تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806933140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي پيروزي در جنگ نرم افزاري ترويج فرهنگ ايثار و شهادت ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: براي پيروزي در جنگ نرم افزاري ترويج فرهنگ ايثار و شهادت ضروري است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): معاون فرهنگي بنياد شهيد وامور ايثارگران گفت : در حال حاضر ما در يك جنگ نرم افزاري كه ماهيت سياسي ،اقتصادي و فرهنگي دارد ، قرار داريم و تنها راه مقابله با آن ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است .


به گزارش ايرنا ، حجت السلام " سعيد لواساني " روز شنبه در شست خبري گفت : حاملان فرهنگ ايثار و شهادت ،فرزندان شهدا ، جانبازان و ايثارگراني هستند كه در طول هشت سال دفاع مقدس از ميهن اسلامي حفاظت كردند.
وي تاكيد كرد : بايد هويت و فرهنگ ايثار و شهادت را در جامعه زنده كرد تا به وسيله آن جامعه را از توطئه هاي شرق و غرب محفوظ داشت .
لواساني در ادامه به برگزاري اولين همايش ملي تجليل از ايثارگران اشاره كرد و گفت : اين همايش 26 تير ماه سال جاري در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار مي شود .
وي افزود : در اين همايش كه با شركت 550 دانشجوي ممتاز شاهد و ايثارگر برگزار مي شود از 20 نفر از برترين دانشجويان شاهد وايثارگر تجليل خواهد شد .
لواساني هم انديشي بين دانشجويان ممتاز شاهد و ايثارگر در جهت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را از اهداف برگزاري اين همايش اعلام كرد .
وي با اشاره به اينكه دانشجويان ايثار و شهادت در مكتب انقلاب اسلامي پرورش يافته اند، گفت : در اين همايش سعي داريم تا اين دانشجويان دور هم جمع شوند و با كمك بنياد شهيد و امور ايثارگران اقدام به راه اندازي تشكل هاي دانشجويي و دانش آموزي كنند.
لواساني خاطر نشان كرد : تا كنون بنياد شهيد و امور ايثارگران در بحث آموزش عالي تنها به پرداخت شهريه و تقويت بنيه علمي دانش آموزان و دانشجويان توجه كرده و از دو امر توانمند سازي علمي و انجام فعاليت هاي فرهنگي غفلت كرده است .
معاون فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران تصريح كرد : بنياد شهيد سعي دارد در اين راستا ،سه مقوله " تقويت تحصيلات تكميلي" ، "سوق دادن دانشجويان به دانشگاههاي دولتي" و "بومي سازي" را در دانشگاهها براي دانشجويان شاهد و ايثارگر سراسر كشور تقويت كند و همين امر سبب رشد 35 درصدي پذيرش اين دانشجويان در دانشگاههاي دولتي در سال جاري شده است .
وي همچنين افزود : اين رشد در مقطع كارشناسي ارشد به 90 درصد و در مقطع دكتري به 100 درصد رسيده است .
معاون فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران افزود : به همين منظور بنياد شهيد اعتباري بالغ بر 82 ميليارد ريال در سال جديد براي انجام امور فرهنگي در نظر گرفته است كه 50 ميليارد ريال آن به دانشجويان و بقيه به دانش آموزان اختصاص يافته است.
به گفته معاون فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران ، سرانه اي كه براي فعاليت هاي فرهنگي هر دانش آموز اختصاص يافته 400 هزار ريال و سرانه هر دانشجو 500 هزار ريال است .
لواساني با اشاره به اينكه 20 درصد اين اعتبارات براي تربيت بدني دانش آموزان و دانشجويان ايثارگر و بقيه اختصاص به امور فرهنگي يافته است ، گفت : علاوه بر كمك به راه اندازي تشكل هاي غير دولتي علمي ، فرهنگي توسط دانش آموزان و دانشجويان ، برگزاري اردوهاي علمي ، ورزشي ، سياحتي ، زيارتي و نشست ها و دوره هاي تخصصي همچون دوره مهديت از ديگر برنامه هاي فرهنگي اين نهاد است .
وي همچنين در مورد تعداد دانش آموزان شاهد در سراسر كشور گفت : در حال حاضر 90 هزار دانش آموز خانواده ايثارگران در كشور وجود دارد كه 35 درصد آنها در مدارس شاهد، 15 درصد در مدارس خاص ( غير انتفاعي ، نمونه مردمي ، تيزهوشان و ... ) و بقيه در مدارس دولتي تحصيل مي كنند.
لواساني افزود : با توجه به استقبال بالاي فرزندان شاهد از مدارس شاهد ، مجبور به برگزاري آزمون ورودي در اين مدارس شديم ولي سعي داريم با افزايش تعداد اين مدارس ، پشت نوبتي ها ثبت نام را كاهش دهيم .
وي خاطر نشان كرد : در حال حاضر با وجود 800 مدرسه شاهد در كل كشور ، 70 درصد علاقه مندان به ثبت نام در اين مدارس پشت نوبت قرار دارند .
به گفته معاون فرهنگي بنياد شهيد وامور ايثارگان ، فرزندان شهدا ، فرزندان آزادگان و جانبازان بالاي 50 درصد در اوليت ثبت نام بوده و پس از آنها فرزندان جانبازان بالاي 25 درصد " رزمندگان ، دانش آموزاني كه معدل بالا را كسب كرده اند ، حافظان قرآن در اولويت ثبت نام قرار دارند .
لواساني همچنين گفت : 400 هزار دانش آموز در تابستان سال جاري از برنامه هايي كه توسط معاونت فرهنگي بنياد شهيد براي گذران اوقات فراغت ترتيب داده است بهره مند مي شوند .
معاون فرهنگي بنياد شهيد وامور ايثارگران در پايان از برگزاري مسابقه رالي دانشجويان تحت عنوان "رالي جاده ولايت " خبر داد و گفت : اين مسابقه در مسيري كه امام رضا (ع ) از مكه به ايران آمده در حد فاصل شلمچه ، اهواز ، فارس ، يزد ، خراسان براي احيا جاده ولايت برگزار مي شود .
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن