تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816465082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماده مخدر پان پراك كودكان و نوجوانان را نشانه گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ماده مخدر "پان پراك" كودكان و نوجوانان را نشانه گرفته است
رييس اداره عمليات مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي استان كرمان گفت: ماده مخدر پان پراك كودكان و نوجوانان جامعه را نشانه گرفته است.

سرهنگ پاسدار ماشاء‌الله ملايي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از پان پراك به عنوان مقدمه مصرف مواد مخدر و اعتياد سنگين نام برد.

وي با اعلام هشدار نسبت به عوارض مصرف پان پراك اين ماده مخدر را دروازه مصرف مواد مخدر سنگين و اعتياد قوي ذكر كرد.

ملايي افزود: مصرف اين ماده بوسيله كودكان دبستاني و نوجوانان مي‌تواند زمينه ساز وابستگي شديد و اعتياد سنگين آنها در آينده باشد.

وي گفت: پان يا خوشبوكننده دهان كه در اصطلاح به پن پرك معروف است از مدتي پيش در قالب آدامس، پودر، قرص، پاستيل و يا به صورت طومار در رنگهاي مختلف به صورت غيرقانوني وارد كشور شده است.

وي افزود: اين ماده مخدر با بسته بندي‌هاي آلومينيومي، كاغذهاي مثلثي، يا مربع شكل كوچك مانند بسته‌هاي سماق و نمكهاي رستوراني با تصاوير جذاب رنگي هنرپيشه‌هاي هندي و پاكستاني و با ظاهري فريبنده و خوشبو زنگ خطري براي كودكان و نوجوانان محسوب مي‌شود.

اين كارشناس مبارزه با مواد مخدر اضافه كرد: اين ماده كه تركيبي مانند مخدر معروف به "ناس" دارد تا چند سال قبل در بسته‌هاي پلاستيكي به رنگ سبز شبيه حنا وارد ايران مي‌شد و بيشتر در بين مهاجرين افغان،پاكستاني و هندي به مصرف مي‌رسيد.

سرهنگ ملايي گفت: ناس از از برگهاي خشك شده درخت بتل (‪ ( Betel‬و تنباكو با آهك مخلوط و كوبيده شده تهيه مي‌شود.

وي اضافه كرد: ناس از گروه مواد محرك و اعتياد آور همانند كوكايين، كراك، و مسكالين مي‌باشد كه گاه به غلط به اين گروه از مواد توان افزا گفته مي‌شود.

او گفت: اين گروه مواد با تاثير بر غدد و ترشح سروتونين و دوپامين باعث تغيير در خلق و خو و رفتار و همچنين تغييراتي در ميزان انرژي آزاد شده دروني فرد مي‌شود كه در نتيجه فرد احساس پرتحركي و نيرومندي مي‌كند.

رييس اداره عمليات مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي استان كرمان افزود: مصرف‌كنندگان به مرور زمان دچار اعتياد به اين گروه مواد شده و مقدمه‌اي براي تجربه مصرف مواد مخدر قوي تر و وابستگي و اعتياد به آنها مي شود.

وي افزود: پان معمولا در كشورهاي پاكستان و هندوستان و در كارگاههاي كوچك و غيرقانوني به صورت دست ساز و غيربهداشتي توليد مي‌شود.

سرهنگ ملايي در مورد عوارض مصرف اين ماده اظهار داشت: تركيبات آهكي موجود در اين ماده به علت ايجاد زخم باعث بروز انواع سرطانها به خصوص سرطان دهان، حنجره و لثه يا بيماريهاي لثه مي‌شود.

وي افزود: عوارض اين ماده به حدي است كه كشور هندوستان مقام دوم سرطان دهان را در دنيا به علت مصرف آن به خود اختصاص داده است.

وي گفت: ساخارين موجود در اين ماده نيز عامل بيماريهاي كليه و سرطان روده بزرگ است و عوارض گوارشي مختلفي در دستگاه تنفسي قلب و عروق ايجاد مي كند.

اين كارشناس مبارزه با مواد مخدر افزود: مصرف اين ماده ممكن است تعادل رفتاري و حركتي فرد مصرف‌كننده را نيز مختل كند.

سرهنگ ملايي افزود: باور غلط افراد مبني بر اينكه پان باعث استحكام دندانها، لثه، افزايش قدرت بدني، بهبود بيماريهاي ريوي و گوارشي مي‌شود و از طرفي به علت ايجاد احساس سرخوشي و لذت كاذب در مصرف‌كننده و عدم باور آن به عنوان يك ماده اعتياد آور موجب استفاده روز افزون آن شده است.

وي خواستار توجه مسئولين آموزش و پرورش ، مديران مدارس و خانواده ها نسبت به استفاده از اين ماده مخدر توسط كودكان و نوجوانان شد.

او گفت: دانش آموزان به عنوان مهمترين گروه هدف اين ماده مخدر به شمار مي‌روند و مصرف اين ماده سرآغاز اعتياد سنگين تر و مصرف مواد مخدر قوي تر خواهد بود. ك/‪۳‬
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن