تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815308886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه‌هاي اعتكاف در حرم مطهر رضوي اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: برنامه‌هاي اعتكاف در حرم مطهر رضوي اعلام شد
خبرگزاري فارس: معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي، زمان، مكان و جزييات برگزاري ويژه ‌برنامه‌هاي مناسك پر فيض اعتكاف در حرم مطهر رضوي مصادف با 26تا 28 تيرماه را اعلام كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از آستان قدس رضوي امير خوراكيان گفت: اين برنامه‌ها در قالب سخنراني، مديحه‌سرايي، قرائت قرآن كريم، اقامه نماز جماعت، قرائت ادعيه، بيان احكام، تشكيل حلقه‌هاي معرفت، اهداي هداياي فرهنگي و ... به اجرا در مي‌آيد.
وي اظهار داشت: اين ويژه‌ برنامه‌ها از ساعت سه بامداد روز چهارشنبه با جلسه بيان احكام آغاز و با برپايي نماز جماعت صبح ادامه مي‌يابد.
وي ادامه داد: قرائت قرآن، مديحه‌سرايي و سخنراني علي اكبري، اقامه نماز ظهر و عصر، قرائت زيارت حضرت رضا توسط علي ملائكه در ساعت 13 و برپايي حلقه معرفت، برنامه‌هاي نيم روز اول اعتكاف هستند.
خوراكيان گفت: عصر همان روز، مراسم با جلسه بيان احكام در ساعت 19، اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و شب نيز با مديحه‌سرايي و سخنراني در ساعت 22 و قرائت زيارت جامعه كبيره در ساعت 23 پي گرفته مي‌شود و به اين ترتيب نخستين روز از مناسك اعتكاف به پايان خواهد رسيد.
وي با اشاره به دومين روز از برگزاري اعتكاف افزود: اين برنامه‌ها با برگزاري نماز جماعت صبح آغاز مي‌شود و با قرائت زيارت حضرت رضا (ع) ادامه مي‌يابد. ساعت 9 صبح حلقه معرفت توسط اساتيد اداره پاسخگويي آستان قدس رضوي تشكيل و با بيان احكام ادامه مي‌يابد.
اقامه نماز ظهر و عصر و قرائت زيارت حضرت رضا نيز ديگر برنامه‌هاي دومين روز اعتكاف است.
خوراكيان ادامه داد: عصر دومين روز از مناسك اعتكاف ساعت 19 روز پنجشنبه بيان احكام را در بر دارد و پس از نماز مغرب و عشا، ماندگاري به ايراد سخنراني پرداخته و پس از مداحي، قرائت دعاي كميل در ساعت 23 پايان برنامه‌هاي دومين روز خواهد بود.
معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي برنامه‌هاي سومين روز اين مناسك را متفاوت دانست و گفت: در آخرين روز از مناسك سه روزه اعتكاف، مقارن با جمعه پس از نماز جماعت صبح دعاي پرفيض عهد در ايوان مقصوره قرائت خواهد شد.
همچنين ساعت 9 صبح بار ديگر اساتيد اداره پاسخگويي آستان قدس رضوي حلقه‌هاي معرفت را تشكيل داده و پس از آن معتكفين به استقبال نماز جمعه رفته و در ادامه با تلاوت قرآن كريم اعمال ام داوود آغاز مي‌شود.
به گفته خوراكيان در ادامه معتكفين با مديحه‌سرايي مداحان اهل‌بيت و قرائت دعاي ام داوود به استقبال نماز جماعت مغرب و عشا مي‌روند و در ساعت 30/20 نيز با اهداي هداياي فرهنگي آستان قدس رضوي مناسك اعتكاف به پايان خواهد رسيد.
انتهاي پيام/م
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن