تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815603330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كم هزينه ترين راه پيشگيري و درمان ديابت تحرك جسمي و تغذيه مناسب


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كم هزينه ترين راه پيشگيري و درمان ديابت تحرك جسمي و تغذيه مناسب
« حدود 250 ميليون نفر در سراسر جهان مبتلا به ديابت هستند و براساس آمار فدراسيون بين المللي ديابت تا 15 سال ديگر اين تعداد به 380 ميليون نفر مي رسد! »
« در هر سال 7 ميليون نفر به رقم مبتلايان به ديابت اضافه مي شوند! »
« در هر سال 3 8 ميليون نفر از بيماري هايي مي ميرند كه در ارتباط مستقيم با ديابت است مانند بيماري هاي قلبي عروقي چربي و فشار خون بالا. »
« در هر 10 ثانيه دو نفر در نتيجه عوارض ديابت از دنيا مي روند . »
« در ايران از هر 5 نفر يك نفر يا به ديابت مبتلاست و يا در معرض ابتلا به ديابت قرار دارد . »
« بيش از 1000 ميليارد تومان در سال هزينه عدم كنترل ديابت است ! »
« نتايج تحقيقات نشان ميدهد كه هزينه درمان ديابت نوع 1 همراه به عوارض 12 برابر و هزينه درمان ديابت نوع 2 باعوارض 24 برابر هزينه درمان بدون عوارض است . »
« در كشور ما متاسفانه با وجود استفاده از رژيم هاي مختلف درماني حدود 95 درصد ديابتي ها كنترل نامطلوبي دارند كه عمده ترين دلايل آن كم تحركي تغذيه نامناسب و افزايش متوسط طول عمر است . شايع ترين زمان تشخيص ديابت در ايران بين 50 ـ40 سالگي است يعني زماني كه متاسفانه ديابتي به دليل عدم آگاهي كافي از ديابت به يكي از علائم مستعد كننده عوارض ديررس ديابت مبتلا شده و هزينه هاي هنگفت درماني وي آغاز مي گردد! »
اين عناوين هشدار دهنده حاكي است كه بيشترين هزينه ديابت مربوط به مرحله پيشگيري ثالثيه يعني پيشگيري از عوارض ديررس ديابت است لذا ما ناگزيريم ديابت را در مراحل پيشگيري اوليه (شروع ابتلا) و ثانويه (جلوگيري از عوارض ) مهار كنيم كم هزينه ترين راه پيشگيري و درمان ديابت تحرك جسمي و تغذيه مناسب است . در همين راستا روز سوم مرداد ماه كه مصادف است با « روز تجليل از آموزش دهندگان ديابت » در حسينيه ارشاد همايشي برگزار ميشود . علاوه براين براي سومين سالي پي در پي از افراد ديابتي نوع 1 كه از كنترل مطلوب برخوردارند توسط انجمن ديابت ايران تقدير به عمل خواهد آمد
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن