تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821271604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصرف‌گرايي و اشرافي‌گري مانع دروني انقلاب اسلامي/22استاد دانشگاه علوم و تحقيقات: تشديد فقر عمومي از تبعات مصرف‌گرايي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مصرف‌گرايي و اشرافي‌گري مانع دروني انقلاب اسلامي/22استاد دانشگاه علوم و تحقيقات: تشديد فقر عمومي از تبعات مصرف‌گرايي است
گروه سياسي: تشديد فقر عمومي از تبعات مصرف‌گرايي است و در جامعه‌اي كه فقر باشد فرهنگ ديني و عقايد مردم دچار تزلزل مي‌شود و اين خسارت بزرگي براي حكومت اسلامي است.
حسين عابديان، استاد علوم سياسي دانشگاه علوم و تحقيقات در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجويان استان فارس مبني بر پرهيز از اشرافي‌گري و مصرف‌گرايي تصريح كرد: اراده و همتي والا در مقابله با اين معضلات در بين مردم و مسئولان لازم است.

وي گام اول در مقابله با اشرافي‌گري را خودسازي مسئولان دانست و تأكيد كرد: در الگوي حكومتي اسلام، مسئولان مملكت بايد سطح زندگي خود را در سطح طبقات محروم جامعه تنظيم كنند و حتما از هم‌نشيني با اشراف و صاحبان ثروت بپرهيزند.

عابديان با بيان اينكه در طول جنگ تحميلي، قاطبه مسئولان ساده‌زيست بودند گفت: اين ساده‌زيستي نقش مهمي در رفتار مردم داشت و به تبع آنها مردم نيز زندگي ساده‌اي داشتند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اهميت عنصر نظارت در جهت بهبود و كارايي سازمان‌ها خاطرنشان كرد: ضروري است به سمتي برويم كه در هر كاري عنصر نظارت وارد شود و آن وقت ثمرات آن را خواهيم ديد.

وي از تبعات فرهنگ اشرافي‌گري به اسراف و تبذير اشاره كرد و ابراز داشت: با توجه به اينكه كشور ما از نظر برخي محصولات در تنگنا است اسراف، از نظر اقتصادي مردم را دچار تنگناها و مشكلات جدي مي‌كند.

عابديان در ادامه بيان داشت: تشديد فقر عمومي از تبعات مصرف‌گرايي است و در جامعه‌اي كه فقر باشد فرهنگ ديني و عقايد مردم دچار تزلزل مي‌شود و اين خسارت بزرگي براي حكومت اسلامي است.

وي با بيان اينكه از عوامل موثر در رواج اشرافي‌گري برنامه‌هاي صدا و سيما است افزود: رواج تجمل‌گرايي و اشرافي‌گري به عنوان يك فرهنگ عمومي، با نوع تبليغات و فرهنگ‌سازي رسانه ملي ارتباط تنگاتنگ دارد.

اين عضو هيئت‌علمي دانشگاه، در پايان بسياري از برنامه‌هاي صدا و سيما را تبليغ اشرافي‌گري خواند و افزود: مهمترين اثر اين برنامه‌ها احساس حسرت و كمبود در ميان افراد متوسط جامعه است كه مي‌تواند سرچشمه انواع انحرافات فردي و اجتماعي شود.
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن