تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804107523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گزارشي از پروژه‌هاي عمراني به اعضاي شوراي شهر؛ معاون فني و عمراني شهردار تهران خبر داد: گشايش تونل «نيايش - صدر» از شهريور ماه امسال


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در گزارشي از پروژه‌هاي عمراني به اعضاي شوراي شهر؛ معاون فني و عمراني شهردار تهران خبر داد: گشايش تونل «نيايش - صدر» از شهريور ماه امسال
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

معاون فني و عمراني شهردار تهران از شروع به كار پروژه‌ تونل نيايش - صدر، از شهريور ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهري ايسنا، احمد دنيا مالي صبح امروز در يكصد و چهاردهمين جلسه علني شوراي شهر تهران گزارشي از فعاليتهاي عمراني پايتخت را ارائه كرد.

وي در مورد پروژه‌ تونل نيايش به صدر توضيح داد: براي اجراي اين پروژه يك مشاور ايراني و يك مشاور خارجي انتخاب شده است و با انتخاب پيمانكار تا پايان تير ماه سال جاري كار احداث تونل نيايش به صدر به طول 4 كيلومتر تا شهريور ماه آغاز مي‌شود.

وي ادامه داد: حركت شرق به غرب اين پروژه به شكل تونل از بزرگراه مدرس آغاز و از زير خيابان آفريقا، وليعصر (ع) و پارك ملت گذشته و به بزرگراه نيايش وصل مي‌شود.

به گفته‌ دنيا مالي در اين پروژه سه لاين براي خودروها پيش‌بيني شده و در مسير غرب به شرق، بخشي از پروژه، از روي زمين به بزرگراه صدر منتقل مي‌شود.

معاون شهردار تهران افزود: اين تونل بيش از 4 كيلومتر خواهد بود؛ اما تلاش مي‌كنيم كه اين مسافت كاهش يابد.

همچنين در مورد كاهش زمان بهره‌برداري از پروژه تا كمتر از 30 ماه، در صورت تامين اعتبار لازم، پيش‌بيني‌هايي شده است.

دنيامالي همچنين درباره‌ پروژه‌ تونل توحيد نيز خاطرنشان كرد: محورهاي اتصالي تونل تا ميدان توحيد از نيمه مرداد ماه به اتمام مي‌رسد.

معاون فني عمراني شهردار تهران گفت: تأسيسات تونل توحيد نسبت به تونل رسالت متفاوت است و اضافه شدن هر يك متر به اين تونل نياز به تغييراتي در سيستم تهويه دارد.

به گزارش ايسنا، وي در ادامه صحبت‌هاي خود در مورد پروژه تونل‌هاي جمع‌آوري آبهاي سطحي گفت: سال گذشته 26 ميليارد تومان براي احداث اين تونل‌ها در نظر گرفته شد كه اين رقم با توجه به اهميت مساله در سال جاري به 100 ميليارد تومان افزايش پيدا كرد. هم اكنون 350 كيلومتر از اين تونل‌ها ساخته شده و پيش‌بيني مي‌شود نياز به 700 كيلومتر تونل در سطح شهر تهران براي جمع‌آوري آبهاي سطحي داشته باشيم.

دنيا مالي همچنين در مورد آخرين وضعيت اقدامات صورت گرفته در مورد سازه‌ برج ميلاد گفت: در مورد مصالح اين بخش از پروژه ، مانند شيشه، به دليل تغييراتي در همكاري با پيمانكار با مشكل مواجه شديم و شهرداري مجبور شد پيمانكار شيشه‌هاي راس سازه را سه مرتبه عوض كند.

معاون فني و عمراني شهردار تهران تاكيد كرد: علي‌رغم همه‌ اين مشكلات، برج ميلاد 10 مهر ماه افتتاح خواهد شد و در حال حاضر نيز راه‌هاي دسترسي به برج در حال تكميل است.

وي همچنين از نصب كامل دو آسانسور از شش آسانسور برج ميلاد خبر داد و گفت: سرعت حركت آسانسورها در برج ميلاد 7 متر در هر ثانيه است كه در نتيجه فاصله 175 متري برج را كمتر از يك دقيقه طي مي‌كند.

دنيامالي درباره‌ احداث بزرگراه شهيد زين‌الدين از بزرگراه امام علي (ع) تا سه راه آزمايش نيز تصريح كرد: در اين محدوده حدود 400 ملك وجود دارد كه تا كنون 180 ملك آن تملك شده و به دليل مهم بودن اين محور تا كنون تغييراتي را در آن ايجاد كرده‌ايم.

دنيا مالي يكي از پروژه‌هاي بسيار مهم عمراني شهر تهران را بزرگراه سرخه‌ حصار در محور ميدان كلاهدوز تا سه راه آزمايش عنوان كرد و گفت: احداث اين پروژه در زمان مديريت شهري قبلي آغاز شده بود و اگر مشكلات خاصي به وجود نيايد تا مهر ماه طبق قول پيمانكار اين پروژه پايان مي‌يابد.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران يكي از مهمترين معارضان در اين محور را شركت هوا فضا عنوان كرد و گفت: شهرداري با شركت هوافضا براي تملك اين محدوده، با 6 ميليارد تومان به توافق رسيده كه هم اكنون 5 ميليارد آن پرداخت شده و پيشرفت فيزيكي اين پروژه در حال حاضر 65 درصد است.

دنيا مالي، پروژه‌ سه راه آزمايش را در نوع خود پروژه‌اي بي‌نظير در كشور خواند و گفت: اين پروژه جزو تقاطع‌هاي چند سطحي بسيار مهم است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ معاون فني عمراني شهردار تهران در ادامه گزارش خود به مشكلات احداث پل در ميدان رسالت و تعريض ادامه بزرگراه رسالت اشاره كرد و گفت: تمام مشكلات در اين پروژه برطرف شده و در حال حاضر مشغول ديوار سازي‌هاي زيرگذر ميدان هستيم و اين پروژه تا مهر ماه تكميل و آماده‌ي بهره‌برداري مي‌شود.

دنيامالي، درباره احداث پل در محور شيخ فضل‌الله نوري تا خيابان محمدعلي جناح گفت: ترافيك در اين محدوده بسيار حساس است و شهرداري در عين حال قصد دارد پل اين محدوده را به شكل المان زيباي شهري طراحي كند.

وي تصريح كرد: براي احداث اين پل، يك مسابقه برگزار و طرح‌هاي پيشنهادي بهتر برگزيده شدند و تكنولوژي‌هاي خاصي در سازه اين پل به كار مي‌رود.

دنيا مالي يكي از معارضان اصلي اين پروژه را بيمارستان رواني آزادي عنوان كرد و گفت: هنوز هيچ توافقي با مسوولان اين بيمارستان صورت نگرفته است اما مي‌توان كار احداث پروژه را آغاز كرد و در حين كار در مورد معارض نيز تصميم‌گيري كرد.

به گزارش ايسنا، معاون فني و عمراني شهردار تهران در اين جلسه، همچنين در مورد پروژه‌هايي مانند پل جواديه، بزرگراه آزادگان تا همت، بزرگراه يادگار امام (ره) تا ميدان آزادي و بزرگراه افسريه تا ابتداي تا جاده‌ خراسان توضيح داد.

دنيا مالي درباره‌ بودجه‌ معاونت فني عمراني نيز گفت: 16 درصد از بودجه كل شهرداري در سال جاري به بودجه‌ معاونت فني و عمراني شهر تهران اختصاص پيدا كرده است.

وي به تعهدي شدن بخشي از بودجه‌ شهرداري تهران اشاره كرد و گفت: بودجه‌ معاونت فني عمراني با توجه به بودجه نقدي و تعهدي 90 درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.

به گزارش ايسنا در ادامه اين جلسه، برخي از اعضاي شورا در مورد توضيحات معاون فني عمراني شهردار تهران موضوعاتي را مطرح كردند.

از جمله حمزه شكيب، رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: ايمني، هزينه و سرعت انجام كار در مديريت يك پروژه به خصوص در تونل توحيد بايد مد نظر قرار گيرد و توجه شود كه انباشت مصالح سبب كند شدن كار و افزايش هزينه‌ها مي‌شود.

وي در مورد پروژه‌ي تونل نيايش به صدر گفت: قبل از اين كه كلنگ اجراي اين پروژه بر زمين بخورد، بايد مصوبه‌ احداث را از شورا اخذ كند، تا نظرات كميسيون عمران و كارشناسان آن نيز در احداث اين تونل لحاظ شود.

شكيب در ادامه به لزوم احداث كانال مشترك تاسيسات اشاره كرد و گفت: طرح جامع براي ايجاد كانال‌هاي مشترك تهيه شده و قرار بود در سال 85 احداث كانال مشترك در منطقه 22 به صورت پايلوت اجرا شود.

وي افزود: بايد در احداث پروژه‌هاي جديد شهر تهران، احداث كانال مشترك تاسيسات نيز مد نظر قرار گيرد تا مشكلات مربوط به كانالهاي تاسيساتي برطرف شود.

رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران، همچنين خطاب به دنيامالي، پرسيد: بودجه حوزه معاونت عمراني در سال گذشته 26 درصد بود، اما در سال جاري به 19 درصد رسيده، علت اين امر چيست؟ آيا به اين دليل است كه اين معاونت نمي‌تواند كارهاي بزرگ عمراني را انجام دهد؟

وي در ادامه تصريح كرد: در مورد كيفيت پروژه‌ها نيز بايد با توجه به اختصاص 90 درصد بودجه‌ عمراني شهرداري به اين حوزه پروژه‌ها تعريف شوند و به عنوان مثال انتظار اين است كه عمر مفيد آسفالت‌ها افزايش پيدا كند.

شكيب افزود: با توجه به اين كه زمستان هر سال با موضوع تخريب آسفالت‌ خيابانها روبرو هستيم آيا معاونت فني و عمراني مي‌تواند تضمين دهد كه عمر مفيد آسفالت‌ها حفظ مي‌شود.

به گزارش ايسنا، پس از طرح اين سوال از سوي شكيب، دنيا مالي، معاون فني و عمراني شهرداري تهران گفت: مطمئن باشيد كه كيفيت آسفالت، مورد نظر ماست؛ اما نمي‌توانيم بگوييم كه اين كيفيت در حد اعلي قرار دارد.

وي گفت: سرماي زمستان سال گذشته، بي‌سابقه بود و بسياري از شبكه‌ راه‌هاي كشور دچار آسيب شد، اما طبق نظر كارشناسان وزارت راه، عملكرد شبكه معابر تهران در زمستان سال گذشته مناسب و مطلوب بود.

رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران، در مورد ايجاد كانال مشترك تاسيسات نيز گفت: دستگاه‌هاي مختلف در اين خصوص استانداردهاي خاص خود را دارند و همه آنها با بحث همجواري موافق نيستند.

وي تاكيد كرد: برخي از دستگاه‌ها براي ايجاد تاسيسات خود شرايط خاصي دارند؛ البته در پروژه‌هاي جديد، موضوع ايجاد كانال مشترك تاسيساتي را ابلاغ كرده‌ايم تا دستگاه‌هايي كه با همجواري تاسيسات موافق هستند، همكاري كند.

وي يادآور شد: تمام شبكه‌هاي تاسيساتي در شبكه معابر قرار نگرفته است.

معاون فني و عمراني شهردار تهران، در مورد كاهش سهم پروژه‌هاي عمراني از بودجه گفت: بودجه پروژه‌هاي عمراني كاهش نيافته و حتي بودجه اين بخش بيشتر از 91 درصد بودجه مركزي حوزه‌ي عمراني افزايش يافته است.

وي تاكيد كرد: در سال 87 با در نظر گرفتن بودجه متمم، اعتبار اين معاونت 400 ميليارد تومان بود كه در سال جاري به 835 ميليارد تومان افزايش يافته است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين جلسه همچنين معصومه ابتكار، رييس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران گفت: بايد ملاحظاتي در كنار پروژه‌هاي عمراني داشته باشيم و مشخص شود كه در اين حوزه انسان‌گرا هستيم يا خودروگرا؛ چرا كه در حال حاضر حتي يك سي‌ام اعتبارات بخش راه به پياده‌روسازي اختصاص نيافته است.

وي به اجراي استانداردهاي بهداشت، محيط زيست و ايمني در كارگاه‌ پروژه‌هاي عمراني اشاره كرد و گفت: بايد مشخص شود در اين حجم گسترده كارگاه‌هاي عمراني چند درصد از استانداردهاي HFE رعايت مي‌شود.

رييس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران ادامه داد: بر اساس اطلاعات ما، آلودگي هوا، فعاليت در تونل توحيد را براي كارگران مشكل كرده است.

ابتكار به مصوبه شوراي شهر مبني بر الزام شهرداري به انجام مطالعات زيست محيطي، اقتصادي، فني و اجتماعي پروژه‌هاي عمراني اشاره كرد و گفت: فراموش نكنيم روح مصوبات شورا اين است كه نتايج مطالعات را در پروژه‌هاي عمراني به كار ببريم.

وي در ادامه موضوع آلودگي صوتي بزرگراه‌هاي پيش‌بيني شده براي شهر تهران را مورد اشاره قرار داد و گفت: آلودگي صوتي در حال حاضر تبديل به يك معضل شده و خودروهاي سنگين به هيچ وجه داراي استانداردهاي لازم در اين زمينه نيستند و در ساعات پاياني شب آلودگي صوتي زيادي را ايجاد مي‌كنند. در حالي كه ما در مقابل اين مشكل فقط مي‌توانيم ديوار صوتي ايجاد كنيم.

رييس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران به پروژه‌هاي شركت خاكريز آب اشاره كرد و گفت: بر اساس نظر كارشناسان شركت آب و فاضلاب مي‌توانيم از اين آب‌ها براي مصارف آبياري در شهر تهران استفاده كنيم واين كه اين آبها را به جنوب تهران ببريم و براي آ‌نها هيچ برنامه‌اي نداشته باشيم درست نيست.

ابتكار خواستار انجام مطالعات زيست محيطي در جريان اجراي اين پروژه شد و گفت: وقتي بدون انجام مطالعات پروژه‌ها را شروع مي‌كنيم با حجم عظيمي از انتقادات و مشكلات روبرو خواهيم شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دنيا مالي در جواب گفته‌هاي ابتكار نيز گفت: بحث پياده‌رو سازي در مناطق 22 گانه تهران در حال انجام است و سازمان زيباسازي در اين خصوص برنامه‌هاي زيادي را اجرا كرده است .

وي ادامه داد: در مورد رعايت استانداردهاي HFE موفق به دريافت استانداردهايي شده‌ايم و به تمام پيمانكارانمان رعايت ايمني محيط كار كارگران را ابلاغ كرده‌ايم.

ابتكار در مورد مطالعات زيستي محيطي شركت خاكريز آب، گفت: موضوع استحصال از آب‌هاي زيرزميني سالهاست كه در دستور كار قرار دارد و در صورتي كه شوراي شهر بودجه مناسبي را در نظر بگيرد، مي‌توان اين كار را عملي كرد.

همچنين استفاده از 250 ميليون مترمكعب در سال موضوعي نيست كه در شرايط كم آبي تهران قابل گذشت باشد.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين جلسه، احمد مسجد جامعي، رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران، در مورد معماري و ملاحظات فرهنگي در سازه برج ميلاد گفت: برج ميلاد بايد شناسنامه‌ ايراني داشته باشد و تمام ضوابط هويتي و معماري ايراني در اين برج لحاظ شود؛ چرا كه ساخت اين برج به مسائل تاريخي و هويت ايراني توجه مستقيم دارد.

وي همچنين خاطرنشان كرد: برخي از طرح‌هاي عمراني بافت شهري تهران را به هم ريخته و در برخي موارد اين به هم ريختگي بر ميزان جرايم اضافه كرده و البته به عكس برخي از پروژه‌هاي عمراني اثرات مطلوبي را در بافت اجتماعي شهر داشته است.

به گفته وي اگر مطالعات فرهنگي و اجتماعي در جريان پروژه‌هاي عمراني مورد توجه قرار گيرد، از بروز جرم در بسياري از مسائل جلوگيري مي‌شود.

احمد دنيا مالي هم در پاسخ به مسجد جامعي گفت: تمام اين ضوابط مورد نظر در بخش‌هاي مختلف برج ميلاد رعايت شده است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 455]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن