تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815570872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

15 استان از خدمات پزشكان متخصص محرومند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: 15 استان از خدمات پزشكان متخصص محرومند
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/04/26
رئيس دبيرخانه و دبير شوراي اموزش تخصصي دندانپزشكي وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشكي گفت: نيمي از استان هاي كشور از نيروهاي متخصص پزشكي محرومند.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر دكتر اكبر فاضل در مراسم گشايش يازدهمين همايش سه روزه انجمن اندودنتيست هاي ايران كه در هتل المپيك در حال برگزاري است افزود: طرح جامع نظام سلامت دندان در اين وزارتخانه در حال پيگيري و اجراست.
وي تصريح كرد: اين طرح در سه سطح خدمات بهداشتي و پيشگيري، خدمات عمومي و خدمات تخصصي اجرا مي شود.
فاضل با اشاره به كمبود مراكز عرضه خدمات تخصصي در كشور با بيان اينكه اكنون فقط در 15 استان كشور دانشكده تخصصي دندانپزشكي وجود دارد ابراز اميدواري كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده و همكاري دندانپزشكان در همه مراكز استان ها حداقل يك مركز تخصصي براي عرضه خدمات دندانپزشكي ايجاد شود.
وي همفكري انجمن هاي تخصصي پزشكي به ويژه دندانپزشكي را براي تحقق سند چشم انداز 20 ساله در زمينه مسائل علمي ضروري دانست و افزود: اگر برنامه هاي راهبردي انجمن هاي علمي با برنامه هاي كشوري همسو شود مي توان اهداف سند چشم انداز را محقق كرد.
فاضل خاطرنشان كرد: لازمه رسيدن به مقام نخست منطقه و 10 كشور برتر جهان، شناسايي و كسب شاخص هاي برتر است و انجمنهاي پزشكي بايد شاخص هاي بين المللي را براي راهبرد علمي خود تعريف كنند.
وي مشاركت فعال در همايش ها، ارائه مقاله به مجلات معتبر، شركت رزيدنت ها در امتحانات تخصصي مجامع بين المللي، موفقيت در ارتقاي شاخص هاي سلامت و پاسخگويي به نياز مردم را نمونه اي از اين شاخص ها برشمرد.
دبير شوراي اموزش تخصصي دندانپزشكي وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشكي با اشاره به اينكه اكنون در مرحله بازنگري دوره هاي تخصصي هستيم گفت: انجمن هاي علمي و پزشكي بايد در اين مرحله شرح وظايف دندانپزشكان را به صورت كارشناسانه تبيين كنند.
فاضل افزود: براي رسيدن به اهداف علمي راه سخت و دشواري پيش روست كه با مشاركت و همدلي يكديگر مي توان ان را پيمود.
وي نبود پزشكان متخصص پايدار در مناطق محروم را از مشكلات درماني اين مناطق و وزارت بهداشت بيان كرد و گفت: براي برطرف كردن اين مشكل تسهيلات ويژه اي براي نيروهاي بومي در نظر گرفته شده است.
فاضل تصريح كرد: امسال 167 ظرفيت ازاد براي رشته هاي تخصصي پزشكي براي نقاط محروم در نظر گرفته شده است.
وي گفت: عدالت اجتماعي حكم مي كند كه نيروهاي متخصص پزشكي در خدمت احاد جامعه قرار گيرند نه اينكه در شهرهاي بزرگ حضور يابند و نقاط محروم از انان استفاده نكنند.
كد0001/10107/148
 چهارشنبه 26 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن