تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812915874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت كشور تاكنون از شهرداري آمار نخواسته است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: وزارت كشور تاكنون از شهرداري آمار نخواسته است


مديريت ترافيك- گروه شهري:
در شرايطي كه شهروندان تهراني اين روزها عادت كرده‌اند كه وزارت كشور هر بار به بهانه‌اي آنها را از حمل‌ونقل عمومي محروم كند اما معاون ترافيك شهردار تهران روز گذشته در يك نشست مطبوعاتي به تشريح تمام آنچه در خيابان‌هاي شهر اتفاق مي‌افتد و موانعي كه پيش روي شهر تهران گذاشته شده پرداخت

تا شهروندان هم مطلع شوند كه حمل‌ونقل پايتخت با چه موانعي روبه‌رو است و در اين نشست اظهار داشت كه شهرداري تهران بيكار نمانده و از تمام توان پايتخت براي رفع اين موانع و محروم نكردن شهروندان از امكانات بيشتر تلاش مي‌كند.

جعفر تشكري هاشمي با تاكيد بر اينكه عملكرد شهرداري تهران در بخش حمل‌ونقل و ترافيك بسيار مطلوب و روندي صعودي بوده، اعلام كرد: متأسفانه تعداد اتوبوس‌هاي از رده خارج در تهران بيش از اتوبوس‌هايي است كه وزارت كشور از سال 84 تاكنون به شهروندان تحويل داده است. تشكري هاشمي با اشاره به اظهار نظر برخي مديران دولتي درخصوص وضعيت حمل‌ونقل و ترافيك تهران گفت: احساس مي‌كنيم اين اظهار نظرها و انتقادهايي كه صورت مي‌گيرد به‌دليل بي‌اطلاعي است از سوي ديگر شهرداري تهران هيچگاه نخواسته است مردم را درگير موضوعات بي‌اهميتي كند و اين موضوعات تبديل به دغدغه براي مردم شود.

وي با اشاره به اينكه آمار منتشر شده توسط برخي مسئولان در وزارت كشور موجب افزايش نگراني و دغدغه مردم شده است، افزود: انتشار اين آمار ناصحيح به‌دليل عدم‌اطلاع و آگاهي آقايان از وضعيت حمل‌ونقل و ترافيك در تهران بوده است، ‌اي كاش از ما مي‌خواستند اطلاعات كاملي را در اختيار آنها بگذاريم تا دچار اين اشتباهات نشوند. به گفته وي اينكه، مشكلات را تجميع و متوجه يك مديريت كنيم بدون در نظر گرفتن فعاليت‌هاي صورت گرفته در شهر، بسيار غيرمنصفانه است.

سرپرست وزارت كشور از اتوبوسراني بازديد كرده است

معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به اظهارات سرپرست وزارت كشور درخصوص مطلوب نبودن عملكرد اتوبوسراني در تهران گفت: مسئولان وزارت كشور اظهار مي‌كنند چون شهرداري آمار و اطلاعات نداده است، به تهران اتوبوس نمي‌دهيم. حال اين سؤال مطرح است زماني كه سرپرست وزارت كشور با حضور بنده از اتوبوسراني بازديد داشته و تمام اطلاعات در اختيار ايشان قرار گرفت را فراموش كرده‌اند؟»وي افزود:« چرا مي‌گويند عملكردها خوب نبوده است. از سوي ديگر اگر اطلاعات آماري نداده‌ايم بر چه اساسي مي‌گوييد عملكرد خوب نبوده است؟»

معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به اينكه در سال 86 به‌دليل سهميه بندي بنزين اجراي طرح خطوط تندرو و تغييرات در هوشمند‌سازي‌ سيستم‌ها و جابه‌جايي مسافر با اتوبوس، جهش قابل توجهي داشته است افزود: در بخش اتوبوسراني، متوسط جابه‌جايي روزانه مسافر در سال 86، 3ميليون و 870 هزار نفر بود كه در اين آمارها سهم ميني‌بوسراني در نظر نگرفته شده است.

وي به آمار جابه‌جايي اتوبوسراني در سال‌جاري نيز اشاره كرد؛ براساس آمارهاي موجود، از ابتداي سال‌جاري به‌طور متوسط روزانه 3ميليون و 900 هزار نفر توسط ناوگان اتوبوسراني در تهران جا به جا شده‌اند كه اين رقم در روزهاي اوج جابه‌جايي مسافر، به 4 ميليون و 200 هزار نفر هم رسيده است. معاون ترافيك شهردار تهران افزود: بدين ترتيب بايد گفت آمارها نشان مي‌دهد از سال 85 روند جا به جايي مسافر توسط اتوبوسراني صعودي بوده و در سال 86 نيز با يك جهش قابل توجه روبه‌رو بوديم و اينكه يك مقام ارشد در اظهار نظر خود مي‌گويد وضعيت اتوبوسراني از دوره ما هم بدتر شده، نتيجه بي‌اطلاعي اوست.

اتوبوس‌سازي‌ بياباني پاسخگو نيست

وي با اشاره به كيفيت پايين اتوبوس‌هاي توليدي داخل، طراحي بياباني و فناوري حدود 4 دهه قبل ساخت اتوبوس‌ها در كشور گفت: اين امر موجب شده ميانگين عمر اتوبوس‌ها در تهران با توجه به شرايط توپوگرافي 7 سال باشد، در حالي‌كه براساس ابلاغيه وزارت كشور، عمر فرسودگي اتوبوس‌ها 10 سال ديده شده است. با فرض 7 سال عمر فرسودگي اتوبوس‌ها سالانه بايد يك هزار دستگاه اتوبوس از رده خارج و با احتساب عمر 10سال بايد سالانه حداقل 700 اتوبوس جايگزين شود.

تشكري با اشاره به اينكه براساس آمارهاي وزارت كشور از سال 84 تا كنون تنها 2 هزار و 450 دستگاه اتوبوس به كشور تحويل داده شده است، افزود: بدين ترتيب هر سال تنها 612 دستگاه اتوبوس وارد تهران شده كه اگر سال 87 را در نظر نگيريم، سالي 816 دستگاه اتوبوس به تهران داده‌اند. اين در حالي است كه طي 4 سال گذشته 4 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده شده و بايد از رده خارج مي‌شد كه با اين احتساب تعداد، اتوبوس‌هاي ورودي به تهران حدود نصف اتوبوس‌هاي فرسوده است و بايد از سيستم خارج شود.

تهراني ‌ها از سال 86 سهمي از اتوبوس نداشتند

تشكري هاشمي با اشاره به اينكه از سال 86 متأسفانه هيچ اتوبوسي وارد تهران نشده است، خبر داد كه از محل تبصره 13 و قانون توسعه حمل‌ونقل عمومي پولي در اين زمينه هم پرداخت نشده است.

وي با اشاره به گزارش سازمان بازرسي كل كشور از وضعيت اتوبوسراني تهران گفت: نتايج اين گزارش نشان مي‌دهد وضعيت اتوبوسراني روندي مثبت داشته و حتي در گزارش سازمان بازرسي آمده است مدير عامل اتوبوسراني بايد تشويق شود. به گفته وي براساس آمارهاي موجود در سال 82، هزار و 156 دستگاه و در سال 83 نيز هزار و 11 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شده، بدين ترتيب شرايط ورود اتوبوس از زماني كه آقايان در شهرداري تهران بودند، با زمان حاضر به هيچ عنوان قابل مقايسه نيست.

چرا از كارهايي كه به نفع مردم است، ناراحت هستند؟

تشكري به وضعيت مترو هم اشاره كرد و گفت: براساس كتابچه شركت مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافيك تهران متوسط روزانه جابه‌جايي مسافر توسط مترو، شامل 16 هزار و 185 نفر در سال 78، 96 هزار و 491 نفر در سال 79، 180 هزار و 155 نفر در سال 80، 420 هزار و 351 نفر در سال 81، 553 هزار و 529 نفر در سال 82، 585 هزار و 838 نفر در سال 83، 665 هزار و 669 نفر در شش ماهه اول سال 84، 773 هزار 678 نفر در سال 85، يك ميليون و 155 هزار نفر در سال 86 و در سال‌جاري نيز حدود يك ميليون و 300 هزار نفر و در اوج جابه‌جايي روزانه، يك ميليون و 650 هزار نفر بوده است.

وي افزود: بدين ترتيب بايد گفت در بخش مترو شاهد جهش بيش از 100 درصدي جا به جايي مسافر نسبت به سال 84 بوده‌ايم. وي با تاكيد بر اينكه هر كاري كه در كشور انجام مي‌شود، موجب افتخار نظام است تاكيد كرد: ‌تعجب مي‌كنم كه آقايان در اظهار نظرهاي خود مي‌گويند اوضاع خراب‌تر شده است. دوستان نبايد در وزارت كشور احساس كنند كاري كه ما انجام مي‌دهيم به ضرر آنهاست.

تهراني‌ها تجربه مي‌كنند اتوبوس استاندارد چيست!

تشكري با تاكيد بر اينكه شهرداري تهران با وجود عدم‌تخصيص اتوبوس توسط وزارت كشور كار خريد اتوبوس از خارج از كشور را با پرداخت 100 درصد قيمت آنها، آغاز كرده است، گفت:« برخي اظهارنظرها در زمينه ترافيك تهران ناشي از كج‌سليقگي‌هاي افراد است كه دچار سوء‌تفاهم شده‌اند و اميدواريم با كمك دولت بتوانيم مشكلات ترافيك را در تهران حل كنيم.» معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به اينكه وضعيت گازوئيل در كشور نامطلوب است، گفت: براساس اطلاعات موجود گوگرد گازوئيل توزيعي در كشور بيش از 5 هزار PPM بوده و اين در حالي است كه شركت واحد با هماهنگي وزارت نفت توانسته است گازوئيل 500PPM تحويل بگيرد كه اين رقم در جهان حدود 50 PPM است.

تاريخ درج: 19 تير 1387 ساعت 14:07 تاريخ تاييد: 19 تير 1387 ساعت 15:39 تاريخ به روز رساني: 19 تير 1387 ساعت 15:38
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن