تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815444208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چين آمادگي خود را براي گسترش همكاري‌هاي همه جانبه با ايران اعلام كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چين آمادگي خود را براي گسترش همكاري‌هاي همه جانبه با ايران اعلام كرد
سياسي. خارجي . سياسي . چين
پكن - يانگ جيه چي وزير خارجه چين روز دوشنبه آمادگي كشورش را براي توسعه و تعميق همكاري‌هاي دوجانبه با جمهوري اسلامي ايران در زمينه‌هاي مختلف اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا از پكن ، وزير خارجه چين امروز در ديدار سيد محمد علي حسيني فرستاده ويژه رييس جمهوري اسلامي ايران و پس از دريافت پيام كتبي دكتر محمود احمدي نژاد براي هو جين تائو رييس جمهوري چين ، روابط تهران - پكن را خوب و رو به رشد خواند.

وي گفت : ايران كشور مهمي در غرب آسياست و ما آماده توسعه روابط در تمامي زمينه‌ها با جمهوري اسلامي ايران هستيم .

وزيرخارجه چين جايگاه و موقعيت ايران در سازمان‌هاي منطقه‌اي و بين المللي از جمله سازمان همكاري شانگهاي را مهم و تاثير گذار خواند و گفت كه كشورش با عضويت ايران در اين سازمان مهم منطقه‌اي و اقتصادي مشكلي ندارد.

وزير خارجه چين افزود : پكن علاقه مند است همكاري‌هاي خود را در چارچوب سازمان همكاري شانگهاي با ايران تقويت كند.

وي گفت : در حال حاضر سند قانوني براي پذيرش اعضاي جديد در سازمان همكاري شانگهاي درحال تهيه است كه در اجلاس آتي سران سازمان همكاري شانگهاي در تاجيكستان مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

وي همچنين بارديگر مواضع كشورش درباره مساله هسته‌اي ايران را تشريح كرد و گفت : ما همچنان معتقديم كه مذاكرات سازنده و ديپلماتيك بهترين راه حل مساله هسته‌اي ايران است .

وزير خارجه چين كه كشورش ميزبان بازيهاي المپيك و پارالمپيك است ، از سفر آتي دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري ايران براي شركت در آيين افتتاحيه بازيهاي پارالمپيك استقبال كرد.

وزير خارجه چين گفت كه پيام كتبي آقاي احمدي نژاد را امروز به هو جين تائو رييس جمهوري خلق چين ارايه خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، سيد محمد علي حسيني فرستاده ويژه رييس جمهوري و معاون وزير خارجه كشورمان نيز در اين ديدار بر ضرورت توسعه و تعميق همكاري‌هاي همه جانبه ايران و چين تاكيد كرد و گفت : مواضع ايران و چين در بسياري از مسايل ، مشترك و نزديك به يكديگر است و بحمدالله چشم انداز روشني براي مناسبات دوكشور وجود دارد.

وي گفت : ايران به عنوان عضو ناظر سازمان همكاري شانگهاي تعاملات خوبي با ساير كشورهاي عضو و ناظر در اين سازمان داشته است و فعالانه در نشست‌هاي اين سازمان شركت كرده است .

وي با اشاره به تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي به مسايل و مشكلات افغانستان اشاره كرد وگفت : شرايط در افغانستان نگران‌كننده است و كشورهاي عضو سازمان همكاري شانگهاي مي‌توانند در يك چارچوب مناسب در جهت حل مشكلات منطقه و اين كشور همكاري كنند.

حسيني همچنين به مساله هسته‌اي ايران و ديدار آتي سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي و مسوول پرونده هسته‌اي ايران با خاوير سولانا اشاره كرد و گفت : در حاليكه ايران سرگرم بررسي بسته پيشنهادي گروه موسوم به پنج بعلاوه يك بود ، اتحاديه اروپا تحريم‌هاي تازه‌اي را عليه ايران تصويب كرد و اين اقدام تاسف بار و عجيب است.

وي گفت : ايران هرگاه گام تازه‌اي براي حل مسالمت آميز مساله هسته اي برداشته ، با تحريم‌هاي جديدي مواجه شده است كه اميدواريم اين رويكرد غرب در روند حل مساله هسته‌اي ايران اصلاح گردد.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن