تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816741303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

9ماه پس از ساماندهي خيابان مولوي؛ فرماندار تهران: مكان جديد پرنده‌فروشان زودتر تعيين شود نماينده شركت ساماندهي مشاغل: اعتبار احداث مراكز اختصاص نيافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: 9ماه پس از ساماندهي خيابان مولوي؛ فرماندار تهران: مكان جديد پرنده‌فروشان زودتر تعيين شود نماينده شركت ساماندهي مشاغل: اعتبار احداث مراكز اختصاص نيافته است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

9 ماه از اجراي طرح ساماندهي خيابان مولوي و نابساماني‌ در فروش پرندگان و حيوانات وحشي اين منطقه مي‌گذرد، اما هنوز صنف پرنده‌فروشان مكان جديدي ندارند و محل‌هاي تعيين شده براي فروش پرندگان علي‌رغم تائيد اداره محيط زيست و سازمان دامپزشكي شهر تهران، با اعتراضات مردمي مواجه است و ادامه كار متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار «شهري» ايسنا، حدود يك ماه پيش بود كه شهردار تهران در جريان بهره‌برداري از مركز مكانيزاسيون خدمات شهري در شرق تهران، با اعتراض مردم شهرك «والفجر» نسبت به احداث مركز فروش پرندگان در اين منطقه مواجه شد و پس از بازديد از محل اعلام كرد كه چنانچه اعتراضات مردمي تا اين حد زياد باشد، شهرداري اصراري بر احداث اين مركز ندارد، اما گويا اين اظهارات شهردار تهران، توسط سازمان ساماندهي مشاغل شهر تهران به اطلاع كميته پيگيري اين مسئله در فرمانداري تهران نرسيده است، چرا كه در جلسه امروز رسيدگي و پيگيري مسائل خيابان مولوي و در جريان توضيح اقدامات انجام شده نماينده فرمانداري و سازمان ساماندهي مشاغل بر سر محل احداث محل پرنده فروشان، اعتبار اختصاص يافته و دخالت شوراياري‌هاي اين شهرك، اختلاف نظر بوجود آمد.

به گزارش ايسنا، مهندس اندرزي ـ معاون عمراني فرماندار تهران ـ پس از اظهارات نمايندگان دستگاه‌هاي مختلف مرتبط با ساماندهي اين خيابان، تاكيد كرد: متاسفانه صنف مرتبط با پرنده‌فروشان و شركت ساماندهي مشاغل در مورد اعتبارات و وظايف خود اقدامات و همكاري‌هاي لازم را نداشته‌اند.

وي به بودجه 900 ميليون توماني شركت ساماندهي مشاغل مزاحم شهر تهران و تعيين پروژه احداث دو واحد عرضه پرندگان در شهر تهران اشاره كرد و گفت: چهار ماه از سال گذشته و هنوز هيچ اقدامي در راستاي تاسيس اين مراكز صورت نگرفته است.

اندرزي تاكيد كرد: اعتراض شوراياري يك محل، ملاك اولويت‌بندي براي چنين طرح مهمي نيست و اگر شوراياري اعتراضي دارد، مي‌تواند به شكل قانوني به شوراي شهر تهران مراجعه كند و نبايد شهرداري با نظر يك فرد كار را متوقف مي‌كرد.

به گزارش ايسنا، در اين حين، نماينده شركت ساماندهي مشاغل مزاحم شهر تهران يادآور شد كه علت توقف كار دستور شخص شهردار تهران بوده است كه اندرزي گفت: شما اين موضوع را الان مطرح كرديد و پيش از اين، اعلام نكرده بوديد!

اندرزي تصريح كرد: مرجع تشخيص احداث اين مركز، سازمان دامپزشكي و محيط زيست بوده‌اند و اين دو مركز نيز موافقت خود را اعلام كرده‌اند، اما با توجه به اعتراضات مردمي صورت گرفته، اين موضوع بايد مجددا مورد بررسي قرار گيرد.

منتظري ـ نماينده شركت ساماندهي مشاغل فراهم شهر تهران ـ نيز در ادامه تصريح كرد: علي‌رغم پيش‌بيني بودجه براي احداث مركز پرنده فروشي، هنوز هيچ اعتباري به اين امر اختصاص پيدا نكرده و اقدامات انجام شده نيز از محل اعتبارات اين شركت بوده است.

وي گفت: مركز ديگري را در جنوب تهران در نظر گرفته‌ايم و منتظر اعلام نظر نهايي سازمان محيط زيست و دامپزشكي شهر تهران هستيم.

ذبخ پرندگان و خريد آن براي مردم در اين 9 ماهه سخت شده است

به گزارش ايسنا، سرهنگ مسعود جعفري نسب ـ رييس پايگاه پنجم پليس امنيت شهر تهران ـ به پشتيباني حقوقي مناسبي كه در جريان اجراي طرح ساماندهي خيابان مولوي وجود داشت اشاره كرد و گفت: اين لكه چركين، بدون هيچ شكايتي به مراجع قضايي، برطرف شده، اما بايد در مورد مسائل بعدي پرنده‌فروشان و برخي از مسائل مرتبط با اين خيابان توجه بيشتري شود.

وي گفت: در حال حاضر ذبح پرندگان و خريد و فروش قانوني در اين منطقه بسيار سخت شده و بازار سياهي را براي فروش به وجود آْورده است و مردم دچار مشكل شده‌اند.

جعفري نسب با بيان اين كه در حال حاضر، حدود 300 دستفروش و حدود 100 پرنده فروش خيابان مولوي در روزهاي جمعه در پارك حقاني جمع مي‌شوند، افزود: نگذاشته‌ايم كه اين صنف آواره شوند، چرا كه جمعيت مرتبط با پرنده فروشان و افراد علاقمند به پرندگان تزئيني قابل توجه بوده و بهتر است كه بازار روز پارك حقاني در روزهاي جمعه به عنوان پارك پرندگان تزئيني شناخته شود و اختيارات ويژه به آن‌ها داده شود.

وي گفت: مشاغل وابسته به اين صنف بسيار زياد هستند و ما سعي كرده‌ايم، زنجيره پرنده‌فروشان را از هم جدا نكنيم، چرا كه پراكنده شدن پرنده‌فروشان در نقاط ديگر شهر، مشكلات زيادي را به همراه دارد.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين جلسه انصاري ـ رييس اداره محيط زيست شهر تهران ـ به مشكلات آلودگي محيط و كشتار نامناسب در اين خيابان اشاره كرد و گفت: پيش از اين، خريد و فروش جانوران قيمتي و حفاظت شده در اين خيابان صورت مي‌گرفت و سازمان محيط زيست به دليل بافت خاص اين خيابان، امكان برخورد را نداشت.

وي با تاكيد بر اين كه اداره محيط زيست شهر تهران، اجازه تاسيس مركز فروش پرندگان در شرق تهران را داده است و گفت: اميدواريم مسائل زيست محيطي با لحاظ كمترين خطر و آسيب محيطي پيش‌بيني شود، تا مشكلات خيابان مولوي تكرار نشود.

600 واحد خطرناك خيابان مولوي تخريب شد

ساعات كار اصناف در اين خيابان بازنگري شود

همچنين عرب ـ شهردار منطقه 12 شهرداري تهران ـ تخريب 600 واحد خطرناك قديمي را جزو نتايج خوب ساماندهي خيابان مولوي عنوان كرد و گفت: اين واحدها، محل تجمع افراد بي‌خانمان، معتاد و كارتن خواب شده بود. همچنين وجود انبارهاي متعدد و قديمي در اين محدوده مشكلات ترافيكي و مخاطراتي نظير آتش‌سوزي را در شرايط فعلي براي ما به همراه دارد و اميدواريم به اين موضوع هم رسيدگي شود.

وي گفت: در سال‌هاي گذشته، ساعات كار اصناف تا ساعت 14 عصر بود و امكان انجام خدمات شهري وجود داشت، اما در حال حاضر اصناف تا ساعت‌هاي پاياني شب فعال هستند و امكان خدمات رساني شهري نظير جمع‌آوري زباله‌ها به سختي وجود دارد.

9 ماه است كه به پرنده فروشان روي هوا قول مي‌دهيم

همه پرنده فروشان مولوي متخلف نبودند

در ادامه اين جلسه فراهاني ـ رييس مجموعه‌هاي صنفي شهرستان تهران ـ تصريح كرد: 9 ماه از زمان ساماندهي خيابان مولوي مي‌گذرد و پرنده‌فروشان مجاز اين خيابان كه از همين راه معيشت مي‌كردند، هر روز به ما مراجعه مي‌كنند و ما هم قول‌هاي روي هوا به آن‌ها مي‌دهيم.

وي با تاكيد بر اين مطلب كه بخش قابل توجهي از پرنده‌فروشان اين خيابان مجاز هستند و تخلفي نداشته‌اند، اظهاركرد: وظيفه ما ساماندهي پرنده‌فروشان داراي پروانه كسب است و بهتر است، براي ذبح مرغ در اين منطقه از فضاي يكي از كشتارگاه‌هاي موجود استفاده كنيم، تا مشكل بخش قابل توجهي از مردم در قرباني كردن حيوانات و اداي نذر برطرف شود.

خيابان مولوي مكان تهديد براي شهر تهران بود

مولوي تبديل به حاشيه امن بزهكاران شده بود

مكان جديد پرنده‌فروشان را با تعامل تعيين كنيد

به گزارش ايسنا، در ادامه اين جلسه كه در پايان به تقدير از برخي متوليان امر ساماندهي خيابان مولوي انجاميد، حسين طلا ـ فرماندار تهران ـ گفت: پديده‌هاي شهر تهران، تك عاملي نيستند و بايد براي ساماندهي آن‌ها چند دستگاه با يكديگر همكاري داشته باشند.

وي گفت: خيابان مولوي در طول چند دهه گذشته، فقط محل عرضه پرندگان نبود و آزار و اذيت حيوانات، فروش پرندگان زينتي حفاظت شده، فروش حيوانات وحشي و غيرمعمول نيز وجود داشت و در واقع خيابان مولوي و دالان خانه‌هاي اين منطقه، تبديل به يك باغ وحش حيوانات وحشي و قيمتي و نيز حاشيه امني براي بزهكاران شده بود.

وي افزود: در عين حال هر بار كه تهديدي جهاني نظير بيماري آنفولانزاي مرغي پيش مي‌آمد، اين خيابان به تنهايي يك تهديد بود و شيوع بيماري‌ها مي‌توانست، از آنجا شروع شود.

وي تاكيد كرد: بهتر است كه دستگاه‌هاي متولي هرچه زودتر با تعامل بيشتر، محل‌هاي جديد عرضه پرندگان را تعيين كنند.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم همچنين ابراهيم رضواني ـ مديركل امور اجتماعي استانداري تهران ـ تاكيد كرد: خيابان مولوي لكه خطرناك شهر تهران بود كه سال‌هاي سال، هيچ كس جرات دست زدن و ساماندهي آن را نداشت، اما در نهايت با همكاري دستگاه‌هاي مختلف، اين مشكل برطرف شد.

وي گفت: در مورد كشتارگاه‌هاي سنتي شهر تهران نيز مقاومت‌هايي صورت گرفته، اما با جديتي كه در اجرا وجود داشت، در سال گذشته، 9 كشتارگاه سنتي، تعطيل و ساماندهي شدند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن