تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812860378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رسالت رسانه‌ها در تحقق شعار نوآوري و شكوفايي/15آرين‌منش: رسانه‌ها عملكرد مسئولان در تحقق نوآوري و شكوفايي را واكاوي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رسالت رسانه‌ها در تحقق شعار نوآوري و شكوفايي/15آرين‌منش: رسانه‌ها عملكرد مسئولان در تحقق نوآوري و شكوفايي را واكاوي كنند
گروه سياسي: رسانه‌ها بايد عملكرد نهادها و سازمان‌ها را رصد كنند و به سراغ مسئولان بروند و فعاليت‌هاي آنان را در زمينه اجراي برنامه‌ريزي‌هاي مدبرانه و شجاعانه مقام معظم رهبري واكاوي كنند.
جواد آرين‌منش، نائب‌رئيس اول كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري‌ قرآني ايران(ايكنا) به اهداف بحث نوآوري كه توسط مقام معظم رهبري در ابتداي سال مطرح شد، اشاره داشت و نقش رسانه‌ها را در اين زمينه مورد ارزيابي قرار داد.

آرين‌منش اظهار كرد: هدف مقام معظم رهبري، از طرح اين سخنان، ايجاد نگاهي متفاوت نسبت به پديده‌هايي است كه مردم به آن مي‌نگرند و نيز ارائه ايده‌هاي نو براي بهبود وضع موجود است.

عضو كميسيون فرهنگي بيان داشت: حل مشكلات كشور در عرصه‌هاي اقتصادي، صنعتي، فرهنگي، سياسي و جبران عقب‌ماندگي‌هاي كشور در دستيابي به اهداف چشم‌انداز بيست‌ساله، نيازمند نوآوري، ابتكار، خلاقيت و استفاده از همه مهارت‌هاي حل مشكلات كشور در كوتاه‌مدت با طرح راه‌حل‌هاي ميانبر است.

آرين‌منش تأكيد كرد: ما فرصت اين را نداريم كه از راه‌هايي كه ديگران رفته‌اند تقليد كنيم؛ اساساً تقليد از ديگران به‌ويژه جوامع غربي، مورد قبول ما نيست و بايستي با هوشمندي و تكيه بر ارزش‌هاي بومي و اسلامي بتوانيم در جهت خودكفايي در همه ابعاد حركت كنيم.

وي در ادامه توضيح داد: از جمله الزامات اين نوآوري، تلاش رسانه‌ها و درگيرشدن آنان در ارتباط با اين موضوع، پرداختن به شعار سال و توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري است.

منتخب مردم مشهد تأكيد كرد: در كنار اين مسائل بايد فرصت‌ را مغتنم شمرده و از خطرها نهراسيم و از تجربيات ديگران استفاده كنيم. ما بايد به توانايي‌هاي خودمان ايمان داشته و حركت هماهنگي را در اين زمينه انجام دهيم.

آرين‌منش يادآور شد: رسانه‌ ملي و مطبوعات در نوآوري و الزامات آن و نيز راه‌هاي دستيابي به اين هدف مي‌توانند تلاش كنند آنان بايستي مطالبه رهبر معظم انقلاب را پيگيري كنند و از مسئولين بخواهند كه بيان كنند طي اين مدت كه از اعلام پيام نوروزي مقام معظم رهبري گذشته آنان چه اقداماتي در جهت عملياتي‌شدن اين رهنمود انجام داده‌اند.

نائب‌رئيس كميسيون فرهنگي در ادامه تأكيد كرد: اين مطالبه‌ وظيفه رسانه‌هاست، آنان نقش مؤثري در اين زمينه و دستيابي به اهداف مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب ايفا مي‌كنند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس توضيح داد: مقام معظم رهبري در آغاز سال جاري مقارن با سي‌سالگي انقلاب اسلامي فرمودند «امسال بايد فضاي نوآوري كشور را فرا گيرد و همه مسئولان خود را موظف بدانند با بهره‌گيري از امكانات مادي و معنوي، كارهاي نو و ابتكاري داشته باشند و راه‌هاي ميانبر در سايه مديريت صحيح، تدبير درست و حكمت در فعاليت‌هاي كشور وارد كنند تا كام مردم از ثمره اين تلاش‌ها شيرين شود»

آرين‌منش با طرح اين سؤال كه آيا مسئولان خود را موظف به انجام اين امور دانسته‌اند؟ گفت: رسانه‌ها بايد عملكرد نهادها و سازمان‌ها را رصد كنند و به سراغ مسئولان بروند و فعاليت‌هاي آنان را در زمينه اجراي برنامه‌ريزي‌هاي مدبرانه و شجاعانه مقام معظم رهبري واكاوي كنند.

نماينده مشهد در بخش ديگر سخنان خود عملكرد مطبوعات را در تحقق شعارهايي كه مقام معظم رهبري در اغاز هر سال بيان مي‌كنند را مورد ارزيابي قرار داد و بيان كرد: ما معمولاً در ارتباط با اين نامگذاري‌ها خيلي جدي و عملياتي برخورد نمي‌كنيم. نامگذاري بعد از اعلام پيام مقام معظم رهبري چند صباحي از سوي رسانه‌ها تكرار مي‌شود و بعد رها مي‌شود.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس تأكيد كرد: قرار نيست كه بخواهيم فقط شعار سال را زباناً اعلام كنيم، بايد مؤلفه‌هاي نوآوري را شناسايي كنيم و مفهوم آن را تبيين و انتظارات رهبر معظم انقلاب را واكاوي كنيم سپس برنامه عملي كه شامل دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي مي‌شود براي آن تدوين كنيم ولي متأسفانه اهتمام جدي براي عملياتي‌شدن آن تاكنون صورت نگرفته است.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن