تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806968015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي رسيدن به موفقيت ترس به دل‌تان راه ندهيد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: براي رسيدن به موفقيت ترس به دل‌تان راه ندهيد
رسيدن به موفقيت براي همه مردم خوشايند و لذت بخش است اما به هرحال افرادي هم هستند.
رسيدن به موفقيت براي همه مردم خوشايند و لذت بخش است اما به هرحال افرادي هم هستند.
كه با قرار گرفتن در موقعيت‌هاي جديد و حتي با رسيدن به موفقيت دچار اضطراب مي‌شوند و ترس از آنچه در آينده به سراغشان مي‌آيد، سدي در مقابل پيشرفت‌هايشان خواهد بود.
همه ما در لحظه لحظه‌زندگي‌مان در شرايطي قرار مي‌گيريم كه بايد براي ادامه راه دست به انتخاب‌هاي كاملاً‌ آگاهانه بزنيم. انتخاب‌هايي كه ريشه در حال دارند اما ثمره و ميوه آنها در آينده بدست مي‌آيد.
آينده‌اي كه شايد يك دقيقه بعد و شايد سال‌هاي دور را تداعي كند. اين ديد نه تنها مي‌تواند منبع خوبي براي ايجاد انگيزه باشد، بلكه به شما كمك مي‌كند تا موانعي را كه تا كنون بر سر راه‌تان وجود داشته و شما را به عقب رانده،‌ تشخيص دهيد و از سر راه برداريد. اين موانع مي‌تواند ترس از شكست و شك داشتن نسبت به شايستگي خود براي موفقيت و مواردي اين‌چنيني را در برگيرد.
ترس از شكست وقتي به سراغ شما مي‌آيد كه واقعاً‌ در حال پيشرفت در زندگي و حركت به جلوهستيد. ترس از موفقيت به اندازه آينده‌اي كه ما به سمت آن گام بر مي‌داريم واقعيت دارد، چراكه اين قانون زندگي است كه هرآنچه را كه تصور كنيد، روزي اتفاق خواهد افتاد، پس از تاثيرات بزرگي كه افكار شما مي‌تواند بر آينده‌تان داشته باشد غافل نشويد.
ترس‌ها نيز در دسته همين افكار قرار دارند و به‌هرحال تا حدي راه موفقيت را بر شما سد خواهند كرد. از آنجاييكه در فرهنگ ما بيشتر روي اتفاقات و حوادثي كه در گذشته رخ داده تمركز مي‌شود، ما براي غلبه بر اين تشويش‌ها راهكار خاصي در دست نداريم، چراكه قرار است در آينده رخ دهند و ما كه در حال زندگي مي‌كنيم نمي‌دانيم چگونه با چيزي كه در دسترس نيست برخورد كنيم.
اما اگر واقعاً مي‌خواهيد بازيگر نقشي باشيد كه دوست داريد در زندگي داشته باشيد بايد سعي كنيد تصوير دقيقي از آنچه توقع داريد در ذهن خود ايجاد نماييد. تصويري با تمام جزئيات.
ريشه يابي اين ترس و برطرف كردن آن لازمه ايجاد و تقويت موفقيت خواهد بود. دلايل ايجاد اين ترس مي‌تواند متفاوت باشد. شايد يكي از اين دلايل، ترس از تنهايي ناخواسته ايست كه ممكن است پس از نائل شدن به موفقيت به سراغ شما بيايد. معمولاً خانم‌ها براي اين نوع ترس مستعدتر هستند، زيرا آنها از اينكه پس از رسيدن به موفقيت و قدرتمند شدن ديگر مثل قبل مورد توجه نباشند، نگرانند.
دليل ديگر اين است كه هر‌چقدر كه كارهاي انجام نشده و عقب افتاده را بيشتر روي هم تلمبار كنيد، نگراني از عدم موفقيت بيشتر و بيشتر درون شما را تسخير كرده و كنترل‌تان را بدست مي‌گيرد. دليل ديگر ترس از موفقيت مي‌تواند ترس از اذيت شدن توسط مخالفان و دشمنان احتمالي باشد كه پس از آن در اطراف شما ايجاد خواهند شد.
با قرار گرفتن در راه پيشرفت و موفقيت و به محض اينكه شرايط شما تغيير كند، روابط شما با اطرافيانتان نيز ناخواسته دچار تغيير و تحول خواهد شد. مطمئناً دوستان خوب و قابل اطمينان شما مثل هميشه مشوق و پشتيبانتان خواهند بود اما بالاخره افرادي هم هستند كه از روي حسادت شما را بدنام كنند تا سدي در مقابل حركت رو به جلوي شما قرار دهند و طبعاً چنين موضوعي منجر به ايجاد ترس و نگراني خواهد شد.
اما خوشبختانه بعضي از اين نگراني‌ها به دليل اينكه هيچ وقت به وقوع نمي‌پيوندند، به راحتي برطرف مي‌شوند چراكه ذاتاً احتمال موفقيت در زمينه مورد نظر بسيار كمرنگ خواهد بود. شايد اصلي‌ترين دليل ترس از موفقيت نگراني از عدم توانايي براي تغيير مسائلي باشد كه در گذشته نتوانسته‌ايم به درستي آنها را تغيير دهيم.
چراكه تغييرات به واسطه انتخاب‌هايي ايجاد ميشوند كه ما هميشه قدرت چنين انتخاب‌هايي را داريم و پس از تصميم‌گيري شما با واقع گرايي كه از اين انتخاب‌ها ناشي مي‌شود رو در رو ميشويد. تنها يك چيز مي‌تواند احساسي را كه در پي مشكلات ناشي از انتخاب‌هاي آگاهانه ما در زندگي ايجاد مي‌شود را تخفيف دهد. بخشش خود. رنجي كه از چنين دركي ناشي مي‌شود تنها با بخشيدن خودتان التيام مي‌يابد.
اين احساس هيچ‌وقت توسط عوامل خارجي به شما القا نمي‌شود و شما بايد از درون خود دست بكار شويد و تصميم بگيريد كه چگونه با خوتان رفتار كنيد. اگر شما ندانيد چگونه خودتان را ببخشيد، هيچ وقت نمي‌توانيد موفقيت‌هاي اختياري موردنظر را در زندگي‌تان ايجاد كنيد. بخشش خودتان به عنوان يك تصميم و انتخاب اختياري منجر به ايجاد حس تكاملي مي‌شود كه در پي آن مي‌توانيد احساس شكست را بهتر به عقب برانيد.
اين حق طبيعي شماست كه بدانيد چرا براي مدتي است قوايتان تحليل رفته است. شايد با پرسيدن چند سوال ساده از خودتان بتوانيد به نتيجه قابل قبولي برسيد. سوال‌هايي از قبيل چه چيزي باعث شده كه از انجام كارهاي مورد علاقه‌تان اجتناب كنيد؟ دوست داريد در كدام حس درونيتان تغييري ايجاد نشده و از ميزان آن كاسته نشود؟ چه چيزي موقعيت من را پس از رسيدن به موفقيت تضمين مي‌كند؟
آيا پس از آن احساس بهتري خواهم داشت؟ در صورت دست يابي به موفقيت از دست دادن چه چيزهايي من را نگران مي‌كند؟ پس از پاسخ صادقانه به اين سوالات و يافتن ترس‌ها و نگراني‌هاي‌تان به ريشه يابي آنها بپردازيد، سپس با مشخص شدن نتيجه راحت تر خود را ببخشيد.
براي اينكه به سادگي بتوانيد از اين ترس‌ها رهايي يابيد، در ذهن خود آينده پس از كسب موفقيت را با تمام جزئيات تصور كنيد و در كنار آن نگراني‌هايتان را بصورت واقعي شبيه سازي نماييد، سپس با كمك خلاقيت‌هاي ذهني خود به تخريب آنها بپردازيد. روش ديگر اين است كه هر آنچه كه ذهن‌تان را بخود مشغول كرده روي كاغذ يادداشت كنيد، سپس آن كاغذ را پاره كنيد. اين كار به منزله دور ريختن تمام تشويش‌ها و نگراني‌هايي است كه ذهن شما را به خود مشغول كرده بود و با نوشتن به روي كاغذ منتقل شده و حالا كاملاً از صفحه روزگار محو شده‌اند.
حالا چشمان‌تان را ببنديد و با خيال راحت آينده درخشان و سرشار از موفقيت خود را كه هيچ تشويش و ترسي بر آن سايه نيانداخته است را در ذهنتان تجسم كنيد.
كسي كه شكار كردن بلد باشد، مي‌داند كه مي‌توانيد منتظر شكار در جايي مخفي شويد اما هيچ‌وقت چيزي شكار نكنيد. قانون شكار اين نيست. بايد از مخفيگاه بيرون آييد و خودتان به دنبالش برويد.
در مسائل كاري نيز وضع به همين منوال است. منتظر تكليف نمانيد. خودتان به دنبال كار باشيد. در خود انگيزه ايجاد كنيد و به دنبال پروژه‌هاي جديد باشيد و از هيچ چيز هراسي به دل راه ندهيد.
هميشه كارها را طوري انجام دهيد كه انتظار داريد ديگران انجام دهند. اين كار بسيار تاثير گذار است و در كل شركت انعكاس پيدا مي‌كند. اگر هميشه كارهايتان را به بهترين نحو انجام دهيد، در كارتان نمونه خواهيد شد و ديگران نيز به عنوان يك سرمشق از شما پيروي مي‌كنند.
سعي كنيد هميشه در زمينه كاريتان از اطلاعات روز باخبر شويد و علوم جديد مربوطه را ياد بگيريد. هميشه سطح دانش خود را بالاتر از ديگران نگاه داريد و موفق خواهيد شد.
ممكن است تصور كنيد كه شما راهتان با آن دسته افراد موفقي كه پيوسته كاميابي‌هاي تازه حاصل مي‌كنند يكي نباشد. البته ممكن است آنها توانايي‌هايي داشته باشند كه شما فاقد آن هستيد، اما هميشه به ياد داشته باشيد: موفقيت آموختني است و تنها تفاوت شما با آنها اين است كه آنها هميشه يك سري عادات خاص را به كار مي‌بندند و اين باعث كاميابي‌شان مي‌شود.
 پنجشنبه 20 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن