تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816464035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*مشروح سخنان رييس جمهور* *گفت‌وگو بايد درشرايط عادلانه باشد *برخي مسايل دركشور بي‌جهت تابو شده‌است *افشاي مليت عوامل طرح ربودن رييس جمهور درعراق


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *مشروح سخنان رييس جمهور* *گفت‌وگو بايد درشرايط عادلانه باشد *برخي مسايل دركشور بي‌جهت تابو شده‌است *افشاي مليت عوامل طرح ربودن رييس جمهور درعراق


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور صبح روز يكشنبه درحاشيه‌ جلسه هيات دولت درجمع خبرنگاران حضور پيدا كرد و به پرسش‌هاي آن‌ها درباره مسائل مختلف داخلي و بين‌المللي پاسخ گفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) رييس‌جمهور با تبريك فرا رسيدن ميلاد مبارك امام جواد(ع) به ملت ايران و تبريك اين مناسبت به پدر بزرگوار اين حضرت، امام رضا (ع) گفت:« ان‌شاءالله ما هميشه پيرو اين امام بزرگوار باشيم.»

شرايط سياسي در منطقه و جهان كاملا به نفع ملت ايران در حال حركت است

دكتر محمود احمدي نژاد ادامه داد:« امروز بحمدالله ملت ايران و جمهوري اسلامي ايران در يك جايگاه ممتاز در عرصه جهاني قرار گرفته‌اند و شرايط سياسي در منطقه و جهان كاملا به نفع ملت ايران در حال حركت است. به فضل الهي و در زير سايه‌ رهبري عزيز، وحدت و همدلي در كشور حاكم است و ما در بخش‌هاي گوناگون، سرعت و پيشرفت كم‌نظيري را در بخش‌هاي علمي و صنعتي، فن‌آوري و تجارت شاهد هستيم. در بخش كشاورزي نيز علي‌رغم خشكسالي و سرماي‌ كم‌نظيري كه وجود داشت، كارها رو به اصلاح و پيشرفت است.»

كارهاي بزرگ بايد صورت بگيرد

وي با بيان اين‌كه «افق ما رو به جلوست و تاكيد داريم كه كارهاي بزرگ بايد صورت بگيرد» گفت:« البته هميشه در هنگام انجام كارهاي بزرگ موانعي وجود دارد و شيريني و زيبايي كارهاي بزرگ اين است كه از دل مشكلات عبور مي‌كند و به نتيجه مي‌رسد و ملت ايران در اين موضوع پرچمدار و آبديده است.»

ملت ايران پرچمدار صلح است

وي با اشاره به پيروزي‌هاي ملت ايران در عرصه‌هاي گوناگون اظهار كرد:« ديديد كه بدخواهان در يكي دو ماه اخير فضاي كاذبي را عليه جمهوري اسلامي درست كرده بودند و خوشبختانه اين فضاي كاذب مثل يخ در وسط تابستان آب شد و آن‌ها منفعل شدند.»

رييس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره جوسازي رسانه‌هاي غربي عليه جمهوري اسلامي با توجه به برگزاري رزمايش پيامبر اعظم(ص)3، گفت:« همان‌طور كه اشاره كردم بالاخره ويژگي‌هاي دشمنان مشخص و روشن است و آن‌ها هرجا كه خير و ارزش انساني و مجاهدت سازنده‌اي وجود داشته باشد با آن مخالفت مي‌كنند. آن‌ها هر جاي دنيا كه رفته‌اند جز كينه، بددلي و عقب‌افتادگي چيزي به جا نگذاشته‌اند. ملت ايران پرچمدار خوبي‌ها و صلح است و طبيعي است كه آن‌ها با ملت ايران مخالف باشند. طي 30 سال گذشته در هر فرصتي در پي آن بوده‌اند كه ضربه‌اي به اين ملت وارد كنند و پيش‌آگهي نيز نداده‌اند.»

نيروهاي مسلح ما دست هر متجاوزي را قطع مي‌كنند

وي با بيان اين‌كه « آن‌ها در مورد موضوع هسته‌يي و مسايل بين‌المللي در برابر ملت ايران شكست خورده هستند و كم آورده‌اند» گفت: « آن‌ها خيال مي‌كردند كه مثل گذشته با ايجاد فضاي تهديد كه ملت‌ها را مجبور مي‌كردند تسليم شوند، مي‌توانند ملت ايران را نيز به تسليم وادارند، ولي نتيجه‌اي نگرفتند. آن‌ها از يك طرف بسته‌اي براي مذاكره مي‌دهند و از آن طرف مي خواهند فضاي رعب و تهديد ايجاد كنند و در اين ارتباط فضاسازي مي‌كنند. بعضي آمدند و گفتند مساله‌اي كه شما با آن روبه‌رو شده‌ايد خطرناك است، در قضيه هسته‌يي كوتاه بياييد، اين‌ها(دشمنان) ديوانه هستند. ما به آن‌ها گفتيم كه مي‌دانيم آن‌ها ديوانه‌اند، ولي از ضربه زدن به ملت ايران نيز ناتوان هستند.»

وي با بيان اين‌كه « آن‌ها در تلاش بودند كه فضايي ايجاد كنند تا ملت ما را بترسانند» گفت:« نيروهاي نظامي و مسلح ما با آمادگي خود در واقع بادكنك توخالي آن‌ها را در معرض ديد جهانيان قرار دادند و طبيعي بود كه صحنه عوض شود و آن‌ها منفعل شوند. حرف‌هاي خنده‌داري مي‌زنند و مي‌گويند كه اين رزمايش برخلاف موازين بين‌المللي است. كدام موازين بين‌المللي؟ كي اين موازين تصويب شد؟ گويي موازين بين‌المللي خود آن‌ها هستند! و هر مساله‌اي را كه بگويند، موازين بين‌المللي است. ما در خاك خودمان قدرت بازدارندگي‌مان را به نمايش گذاشتيم و اين بخشي از آن بود و اكنون اين موج بازدارندگي دنيا را فرا گرفته است. اكنون آن‌ها آمده‌اند و مطالب جديدي مي‌گويند و مثلا مي‌گويند اين‌قدر موشك نبوده است. آن‌ها بايد بدانند كه ما تحت تاثير تبليغات قرار نمي‌گيريم. آن‌ها در آينده قدرت بازدارندگي ما را كه صدها برابر آن چيزي كه گوشه‌اي از آن به نمايش گذاشته شد خواهند ديد. نيروهاي مسلح ما در اوج آمادگي هستند و دست هر متجاوزي را قطع مي‌كنند.»

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: « در آمريكا عقلا آن‌قدر هستند كه اجازه ندهند برخي از افراد كه حرف‌هاي نادرستي مي‌زنند بخواهند چنين اشتباهي را انجام دهند و دست از پا خطا كنند.»

وي بار ديگر تاكيد كرد:« قدرت دفاعي ما هر دستي را كه بخواهد روي ماشه برود و تجاوز و تعرضي بكند از بيخ قطع مي‌كند.»

دولت مسوول ديپلماسي هسته‌يي است

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره واكنش رسانه‌هاي غربي به مقاله‌ اخير دكتر ولايتي درباره موضوع هسته‌يي و طرح عقب‌نشيني ايران از مواضع قبلي خود، گفت:« آقاي ولايتي انسان محترمي هستند، نظراتي دارند و اين نظرات را بيان مي‌كنند. همه در جمهوري اسلامي آزاد هستند كه نظرات خود را بگويند و ايشان نيز نظراتي داشته‌اند و اين نظرات شخصي را مطرح كردند. ولي ايشان دخالتي در تصميم‌گيري‌ها در موضوع هسته‌يي ندارند.»

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور تاكيد كرد:« مسير ديپلماسي هسته‌يي ما روشن و دولت مسوول اين كار است. در بخش‌هاي گوناگون با توجه به مواضع رهبري اين مديريت صورت مي‌گيرد. آن طرف كساني كه خوشحال شدند و درصدد بودند جشني راه بياندازند و بگويند كه ايران از مواضع خود عقب‌نشيني كرده است، ديدند كه اين جشن زمان زيادي ادامه پيدا نكرد. ملت ايران بر خواسته‌ خود تاكيد دارد و طبق موازين بين‌المللي حركت مي‌كند.»

گفت‌وگوها بايد در شرايط عادلانه باشد

وي هم‌چنين درباره كشورهايي كه به دنبال پيش‌شرط براي ايران در مذاكرات هستند گفت:« آن كسي كه بايد پيش‌شرط بگذارد ملت ايران است، آن‌هم براي كساني كه به آن‌ها اعتماد نداريم و رفتار آن‌ها بر اساس عدالت نبوده و برخلاف موازيني كه خود نوشته‌اند عمل كرده‌اند. هيچ وجهي ندارد كه ديگران بيايند براي ما پيش‌شرط بگذارند. اين بازي‌هاي تبليغاتي است و هدف از آن براي ما روشن است.»

وي با اشاره به‌ اين‌كه « قرار است گفت‌وگوهايي صورت بگيرد» گفت:« اين گفت‌وگوها بايد در شرايط عادلانه باشد و ملت ايران از حقوق خود عقب‌نشيني نخواهد كرد.»

احمدي‌نژاد هم‌چنين در پاسخ به اين سوال كه چرا روي بسته‌ پيشنهادي ما تاكيد نمي‌شود؟ گفت:« تاكيد ما بر مذاكرات بر روي پيشنهاداتي بود كه در بسته‌مان مطرح كرده بوديم و در واقع ما تاكيد بر آن داشتيم كه بايد روي مشتركات دو بسته بحث شود. بسته‌اي كه ما ارايه كرديم بسته جامعي است و در آن تمامي چالش‌هاي بين‌المللي مطرح شده و راه‌حل‌هاي عادلانه و انساني نيز در آن قرار گرفته است.»

وي خاطرنشان كرد: « كشورهاي زورگو بايد بداند كه ما وارد بازي سلطه‌ آن‌ها نخواهيم شد. پيشنهادات جمهوري اسلامي روشن است؛ اين پيشنهادات در جهت حل و فصل عادلانه و انساني مسايل است و در واقع ما در اين بسته مسايل اصلي كه بشر با آن روبه‌رو است را مورد ارزيابي قرار داده‌ايم. در واقع اين آزمايشي است كه طرف گفت‌وگو براي حل مسايل چگونه عمل مي‌كند.»

توسعه‌ روابط بين ملت‌ها را كار درستي مي‌دانيم

رييس‌جمهور درباره طرح مباحثي مبني بر ايجاد سركنسولگري در ايران از سوي آمريكايي‌ها و نظر جمهوري اسلامي در اين ارتباط اظهار كرد:« ما هنوز تقاضاي رسمي در اين ارتباط دريافت نكرده‌ايم. شما اگر يادتان باشد بعد از سفر اول به نيويورك، سازمان هواپيمايي كشور نامه‌اي به طرف مقابل خود نوشت و درخواست كرد كه پرواز مستقيم بين ايران و آمريكا ايجاد شود كه اين امر دلايلي داشت؛ يكي از دلايل آن اين بود كه صدها هزار نفر از تاجران، صنعتگران، دانشگاهيان و مردم آمريكا داوطلب بودند به ايران سفر كنند كه البته دولت آمريكا در اين ارتباط سخت‌گيري‌هايي مي‌كند و اجازه‌ نمي‌دهد. از طرف ديگر ايراني‌هايي در آمريكا هستند كه مي‌خواهند به صورت مستقيم به ايران سفر كنند. از طرف ديگر برخي از مردم ايران نيز فارغ از مناسبات سياسي دو كشور تمايل دارند كه به آمريكا سفر كنند و ارتباط خود را با ملت اين كشور گسترش دهند.»

وي با بيان اين‌كه « ما بر ارتباط بين ملت‌ها تاكيد داريم و توسعه‌ روابط بين ملت‌ها را كار درستي مي‌دانيم و به هر اقدامي كه باعث توسعه‌ روابط بين ملت‌ها شود كمك و از آن استقبال مي‌كنيم» افزود:« ملت ايران داراي ريشه‌هاي استواري است. ملت ايران ملتي انساني و اثرگذار است و هيچ نگراني از ارتباط گسترده‌ مردم با ساير ملت‌ها نداريم و از آن استقبال مي‌كنيم.»

بهبهاني سرپرست وزارت راه شد

وزيران كشور و اقتصاد در موعد قانوني معرفي مي‌شوند

وي هم‌چنين درباره اظهارات وزير كار در مورد سياست‌هاي انقباضي بانك‌ها و مسايلي كه در اين ارتباط بين جهرمي و مظاهري پيش آمده است، گفت:« اجازه بدهيد كه اين گفت‌وگوها بين مسوولان باشد و آن‌ها نظرات خود را مطرح كنند و بعد از اعلام اين نظرات، اين پيشنهادات در كميسيون اقتصادي مطرح و در مورد آن تصميم‌گيري ‌شود.»

رييس‌جمهور هم‌چنين در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا درباره‌ي معرفي وزراي كشور و اقتصاد گفت:« اين وزرا را در موعد قانوني معرفي مي‌كنيم.»

وي هم‌چنين خبر داد كه بهبهاني به عنوان سرپرست وزارت راه مشخص شده است.

يك سري مسايل در كشور ما بي‌جهت تبديل به تابو شده‌اند

رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره‌ برخي تغييرات گفت:« من درباره اين مسايل توضيحاتي خواهم داد ولي بايد بگويم يك سري مسايل در كشور ما بي‌جهت تبديل به تابو شده‌اند و بايد اين مسايل از بين برود و در واقع كنار گذاشته شود و به مسايل عادي تبديل شود.»

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه « ايجاد تغييرات يك امر عادي است و در واقع ما اين تغييرات را براي ايجاد بهبود و پيشرفت بيشتر در كارها انجام مي‌دهيم» ادامه داد:« مثل يك مربي كه تيم را هدايت مي‌كند و در واقع در برخي مواقع براي پيشبرد كار در تيم تغييراتي ايجاد مي‌كند، ما نيز اين تغييرات را ايجاد مي‌كنيم تا تيم بهتر كار كند و نتايج درست را بگيرد.»

براي آمريكايي‌ها دعوت‌نامه ورود به مذاكرات نفرستاده‌ايم

وي در ادامه درباره طرح پيش‌شرط از سوي آمريكا براي مذاكره با ايران و نظر جمهوري اسلامي در‌اين موضوع گفت:« ما با همه مذاكره مي‌كنيم. آمريكايي‌ها هم مي‌خواهند بيايند، بيايند. ما از آن‌ها دعوتي نمي‌كنيم. ما براي آن‌ها پست سفارشي و دعوت سه قبضه نفرستاده‌ايم كه با ما مذاكره كنند و اگر مي‌خواهند وارد مذاكرات شوند و خود را براي اين امر دعوت كرده‌اند، ديگر نبايد پيش‌شرط بگذارند. اين دوران گذشته است. ما بايد پيش‌شرط بگذاريم.»

مناسبات سياسي را نبايد در خدمت به مردم دخالت دهيم

وي درباره طرح مباحثي مبني بر اجراي طرح تحول اقتصادي بعد از انتخابات رياست جمهوري گفت:« در مورد اين موضوع نيز بايد تابوها شكسته شود و در واقع مناسبات سياسي را نبايد در خدمت به مردم دخالت دهيم. معتقديم كه اين كار بايد در كشور شروع شود و اين از نيمه دوم سال آغاز خواهد شد. معتقديم كه اين اصلاحات بايد صورت بگيرد و ساختار اصلاح شود و اين يك كار مهم است كه بايد شروع كنيم. در يك سال مانده به برگزاري انتخابات، دنيا متوقف نمي‌شود كه بگويد بگذاريم انتخابات رياست جمهوري ايران برگزار شود و بعد فعاليت‌هاي‌مان را انجام دهيم. ما بايد از اين فرصت استفاده كنيم.»

طرح تحول اقتصادي از نيمه دوم سال اجرايي مي‌شود

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه « مطالعات ما در اين زمينه در حال نهايي شدن است» گفت:« با آن‌كه بسته تقريبا از نظر ما نهايي شده بود، آن را به مشورت گذاشتيم و اجرايي شدن آن را هم از نيمه دوم سال شروع مي‌كنيم. هرچه زودتر اين امر انجام شود به نفع كشور است و حداقل باعث جلوگيري از خساراتي از جمله بازدهي نامناسب مي‌شود؛ چراكه در حال حاضر بازدهي مناسب را نداشته و رشد شايسته‌اي نداريم. در واقع هرچه زودتر آغاز شود از برخي خسارات جلوگيري مي‌كند.»

وي خاطرنشان كرد:« مناسبات سياسي اين‌گونه كه چه كسي مي‌آيد و چه كسي مي‌رود تاثيري در تصميم‌گيري‌هاي كشور ندارد و اين تابوها بايد شكسته شود. ما بايد از ثانيه‌ها استفاده كنيم. يك سال زمان زيادي است و بايد از اين مدت استفاده كرد.»

در دو سال و نيم اخير در حال برنامه‌ريزي و مطالعات بوديم

وي با بيان اين‌كه «ما در طول دو سال و نيم اخير در حال برنامه‌ريزي و مطالعات بوديم» گفت:« از برخورد بعضي‌ها تاسف مي‌خوريم و خنده‌مان مي‌گيرد. اگر دو سال و نيم پيش شروع مي‌كرديم، مي‌آمدند و مي‌گفتند كه دولت شتابزده كار را شروع كرده و اكنون نيز كه دو سال و نيم تمام تلاش خود را كرده‌ايم، برخي مي‌گويند چرا اكنون بايد اجرا شود؟»

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه « به طور متوسط در طول چهار سال يك دولت ما شاهد انتخابات رياست جمهوري، مجلس، شوراها و هر دو دوره يك بار انتخابات مجلس خبرگان هستيم» گفت:« پس ما در هر دوره انتخاباتي داريم ولي بايد كارها را انجام دهيم و به پيش برويم.»

وي يادآور شد:« پارسال نيز وقتي مي‌خواستيم سهميه‌بندي بنزين را اجرا كنيم عده‌اي گفتند اين خطرناك است و عده‌اي نيز گفتند دولت شناور مي‌شود. حتي شما (خبرنگاران) اصطلاحي به كار مي‌برديد، چه بود؟ ... خبرنگاران گفتند: خودزني يا انتحار...

رييس جمهور ادامه داد:« بله شما مي‌گفتيد اين‌گونه است. ولي ما روي تصميم خود پافشاري كرديم.»

طرح‌هاي عمراني ضد تورم هستند

قدرت خريد دهك‌هاي زير چتر حمايتي دولت افزايش مي‌يابد

رييس‌جمهور هم‌چنين با تاكيد مجدد بر عزم دولت جهت اجرايي شدن اين امر، در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر برنامه‌ها براي احتمال تورم‌زا بودن اين طرح گفت:« من در مورد اين مساله و طرح توضيحات بيشتري خواهم داد. ما پيش‌بيني‌هاي لازم را كرده‌ايم. با اين طرح قدرت خريد دهك‌هايي كه زير چتر حمايتي دولت هستند(هفت دهك) بايد اضافه شود و اين يكي از عوامل اصلي و ساختاري تورم پيوسته را علاج مي‌كند.»

وي در مورد بحث طرح‌هاي عمراني گفت:« طرح‌هاي عمراني ضد تورم هستند و اجرا شدن آن‌ها و تلاش براي تكميل آن‌ها زمينه‌ رشد اقتصادي را ايجاد مي‌كند.»

وي هم‌چنين در مورد پروژه‌هاي نيمه‌تمام گفت:« وقتي پروژه‌ها نيمه‌تمام رها شود تورم‌زا هستند، ولي وقتي تمام شوند اين‌گونه نخواهد بود.»

دولت چيز پنهاني از ملت ندارد

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در ادامه‌ي گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه درباره سفر مجدد هوشنگ اميراحمدي به ايران سوال كرد و گفت كه وي در دفعه‌ي اول سفر به ايران مدعي شده بود كه با مساعدت رييس‌جمهور به ايران آمده و تلاش دارد روابط ايران و آمريكا را توسعه دهد، گفت:« اين‌گونه مسائل جاي سوال از رييس‌جمهور ندارد ، افراد مي‌توانند به ايران بيايند و بروند.»

احمدي‌نژاد افزود:« همه چيز ما روست. دولت چيز پنهاني از ملت ندارد. اگر قرار باشد روزي با آمريكا گفت‌وگو كنيم به مردم مي‌گوييم كه مي‌خواهيم گفت‌وگو كنيم، به مردم مي‌گوييم ما تشخيص داده‌ايم و به نفع مردم است كه گفت‌وگو كنيم، پس مسائل ما روشن است و چيز پنهاني از مردم نداريم.»

وي با بيان اين‌كه ايراني‌ها در هر كجا كه باشند براي ما محترم‌اند، افزود:« حتي ايراني‌اي كه مخالف دولت باشد و در خارج از كشور و در هر كجا ايستاده باشد، مورد حمايت جمهوري اسلامي است و ما به طور كامل از وي حمايت مي‌كنيم.»

رييس‌جمهور افزود:« همان‌طور كه گفتم اگر لازم باشد با آمريكا گفت‌وگو كنيم و به نفع ملت ايران باشد، من خودم مي‌آيم و مي‌گويم كه ما گفت‌وگو مي‌كنيم چون به نفع ملت ايران است.»

هر دولتي در آمريكا سر كار بيايد، بايد به سمت ايران بيايد

احمدي‌نژاد در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه « سخنگوي دولت و وزير امور خارجه به تازگي اعلام كرده‌اند آمريكايي‌ها به دنبال روش‌هاي عاقلانه‌تري هستند، نظر شما چيست؟ و نمونه‌هايي از اين عاقلانه‌تر شدن را ذكر كنيد» اظهار كرد:« اينها را از خودشان بپرسيد، ولي ما دوست داريم همه عاقلانه رفتار كنند.»

وي افزود:« من به شما مي‌گويم هر دولتي كه در پي انتخابات در آمريكا سر كار بيايد مجبور به ايجاد تغييرات اساسي در سياست خارجي اين كشور براي نجات آمريكاست و بايد بيشترين توجه را به داخل آمريكا داشته باشد، بساط خود را از منطقه جمع كند و برود بيرون و براي اين كه در منطقه بتواند تعادل را حفظ كند، بايد به سمت ايران بيايد.»

رييس‌جمهور گفت:« چند وقت پيش گفت‌وگوهايي با برخي از مقامات اين كشورها داشتيم و آن‌ها به ما گفتند كه ايران قدرت منطقه‌اي است، من از آنها تشكر كردم و گفتم ايران قدرت جهاني است. اخيرا نيز مي‌گويند ايران ابرقدرت منطقه‌اي است و شما خواهيد ديد كه آنها در آينده مي‌گويند ايران قدرت جهاني است.»

احمدي‌نژاد افزود:« ايران يك قدرت انساني و فرهنگي و پيام آن پيام انساني و فرهنگي است و در واقع اين پيام يك نسيم است كه روح‌ها را زنده مي‌كند؛ اين قدرت منبعث از فرهنگ و انسانيت است كه دنيا را مي‌گيرد.»

رييس‌جمهور هم‌چنين در حالي كه جمع خبرنگاران را ترك مي‌كرد به پرسش‌هاي حاشيه‌اي آن‌ها نيز پاسخ داد.

افشاي مليت عوامل طرح ربودن رييس جمهور درعراق

خبرنگاري از احمدي‌نژاد درباره‌ي طرح ربودنش در عراق و جزئيات آن پرسيد كه وي گفت:« گروهي متشكل از تعدادي افغان، آمريكايي، فلسطيني و عراقي مي‌خواستند با شعار ضد آمريكا و ضد ايران- يعني اين كه بگويند ما هم ضد آمريكا هستيم و هم ضد ايران- اين كار را انجام دهند كه خداوند متعال آن را خنثي كرد.»

وي هم‌چنين در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري كه از وي پرسيد « در روز به چه ميزان راديو گوش مي‌دهيد؟» گفت:« اكنون كمتر گوش مي‌دهم، ولي قبلا بيشتر گوش مي‌دادم؛ به‌ ويژه موقعي كه رانندگي مي‌كردم.»

درباره فيلم «ترور فرعون»

خبرنگاري ديگري از رييس‌جمهور درباره فيلم يك ايراني با عنوان « ترور فرعون» كه به موضوع ترور انور سادات مي‌پردازد و اعتراض مصري‌ها به آن پرسيد كه رييس‌جمهور گفت:« روابط ما با مصر تابع اين مسائل نيست. ممكن است عدم برقراري رابطه به بهانه‌ي اين‌ها باشد، اين‌ها بهانه‌ است، ولي عاملش نيست. اين‌ها بهانه‌ي خوبي است كه رابطه برقرار نشود، ولي عامل برقرار نشدن رابطه نيست؛ عوامل بيروني دخالت دارند.»

انتهاي پيام
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن