود را به شاكيان معرفي و اقدام به كلاهبرداري ميليوني كرده بود، ادامه داشت تا اين كه با توجه به حساسيت موضوع، پرونده مرد شياد 10 روز پيش در اختيار كارآگاهان پايگاه دوم اطلاعات امنيت تهران قرار گرفت و تحقيقات براي يافتن مرد شياد ادامه يافت تا عاقبت مخفيگاه وي شامگاه 23 تير امسال در يك آپارتمان اجاره‌‌اي در شمال تهران شناسايي و وي دستگيرشد و از مخفيگاه متهم، تعداد زيادي مهرهاي افراد مختلف، اعم از حقيقي و حقوقي، اداره‌هاي دولتي، شناسنامه و اسناد و مدارك و قولنامه‌هاي جعلي و برگه‌هايي مبني بر جعل امضاي چند تن از مسئولان كشف و ضبط شد.

با انتقال متهم به پايگاه دوم اطلاعات امنيت تهران، وي مورد بازجويي قرار گرفت و راز كلاهبرداري‌هاي خود را فاش كرد. كارآگاهان در بررسي از سوابق متهم پي بردند كه وي عليرضا نام دارد و داراي چندين فقره سابقه كيفري درخصوص جعل و كلاهبرداري است و چندي پيش هم با گرفتن مرخصي از زندان كرمانشاه متواري شده است.

اعتراف به 4 فقره كلاهبرداري‌

روز گذشته عليرضا كلاهبردار براي ادامه تحقيقات به شعبه ششم بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 5 تهران انتقال يافت و با اعتراف به چندين فقره كلاهبرداري و فريب زنان با قرار قانوني بازداشت شد و تحقيقات تكميلي از وي براي فاش شدن ديگر جرايم ادامه دارد.
 چهارشنبه 26 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن