تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820683163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره و نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال مهرماه برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جشنواره و نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال مهرماه برگزار مي شود
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): دومين جشنواره و نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال از 21 تا 29 مهرماه در محل مصلي برگزار خواهد شد.


به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا ، "عيسي زارع پور" رييس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال روز يكشنبه در يك نشست خبري با اعلام اين خبر، افزود: قرار بود كه نمايشگاه، ارديبهشت ماه برگزار شود اما با توجه به مباحث كارشناسي كه صورت گرفت،مقرر شد كه زمان ثابت سالانه برگزاري، مهر ماه باشد.
وي تصريح كرد: سال گذشته به رغم اينكه اولين سال برگزاي اين جشنواره بود، ولي با استقبال مردم روبرو شديم ضمن اينكه حضور توليد كنندگان آثار و محصولات دييجيتال فرهنگي هنري را به صورت گسترده داشتيم.
زارع پور سپس درخصوص اهداف برگزاري اين جشنواره و نمايشگاه گفت: اهداف متعددي براي برگزاري اين جشنواره و نمايشگاه دنبال مي شود كه "ايجاد جايگاهي رسمي براي ارايه و ارزيابي سالانه آثار توليد شده در حوزه رسانه هاي ديجيتال در كشور " ، " فرهنگ سازي و جريان سازي جهت ايجاد و توسعه محتواي منطبق بر فرهنگ بومي، ملي و اسلامي در حوزه رسانه هاي ديجيتال، "فراهم كردن محيطي به منظور ايجاد همدلي و هم افزايي بين پديد آورندگان آثار در حوزه رسانه هاي ديجيتال" و "توسعه خط و زبان فارسي در محيط رايانه و ابزارهاي ديجيتال را از اهم اهداف برگزاري اين جشنواره و نمايشگاه مي توان نام برد.
وي همچنين، " كاهش هزينه و توسعه دسترسي عمومي به ميراث مكتوب تاريخي، علمي، فرهنگي، ديني و هنري كشور "، "حمايت از افراد، مراكز، موسسه ها، تشكل ها و شركت هاي فعال در حوزه توليد آثار و محصولات ديجيتال فرهنگي و هنري"، بستر سازي و فراهم كردن زمينه براي تحقق جنبش نرم افزاري در حوزه محتوايي فناوري اطلاعات" را از ديگر اهداف برگزاري جشنواه خواند.
زارع پور، "ايجاد بستر رقابت ميان توليد كنندگان آثار و محصولات ديجيتال فرهنگي - هنري جهت رشد، شكوفايي و رونق بخشي به بازار داخلي و صادرات در اين صنعت" را نيز از اهداف دومين جشنواره و نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال عنوان كرد.
رييس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال گفت: پس از برگزاري اين جشنواره و نمايشگاه در مهرماه، در صورت مساعد بودن شرايط استانها ، اين نمايشگاه به صورت استاني تا پايان سال در 8 استان كشور برگزار خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: امسال نيز حمايت از مصرف كنندگان در قالب كارتهاي هوشمند الكترونيكي ادامه مي يابد.
زارع پور تاكيد كرد: آثار نرم افزاري كه قصد شركت در نمايشگاه را دارند، بايد درخواست اخذ پروانه ثبت يا انتشار خود را در دبيرخانه ثبت نرم افزار مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه اي ديجيتال به ثبت رسانده باشند و پايگاهاي اينترنتي و وبلاگ ها نيز در سامانه ستاد ساماندهي پايگاههاي اينترنتي به ثبت رسيده باشد.
وي با اشاره به اينكه اين جشنواره در دو بخش اصلي و جانبي برگزار خواهد شد، افزود: بسته بندي نرم افزارهاي چند رسانه اي، نرم افزارهاي تلفن همراه، بازي هاي رايانه اي، پايگاههاي اينترنتي و بلاگ ها، هنرهاي ديجيتال و بحش ويژه انقلاب اسلامي از جمله بخش هاي اصلي اين جشنواره است.
رييس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال افزود: در بخش جانبي نيز بخش نشست هاي تخصصي و كارگاههاي آموزشي، بخش خانواده و فناوري اطلاعات، بخش آثار فرهنگي و هنري با موضوع رسانه هاي ديجيتال، بخش مسابقات، بخش مراكز ارايه دهنده خدمات حوزه رسانه هاي ديجيتال و بخش ويژه نوآوري را خواهيم داشت.
زارع پور افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از دو سال پيش به حوزه آثار و محصولات ديجيتال فرهنگي هنري در كشور ورود كرده است و اميدواريم با حمايت هايي كه از اين حوزه صورت مي گيرد، اين حوزه را در عين ساماندهي، در مسير توسعه گام بردارد.
رييس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال با اشاره به بيان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مبني بر اينكه "آينده از آن رسانه هاي ديجيتال است"، افزود: در حوزه رسانه هاي ديجيتال پتانسيل بسيار زيادي براي فرهنگ سازي،تبليغ و ترويج اهداف فرهنگي نظام جمهوري اسلامي وجود دارد و در آينده اي نه چندان دور اين حوزه تمام حوزه هاي سنتي فرهنگي را تحت تاثير خود قرار خواهد داد.
زارع پور در خصوص بحث كپي رايت هم گفت: از آنجا كه در بحث كپي رايت حقوق پديد آورنده نقض مي شود و اين امر منصفانه نيست، از 5 ماه پيش اجراي قانون كپي رايت داخلي را شروع كرديم و در زنجيره توليد تا مصرف، گام اول را در خصوص توليد برداشتيم يعني در اين مرحله، محصولات ابتدا بايد داراي گواهي ثبت باشد.
وي افزود: درپي اين هستيم كه از اين پس عرضه و تكثير نيز ساماندهي شود و در گام نخست بايد صرفا محصولاتي كه مجوز ثبت گرفته اند، تكثير شود و در گام بعدي، عرضه محصولات فرهنگي، هنري و نرم افزار در كشور قانوني و نظام مند شده و عرضه محصول بدون شناسنامه ممنوع شود.
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن