تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815139049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

10 هزار جوان در نهمين دوره مسابقات ملي مهارت رقابت مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 10 هزار جوان در نهمين دوره مسابقات ملي مهارت رقابت مي كنند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رييس ستاد برگزاري مسابقات ملي مهارت اعلام كرد: حدود 10 هزار جوان در نهمين دوره مسابقات ملي مهارت با هم به رقابت مي پردازند.


"محمد تقي صابري" روز يكشنبه در نشستي با خبرنگاران افزود: اين مسابقات از 26 تا 29 تيرماه جاري با حضور 522 نفر از نخبگان برگزيده مهارتي در 10 استان كشور و نيز در 26 رشته آموزشي بطور همزمان برگزار مي شود.
وي افزود: برگزيدگان اين دوره از رقابت ها به مسابقات جهاني مهارت كه سال 2009 در كالگاري كانادا برگزار مي شود اعزام مي شوند.
"صابري" اين مسابقات را رقابت سالم بين جوانان كشور در زمينه مهارت فني و حرفه اي كه سبب شناسايي و كشف استعدادهاي برتر مي شود تعريف كرد و شرايط حضور در اين ميدان را داشتن مهارت در يكي از رشته هاي مسابقات ملي مهارت و داشتن حداكثر 21 سال سن عنوان كرد.
وي گفت: مرحله شهرستاني اين مسابقات ازهشتم تا دهم خرداد ، مرحله استاني در 29 تا 30 خرداد سال جاري برگزار شده است و مرحله سوم و كشوري نيز 26 تا 29 تيرماه جاري برگزار خواهد شد.
به گفته وي برگزيدگان دو سال پياپي مسابقات ملي ،با شركت در اردوها ي مقدماتي و تخصصي و انتخاب نفرات برتر ، نفرات برتر اردوها در مسابقات مهارت حضور خواهند يافت.
رييس ستاد برگزاري مسابقات ملي مهارت ، استانهاي برگزار كننده مسابقات را اصفهان ، تهران ، خراسان رضوي، كرج،يزد، سمنان، مازندران، اردبيل ، كرمانشاه و مركزي برشمرد.
وي همچنين رشته هاي مسابقات را به اين شرح اعلام كرد: آجرچيني ، الكترونيك صنعتي، تاسيسات الكتريكي، تراش ‍CNC ،جواهر سازي ، جوشكاري، خياطي زنانه ،ساخت و توليد تيمي ،طراحي صفحات وب ،فرز CNC، فناوري اتومبيل، فناوري اطلاعات _كاربرد نرم افزارها ،فناوري اطلاعات كامپيوترهاي شخصي_پشتيباني ،شبكه فناوري برودتي ،فناوري طراحي گرافيك (مبتني بر رايانه)، قاليبافي، قنادي ،كابينت سازي (چوبي)، كاشيكاري ديوار و كف ،لوله كشي ،مكانيك صنايع (پلي مكانيك)، منبت كاري ،نجاري (درب پنجره)، نقشه كشي صنعتي و طراحي فضاي سبز.
در ايران ، نخستين دوره مسابقات مهارت فني بين كارگران ماهر و متخصص جوان در سال 1350 به همت وزارت كار و امور اجتماعي برگزار شد و اساسنامه كميته ملي مسابقات نيز تهيه و در خرداد همان سال به تصويب رسيد و اين مسابقات بصورت سالانه تا سال 1357 برگزار شد.
ايران براي نخستين بار در سطح در سال 1975(1354) در مسابقات مهارت جهاني در كشور اسپانيا شركت كرد و نتيجه اين رقابت تنها كسب يك ديپلم افتخار به جهت حضور تنها زن ايراني در رشته سنگين فرزكاري بود.
جوانان ايراني در سالهاي 1977(1356) و 1978 (1357) در رقابت هاي هلند و كره شركت كردند اما نتيجه اي كسب نشد.
مسابقات ملي مهارت ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1379 به مسووليت سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور از سر گرفته و همه ساله برگزار شد.
نخستين حضور جوانان ايراني پس از انقلاب اسلامي در رقابت هاي جهاني مهارت به سال 2001 (1380)در كره باز مي گردد كه منجر به كسب نتيجه نشد اما در سال 2003(1382 يك ديپلم افتخار در مسابقات سوييس به دست آمد.
در رقابتهاي سال 2005 ( 1384) فنلاند ايران توانست چهار ديپلم افتخار به دست آورد و در سال 2007(1386) ژاپن، يك مدال برنز و سه ديپلم افتخار كسب كردند.
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن