تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816599071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - اسكولاري: يك جنگجو هستم


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: ورزش - اسكولاري: يك جنگجو هستم


ورزش - اسكولاري: يك جنگجو هستم

مينا شرفي:«مي‌دانيد كه من يك جنگجو هستم. تاكنون براي هرچه كه جنگيده‌ام پيروز شده‌ام. حتي زماني‌كه هدفم بسيار هم دشوار بوده به آن رسيده‌ام. تيم من هم همينگونه بوده و خواهد بود. شايد در اين فصل لحظات دشوار زيادي داشته باشيم. اما من مطمئنم كه به آنچه مي‌خواهيم، مي‌رسيم. من براي كسب موفقيت مصمم هستم. هر جايي هم كه بوده‌ام وضعيت به همين منوال بوده. من به آنجايي كه خواسته‌ام رسيده‌ام.» اينها بخشي از سخنان لوئيس فيليپه اسكولاري در اولين كنفرانس مطبوعاتي‌اش به عنوان سرمربي چلسي است. اين مربي 59 ساله برزيلي با كارنامه درخشان مربيگري‌اش بايد اينچنين هم با اطمينان در مورد خودش صحبت كند. با توجه به توانايي‌هاي اين مربي جدي و مصمم و جيب پرپول رومن آبراموويچ بايد در انتظار يك چلسي موفق در رقابت‌هاي فصل آينده باشيم.

فيليپه! به چلسي خوش آمدي. پس از هشت سال مربيگري در عرصه ملي دوباره در سطح باشگاهي مربيگري خواهيد كرد. چرا الان؟ و چرا چلسي را براي اين كار انتخاب كرديد؟
به اين دليل به سطح باشگاهي بازگشتم كه فكر مي‌كنم به چالشي جديد در زندگي‌ام نياز دارم و چلسي را هم به اين دليل كه يكي از بهترين باشگاه‌هاي دنياست انتخاب كردم.
ترك خانه و آمدن به انگليس با خانواده‌تان آيا مشكل نبود؟
نه مشكل نبود. خانواده‌ام هرجا كه مي‌روم همراهم هستند. آمدن به انگليس و آشنا شدن با يك فرهنگ جديد برايم جالب است من هنوز بايد مطالب فراواني در زندگي بياموزم.
اولين‌بار چه زماني چلسي را ديديد و پس از ملاقات با رومن آبراموويچ و ساير اعضاي تيم چه احساسي داشتيد؟
وقتي براي اولين‌بار چلسي را ديدم شوكه شدم چون باشگاه خيلي بزرگ بود. در ملاقات اول آنها از وظايفي كه بايد بر عهده بگيرم برايم صحبت كردند و پس از آنكه بعد از يورو رسما به‌عنوان مربي انتخاب شدم فرصت بيشتري براي مطالعه درباره اين تيم پيدا كردم و با رومن، پيتركنيون و سايرين هم مفصلا صحبت كردم. اكنون خيلي آرام‌تر هستم. چلسي ديگر تيم من است.
آيا آنها به شما گفتند از شما انتظار پيروز شدن و موفقيت را دارند؟
بله، اين مسئله كاملا طبيعي است. هر تيمي دوست دارد پيروز باشد. تا به حال نشنيده‌ام كه يك مربي بگويد من تنها تيم را رهبري مي‌كنم و نيازي به پيروزي ندارم. من مي‌خواهم پيروز باشم.
ليگ برتر يك ليگ تازه و چالشي نو براي شماست. آيا مطالبي در مورد اين ليگ مي‌دانيد؟ يا بازي‌هاي جزيره را دنبال مي‌كرديد؟
بله، طي پنج سالي كه در پرتغال بودم و سال‌هاي حضورم در برزيل خيلي از بازي‌هاي ليگ برتر را تماشا مي‌كردم. زماني‌كه به چلسي آمدم كادر فني تمام اطلاعات مورد نياز را در اختيارم قرار دادند. در اين سه چهار روز آنقدر اطلاعات در مورد تيم دريافت كرده‌ام كه خودم هم باور نمي‌كنم.
با حضور در ليگ برتر بايد با مربيان جديدي رقابت كنيد. آرسن ونگر در مورد شما گفته شما مي‌توانيد كيفيت ليگ برتر را بالاتر ببريد. آيا دوست داريد فرگوسن و ونگر را ملاقات كنيد؟
بله، مي‌خواهم از آرسن ونگر و سايرين كه از من تعريف كرده‌اند تشكر كنم. اميدوارم در مدت زمان حضورم در اينجا دوستان جديدي پيدا كنم.
شما در زمين تمرين چه‌جور مربي‌اي هستيد؟ آيا در همه‌جا حضور داريد يا اينكه از دور شاهد عملكرد بازيكنانتان هستيد؟
نه، من از آن دسته مربياني نيستم كه در همه‌جا حاضر باشم اما چشمانم همه تيم را زير نظر دارد. بازيكنان بعد از 10 تا 15 روز خيلي خوب من را خواهند شناخت.
شما زماني‌كه در تيم ملي پرتغال حضور داشتيد از سيستم 3‌ـ‌3‌ـ‌4 استفاده مي‌كرديد. اما در باشگاه‌هاي برزيل از سيستم‌هاي ديگري بهره مي‌برديد. آيا در مورد بحث تاكتيكي چلسي تصميمي گرفته‌ايد؟
بله، اما فعلا بايد در يك ماه آتي بازيكنانم را بشناسم. وقتي شما به جايي مي‌رويد فكر مي‌كنيد بازيكنان را مي‌شناسيد اما بعد از 10 يا 15 روز بعضي از نظراتتان راجع به بازيكنان تغيير مي‌كند. كاراكتر بازيكنان در پرتغال، برزيل و انگلستان با هم متفاوت است. من ابتدا بايد بازيكنانم را بشناسم، بعد در مورد سيستم‌ ايده‌آل تيم تصميم مي‌گيرم.
بنابراين تصميم‌گيري برايتان دشوار خواهد بود؟
نگاه كنيد چلسي در آينده ممكن است با بيش از يك سيستم بازي كند. ما بايد حداقل بتوانيم با چهار سيستم متفاوت بازي كنيم تا اگر به مشكلي برخورديم آن را تغيير دهيم.
با توجه به اينكه بازيكناني استمفوردبريج را ترك خواهند كرد و بازيكناني جديد به تيم خواهند آمد شما خيلي زود بايد تصميم‌گيري كنيد. مثلا در حال حاضر شايعات بسياري در مورد جدايي فرانك لمپارد وجود دارد. آيا با او در مورد وضعيتش در چلسي صحبت كرديد؟
بله، من روز گذشته با بازيكنان صحبت كردم و گفتم به چند بازيكن در فصل جديد نيازمندم. پس از آن فرانك را ديدم و 15 دقيقه با او صحبت كردم و در پايان هم بسيار خوشحال شدم چرا كه وقتي از لمپارد پرسيدم كه آيا دوست دارد در چلسي بماند او به من گفت در چلسي خواهد ماند.
در مورد دروگبا چي؟ آيا با او هم حرف زديد؟
بله، با او هم حرف زدم و در مورد وضعيت زانويش پرسيدم؛ اينكه در تعطيلات چه‌كار كرده و چند روز است كه تمرين نكرده. به او گفتم كه چه انتظاراتي از او دارم. در كل صحبت خوبي بود.
شما خيلي زود راهي تور آسيا خواهيد شد. آيا در اين تور همه بازيكنان اصلي و برتر همراه تيم خواهند بود؟
فعلا فصل، فصل نقل و انتقالات است. ممكن است در تور آسيا بازيكنان جديدي به ما ملحق شوند. فكر مي‌كنم در آنجا 95 تا 99درصد تيم حضور داشته باشند.
در چلسي مطمئنا تحت فشار خواهيد بود. نظرتان در اين‌باره چيست؟
من مي‌دانم كه بايد در هر بازي پيروز شوم اما در عين حال مي‌دانم كه برخي از حريفان هم بعضي اوقات از ما بهترند. من خيلي خوب فشار را مي‌شناسم چون در برزيل حضور داشته‌ام. در برزيل با فوتبال زندگي مي‌كنند. من خودم را براي فشار موجود در اينجا آماده كرده‌ام.
در اينجا فشار رسانه هم بسيار زياد است. رسانه‌هاي انگليس در زندگي شخصي مربيان هم خيلي دخالت مي‌كنند و اين مسئله در بسياري مواقع كار را براي مربيان سخت‌تر مي‌كند. آيا براي چنين مسائلي خودتان را آماده كرده‌ايد؟
بله كاملا آماده‌ام. من مرد ساده‌اي هستم. خانواده و دوستان خودم را دارم، در كل آدم نرمالي هستم، مثل ساير افراد. مطمئنا با اين مسئله مشكلي نخواهم داشت.
بحث رسانه‌ها پيش آمد. زماني كه بحث پيوستن شما به تيم ملي انگليس به ميان آمد، گفتند شما به‌خاطر مشكلي كه روزنامه‌هاي انگليسي برايتان ايجاد كردند مربيگري را قبول نكرديد. آيا اين مسئله حقيقت دارد؟
نه، حقيقت ندارد. از آن زمان من مربي پرتغال بودم و نسبت به اين تيم تعهداتي داشتم. فكر مي‌كنم اگر مربيگري انگليس را قبول مي‌كردم موقعيت خودم را زير سوال مي‌بردم.
از خودتان چه انتظاراتي داريد؟
من براي 42 سال است كه به عنوان بازيكن و مربي در دنياي فوتبال حضور داشته‌ام. من دوست دارم در هر بازي‌ پيروز شوم. روح من به پيروزي نياز دارد. اگر در چند بازي شكست بخورم پذيرش آن برايم دشوار است. تا زماني‌كه در فوتبال حضور داشته باشم فقط و فقط به دنبال پيروزي خواهم بود.
برخي از بازيكناني كه با شما كار كرده‌اند مي‌گويند شما برايشان حكم پدر داشته‌ايد. شما در چلسي با تعدادي از بزرگ‌ترين ستاره‌هاي دنياي فوتبال سروكار داريد. آيا تمايل داريد آنها را هم با حرف‌هايتان راهنمايي كنيد؟
نگاه كنيد من بعضي اوقات براي بازيكنانم مثل پدر و برخي وقت‌ها هم مثل برادر هستم. آنها هم‌سن پسر خودم هستند. من خيلي وقت‌ها به پسرم تشر مي‌زنم. او بايد به حرف‌هايم گوش دهد و سپس تصميم بگيرد چه راهي را بايد براي خودش انتخاب كند. بازيكنان هم همين‌طور هستند زماني‌كه مي‌بينم آنها براي پيروز‌شدن به انگيزه نياز دارند به آنها انگيزه مي‌دهم، زماني‌كه ببينم كم‌كاري مي‌كنند به آنها تشر مي‌زنم.
شما به جديت معروف هستيد ...
بله، به اعتقاد من هركس در زندگي به جديت نياز دارد، البته به شكل درستش.
آيا فكر نمي‌كنيد كه شما هم «آقاي خاص» هستيد؟
من براي خانواده‌ام و دوستانم خاص هستم، فقط همين.
در آخر فكر مي‌كنيد چلسي در اين فصل موفق شود؟ در كدام رقابت‌ها مي‌توانيد عنوان قهرماني را به‌ دست آوريد؟
من، كادر تيم، بازيكنان و همه اعضاي تيم مي‌خواهيم در همه رقابت‌هاي فصل آتي به قهرماني برسيم و با توجه به موقعيتي كه تيم دارد فكر مي‌كنم اين مسئله غيرممكن نباشد. ما سعي خواهيم كرد بهترين را براي چلسي، بازيكنان و طرفدارانمان به ارمغان بياوريم. من نمي‌دانم در چند رقابت خواهيم توانست قهرمان شويم اما سعي خودمان را خواهيم كرد.
 پنجشنبه 20 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن