محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831122618
«كلام امام» امام خميني:دعا بين خودتان و خداست؛اين فريادهاى شما نمىگذارد مردم استراحت كنند
واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: «كلام امام» امام خميني:دعا بين خودتان و خداست؛اين فريادهاى شما نمىگذارد مردم استراحت كنند
خبرگزاري انتخاب : مثل اينكه نصف شبها شروع مىكنند به فرياد و شعار دادن و دعا خواندن و تكبير گفتن، در صورتى كه همسايهها هستند و ناراحت مىشوند، مريضها هستند، معلولين هستند، بيمارستانها هست و اينها رنج مىبرند، و شما يك چيزى را كه مىخواهيد عبادت باشد، معصيت كبيره مىشود. اگر در سحر- فرض بكنيد- يك عدهاى بخواهند دعاى وحدت بخوانند، خوب، مىشود در داخل منزل خودشان، در داخل آن محلى كه هستند، در آن داخل، خودشان بخوانند. براى خدا مىخواهند بخوانند و بلندگو اگر دارند، بلندگو را در داخل بگذارند كه صدا بيرون نيايد ..
مشروح سخنان امام خميني "ره" در جمع ناطق نورى، على اكبر (وزير كشور)- كوچك زاده، على (فرمانده ژاندارمرى)- استانداران سراسر كشور- مسئولان و پرسنل دواير سياسى ايدئولوژيك ژاندارمرى با موضوعيت "حفظ شئونات اسلامى" در حسينيه جماران به تاريخ 17 مرداد 1361؛
بسم اللَّه الرحمن الرحيم.
تمام عالم محضر حق تعالى است.
از اينكه آقايان استاندارها و پرسنل ژاندارمرى در اينجا حاضرند و من مواجه با اين چهرههاى مصمم هستم، قدردانى مىكنم. من از زحمات همه آقايان ژاندارمرى در همه جا كه الآن براى اسلام فداكارى مىكنند و همينطور استاندارها كه در محلى هستند خدمت مىكنند، تشكر و تقدير مىكنم و براى همه آنها دعا مىكنم. من امروز بنا دارم كه موعظه كنم شما آقايان را و همه ارگانهايى كه در ايران هستند، بلكه همه ملت را. ما همه، تمام افرادى كه در كشور مشغول يك خدمت هستند و همينطور ملت، كه آن هم بحمداللَّه، مشغول خدمت به اين جمهورى اسلامى هستند، ما همه مسئول هستيم: كُلُّكُمْ راعٍ وَكُلُّكُمْ مَسْئُولْ (بحارالانوار، ج 72، ص 38: «هر يك از شما شبان (سرپرست) و هر يك از شما مسئوليد.») ما در همه امور، در همه كارهايى كه انجام مىدهيم، در امورى كه در افكار ما مىگذرد، در محضر حق تعالى هستيم؛ تمام عالم محضر اوست، خَلَجانهايى كه در قلوب همه مىگذرد، در محضر اوست.
و ما همه در هر امرى كه در دست ماست و در هر مسئوليتى كه در اين كشور به عهده داريم، مسئوليت بزرگى پيش خداى تبارك و تعالى داريم. تمام افرادى كه در جبههها به جنگ مشغولند و تمام كسانى كه جان خودشان را فداى اسلام مىكنند، همه اينها در محضر خداى تبارك و تعالى هستند و اجر هيچ يك از افراد ضايع نخواهد شد. چيزى كه براى خداست، باقى است: ما عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ وَ ما عِنْدَاللَّه باقٍ. (سوره نحل آيه 96: «آنچه نزد شماست (از مال و جاه دنيا) همه نابود خواهد شد، و آنچه نزد خداست تا ابد باقى خواهد ماند.») هر چيزى كه از ماست، اينها از بين مىرود و آن چيزى كه براى خداست و تقديم به محضر خداست او باقى مىماند ..
بستگى آبروى نظام به آبروى متصديان امر.
من به همه كسانى كه در اين كشور الآن مشغول يك خدمت هستند، عرض مىكنم كه توجه داشته باشيد كه آبروى جمهورى اسلامى كه آبروى اسلام است، حفظ كنيد.
جمهورى اسلامى امروز آبرويش بسته است به آبروى متصديان امر، و هركس در هر مقامى كه هست مسئوليت به اندازه حجم آن مقام دارد. حجم مسئوليت به اندازه حجم مقامى است كه شخصيتها دارند يا گروهها دارند. و توجه كنيد كه مبادا- خداى نخواسته- كارهايى از شما، از گروههايى كه در اين كشور خدمت مىكنند، سر بزند كه با جمهورى اسلامى سازش نداشته باشد. بايد كارها را تطبيق بدهيد با اسلام و با جمهورى اسلامى.
اگر- فى المَثَل- شما در هر مقامى كه هستيد، از مقام رياست جمهور تا بيايد به آنجايى كه به مردم عادى منتهى مىشود و افرادى كه در اين دستگاهها مشغول خدمت هستند، از آن كارمند كوچك و آن كسى كه دَمِ در براى پذيرش اشخاص گماشته شدهاند تا آن مقام بالايى كه بايد رسيدگى به امور مسلمين بكند، همه آنها مسئول هستند. كجرويها در محضر خداست و راست رويها هم در محضر اوست. ما بايد [در] فكر اين باشيم كه اين كارهايى كه به عهده ما قرار داده شده است، اين كارها را طورى انجام بدهيم كه مرضى خداى تبارك و تعالى باشد. و ما اگر اينجا بتوانيم از مسئوليت مقامات اينجا يك وقت شانه تهى كنيم يا كارى بكنيم كه آنها توجه نكنند، ملائكة اللَّه هستند و ثبت مىكنند و يك روزى سؤال مىشود از ما ..
معصيت بودن بعضى از كارهاى به ظاهر اسلامى.
گاهى مىشود كه كارهاى به ظاهر اسلامى، لكن با بىتوجهى و خلاف اسلام واقع مىشود. فى المَثَل، اشخاصى مىخواهند خدمت بكنند، پاسدارها مىخواهند خدمت بكنند، پليس مىخواهد خدمت بكند و قصدش هم خدمت است، لكن گاهى در كيفيت عمل طورى مىشود كه معصيت مىشود؛ مثلًا، من از اين كارهاى جزئى، خرده كارىها شروع مىكنم؛ مثلًا، مىخواهند در كميتهها، در جاهايى كه براى بسيج مهيا هستند، مىخواهند اينها خدمت بكنند، لكن گاهى همينهايى كه مىخواهند خدمت بكنند، يك كارهايى انجام مىدهند كه با موازين اسلامى درست در نمىآيد؛ مثل اينكه نصف شبها شروع مىكنند به فرياد و شعار دادن و دعا خواندن و تكبير گفتن، در صورتى كه همسايهها هستند و ناراحت مىشوند، مريضها هستند، معلولين هستند، بيمارستانها هست و اينها رنج مىبرند، و شما يك چيزى را كه مىخواهيد عبادت باشد، معصيت كبيره مىشود. اگر در سحر- فرض بكنيد- يك عدهاى بخواهند دعاى وحدت بخوانند، خوب، مىشود در داخل منزل خودشان، در داخل آن محلى كه هستند، در آن داخل، خودشان بخوانند. براى خدا مىخواهند بخوانند و بلندگو اگر دارند، بلندگو را در داخل بگذارند كه صدا بيرون نيايد ..
گاهى پيش من اشخاصى مىآيند و شكايت مىكنند كه تمام آرامش ما را بعضى از اين گروهها به هم مىزنند و حتى ما خواب نداريم. شما مىخواهيد يك كار عبادى بكنيد، مىخواهيد تظاهرات كنيد، مىخواهيد چه بكنيد، تبليغ كنيد، دعا بخوانيد شما، دعا بين خودتان و خداست. فرضاً بخواهيد يك اجتماعى باشد كه در آن اجتماع، دعا خوانده بشود، اينجا نبايد بلندگوهاى بزرگ را؛ پر قوّه را بيرون بگذارند و تمام افرادى كه در اين محله هستند يا محلههاى دور هستند، رنج ببرند از اين كار. اينها معصيت كبيره است كه الآن كه متوجه شديد، ديگر عذر نداريد. اذيت مسلم و آزار مؤمنين از بزرگترين گناهان كبيره است. شما مىخواهيد تبليغ كنيد، در بين خودتان مىخواهيد بكنيد، بكنيد؛ مانعى ندارد. در مراكز خودتان هرچه مىخواهيد دعا بكنيد، هرچه مىخواهيد تبليغ كنيد، هرچه مىخواهيد شعار بدهيد، لكن ملاحظه مردم ضعيف را، مردمى كه روز كار كردند و حالا مىخواهند استراحت كنند، اين مرضايى كه در بيمارستانها هستند، اين معلولينى كه از خود شما هستند و در جنگها معلول شدهاند و حالا مىخواهند استراحت كنند، [بكنيد؛] اين فريادهاى شما نمىگذارد آنها استراحت كنند. اين يك امر پايينى است كه من عرض كردم كه از اينجا بايد رتبه رتبه بالا برود؛ مثلًا، فرض كنيد كه شما مىخواهيد، پاسدارهاى عزيز و ساير اشخاصى كه متصدى اين امور هستند، مىخواهند يك خانهاى را كه فهميدهاند كه خانه تيمى است، آنجا را قبضه كنند- البته بايد هم بكنند لكن قبلًا بايد آنطور بررسى بشود كه صد درصد اين خانه، خانه تيمى است كه- خداى نخواسته- يك وقت در يك خانهاى به خيال خانه تيمى وارد بشوند به يك عده زن و بچه مردم و تا آمدهاند بفهمند چى است چند تا از بچه هايشان يا- خداى نخواسته- تلف شدهاند يا زخمى شدهاند. شما كار اسلامى مىخواهيد بكنيد، لكن يك وقت سر از يك كار بسيار، جنايت بزرگى سر در مىآورد ..
عدم سازگارى تشريفات با جمهورى اسلامى.
بايد تمام امورى كه انجام مىدهيد متوجه باشيد كه در محضر خداست و مسئوليت شما داريد. مسئوليت اينجا هم دارند، لكن آن مهمش مسئوليت الهى است. يا در فرض بفرماييد كه هر يك از اين ادارات دولتى كه هست كه مىخواهند خدمت كنند به مردم، از آن كسى كه دم در هست، پيشخدمت هست تا آنجايى كه- مثلًا- جاى رئيس هست، بايد توجه داشته باشند كه همه خدمتگزار اين مردم هستند، همه اجير اين مردم هستند، اجرت از اينها دارند مىگيرند براى خدمت و بايد با مردم رفتارشان رفتار انسانى، اسلامى باشد؛ اينطور نباشد كه يك كسى حالا احتياج پيدا كرده كه پيش اين- فرض كنيد- رئيس برود، از دم در ناملايم ببيند. خوب، در رژيم سابق اين مسائل بود و همه ما مناقشه مىكرديم.
اگر حالا هم بنا باشد كه يك همچو مسائلى باشد، اين به آبروى اسلام ضرر مىزند. آن وقت مىگفتند: رژيم شاهنشاهى، حالا شما يك كار نكرده را در تبليغاتى كه در خارج مىشود، بوق مىزنند برايش؛ فرضاً از اينكه يك كارى انجام بدهيد، يك كارى- خداى نخواسته- برخلاف موازين انجام بدهيد. يا فرض كنيد در جبههها كه بحمداللَّه، همه شماها منسجم و مشغول خدمت هستيد، وقتى كه اسرا را مىگيريد، اسراى مجروح را مىگيريد يا اسراى سالم را مىگيريد، توجه بكنيد كه اينها اسير شما هستند، اينها امروز تحت سلطه شما هستند و شما با اسرا بايد رفتارتان رفتار بسيار اسلامى و انسانى باشد، كه وقتى كه اين اسرا يك وقتى در محالّ خودشان رفتند، همه براى شما تبليغ كنند، نه اينكه- خداى نخواسته- براى يك كار جزئى، اينها دشمن بشوند و وقتى رفتند در محالّ خودشان، تبليغ سوء بكنند. اينها مسائلى است كه بايد تمام جهاتش را ملاحظه كرد ..
استانداريها موظفند به اينكه تمام افرادى كه در حيطه فرمان آنهاست، تحت نظر داشته باشند. تمام اين افراد خدمت بايد بكنند، خدمتگزار هستند. استاندارها خدمتگزار هستند. خدمت اينها بالاتر است، مسئوليت اينها هم بالاتر است. بايد اينها خدمت به مردم بكنند و توجه كنند كه مبادا يك وقت يك كسى احتياج به استاندار داشته باشد، نتواند او را ببيند. اين همان طاغوت است كه نمىگذارد اينطور بشود. اگر بنا باشد كه حالا هم باز اين تشريفاتى كه در آن زمان بود باشد، نمىشود كه ما جمهورى را اسلامى حساب كنيم.
البته نظام، لازم است و هرج و مرج نيست، لكن زياده روى كردن و مردم را تحت فشار گذاشتن، اين يك مسئله غير اسلامى است. همه استاندارها موظفند كه در آن محلى كه مىروند، نسبت به همه كسانى كه زير دست او هستند، توجه داشته باشند كه مبادا يك وقت برخلاف موازين اسلامى [كارى] واقع بشود ..
بر شفير جهنم بودن قاضى.
و از اينها بالاتر قضات هستند؛ قاضيهايى كه جان و مال و ناموس مردم در قبضه آنها و تحت نظر آنهاست. آنها بايد توجه بكنند، دقت بكنند و ملاحظه بكنند كه مبادا يك وقت يك مظلومى را آنها به اسم ظالم به حبس بيندازند يا- خداى نخواسته- به اعدام. اينها در اين دنيا مسئوليت دارند، اگر از زير بار مسئوليت اين دنيا فرار كنيد، از زيربار مسئوليت خدا فرار نمىتوانيد بكنيد. قاضى بر شفير جهنم است؛ عَلى شَفير النَّارِ ( مجمع الزوائد، ج 4، ص 193: «برلب آتش است.») او لب جهنم نشسته است. همه چيز مردم دست اين قضات است، چه قضات دادگاههاى انقلاب و چه قضات دادسراها و دادگستريها. بايد توجه بكنند اين قضات به اينكه اينها هم خدمتگزار هستند و كارشان بسيار حساس [است] و مسئوليتشان بسيار بزرگ و اگر- خداى نخواسته- لغزشى بكنند و جان يك مسلم، مال يك مسلم، ناموس يك مسلم به واسطه خطاى آنها، به واسطه- خداى نخواسته- تعمد آنها آسيب ببيند، در اين دنيا بايد محاكمه بشوند و اگر اينجا فرار از محاكمه كردند، در بارگاه حق تعالى هيچ نمىتوانند فرار كنند. همه كسانى كه در اين كشور به خدمت مشغول هستند، اينها بايد همه توجه داشته باشند كه آبروى اسلام كه مظهر بزرگش الآن جمهورى اسلامى است و ايرانيها بحمداللَّه، اين اسلام را در اينجا، اين رژيم اسلامى را در اينجا پياده كردند، بايد حفظ كنند، آبروى جمهورى اسلامى را حفظ كنند، بهانه دست بهانه جوها كه بدون بهانه هم به ما تاخت و تاز مىكنند، بهانه ديگر دست آنها ندهند ..
دفاع از جمهورى اسلامى، وظيفه همه.
و بايد شما آقايان، تمام قواى نظامى و انتظامى بدانند كه ما الآن هم در حال جنگ هستيم. جنگ ما تمام نشده است، جنگ ما هست. هميشه بين اسلام و غير اسلام جنگ است. و ما بايد توجه بكنيم به اينكه اين كارى را كه همهمان الآن قيام برايش كرديم و آن جمهورى اسلامى است و ابقاى جمهورى اسلامى، بايد دفاع از آن بكنيم. همه مردم موظفند در دفاع از اين جمهورى اسلامى. امروز كه در سرحدات ما جنگ است و آنها مىگويند ما خارج شديم از كشور اسلامى بكلى و گاهى هم از باب نفهمى، اقرار مىكنند كه نه، ما وارد هستيم در آنجا، بهطور كنايه اقرار مىكنند، ما الآن در آنجا به دفاع مشغوليم و مشغول دفاع از اسلام، دفاع از حيثيت مسلمين، دفاع از نواميس مسلمين هستيم. و مادامى كه در آنجا احتياج است بر افراد؛ تمام افراد؛ تمام، بى استثنا، آنهايى كه مىتوانند، قدرت دارند، براى آنها لازم است كه احتياج سرحدات را از حيث افراد و از حيث چيزهايى كه احتياج دارد آنجا، بر او تأمين كنند. البته يك واجب عينى نيست، يك واجب كفايى است. مادامى كه احتياج هست، بر همه واجب است. اگر يك دستهاى رفتند و كار را انجام دادند؛ يعنى، محتاج ديگر نبودند، از ديگران ساقط است، ولى مادامى كه احتياج است، به تمام افراد عيناً واجب است، لكن يك دستهاى اگر كار را انجام دادند، از ديگران ساقط مىشود. امروز هم باز احتياج هست. باز كشور ما محتاج به افراد جانباز، افراد سلحشور، افراد فداكار براى اسلام است ..
و ما الآن در همان مرزى كه هستيم و در همان مقدارى كه وارد در خاك عراق شدهايم براى دفاع از اسلام و دفاع از مملكت اسلامى، بايد ما اين كار را به اتمام برسانيم.
و مادامى كه آنها به شرايط ما عمل نكردهاند، جنگ ما باقى است. به مجرد اينكه بگويند ما خارج شديم، پذيرش ندارد. ما بايد خودمان بفهميم كه آنها خارج شدهاند. و ما مىدانيم كه آنها الآن هم در كشور ما هستند و الآن هم در بسيارى از جاها ساكن هستند و سنگر دارند و از خارج هم هر روز تقريباً، همه روز تقريباً آبادان را و بعضى شهرهاى ديگر را بمباران مىكنند. مادامى كه وضع اينطورى است و مادامى كه آنها به شرايطى كه قرار داده شده است و شرايط، همه شرايط عقلايى است؛ شرايطى است كه همه عقلاى عالم اين شرايط را مىپسندند و ما هيچ زورگويى نداريم و نمىخواهيم تحميل بكنيم، ما با شرايطمان؛ شرايطى كه از اول گفته شده است و تا حالا هم همان شرايط هست، در آن شرايط پايبند هستيم و مادامى كه اين شرايط حاصل نشده است ما در حال جنگ هستيم و ما با كسانى كه اشرار هستند نمىتوانيم صلح كنيم ..
تذكر به ائمه جمعه و ساير روحانيون.
من ان شاء اللَّه، اميدوارم كه شما، خود آقايان و كسانى كه، روحانيونى كه، روحانيون محترمى كه سروكار با آقايان دارند، در اين امورى كه پيش مىآيد، هدايت كنند كه مبادا- خداى نخواسته- يك جوانى توجه به مسائل نداشته باشد و يك كارى انجام بدهد كه با جمهورى اسلامى مناسب نيست؛ بايد روحانيون آنها را تذكر بدهند. و يك تذكر هم به روحانيون هست، به ائمه جمعه و جماعات و روحانيون ديگرى كه با مردم سرو كار دارند؛ آنها هم توجه بكنند به اينكه اين جمهورى اسلامى ربطش به آنها بيشتر از ديگران است و اين جمهورى اسلامى اگر از- خداى نخواسته- يك نفر روحانى صدمه ببيند، بيشتر از ديگران مؤاخذه دارد. بايد آقايان توجه بكنند، در رفتارشان، در كردارشان، در گفتارشان؛ چيزهايى كه مضر به حال جمهورى اسلامى [است] نزنند.
مسائلى كه با جمهورى اسلامى مخالف است و آنها گمان مىكنند كه نبايد هر مسئلهاى را گفت، نگويند. و بايد ما مسائل اسلامى را با طريق اسلام و شكايات را به طريق اسلامى رسيدگى كنيم؛ يعنى، قضات رسيدگى كنند و علماى اعلام هم در همه جا كه هستند و خصوصاً ائمه جمعهها كه با گروههاى زيادى سروكار دارند، بايد توجه بكنند كه در گفتارشان، در رفتارشان، همه چيز اسلامى باشد و- خداى نخواسته- يك مطلبى كه- فرض كنيد- كه يك استاندار را در محل خودش تضعيف مىكند، يك قوّه قضائيه را در محل خودش تضعيف مىكند، از اينها احتراز كنند كه ما الآن محتاج به اين هستيم كه در كشورمان آرامش باشد. و البته قضات بايد رسيدگى كنند به همه امور ..
و من اميدوارم كه همه ما موفق باشيم به خدمت كردن به اين ملتهاى مظلومى كه در تحت فشار ستمكاران الآن دارند دست و پا مىزنند و ملت مظلوم لبنان كه الآن در زير پاى صهيونيست دارد دست و پا مىزند و مع الأسف دادرسى براى آنها نيست و حكومتها غفلت دارند از مسائل يا هواهاى نفسانى نمىگذارد كه آنها به درد اين مردم، به داد اين مردم برسند. از خداى تبارك و تعالى، سلامت و سعادت همه مسلمين دنيا را خواستارم و از خدا مىخواهم كه قدرت نظامى و انتظامى ما را هرچه بيشتر قوى كند كه در خدمت به اسلام و خدمت به مسلمانان كوشا باشند. ان شاء اللَّه، همه شما و همه ملت سعادتمند باشند ..
- والسلام عليكم و رحمة اللَّه.
* صحيفه امام ؛ جلد 16؛ صفحه 409 تا 417
سه شنبه 25 تير 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]
-
گوناگون
پربازدیدترینها