تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820038978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

60 اثر ادبي همزمان با سي امين سالگرد انقلاب تاليف مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: 60 اثر ادبي همزمان با سي امين سالگرد انقلاب تاليف مي شود
خرم آباد - خبرگزاري مهر: دبير ستاد بزرگداشت سي امين سالگرد انقلاب اسلامي در حوزه هنري كشور گفت: پيش بيني مي شود در مناسبت سي ام سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي بيش از 60 اثر ادبي با موضوع انقلاب و دفاع مقدس در استانها تاليف شود.

حجت الاسلام سعيد فخرزاده در حاشيه نشست پژوهشي در جمع هنرمندان حوزه هنري لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد با اشاره به مبارزات پرشور مردم به رهبري حضرت امام خميني (ره) و به ثمر رسيدن انقلاب افزود: انقلاب اسلامي هويت ملي ايران اسلامي و نمونه والا و منحصر به فرد از اتحاد و وفاق ملي است.

وي اظهار داشت: ضرورت پاسداشت خاطرات انقلاب و انتقال آن به نسلهاي آينده موجب شده كه حوزه هنري كشور اقداماتي را در جهت توليد آثار با موضوع انقبلاب اسلامي و حمايت بيشتر از هنرمندان در دستور كار خود قرار دهد.

دبير ستاد بزرگداشت سي امين سالگرد انقلاب اسلامي در حوزه هنري كشور يادآور شد: در سال 72 دفتري به نام دفتر ادبيات انقلاب اسلامي در حوزه هنري كشور تشكيل شد كه تاكنون منابع اطلاعاتي عظيمي را با موضوع انقلاب اسلامي گردآوري و منتشر كرده است.

حجت الاسلام فخرزاده انتشار 10 جلد كتاب با عنوان روزشمار انقلاب مربوط به وقايع سالهاي 40 تا 43 و سالهاي 56 و 57 را از جمله آثار منتشر شده توسط دفتر ادبيات انقلاب اسلامي حوزه هنري ذكر كرد.

وي با بيان اينكه اطلاعات اين آثار از بيش از هزاران عنوان نشريه و با بهره گيري از نظرات محققان، كارشناسان و مصاحبه با شخصيتهاي انقلابي تهيه شده، پيش بيني كرد تاليفات ياد شده به 15 جلد برسد.

فخرزاده بيان داشت: همچنين تاليف كتاب روزشمار 15 خرداد نيز توسط دفتر ادبيات انقلاب اسلامي حوزه هنري كشور در دستور كار قرار دارد كه تاكنون دو جلد آن منتشر شده و پيش بيني مي شود تاليف اين كتاب نيز به 15 عنوان برسد.

دبير ستاد بزرگداشت سي امين سالگرد انقلاب اسلامي در حوزه هنري كشور حفظ و پاسداشت خاطرات و وقايع انقلاب اسلامي، جلوگيري از تحريف و به فراموشي سپرده شدن خاطرات و جمع آوري اطلاعات و اسناد تاريخي انقلاب در مناطق مختلف كشور را از اهداف دفتر ادبيات انقلاب اسلامي حوزه هنري عنوان كرد.

حجت الاسلام فخرزاده با بيان اينكه حوزه هنري كشور قصد دارد با حمايت از هنرمندان، نويسندگان و پژوهشگران آثاري را با موضوع خاطرات و وقايع انقلاب منتشر كند، بيان داشت: هم اكنون توليد و نشر آثار ادبي با اين موضوع در دستور كار حوزه هنري قرار دارد كه اميد است در ساير رشته هاي هنري اين مهم محقق شود.

اين مسئول تاليف دايره المعارف شخصيتها و رجال مثبت و منفي كشور از يكصد سال گذشته تاكنون با عنوان فرهنگ نام آوران را از ديگر فعاليتهاي دفتر ادبيات اسلامي حوزه هنري كشور ذكر كرد و افزود: تاكنون دو جلد از اين كتاب منتشر شده است.

دبير ستاد بزرگداشت سي امين سالگرد انقلاب اسلامي در حوزه هنري كشور ادامه داد: همچنين دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري كشور از سال 68 فعاليت خود را آغاز و تاكنون آثار ادبي بسياري را با موضوع دفاع مقدس (به ويژه خاطرات) منتشر كرده است.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن