تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815309425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام برنامه‌هاي فرهنگي اعتكاف حرم مطهر رضوي


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: اعلام برنامه‌هاي فرهنگي اعتكاف حرم مطهر رضوي


مشهد – خبرگزاري ايسكانيوز : از سوي معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي زمان، مكان و جزئيات برگزاري ويژه‌برنامه‌هاي مناسك پر فيض اعتكاف در حرم مطهر رضوي مصادف با 26 لغايت 28 تيرماه، اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران «ايسكانيوز»: امير خوراكيان افزود : اين برنامه‌ها از 26 لغايت 28 ماه جاري در قالب سخنراني، مديحه‌سرايي، قرائت قرآن كريم، اقامه نماز جماعت، قرائت ادعيه، بيان احكام، تشكيل حلقه‌هاي معرفت، اهداي هداياي فرهنگي و... به اجرا در مي‌آيد.
وي ادامه داد : اين ويژه‌برنامه‌ها از ساعت 3 بامداد روز چهارشنبه (26 تيرماه) با جلسه بيان احكام توسط حجت‌الاسلام حائري آغاز و با برپايي نماز جماعت صبح ادامه مي‌يابد.
قرائت قرآن توسط حميد شاكرنژاد در ساعت 10:45، مديحه‌سرايي و سخنراني حجت‌الاسلام علي اكبري، اقامه نماز ظهر و عصر، قرائت زيارت حضرت رضا(ع) توسط علي ملائكه در ساعت 13 و برپايي حلقه معرفت، برنامه‌هاي نيم روز اول اعتكاف هستند.
وي گفت: عصر همان روز، مراسم با جلسه بيان احكام به وسيله حجت‌الاسلام فلاح‌زاده در ساعت 19 و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و شب نيز با مديحه‌سرايي و سخنراني حجت‌الاسلام فرحزاد در ساعت 22:15 و قرائت زيارت جامعه كبيره در ساعت 23 پي گرفته مي‌شود و به اين ترتيب اولين روز از مناسك اعتكاف به پايان خواهد رسيد.
خوراكيان با اشاره به دومين روز از برگزاري اعتكاف افزود: اين برنامه‌ها با برگزاري نماز جماعت صبح آغاز مي‌شود و با قرائت زيارت حضرت رضا(ع) ادامه مي‌يابد. ساعت 9 صبح حلقه معرفت توسط اساتيد اداره پاسخگويي آستان قدس رضوي تشكيل و ساعت 10:30 حجت‌الاسلام فلاح‌زاده طي سخناني به بيان احكام مي‌پردازد. اقامه نماز ظهر و عصر و قرائت زيارت حضرت رضا(ع) نيز ديگر برنامه‌هاي دومين روز اعتكاف است.
عصر دومين روز از مناسك اعتكاف ساعت 19 روز پنجشنبه (27 تيرماه) حجت‌الاسلام فلاح‌زاده طي سخناني به بيان احكام پرداخته و حجت‌الاسلام گرايلي، امام جماعت نماز مغرب و عشا را برعهده خواهد گرفت تا پس از آن حجت‌الاسلام ماندگاري به ايراد سخنراني پرداخته و پس از مداحي، قرائت دعاي كميل در ساعت 23 برنامه‌هاي دومين روز نيز پايان مي‌يابد.
وي برنامه‌هاي سومين روز اين مناسك را متفاوت دانست و گفت: در آخرين روز از مناسك 3 روزه اعتكاف، مقارن با جمعه (28 تيرماه)، پس از نماز جماعت صبح دعاي پرفيض عهد در ايوان مقصوره قرائت خواهد شد.
وي بيان داشت : بار ديگر در ساعت 9 صبح اساتيد اداره پاسخگويي آستان قدس رضوي حلقه‌هاي معرفت را تشكيل داده و پس از آن معتكفين به استقبال نماز جمعه رفته و در ادامه، با تلاوت قرآن كريم اعمال ام داوود آغاز مي‌شود.
وي در خاتمه گفت : با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و اهداي هداياي فرهنگي آستان قدس رضوي در ساعت 20:30 مناسك سرشار از اخلاص و معنويت اعتكاف به پايان خواهد رسيد. //120
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن