تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815621692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باز هم درخواست اتوبوسراني و سكوت دولت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: باز هم درخواست اتوبوسراني و سكوت دولت


اتوبوس- گروه شهري:
شركت ملي گاز ايران با وجود تصميم دولت براي گاز سوز شدن اتوبوس‌هاي درون شهري نزديك به يك سال است كه ساخت پنج جايگاه سوخت CNG را به حال خود رها كرده است.

اين در حالي است كه غيرقابل استفاده بودن 7 جايگاه سوخت از 17 جايگاه موجود در پايتخت به كندي حمل‌ونقل مسافر و صف‌هاي طولاني براي سوخت گيري اتوبوس و تاكسي‌‌هاي درون شهري منجر شده است.

تنها واكنش ستاد مديريت حمل‌ونقل درون‌شهري در مقابل اعتراض رسانه‌ها وافكار عمومي و مسئولان اتوبوسراني و شهرداري تهران به وضعيت جايگاه سوخت، غيرواقعي خواندن اعتراض‌ها و سياسي بازي رسانه‌ها بوده است.

انفجار جايگاه سوخت CNG رودبار، تعطيلي بسياري از جايگاه‌هاي سوخت در سراسر كشور از جمله تهران، خرم‌آباد، شهداد كرمان و غيره تنها نمونه كوچكي از مشكلاتي است كه اتوبوسراني‌هاي مختلف شهرهاي كشور امروزه با آن درگيرند.

اين وضعيت همچنين ناوگاون اتوبوسراني تهران را كه به‌دليل عدم‌تحقق وعده‌هاي دولت و واگذاري اتوبوس‌هاي پايتخت به شهرهاي ديگر با مسائل و موانع بزرگتري روبه‌روكرده است.

برهمين اساس «حسين بيژني»، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه از بلاتكليفي پنج نقطه تعيين شده براي ساخت جايگاه‌هاي جديد سوخت CNG خبر داد.
«حسين بيژني» با تاكيد بر مشكلات عديده اتوبوس‌هاي گاز سوز و جايگاه‌هاي سوخت CNG، گفت: سال گذشته پنج نقطه در تهران براي احداث جايگاه‌هاي جديد سوخت CNG از سوي شركت واحد به مسئولان ذي‌ربط معرفي و واگذار شد، اما بي‌هيچ توجيهي، عمليات عمراني در اين ايستگاه‌ها بلاتكليف و نيمه‌كاره رها شده است. بي توجهي مسئولان به جايگاه سوخت در حالي اتفاق مي‌افتاد كه دولت براساس سياست‌هاي خود براي مديريت سوخت داخلي كشور استفاده از اتوبوس‌هاي گاز سوز را يكي از راه حل‌هاي اساسي مديريت اين وضعيت دانسته، اما گويا در حال حاضر از اين تصميم منصرف شده است.آمارهاي اتوبوسراني نشان مي‌دهد از 17 جايگاه موجود در پايتخت تنها 10 جايگاه قابل استفاده است كه عملا باعث ترافيك زياد و صرف هزينه‌هاي بسيار مي‌شود.

به گفته وي با توجه به كمبود جايگاه‌هاي سوخت CNG قرار بود، سال گذشته ظرف مدت سه ماه، جايگاه‌هاي جديد در پنج نقطه از پايتخت احداث شود كه متأسفانه تاكنون اقدام جدي در اين مورد صورت نگرفته است.

حتي شركت واحد اتوبوس‌راني براساس تصميم مسئولان، زمين‌هايي در خيابان هنگام، سرخه حصار، شهيد بخارايي، جنت آباد و استاديوم آزادي به شركت ملي گاز واگذار كرد، اما عمليات عمراني احداث پس از مدتي نيمه‌كاره رها شد به‌طوري كه به گفته بيژني اكنون تنها عمليات عمراني احداث چند جايگاه حدود 30درصد پيشرفت داشته و طرح نيمه كاره رها شده است. آمار شركت واحد اتوبوسراني نشان مي‌دهد كه كمبود و نقص جايگاه‌هاي سوخت CNG باعث شده تا روزانه از مجموع دو هزار و 800 دستگاه اتوبوس گازسوز، حدود يك‌هزار و 280 اتوبوس قادر به سوخت گيري نباشند كه اين مسئله به شدت بر كارآمدي ناوگان اتوبوسراني تاثير منفي دارد.

بيژني همچنين علاوه بر كمبود جايگاه‌هاي سوخت فقدان كيفيت لازم و نيز ناخالصي در گاز را از ديگر مشكلات حمل‌ونقل درون شهري دانست.
وي بار ديگر از مسئولان ذي‌ربط خواسته تا هرچه سريع‌تر درباره تكميل و احداث ايستگاه‌هاي سوخت‌گيري و برطرف كردن مشكلات موجود اقدام كنند تا بيش از اين شهروندان دچار زحمت نشوند.

تاريخ درج: 18 تير 1387 ساعت 14:04 تاريخ تاييد: 18 تير 1387 ساعت 14:52 تاريخ به روز رساني: 18 تير 1387 ساعت 14:48
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن