تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806823659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازگرداندن قيمت 1800 قلم كالا به نرخهاي منطقي در سه ماهه اول امسال


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بازگرداندن قيمت 1800 قلم كالا به نرخهاي منطقي در سه ماهه اول امسال
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/04/18
وزير بازرگاني گفت: در سه ماهه نخست امسال بهاي بيش از 1800 قلم كالا كه توليد كنندگان قيمت انها را افزايش داده بودند با تلاش سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان به نرخ منطقي برگردانده شد.
به گزارش خبرنگار ما، سيد مسعود مير كاظمي در برنامه گفتگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما افزود.. براي تامين گندم مورد نياز چهار هزار ميليارد تومان لازم است كه در متمم بودجه دو هزار ميليارد تومان براي آن تصويب شد.
وي با اشاره به اينكه ساختار اقتصادي ما به گونه اي است كه تورم زاست و اين را مي توان از قوانين و سياست هايي كه داريم تحليل كرد گفت: اين موضوع را مي توان به شكل هاي مختلفي نيز بيان كرد، هم از نظر فشار هزينه اي، هم از نظر سياست هاي پولي و مالي .
ميركاظمي افزود: : بر اساس آمار در سه ماهه اول امسال، واردات از گمرگ حدود 20 درصد كاهش وزني داشت ولي 17 درصد افزايش ارزشي داشت ( به ارزش دلار).
وي گفت : وقتي قيمت نفت 146 دلار مي شود نمي توان توقع داشت ساير كالاها ثابت بماند چرا كه توليد بسياري از كالاها به انرژي وابسته است و يا ساير اتفاقاتي كه اثرش را امروز به صورت افزايش قيمت ها در بخش صنعت غذايي نشان مي دهد.
وي افزود: بحران افزايش قيمت ها در نشست ها و اجلاس مختلف از جمله نشست آنكتاد ( توسعه و تجارت ملل متحد) مورد بحث و بررسي قرار گرفته كه البته اين بحران رو به افول است.
وزير بازرگاني گفت: البته اين بحران از اوايل 2007 آغاز شد و الان مي توانيم بگوئيم كه پس از 18 ماه نرخ بعضي كالاها ثابت و در كشور ما خوب مديريت شد و با كمترين تنش اين دوران را طي كرديم.
ميركاظمي گفت: در اين مدت اگر تعرفه برخي اقلام را كاهش مي داديم نمي توانستيم علتش را بيان كنيم.
وي گفت: ما در بازار كسري نداشتيم،‌ در حالي كه برخي از كشورهاي خاورميانه، آفريقا و آمريكاي لاتين در زمان بحران دچار كسري مواد غذايي مي شوند و اين موضوع در كشورهاي توسعه يافته بيشتر به صورت گراني اتفاق مي افتد.
وي افزود : در نشست هاي بين المللي گفته مي شود كه 36 كشور به علت آنكه درآمد سرانه شان زير 1000 دلار است دچار بحران هاي اجتماعي هم شده اند.
ميركاظمي گفت: امروز 3 ميليون و200 هزار تن مصرف برنج ماست، كه ‌حدود 2 ميليون تا 2 ميليون و 200 هزار تن توليد داخلي است و بقيه وارد مي شود كه معمولا بخشي را دولت با
كالابرگ توزيع مي كند و بخشي نيز از طريق تعاوني هاي مرز نشين و مردم وارد كشور مي شود.
وي افزود : تايلند تا دو هفته پيش براي برنج قيمت نمي داد و برخي از كشورهاي توليد كننده نيز اعلام كردند كه ما امسال صادرات نداريم و اين باعث شد برخي از كشورها نتوانند به موقع تامين كالا بكنند.
وزير بازرگاني گفت: تعدادي از كشورها به خصوص كشورهاي در حال توسعه رشد اقتصادي خوبي داشتند و ‌متوسط رشد آنها در سال 2006 و 2007 حدود 6 تا 7 درصد بود و اين نشان مي دهد كه سطح در امد اين كشورها بالا مي رود و اين كشورها بيشتر منابع مالي شان را به بخش صنعت مي برند.
وي ادامه داد: سرمايه در كشورهاي در حال توسعه بيشتر به بخش هاي خدمات و صنعت رفته است و سهم كشاورزي در اين ميان كاهش مي يابد يعني به عبارت ديگر تقاضا در بازار بين المللي بالا رفته و از طرف ديگر سرمايه گذاري در بخش كشاورزي به نسبت حوزه هاي ديگر افزايش پيدا نكرده است و علاوه بر اينها با رشد جمعيت در جهان به خصوص كشورهاي در حال توسعه مواجهيم.
ميركاظمي گفت : اين عوامل در كنار يكديگر و تقاضاي بيشتر و عرضه كمتر دارد اتفاق مي افتد و علاوه بر اينها افزايش قيمت نفت را هم داريم.
وي با اشاره به اينكه در برخي از نهاده هاي كشاورزي مانند كود تا چهار برابر افزايش داشته ايم افزود: در بخش حمل و نقل دريايي نيز نرخ كشتي هاي فله بر در بعضي مسيرها كه 40 يا 50 لار بود به 110 دلار در هر تن افزايش داشته است.
وي گفت : افزايش قيمت نفت باعث مي شود كه استفاده از ذغال سنگ ارزش اقتصادي پيدا كند و برخي از كشتي ها نيز تا يك سال رزرو هستند و كشتي هاي فله بر بيش از كشتي هاي كانتينر بر افزايش قيمت پيدا كرد.
ميركاظمي افزود :زماني كه نفت از 80 دلار بگذرد بايوديزل يا سوخت گيري از مواد غذايي اقتصادي مي شود و برخي از اقتصاددانان مي گويند يكي از علل افزايش قيمت ها همين است براي اينكه از دانه هاي روغني و ذرت بتوانند سوخت بگيرند و هم اكنون اين امر درآمريكا، ‌اروپا و برزيل انجام مي شود.
وزير بازرگاني گفت: مواد غذايي در كشور ما در مقايسه با كشورهاي حاشيه خليج فارس و خاورميانه ارزان است.
ميركاظمي گفت: روغن خام را سال گذشته 480 دلار خريد كرديم و الان قيمت آن 1000 تا 1150 دلار است.
وي افزود: مابه التفاوت يارانه از 480 دلار تا 1100 دلار بايد به دو صورت تامين مي شد،‌يا قيمت كالا را بايد افزايش مي داديم يا اينكه يارانه اش را تامين مي كرديم كه دولت تصميم گرفت اين كار را انجام دهد.
وي گفت: فكر مي كنم اگر اطلاعات بازارهاي جهاني در دو ماه گذشته وارد كشور ما نمي شد ،‌حتي بحران يك هفته اي اخير هم اتفاق نمي افتاد چرا كه تمام تمهيدات لازم انديشيده شده بود.
وزير بازرگاني افزود: در مورد برنج نيز در كشور مديريت شد و تعرفه آن كاهش پيدا كرد.
ميركاظمي گفت: در مورد شكر نيز چون قيمت هاي جهاني رو به افزايش بود و خشكسالي و قحطي در برخي از كشورها ايجاد شد ، كشورها عرضه شكر را كم كردند.
وزير بازرگاني گفت: اقتصاد نوين توسعه را توسعه فيزيكي نمي داند و توسعه را در افزايش بهره وري ها،‌خلاقيت ها و نوآوري ها و كارآفريني مي داند كه اقتصاد را مي تواند شكوفا كند.
وي اضافه كرد: در سال 85 تعرفه شكر كاهش پيدا كرد چرا كه در سال 84 نيز با بحران شكر روبرو بوديم.
ميركاظمي با اشاره به اينكه امسال 100 هزار تن شكر از كارخانجات داخلي خريداري شد و خريد 100 هزار تن ديگر نيز آغاز شده است افزود : ما ساليانه دو ميليون و 250هزار تن مصرف شكر داريم.
وي گفت:برخي از كاهش تعرفه ها به نوعي مقابله با قيمت هاي جهاني بود تا به اندازه كافي وارد كشور بشود.
وي با بيان اينكه ذخيره هاي موجود در كشور باعث حل مشكلات چاي، ‌قند و شكر و برنج شد گفت: نظام توزيع در كشور دچار مشكل است و در اين باره طرحي در دست بررسي داريم كه تقريبا رو به اتمام است.
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن