تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804095930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روش منطقي آمريكا و متحدانش مانع بروز جنگ در منطقه مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: روش منطقي آمريكا و متحدانش مانع بروز جنگ در منطقه مي شود
سفير ايران در روسيه با تاكيد بر آمادگي تهران براي مذاكره با اتحاديه اروپا گفت كه روش عاقلانه آمريكا و متحدان آن مانع شروع جنگ جديد در منطقه مي شود.


به گزارش سرويس سياسي برنا، غلامرضا انصاري در گفت‌ و گو با روزنامه روسي "گازيتا" درباره اظهارات جان بولتون، نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل متحد مبني بر اينكه رژيم صهيونيستي بعد از انتخابات رياست جمهوري آمريكا به ايران حمله مي كند، گفت: منطقه ديگر تحمل عمليات نظامي ديگري را ندارد و اگر كسي به چنين كاري دست بزند، اشتباه بزرگي مرتكب مي شود و كل منطقه از جمله آفريقاي شمالي را به بحران مي كشد.

وي افزود: نمي توان چنين بحران ‌هايي را محاسبه و يا كنترل كرد، به علاوه بايد در نظر داشت كه در اين منطقه مردم زيادي زندگي مي‌ كنند كه ديدگاه هاي افراطي دارند. در ميان مردم انديشمند و عاقل بعيد به نظر مي‌ رسد كساني پيدا شوند كه از مناقشه نظامي حمايت كنند به همين علت از نظر من چنين ايده ‌هايي به سر آدم‌ هايي كه اهل محاسبه هستند، خطور نمي كنند.

انصاري در پاسخ به اين سوال كه آيا به درايت مقامات اسراييلي اميدوار است، گفت: رژيم صهيونيستي در حال حاضر با دشواري ‌هاي بسياري روبروست اما فعلا احتياط را از دست نداده است. تهاجم اسراييل به جنوب لبنان در سال 2006 به اين كشور درس خوبي داد مبني بر اينكه هر گونه تهاجم در منطقه محكوم به شكست است.

غلامرضا انصاري ادامه داد: مدعي نيستم كه كسي نمي ‌تواند تعارض را عليه ايران آغاز كند، آنها مي‌ توانند اين كار را انجام دهند اما نه مي‌توانند اوضاع را كنترل كنند و نه پيامدهاي آن را و نه مي‌توانند پايان آن را برنامه‌ ريزي كنند.

سفير ايران درباره آمادگي ملت ايران براي چنين حادثه اي گفت: ملت ايران ملتي است كه توانست طي هشت سال، عليه تهاجم عراق در جنگي كه رژيم صدام با حمايت آمريكا بر ما تحميل كرد، ايستادگي كند، اين ملتي است كه 29 سال دشمني واضح آمريكايي ‌ها را تحمل مي‌كند به همين علت اين ملت در برابر چنين شرايط مقاومت خواهد كرد.

انصاري درباره ميزان تاثيرگذاري تحريمات عليه ايران گفت: طبيعتا براي كشوري كه در حال توسعه است چنين تحريماتي دشوار است، اما اين تدابير پيامدهاي مثبتي هم داشته است. طي سال‌ها، تحريمات مختلف تامين كننده پتانسيل خلاق ملت ايران شده و دانشمندان و كارشناسان اقتصادي ما را به راه حل‌ هاي موثر سوق داده است. در دستوركار دولت خصوصي سازي منابع طبيعي و مالكيت ‌هاي دولتي است. دولت وابستگي بودجه از محل درآمد نفت را كاهش مي ‌دهد، سوبسيد را كاهش و در جاي ديگري از آنها استفاده مي ‌كند به همين دليل تحريمات بدون ترديد دشواري ‌هايي به وجود آورده‌ اند اما آنها جريانات اقتصادي كشور را به مسير مطلوب براي ملت ايران سوق داده اند. هدف از تحريمات وادار ساختن ما به انصراف از تحقيقات هسته ا‌ي است.

وي همچنين درباره دورنماي مذاكرات هسته اي گفت: منوچهر متكي، وزير امور خارجه ايران پاسخ (بسته پيشنهاد غرب) را به وزارت ‌خانه‌هاي خارجه كشورهاي 1+5 ارسال كرد، همچنين پيشرفت نسبي در خصوص مذاكرات برنامه هسته اي كسب شده است. طرف ايراني تاكيد مي‌ كند كه براي انجام مذاكرات سازنده آمادگي دارد. ما اميدواريم همكاران ما از اين فرصت براي كسب نتايج مثبت استفاده كنند.

غلامرضا انصاري افزود: كمك‌ هاي متقابل اقتصادي و همكاري كشورهاي منطقه نه تنها براي اقتصاد ما بلكه براي همسايگان ايران هم مهم است. اكثر شركت كنندگان روند سياسي خاور نزديك پتانسيل ايران را در تامين ثبات در منطقه عالي ارزيابي مي ‌كنند. ما انتظار داريم كه كشورهاي 1+5 مذاكره كنندگان هسته اي همه نكات را در نظر بگيرند و اميدواريم كه امكانات موجود امروز از سوي دو طرف صحيح ارزيابي شود تا ما شاهد نتايج مثبت باشيم.

وي همچنين گفت: ايران و كشورهاي اروپايي در حال حاضر پايه ‌هاي مذاكراتي خوبي دارند كه مي‌ تواند بر اساس پيشنهادات ايران به اتحاديه اروپا و بسته مشوق‌ هاي اتحاديه اروپا به ايران پايه گذاري شود.

سفير ايران در روسيه درباره روابط كنوني ميان تهران و مسكو گفت: طبيعت و خداوند متعال ما را همسايه كرده است. در منطقه ما مسائل زيادي وجود دارد كه براي رفع آنها بايد به يكديگر كمك كنيم. به نظر من در آينده دو كشور بايد تعامل نزديك تري داشته باشند؛ به همين دليل در حال حاضر لازم است براي همكاري موثرتر در همه زمينه ‌ها آماده شويم.

انصاري در ارزيابي از انتشار خبر الحاق روسيه به تحريمات عليه ايران بلافاصله بعد از بر روي كار آمدن رييس جمهور جديد اين كشور گفت: تا آنجايي كه اطلاع دارم روسيه به قطعنامه 1803 تا آغاز به كار مدودف ملحق شد. اين يك روند قانوني بود كه توسط روسيه انجام شد. ما نيز تعجب نكرديم. تعجب ما از آن بود واكنش رسانه ها به اين موضوع بود.

وي در پاسخ به اين سوال كه فقط براي اتباع روسيه دريافت رواديد ورود به ايران در مرزهاي اين كشور امكان پذير است، گفت: اين مطلب صحت دارد. از اين به بعد در مرزها امكان دريافت رواديدهاي كوتاه مدت براي اتباع تمامي كشورها ميسر شده است؛ نه تنها براي روسيه. آن دسته از افرادي كه براي امور كاري سفر مي كنند و بيش از يك هفته قصد دارند كه در ايران بسر ببرند بايد براي دريافت ويزا از قبل اقدام كنند. به تجار توصيه مي‌كنم كه به موقع با سفارت تماس حاصل كنند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا ايران قصد دارد در سال 2009 كه بيستمين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) و سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي است، مراسم و يا كنفرانس ‌هايي در روسيه برگزار كند، گفت: براي اين تاريخ ‌ها تدابيري در نظر گرفته شده است؛ از جمله تدابيري براي معرفي صحيح ميراث امام خميني. كشورهاي غربي تلاش زيادي براي تحريف چهره و ميراث امام خميني كرده‌اند. وظيفه ماست كه به مردم جهان و روسيه آن را بدون تحريف نمايش دهيم.

غلامرضا انصاري درباره اينكه آيا در ايران انتظاراتي از نتايج انتخابات رياست جمهوري در آمريكا وجود دارد، گفت: طي 29 سال ما چند سير انتخاباتي در آمريكا مشاهده نموده‌ايم و بارها منتظر گام ‌هاي مثبت بوديم. جالب است تا زماني كه آمريكايي ‌ها رسما مسئوليتي را دريافت نكرده‌اند قضاوت آنها منطقي است؛ اما به محض اينكه به كاخ سفيد وارد مي‌شوند، همه چيز تغيير مي‌كند. نمي‌دانم كه در كاخ سفيد چه اتفاقاتي رخ مي‌ دهد. بايد منتظر بود و ديد اين بار سياست جديد چه خواهد بود.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا آمريكا رسما سپاه پاسداران را به عنوان ترورسيت معرفي كرده و يا همه چيز فقط با سرو صدا در رسانه ‌هاي گروهي به پايان رسيده است، گفت: تا آنجايي كه من مطلع هستم آمريكا چنين اعلاميه ‌اي صادر نكرده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران ساختاري دولتي است. از نظر حقوقي چنين اعلاميه‌ هايي امكان پذير نيست. اما اگر چنين تصميماتي اتخاذ شود ما از طرف خود عملا و به طور قانوني واكنش نشان مي دهيم .

انصاري درباره امكان حضور دانشجويان و يا جهانگردان آمريكايي به ايران و بالعكس گفت: خصومت آمريكا عليه ايران از همان روزهاي اول انقلاب اسلامي به وجود آمد. طي هشت سال ما در برابر تهاجم عراقي ايستاديم كه از سوي آمريكا و كشورهاي اروپايي حمايت مي ‌شد. اما در اين سال ‌ها دو طرف ورود اتباع دو كشور را به خاك خود ممنوع نكردند. تنها استثنا مربوط به رژيم صهيونيستي است كه ما آن را به رسميت نمي شناسيم. سالانه بيش از چهار ميليون نفر از اتباع كشور ما به خارج از كشور سفر مي‌ كنند. دانشجويان، اساتيد، جهانگردان، هنرپيشگان و خبرنگاران آمريكايي بدون هيچ مانعي به ايران سفر مي‌ كنند. اما آمريكايي ‌ها هميشه براي اتباع ما مانع تراشي كرده ‌اند. مخصوصا خبرنگاران، دانشجويان و اساتيد دانشگاه ‌هاي ما هنگام دريافت ويزا (آمريكا) با مشكل مواجه هستند اما ما مقابله به مثل نكرديم. از نظر ما ارتباطات بايد در تمامي سطوح باشد. ما چيزي براي پنهان سازي نداريم. تاسيسات هسته‌ اي ما در نطنز و اراك كه درباره آنها اين همه سر و صدا بلند شده است، در نزديكي جاده ‌هاي اصلي كشور قرار دارند.

وي گفت: كشورهاي ديگر با داشتن چنين دشمنان بزرگي مانند آمريكا ممكن بود كه به محدوديت ورود براي اتباع آنها اقدام مي‌ كردند اما ما نيازي به اين كار نداريم.

سفير ايران در مسكو درباره اينكه آيا بورس نفتي ايران محاسبات خود را به يورو تبديل كرده است، گفت: ما تلاش مي ‌كنيم نفت خود را به ارزهاي مختلف بفروش رسانيم. ما كاملا دلار را در اين محاسبات حذف كرديم. هيچ مشكلي در اين باره براي ما رخ نداده است.

غلامرضا انصاري درباره دورنماي اوپك گازي گفت: مذاكرات بيش از يك سال است كه انجام مي ‌شود. گاز تميزترين سوخت است. به همين علت ايجاد ساختاري كه حقوق توليدكنندگان و مصرف كنندگان گاز را تامين و حفظ كند، اجتناب ناپذير به نظر مي رسد. به رغم نگراني ‌هاي برخي از كشورها فكر مي‌ كنم كه چنين سازماني تاسيس شود.

وي درپاسخ به اين سوال كه مشكل بنزين در ايران چه بوده است، گفت: مصرف بنزين در كشور ما بسيار هنگفت است و بهاي آن بسيار پايين يعني حدود 10 سنت به ازاي هر ليتر. اگر بهاي بنزين در روسيه هم به همين اندازه بود، مردم براي دوچرخه‌ هايشان هم آن را مي‌ خريدند به عنوان مثال هزينه سوخت براي سفر ميان تهران تا مشهد كه مسافت آن در حدود 900 كيلومتر است، به اندازه دو ساندويچ است. در جهان بهاي بنزين در حال افزايش است و در ايران خير. حتي 100 پالايشگاه جديد هم نمي ‌تواند نيازهاي بنزين ارزان را تامين كند. تيم احمدي نژاد بر روي برنامه افزايش بهاي بنزين كار مي‌ كند.

انصاري در پاسخ به اين سوال كه آيا افزايش بهاي بنزين در كنار برنامه خصوص سازي به معناي انصراف از برنامه‌ هاي اجتماعي است، گفت: برنامه ‌هاي اجتماعي ما براي همه سطوح مردم هنوز هم به قوت خود باقيست. دولت به برنامه تحولات اقتصادي، ليبراليزاسيون در زمينه بهاي سوخت و انرژي، تصحيح سوبسيدها، فعال سازي بخش خصوصي، ارائه برخي از اختيارات به بخش خصوصي و همچنين تحولات در بخش مالياتي، واردات و صادرات مشغول است.

وي درباره پيامدهايي كه گريبانگير روسيه طي سال هاي 1980-1990 شد گفت: شما اداره كشور خود را به دست ديگران داديد. ما اينكار را نخواهيم كرد. تحولات اقتصادي در جهت منافع ملي كشور شما در زمان زمامداري پوتين انجام شد و به اندازه كافي هم موفقيت آميز بود. ما خواستار تحولات اقتصادي به منظور توسعه اقتصادي هستيم. دولت‌ ها در تمام دنيا تجار خوبي نبوده ‌اند. ما خواستار آن هستيم كه تجارت به دست تجار خصوصي داده شود و به اين حال نظارت كلي حفظ شود.
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن