تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821115872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاداتي از وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: انتقاداتي از وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات
صادق حكيمي - سازمان نظام صنفي رايانه‌اي - نامه سرگشاده، بدون پرده‌پوشي و مخلصانه آقاي سعيدي رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي به آقاي احمدي‌نژاد رييس جمهور و تقاضاي تجديدنظر در وضعيت مسئولان حوزه فناوري اطلاعات يعني CT و IT را ابتدا كه ملاحظه مي‌كنيد شايد براي بعضي از فعالان خارج از حوزه قابل درك و مفهوم نباشد.

اينجانب بنا دارم جهت روشن شدن موضوع و استحضار مقام محترم رياست جمهوري و و فعالان مشغول در ساير حوزه‌ها دلايلي دال بر درستي اين تقاضا آن هم با استفاده از مفاد اظهار شده در يك گفت‌وگوي تلويزيوني كه شايد قريب به اتفاق ملت ايران آن را ديده باشند ارايه نمايم.

برنامه تلويزيوني : نگاه يك ، شنبه 15/4/87
ميهمان برنامه : آقاي دكتر محمد سليماني وزير محترم ارتباطات و فناوري اطلاعات

بخش CT
مجري برنامه علت اختلال در شبكه ارائه سرويس تلفن همراه را از ميهمان برنامه جويا مي شود. مطالبي از سوي ميهمان ارائه مي‌شود كه به صحت و سقم آنها به جز يك علت كه اشاره به آن براي حتي يك زود آشنا به مفاهيم مخابراتي موجبات نقصان اطلاع وي را فراهم مي آورد، تا چه رسد كه آقاي دكتر سليماني وزير محترم و نيز استاد دانشگاه در علوم ارتباطي، كاري نخواهيم داشت.
آقاي دكترسليماني در اين برنامه يكي از علل عدم سرويس دهي صحيح تلفن همراه را قطعي برق و عدم كنترل و مديريت سايت‌ها طي مدت قطعي اعلام فرمودند. اينجانب بعنوان عضو كميته مخابراتي مي‌بايستي از استاد ارجمند سئوالاتي بنمايم بلكه حداقل دانش خود را در اين زمينه بهينه‌سازي نمايم.

1-جناب وزير محترم در ايستگاه‌هاي BTS و BSC و MSC شما مگر بر اساس استانداردهاي موجود از UPS براي BTS و UPS و موتور ديزل براي BSC و MSC استفاده نمي‌شود؟
2- اگر تجهيزات فوق در ايستگاه‌هاي شما موجود است آيا مشغول بكار هستند؟
3-اگر مشغول بكار نيستند علت عدم نگهداري و آماده سازي اين تجهيزات براي ارايه سرويس مطابق با استانداردهاي تعريف شده چيست؟ آيا SLA از سوي شما براي مشتريان تعريف شده است؟
4-اگر اين تجهيزات مشغول بكارهستند پس علت چنين مطلبي آن هم از رسانه ملي يك فرافكني و سلب مسئوليت بدليل وقوع يك معضل و تضعيف بيشتر دولت در اين زمينه نيست؟

اگر جواب سئوال اول منفي است ضريب اطمينان و ضريب دسترسي به شبكه از سوي شما چگونه تعريف مي‌شود؟ آيا در تعريف اين ضرايب در جهان ارتباطي امروز پارامتري بنام قطع برق لحاظ شده است؟ اگر نشده است حقوق مشتريان خود را چگونه ادا مي كنيد؟ شايد بدليل عدم آشنايي مشتركين با حقوق خود، سازمان خود را در جايگاه جوابگويي نمي دانيد؟

حوزه خصوصي سازي مخابرات
1-آقاي دكتر برنامه مدوني كه دور از رويا باشد در زمينه خصوصي سازي داريد؟
2-بر اساس اصل 44 قانون اساسي امكان واگذاري زيرساخت‌ها به بخش خصوصي وجود ندارد. پس از خصوصي شدن مخابرات استان‌ها نگهداري تجهيزات مربوط به ارتباطات زيرساخت در استان‌ها توسط چه كساني انجام خواهد شد؟ طرح تفكيك ايستگاه‌هاي مخابراتي كه در آن تجهيزات موبايل زيرساخت و استاني نصب و در حال كار مي باشد چگونه خواهد بود؟ گرانيگاه‌هاي كنترلي شما به هنگام بروز خرابي و رفع آن كجاست؟ تعامل اين گرانيگاه‌ها با عوامل نگهداري در استان‌ها چگونه خواهد بود؟ لازم به يادآوري است كه اين سئوال‌ها تنها بخش كوچكي از درياي سئوالات پاسخ نگفته است.

آقاي وزير محترم براي سئوالات فوق جواب منطقي و مبسوطي داريد و يا منتظر خواهيد بود خداي ناكرده فاجعه بزرگ تداخل عمليات و در نتيجه قطعي ارتباط رخ دهد آنگاه به موارد فوق تفكر كنيد؟

حوزه IT
در اين حوزه جناب سليماني قبلا از آن طرف پشت بام مشغول پايين آمدن بودند با روبروشدن با جمع كثيري از منتقدين سرعت 56kbs كه جايگاه علمي بودن سخن را به نقد مي كشيدند، ناگهان تصميم گرفتند كه آن طرف پشت بام را تجربه كنند، فلذا در پاسخ به سئوالي در اين ارتباط باور گفته هاي قبلي سرانه استفاده از پهناي باند را معادل 56KBS اعلام فرمودند كه سرجمع پهناي باند مورد استفاده در دانشگاه تهران 516 MBS حاصل شد و اما اين سخن نو خود مبدا سئوالات نوين اين چنيني خواهد بود.

تا آنجا كه اين كميته مطلع است در بحث سيستم‌هاي مخابراتي سرفصلي بنام مهندسي ترافيك وجود دارد كه اساتيد بزرگوار اين مبحث را تدريس مي نمايند. رجاء واثق نيز مي باشد كه آقاي دكتر سليماني بعنوان يكي از پيشكسوتان اين علم مسبوق به سابقه مي باشند. با طرح اين عدد كه بزرگي آن (با توجه به قياس دانشگاه تهران و كشور) طعنه به پهناي باند كشور مي زند اين سئوال‌ها پيش مي آيد:

تعداد رايانه هاي موجود دانشگاه تهران چه عددي است؟
چه تعداد از اين رايانه ها بصورت ONLINE ارايه سرويس اينترنتي به دانشجويان مي نمايد؟
با احتساب اين تعداد كامپيوتر و با در نظر گرفتن پهناي باند گفته شده سهم هر رايانه چه ميزان است؟
آيا اين مقدار پهناي باند تماما مورد استفاده قرار مي گيرد؟ اگر جواب منفي است چه ميزان از اين حجم هدر مي رود؟
هزينه خريد اين پهناي باند معادل 30000000*4 تومان (به گفته آقاي وزير) در ماه است كه اين مبلغ معادل 12*30000000*4 درسال است. اين خريد چه بخشي از بودجه دانشگاه تهران را شامل مي شود؟ آيا ارائه راهكارهاي افراطي و تفريطي جهت رهائي موقت از سئوالات دور از شان يك مدير ارشد آن هم با پيش زمينه علمي محكم نيست؟

لطفا پهناي باند خريداري شده كه هم اكنون كشور را پوشش مي دهد با ذكر مبادي خريد و مقادير آن جهت روشن شدن اذهان عمومي اعلام فرماييد اين مقادير را به مقدار پهناي باند پيشنهادي براي دانشگاه تهران مقايسه كنيد. اين مقادير چه ميزان به هم نزديكند؟

در پايان سئوالي ديگر والسلام؛
در برنامه تلويزيوني پيش ياد شده شما از حفظ ضرورت خط پارسي ياد كرديد و اعلم فرموديد كه در اين راستا هزينه پيامك فارسي را ثابت نگهداشته ايد. مطلب فوق چيزي را در ذهن نگارنده بيدار كرد.
روزي كه در سايت گوگل و بر روي نقشه هاي موجود خود كلمه مجعول خليج عربي را در كنار خليج هميشه فارس درج كرد زيرگروه فعال شما به جهت پاسداشت خون هزاران شهيد غرقه به خون، صدها آزاده و ده‌ها جانباز چه حركت اطلاع رساني را در قبال اين جعل تاريخي انجام داد؟ حال آنكه اين حركت درست برخلاف كنوانسيون سازمان ملل متحد بوده است.
چگونه مي توان در مقابل اين تهاجم آرام خصم ايستادگي كرد؟ آيا اهميت اين موضوع كمتر از پيامك فارسي است؟ و يا اينكه چون از داد و ستد مبالغ پيامك در ان خبري نبود جلوه نداشت؟

حالا با عنايت به موارد فوق و مصاديق بارز آن نظر آن وزير محترم در رابطه با نامه رييس سازمان نظام صنفي چيست؟ آيا ضرورت آن احساس مي شود؟
 جمعه 21 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن