تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835039702
مقایسه عملکرد ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 در بازی MODERN WAEFARE 2
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: alipsp09-12-2009, 04:45 PMدوستان این مطلب رو با اجازه شما قرار دادم تا یه مقایسه تخصصی بین دو کنسول باشه:11: اگه مشکلی داشت به بزرگی خودتون ببخشید. مقایسه عملکرد ایکسباکس360 و پلیاستیشن3 در بازی جنگاورینوین2http://dbazinews.com/includes/tm.aspx?s=MW2_977.jpg|1110011!1011!180!125!70!150! 2008 cms.com - All Rights Reserved!000000!20!13!ffffff!14!logosample.gif!4!1 3&m=61472f48f2f2b 8f2036 از زمان تایید خبرساخت و توسعه بازیجنگاورینوین2 از سوی مسئولان کمپانی اکتیویژن، این عنوان در راس خبرسازترینبازیهای سال 2009 میلادی قرار داشته است. از مناقشه سرورهای اختصاصی نسخهپیسیو طومار چند هزار امضاء، تابحث و چالش پیرامون تیراندازی به افراد غیرمسلح در مرحله فرودگاه، حذف بخش Party Chat در نسخهایکسباکس360 و عکسالعمل سیاسی دولت روسیه کهجمعآوری نسخههای کنسولی بازی را از قفسههای فروشگاهها در پی داشت. اما با وجود تماماین حواشی، بازی در تاریخ دهم نوامبر سال جاری میلادی منتشر شد و خیلی زود توانست رکوردهاییباورنکردنی در تاریخ بازیهای ویدئویی و کامپیوتری ثبت کند. کسب رکورد جهانیبیشترین فروش در 24 ساعت و 120 ساعت نخست عرضه، در کنار رساندن آمار کاربرانآنلاین شبکه ایکسباکسلایوبه بیش از 2 میلیون نفر بهطور همزمان، تنها گوشهای از موفقیتهایچشمگیر این عنوان استثنایی بهشمار میرود. از آنجا کهجنگاورینوین2 ششمین نسخه رسمی از مجموعه بازیهای Call of Duty بهحساب میآید، طبقسنت رایج سالیان گذشته که ساخت شمارگان زوج بازی به استودیویاینفینیتیواردمح� �ل میشد، اینبار هم مردانکالیفرنیایی فرصت پیدا کردند تا با ادامه خط داستانی قسمت اول، بار دیگر قابلیتهای خود را در ساخت یک تیراندازی اولشخص خارقالعاده به بقیهرقبا ثابت کنند. برای ساخت بازی از موتور اختصاصی کمپانیاینفینیتیوارد، IW 4.0 بهره گرفته شده است. نسخه ابتدایی اینموتور پیشتر بر روی عناوینجنگاورینوینو World at War امتحان خود را پس دادهبود. نسخه ارتقاء یافته موتور IW که در ساخت جنگاورینوین2 از آن استفاده شده است قابلیتپردازش محیطهای وسیعتر بههمراه جلوههای بصری و گرافیکی دقیقتر را داراست. همچنین در موتور ارتقاء یافته جدید بخشیتحت عنوان "هوش مصنوعی دینامیک" در نظر گرفته شده که عکسالعملهای نیروهای دشمن را بهمقدار بسیار زیاد پیشرفت و گسترش داده است. این قابلیت جدید جایگزین سیستم سنتی Respawn در سری بازیهایCall of Duty شده است، بهنحویکه با هر بار بازی در بخش داستانی میبایست منتظر عکسالعملهایی متفاوت از سوینیروهای دشمن باشید. در این مقاله قصد داریم قابلیتهای دو کنسولایکسباکس360 وپلیاستیشن3 را در سه بخش مجزا، اعم از گرافیک،عملکرد (پرفورمنس) و زمانبارگزاری (لودینگتایم) بررسی کرده و در نهایت پلتفرم برتر را در اجرای مناسب بازی جنگاورینوین2 معرفی کنیم. http://dbazinews.com/uploads/X360%20Logo_964.jpg گرافیک:از دید تخصصی هر دو کنسول در حوزه گرافیک برابر و نزدیک بههم عمل کردهاند. دقیقا همانند دونسخه پیشین سری، یعنیجنگاورینوینوWorld at War ، اینبار هم نسخههایکنسولی با وضوح600p پردازش میشوند،اما پشتیبانی از تکنیکضدشکستگی دو برابر،تا حدودی این نقیصه سنتی را پوشش میدهد. همانطور که در محصولاتگذشته اینفینیتیوارد شاهد بودیم، علیرغم گرافیک پویا و مثالزدنی جنگاورینوین2، اینبار همکمکاریهایی در زمینه طراحی اشیاء و مناظر دیده میشود. بهطور مثال برخی از اشیاء موجود در محیطاز بافتهای شارپ و مناسبی برخوردار هستند، اما دقیقا در کنار این سطوح که با دقتیمثالزدنی طراحی شدهاند، اجسامی با بافتهای بسیار ضعیف و دقت طراحی ناچیز بهچشممیخورند. در بحث کیفیتسایهها، هر دو نسخه کنسولی از سطوح دندانهدار و بعضا آزار دهنده رنجمیبرند، اما در نسخه ایکسباکس360 بهلطف استفاده مناسبتر از سیستمضدشکستگیشاهد ناهمواریهای کمتریهستیم. همچنین از جمله مواردی که اختلاف ناچیزی بین گرافیک دو کنسول ایجاد کرده،عدم وجود روشنایی ویژه تکنیک Glare/Bloom* در نسخهپلیاستیشن3 است. حال چرا در اینجا از عبارت "اختلاف ناچیز" استفاده شده است؟ در نسخهیایکسباکس360 این تکنیک بر روی سطح فلزی اسلحهها،شخصیتها و سطوح شفاف قابل رویت است، اما پیش از اینکه این ویژگی بهعنوان یکبرتری مطلق برای ایکسباکس360 درنظر گرفته شود میبایست به این نکته توجه داشت که تکنیک Bloom تنها درمواقعی که خبری از درگیریهای سنگین و فشرده نیست، قابل مشاهده خواهد بود. طبیعتا در مواقعیکه مشغول تیراندازی هستید و از هر سمت گلولههای دشمنبهسمت شما سرازیر میشوند وهرآن نارنجکی در نزدیکی شما منفجر میشود، توجه کسی به تکنیک Glare/Bloom جلب نخواهد شد. البته با نگاهیمنصفانهتر باید اعتراف کرد در نقشههای کوهستانی و برفی این تکنیک بهشدت خودنماییکرده و حتی در متن درگیریها هم میشود از شفافیت ویژه آن لذتبرد. http://dbazinews.com/uploads/X360%20Logo_964.jpg عملکرد: هر دو نسخه کنسولیجنگاورینوین2 در بخش عملکرد نمایشمناسبی دارند، اما هیچکدام مطلق و کامل نیستند. با مراجعه به تصاویر ضبط شده از هردو پلتفرم بهراحتی متوجه میشویم در مواقعی که درگیریها شدت میگیرند میبایست با عارضه افتفریمریت دست و پنجه نرم کرد. نرخ فریمریت بسته به موقعیتهای متفاوت در نوسان بوده و از 60 فریم در ثانیه تا نزدیک به 30 فریم در ثانیه متغیر است. نکته خوشحالکننده اینکه نرخ فریمریت بهندرت از 30 فریم در ثانیه تنزل میکند و از اینرو جای نگرانی وجود ندارد. اما در صحنههای درگیری و زدوخورد سنگین، برای نسخهپلیاستیشن3 نرخ بیشتری از افت فریمریت)حتی کمتر از 30 فریم در ثانیه) ثبت شده است. علاوه بر این تصاویر ضبط شده موید این امرهستند که در مواقعی که حجم عظیمی از دود در مراحل بازی تشکیل میشود، هر دو نسخه با افت سنگینفریمریت مواجه میشوند. دقیقا همانند نسخههای گذشته سری، تیم سازنده اینبار هم از سیستم V Lock بهره گرفته است تا از اینطریق Screen Tearing را تاحد امکان به عدد صفر نزدیک کند. نتیجه کار نیز کاملا رضایت بخش و مطلوب بوده است. تیم سازنده بابرنامهنویسی قوی و دقیق، سیستم V Lock را به بهترین شکل ممکن با موتور بازی سازگار و هماهنگ کرده است، که در نتیجهنرخ Screen Tearing به عدد دوستداشتنی صفر رسیده است. آمار و ارقام حاصل از آنالیزنسخههای کنسولی جنگاورینوین2: - فریمریتکنسول پلیاستیشن3: بطور میانگین53.73فریم درثانیه - فریمریت کنسول ایکسباکس360:بطورمیانگین57.31 فریم درثانیه - نرخ Screen Tearing کنسولپلیاستیشن3:بطورمیان� �ین 0.0درصد - نرخ Screen Tearing کنسولایکسباکس360:بطورمیان� �ین0.0 درصد http://dbazinews.com/uploads/X360%20Logo_964.jpg زمانبارگزاری: مشابه نسخههای گذشته اینبار هم زمان بارگزاری مراحل بازی با روایتداستانی پوشش داده شده است و از آنجا که تمام محاسبات مربوط به بارگزاریبهطور همزمان و در ابتدای مراحل انجام میشود، این فرآیند در طی بازی مشکلیبرای بازیکنندهها ایجاد نخواهد کرد. اما در صورتی که قصد تکرار مراحل را داشته باشید وعلاقهای به دیدن کاتسینهای روایت داستانی بازی برای چندمین بار ندارید، باید اذعان داشتکه نسخهایکسباکس360 زمان بارگزاریسریعتری نسبت به رقیبش ثبت کرده است. برای بارگزاری هر مرحله در نسخهپلیاستیشن3 بهطور میانگین 27 ثانیه زمان ثبت شده، در حالی که برای کنسولایکسباکس360 این زمان بهطور میانگین تنها 19 ثانیه ثبت شده است. لازم بهذکر استهیچگونه نصب اجباری از طرف سازندههای بازی برای کنسولپلیاستیشن3 درنظر گرفته نشده است. آمار و ارقام حاصل از آنالیز نسخههای کنسولی جنگاورینوین2: - زمانبارگزاری ثبت شده در تست اول: کنسول PS3 بطور میانگین14ثانیه/ کنسول X360 بطور میانگین14ثانیه - زمان بارگزاری ثبتشده در تست دوم: کنسول PS3 بطور میانگین40ثانیه/ کنسول X360 بطور میانگین25ثانیه - زمان بارگزاری ثبتشده در تست سوم: کنسول PS3 بطور میانگین30ثانیه/ کنسول X360 بطور میانگین20ثانیه - زمان بارگزاری ثبتشده در تست چهارم: کنسول PS3 بطور میانگین26ثانیه/ کنسول X360 بطور میانگین18ثانیه http://dbazinews.com/uploads/X360%20Logo_964.jpg نتیجهگیری کلی: صرفنظر از اینکهکدام نسخه را برای بازی کردن انتخاب میکنید، محصولاینفینیتیوارد بههیچ وجه شما را ناامید نخواهد کرد و لذت لازم را برروی هردو پلتفرم خواهید برد. اما از آنجا که میبایست یکی از پلتفرمهابهعنوان برنده قطعی این راند انتخاب شود و با توجه به استفاده مناسب از تکنیک Glare/Bloom، سایههای استانداردتر در کنار نرخ فریمریت بالاترو همچنین زمان بارگزاری بهمراتب کمتر در تکرار مراحل، کنسولایکسباکس360 بهعنوانپلتفرم برتر در چالش با عنوانجنگاورینوین2 معرفی میشود. هرچند تکرار این مسئله لازم است کهجنگاورینوین2 آنقدر عالی و استثنایی طراحی و ساخته شده که پلتفرم مورد استفادهشما کوچکترین تاثیری در لذت بردن از این عنوان نخواهد داشت. تصاویر مربوط به مقایسه عملکرد ایکسباکس360 و پلیاستیشن3 در بازی جنگاورینوین2: http://dbazinews.com/uploads/MW2-1_965.jpg http://dbazinews.com/uploads/MW2-2_966.jpg در تصاویر فوق تفاوت حالت HDMI و معمولی هر دو کنسول قابل رویت است http://dbazinews.com/uploads/MW2-3_967.jpg http://dbazinews.com/uploads/MW2-4_968.jpg http://dbazinews.com/uploads/MW2-5_969.jpg http://dbazinews.com/uploads/MW2-6_970.jpg http://dbazinews.com/uploads/h2h_cod_mw2_13_971.jpg http://dbazinews.com/uploads/h2h_cod_mw2_14_972.jpg http://dbazinews.com/uploads/h2h_cod_mw2_17_973.jpg http://dbazinews.com/uploads/h2h_cod_mw2_29_974.jpg http://dbazinews.com/uploads/h2h_cod_mw2_38_975.jpg http://dbazinews.com/uploads/h2h_cod_mw2_39_976.jpg * برای آشنایی بیشتر با تکنیکهای Bloom و High Dynamic Range Rendering/HDR بهتصویر زیر مراجعه کنید: http://dbazinews.com/uploads/Bloom_978.jpg منبع: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! pedram_sad09-12-2009, 10:17 PMدوست عزیز باز میگی چرا تاپیکم قفل میشه یا پست هام پاک میشه :31: این خبر اولا جاش اینجا نیست دوما نیاز به زدن تاپیک جدا نبوده براش سوما تو تاپیک اخبار کوتاه هم قرار داده شده به من ربطی نداره ها فقط از رو دوستی گفتم :10: layken10-12-2009, 12:33 AMحالا تا بخواد بسته بشه یه گفتمانی وکنیم... ------------------------------------------------------- از لحاظ جزییات و نکات فنی و تکنیکی برابرند ولی ...xbox خیلی روشن تر از ps3 نشون میده... دیتالزهاش شفافتر هستش... یه سری ps3 فن ها میگن خب دنیای واقعی که اینقدر شفاف نیست.. یه سری هم فن های xbox می گن شفافه ولی این یک بازی هستش... pedram_sad10-12-2009, 12:39 AMحالا تا بخواد بسته بشه یه گفتمانی وکنیم... ------------------------------------------------------- از لحاظ جزییات و نکات فنی و تکنیکی برابرند ولی ...xbox خیلی روشن تر از ps3 نشون میده... دیتالزهاش شفافتر هستش... یه سری ps3 فن ها میگن خب دنیای واقعی که اینقدر شفاف نیست.. یه سری هم فن های xbox می گن شفافه ولی این یک بازی هستش... مهمتر از اون fps و loading time ها هست که 360 تو 90 درصد بازی های multi platform همیشه جلو بوده به نظر من بازی های 360 یک نوع تاریکی و تیرگی خاصی توی texture ها و lighting هاشون هست که اون رو خیلی عمیق تر و طبیعی تر از هر platform دیگه ای نشون میده AC2 هم همینطوری بود alipsp10-12-2009, 10:19 AMدوست عزیز باز میگی چرا تاپیکم قفل میشه یا پست هام پاک میشه :31: این خبر اولا جاش اینجا نیست دوما نیاز به زدن تاپیک جدا نبوده براش سوما تو تاپیک اخبار کوتاه هم قرار داده شده به من ربطی نداره ها فقط از رو دوستی گفتم :10: دادا پدرام عزیز تر از جان 1.خب معلومه قفل میشه چون موضوع زیاد رو بورسی نیست مگه اینکه دوستان استقبال کنن. 2.آخه متن به این طول و درازی جاش تو اخبار کوتاهه؟به نظرم واسه اینکه همه ببینن بهترین جا همین بود. 3.اگه تاریخ پستهارو نگاه کنی میبینی که من زودتر مطلب رو گذاشتم پس اشتباه از اون کاربر هست که نگشته ببینه این مطلب هست یا نه. اگه نبود قرار بده.من همیشه این کارو میکنم. ولی دوستان کم لطفی میکنن توپ و تشرشو نا حق به من میزنن نه اونی که 4/5 ساعت عقب تر هست. با کمال احترام به همه و مخصوصا اونی که منظورم بود... خب پدرام جون حق با من هست یا نه داداش؟:20: layken10-12-2009, 02:07 PMدرسته مدت زمان بارگذاری هم خیلی مهم هستش که بد جوری لطمه زده به sony... کلا ps3 وقتی که یه مدتی کار می کنه نمی دونم چرا loadingهاش طولانی میشه... ولی خب برحق انصاف باید گفت که xbox خیلی بهتر هستش. p3yman_xl10-12-2009, 02:26 PMمنبع های اخباری که ایشون میذارن .... !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! نمیدونم ایشون بقیه رو چی فرض کرده ... درست نیست زحمات کس دیگری رو که زحمت کشیده خبر رو ترجمه کرده با کپی پیست خراب کرد. کمی هم به خودمون زحمت بدیم و اخبار رو ترجمه کنیم ... اگر هم نمیکنیم؛ حداقل لینک کامل منبع رو بذاریم!! برای بار آخر تذکر دادم کاربر alipsp بسته شد موفق باشیم سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1572]
-
گوناگون
پربازدیدترینها